စာလုံး

ႂကြေရာက္လာၾကေသာ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုံး ကိုယ္၏က်န္းမာျခင္း စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္း ႏွင့္ျပည့္စုံၾကပါေစ။

Monday, October 15, 2018

ေနမိဇာတ္ေတာ္

လိုအပ္​မယ္​ထင္​ရင္ ရွယ္​ယူထားပါ
÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷

ေနမိဇာတ္​ေတာ္​
~~~~~~~~~~
ေရွးသေရာအခါက မိထီလာျပည္၌ တရားႏွင့္အညီမင္းျပဳေသာ မဃေဒ၀မည္ေသာမင္းသည္ ျဖစ္ေပၚခဲ့၏။ ထိုမင္းသည္ ဥပုသ္ေန႕တိုင္း သီလေဆာက္တည္ေလ့ရွိ၏။ မိမိေခါင္း၌ ဆံပင္ျဖဴတစ္ေခ်ာင္း ေပါက္ခဲ့ေသာ ေျပာျပရန္ ဆတၱာသည္ (ဆံညွပ္သမား)အား မွာထားေလ၏။ ႏွစ္မ်ားစြာၾကာေသာအခါ ဆတၱာသည္သည္ မင္းႀကီးေခါင္း၌ ဆံျဖဴတစ္ေခ်ာင္း ေပါက္ေနသည္ကို ေမြးညပ္ျဖင့္ႏႈတ္၍ မင္းႀကီးအား ျပသေလ၏။

မင္းႀကီးလည္း ထိုဆတၱာသည္အား ရြာဆုေပး၍ သားေတာ္ႀကီး အိမ္ေရွ႕မင္းသားကို ေခၚၿပီး “ခ်စ္သား၊ ငါ့အား ေသမင္းတမန္မ်ားသည္ ျဖစ္ေပၚ၍ လာေလၿပီ၊ ငါသည္ လူ႕ေလာက၌ ကာမဂုဏ္တို႕ကို ခံစားၿပီးျဖစ္၍ နတ္ကာမဂုဏ္တို႕ကို ရွာရန္ အခ်ိန္တန္ၿပီ၊ သင္သည္ ႏိုင္ငံကိုအုပ္ခ်ဳပ္ မင္းလုပ္ေလာ့” ဟု မိန္႕ၾကား၍ ထီးနန္းကို လႊဲအပ္ေလ၏။ ေခါင္း၌ ဆံျဖဴတစ္ေခ်ာင္းေပါက္လွ်င္ ေတာ္ထြက္ တရားရွာမွီးျခင္း ဟူေသာ က်င့္၀တ္ကို စဥ္လာမပ်က္ ဆက္လက္ လိုက္နာရန္ႏွင့္ မင္းက်င့္တရားႏွင့္အညီ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ မင္းလုပ္ရန္လည္း သြန္သင္ဆံုးမခဲ့ေလ၏။

မဃေဒ၀မင္းသည္ ထိုေန႕မွစ၍ ဖန္ရည္ဆိုးေသာ အ၀တ္ကို ၀တ္ဆင္ကာ မဃေဒ၀ဥယ်ာဥ္ေတာ္၌ အရပ္ဆယ္မ်က္ႏွာတို႕သို႕ ျဗဟၼ၀ိဟာရတရားျဖင့္ ျဖန္႕က်က္၍ ေနထိုင္ေတာ္မူ၏။ ထိုမင္းသည္ ကေလးသူငယ္ဘ၀ျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္းရွစ္ေသာင္း ေလးေထာင္၊ အိမ္ေရွ႕မင္းအျဖစ္ျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္းရွစ္ေသာင္း ေလးေထာင္၊ ျပည့္ရွင္မင္းအျဖစ္ျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္းရွစ္ေသာင္ းေလးေထာင္၊ ရေသ့ရဟန္းအျဖစ္ျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ေနၿပီး ကြယ္လြန္ေသာအခါ ျဗဟၼျပည္သို႕ လားေရာက္ရေလ၏။
သားေတာ္မင္းမွစ၍ ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ေသာ မင္းတို႕သည္ မဃေဒ၀မင္းႀကီး၏ နည္းလမ္း၊ သြန္သင္ဆံုးမခ်က္ႏွင့္အညီ မင္းျပဳ၍ မိထီလာျပည္သည္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ စည္ပင္၀ေျပာလွ်က္ ရွိခဲ့ေပ၏။ ဆံျဖဴတစ္ပင္ ေပါက္သည္ႏွင့္ အိမ္ေရွ႕စံကို နန္းလႊဲအပ္၍ မိမိတို႕အတြက္ သံသရာရိကၡာထုပ္ကို ကိုယ္စီထုပ္ပိုး သြားႏိုင္ၾကေလ၏။
လူတို႕၏ ပထမအရြယ္သည္ ပညာရွာမွီးျခင္းျဖင့္ ကုန္ဆံုးေစျခင္းကို ထိုမင္းသားတို႕သည္ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ခဲ့ၾက၏။

အခ်ိန္တန္အရြယ္ေရာက္လို႕ ဒုတိယအရြယ္မွာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ဖို႕ အခ်ိန္က်စဥ္မွာလဲ သူတို႕သည္ တာ၀န္ေက်ပြန္ျခင္းျဖင့္ မိထီလာျပည္ႀကီးကို သာယာ၀ေျပာ ေစခဲ့၏။ တတိယအရြယ္ တရားရွာရမည္အခ်ိန္ ဆံပင္ျဖဴတစ္ေခ်ာင္း ေပါက္တယ္ဆုိရင္လဲ ေသမင္းတမန္ အမိန္႕ေတာ္ဟုခံယူလွ်က္ တရားဘာ၀နာဘက္၌ စိတ္ကိုညႊတ္ေစကာ သားေတာ္ႀကီးကို ထီးနန္း လႊဲအပ္ကာ ေတာထြက္ရဟန္းျပဳျခင္းျဖင့္ ျဗဟၼျပည္သုိ႕ တက္လွမ္းႏိုင္ခဲ့ၾက၏။
မဃေဒ၀မင္း၏ လမ္းစဥ္ႏွင့္ ထိုလမ္းစဥ္အတုိင္း လိုက္နာေဆာင္ရြက္ေသာ ရွစ္ေသာင္း ေလးေထာင္ေသာ မင္းအေပါင္းတို႕၏ စိတ္ဓာတ္သည္ ခ်ီးက်ဴးစရာပင္ ျဖစ္၏။ ေနမိမင္း လက္ထက္အထိ ရွစ္ေသာင္း ေလးေထာင္ေသာမင္းတို႕သည္ မိထီလာျပည္၏ အစဥ္အလာကို ထိန္းသိမ္ႏိုင္ခဲ့ၾကေလ၏။

ေနမိမင္း၏သားေတာ္ ကဠာရဇနက မင္းလက္ထက္တြင္ကား ဘိုးေဘးတို႕၏ အစဥ္အလာသည္ ပ်က္၍သြားေတာ့၏။ ဆံျဖဴတစ္ေခါင္းလံုးေပါက္ေသာ္လည္း ထီးနန္းမစြန္႕ ေတာမထြက္ပဲ အသက္ ထက္ဆံုး မင္းစည္းစိမ္ကို ခံစားလွ်က္ ေနေတာ့၏။ ထိုမင္းအား မိထီလာျပည္၏ အဆံုးစြန္ေသာမင္းဟူ၍ ပိဋကတ္ေတာ္၌ မွတ္တမ္းျပဳထားေလ၏။

(မွတ္ခ်က္။ ထို မဃေဒ၀မင္း သည္လည္းေကာင္း၊ သားစဥ္ေျမးဆက္ ေနမိမင္းသည္လည္းေကာင္း ၂ ပါးလံုးသည္ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား အေလာင္းအလ်ာမ်ားျဖစ္သည္ဟု မွတ္သားရပါသည္)

တစ္ရံေရာအခါ ဝိေဒဟရာဇ္တိုင္း၊ မိထီလာျပည္၌ မဃေဒဝမင္း စိုးစံသည္။ ထိုမင္းသည္ တရားေတာ္၌ ေမြ႔ေလ်ာ္သည္။ အသက္ႀကီးရင့္၍ ဆံပင္ျဖဴလာလွ်င္ ရဟန္းျပဳ၍ ေတာထြက္မည္ဟု ဆံုးျဖတ္ထားသည္။ ဆံပင္၊ မုတ္ဆိတ္တို႔ကို ျပဳျပင္ေပးေသာ ဆတၱာသည္အား မိမိ၏ ဆံပင္ျဖဴလာလွ်င္ ေလွ်ာက္ထားရန္ မွာၾကားထားသည္။ တစ္ေန႔ေသာအခါ ဆတၱာသည္ သည္ မင္းႀကီး၏ ဦးေခါင္း၌ ဆံပင္ျဖဴ တစ္ပင္ကို ေတြ႔ျမင္သည္။ ထိုအခါ “အရွင္မင္းႀကီး- ဦးေခါင္းေတာ္၌ ဆံပင္ျဖဴ တစ္ပင္ ေတြ႔ျမင္ပါသည္” ဟူ၍ ေလွ်ာက္ထားသည္။

မင္းႀကီးလည္း သားေတာ္ အိမ္ေရွ႕မင္းသားကို ထီးနန္းေပးအပ္လိုက္သည္။ မိမိနည္းတူ “ဆံပင္ျဖဴကို ျမင္ေတြ႕လွ်င္ ေတာထြက္ပါ”ဟူ၍ မွာၾကားသည္။ ထို႔ေနာက္ ထီးနန္းကို စြန္႔သည္။ ရဟန္းျပဳ၍ ေတာထြက္ သြားေလသည္။ ဤသို႔လွ်င္ သား၊ ေျမး၊ ျမစ္ အဆက္ဆက္တို႔သည္ ထီးနန္းကို စိုးစံၾကသည္။ ဆံပင္ျဖဴေသာအခါ ေတာထြက္ၾကသည္။ ထိုမဃေဒဝမင္းမွ ရွစ္သိန္း သံုးေသာင္း တစ္ေထာင္ ကိုးရာ ကိုးဆယ္ေျမာက္ေသာ မင္းသည္ မိထိလာျပည္၌ ဆက္လက္ စိုးစံသည္။ ထိုမင္းတြင္ ေနမိကုမာရ အမည္ရွိေသာ သားေတာ္ တစ္ပါးရွိသည္။ ထိုေနမိ မင္းသားသည္ ငယ္ရြယ္စဥ္မွစ၍ အလွဴေပးသည္။ သီလ ေဆာက္တည္သည္။

ေရွးအစဥ္အလာအတိုင္း ခမည္းေတာ္သည္ ဆံပင္ျဖဴေသာအခါ ေတာထြက္သည္။ ထိုအခါ ေနမိမင္းသား သည္ ထီးနန္းကို ဆက္ခံရသည္။ ေနမိမင္းသည္ တိုင္းျပည္ကို မင္းက်င့္တရားႏွင့္ အညီ အုပ္ခ်ဳပ္သည္။ ထို႔အျပင္ ၿမိဳ႕တံခါးေလးခုႏွင့္ ၿမိဳ႕လယ္တို႔၌ အလွဴမ႑ပ္ ငါးခု ေဆာက္သည္။ အလွဴမ႑ပ္ တစ္ခုစီတြင္ အသျပာ တစ္သိန္း က်စီျဖင့္ ေန႔စဥ္ေပးလွဴသည္။ ငါးပါးသီလကို အၿမဲ ေစာင့္ထိန္းသည္။ ဥပုသ္ကို လျပည့္ လကြယ္ေန႔တိုင္း ေဆာက္တည္သည္။ တိုင္းသူျပည္သားတို႔ကို ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈျပဳရန္ တိုက္တြန္းသည္။
ေနမိမင္း၏ အဆံုးအမကို နာယူၾကသူတို႔သည္ ကြယ္လြန္ေသာအခါ နတ္ျပည္သို႔ ေရာက္ၾကေလသည္။ ဤတြင္ နတ္ျပည္မွာ နတ္ဦးေရ တိုးပြားစည္ကားေန၏။ ငရဲျပည္ကား ေျခာက္ကပ္ေနသည္။ တစ္ေန႔တြင္ ေနမိမင္းႀကီးသည္ အလွဴေပးျခင္းႏွင့္ သီလ ေဆာက္တည္ျခင္းတြင္ မည္သည္က ပို၍ အက်ိဳးႀကီးေၾကာင္း စဥ္းစား ေတြးေတာကာ ဆံုးျဖတ္မရႏိုင္ေအာင္ ရွိေလသည္။

ဤသို႔ ေတြးႀကံသည္ကို သိၾကားမင္း သိရွိေသာအခါ လူ႔ျပည္သို႔ ဆင္းသက္လာသည္။ ေနမိမင္းႀကီးေရွ႕၌ ကိုယ္ထင္ျပလ်က္ “အရွင္မင္းႀကီး အလွဴေပးျခင္းထက္ သီလ ေစာင့္ျခင္းက ပို၍ အက်ိဳးႀကီးပါသည္” ဟုု ေဟာေျပာသည္။ ထို႔ေနာက္ တာဝတႎသာ နတ္ျပည္သို႔ ျပန္ႂကြသြားေလသည္။

ထိုအေၾကာင္းကို တာဝတႎသာနတ္ျပည္ရွိ နတ္မ်ား သိရွိၾကေသာအခါ ေနမိမင္းႀကီးကို ဖူးေတြ႔လိုေသာ ဆႏၵမ်ား ျဖစ္ေပၚလာၾကသည္။ သို႔ျဖင့္ ေနမိမင္းႀကီးကို နတ္ျပည္သို႔ ပင့္ေဆာင္ ျပသပါရန္ သိၾကားမင္းအား ေတာင္းပန္ၾကသည္။ သိၾကားမင္းလည္း နတ္တို႔ အလိုကို လိုက္ေလ်ာသည္။ မာတလိနတ္သားအား “ေနမိမင္းႀကီးကို ပင့္ေဆာင္ေလာ့” ဟူ၍ ေစခိုင္းသည္။ မာတလိနတ္သားသည္ သိေႏၶာျမင္း တစ္ေထာင္ကေသာ ေဝဇယႏၲာ ရထားျဖင့္ ေနမိမင္းႀကီးကို လာေရာက္ေခၚသည္။ မိထိလာ ျပည္သူတို႔ အံ့ၾသကာ ရင္သပ္ရႈေမာ ၾကည့္ရႈၾကသည္။

မာတလိသည္ ေနမိမင္းႀကီးကို ပင့္ဖိတ္သည္။ မင္းႀကီးလည္း နတ္ျပည္ကို မေရာက္ဖူးသျဖင့္ ဝမ္းေျမာက္ ဝမ္းသာ လက္ခံလိုက္သည္။ ျပည္သူတို႔ႏွင့္ နန္းတြင္းသူ နန္းတြင္းသားတို႔အား “မၾကာမီ ငါ ျပန္လာခဲ့မည္။ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈတို႔ကိုသာ မေမ့မေလ်ာ့ဘဲ ျပဳၾကပါ” ဟူ၍ မွာၾကားသည္။

မာတလိက ေနမိမင္းကို နတ္ျပည္ၾကြဖို႔ ရထားထက္ပင့္ လာၿပီး နတ္ျပည္ကိုသြားရာ လမ္းႏွစ္လမ္း ရွိတယ္။ တစ္လမ္းက ငရဲလမ္း တစ္လမ္းက နတ္လမ္းျဖစ္တယ္။ ဘယ္လမ္းက သြားခ်င္သလဲ လို႔ေမးတယ္။ ေနမိ မင္း က ငါဟာ ငရဲဘံုေရာ၊ နတ္ဘံုေရာ မျမင္ဖူးဘူး….။ ျမင္ဖူးေအာင္ ႏွစ္လမ္းလံုးက သြားခ်င္တယ္လို႔ ေျပာတယ္။ မာတလိ က ငရဲလမ္းေရာ နတ္လမ္းေရာ တစ္ ၿပိဳင္နက္တည္း သြားလို႔မျဖစ္ဘူး။ ဘယ္လမ္းကဦးစြာ ၾကြလိုပါသလဲ လို႔ေမးေတာ့ ေနမိမင္း က ငရဲလမ္းကို ဦးစြာသြားမယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မာတလိနတ္သား ဟာ ေ၀ဇယႏၱာ ရထားကို ငရဲလမ္းက ဦးစြာႏွင္တယ္။

သည္ ငရဲႀကီးေတြက ေျမႀကီး အတြင္းက ငရဲေတြ မဟုတ္ဘူး။ ေကာင္းကင္ မွာေျမျပင္ မွာတည္ ေနၾက တဲ့ႀကိမ္ပိုက္ ငရဲ ေခြးစား ငရဲစတဲ့ ဥႆဒ ငရဲမ်ား ကိုဆိုလိုတယ္။ မာတလိနတ္သား ဟာ ငရဲဘံု ကိုျပ ၿပီးေတာ့ နတ္ဘံု ရွိရာ ေကာင္းကင္ ထက္ ကို ရထား ကို ဦးလွည့္ၿပီးေတာ့ ေမာင္း တယ္။ နတ္လမ္းခရီးမွာ ဗရဏီ နတ္သမီးဗိမာန္ ေသာဏဒီနိ နတ္သားဗိမာန္၊ ဖာလ္ဗိ မာန္၊ ျမ ဗိမာန္၊ ေၾကာင္မ်က္ရြဲ ဗိမာန္စသည္တို႔ကိုျပေနတုန္း သိၾကားမင္းထံ ကအေထာက္ေတာ္ေရာက္ခဲ့လို႔ တာ၀တိ ံသာသို႔ ေရွး႐ႈၿပီး ရထားကိုႏွင္ခဲ့တယ္။

ရထား ဘယ္ေရာက္လာ သလဲဆိုေတာ့ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ကို ရံၿပီးတည္ေနတဲ့ ေတာင္စဥ္ ၇ ထပ္ဆီ ေရာက္လာတယ္။ အဲဒီအခါ ေနမိမင္းက သည္ေတာင္ေတြ က ဘာေတာင္ေတြေခၚပါသလဲ လို႔ေမးေတာ့ မာတလိနတ္ သားက သုဒႆေနာ တရ၀ီေကာ၊ ဤသ ၀ေရာ ယုဂႏၶေရာ၊ ေနမိႏၵေရာ ၀ိနတေကာ၊ အႆကေ႑ာ ဂီရိျဗဟၼာစေသာ ဂါထာျဖင့္ သုဒႆန စတဲ့ ေတာင္စဥ္ ခုႏွစ္ထပ္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားၿပီး ေတာင္စဥ္ ခုႏွစ္ထပ္မွ တစ္ဖန္ စတုမဟာရာဇ္ ဘံု မ်ား ကို ျပသတယ္။ ၿပီးမွ တာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္ကို တက္တယ္။

၇ ရက္ေျမာက္ေသာေန႔မွာ လူ႔ျပည္ျပန္လာၿပီး နတ္ျပည္၊ ငရဲျပည္အေတြ႕အၾကံဳမ်ားကို ျပန္လည္ေဟာေျပာတယ္။ တစ္ေန႔ ဆတၱာသည္က မင္းႀကီးရဲ႕ ဆံေကသာကိုရွင္းလင္းေပးရာမွ ေငြေကသာတစ္ပင္ ရွင္သန္ေနေၾကာင္း ေလွ်ာက္ၾကားေလေတာ့ ဆတၱာသည္ႀကီးကို ဆုေတာ္ေငြမ်ားႏွင့္အတူ ၿမိဳ႕စားရာထူး အပ္ႏွင္းလိုက္တယ္။ ေနာက္ ရ ရက္အတြင္းမွာဘဲ သားေတာ္ထံ ထီးနန္းအပ္ႏွင္း၍  ေလွ်ာ္သကၤန္းကို၀တ္လ်က္ ရဟန္းျပဳကာ ဘ၀ဆံုးတိုင္ တရားအားထုတ္ခဲ့ေလေတာ့သည္။

ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုံး နိဗၺာန္​၏
အ​ေထာက္​အပ့ံျဖစ္​ၾကပါ​ေစ...။

မ်ိဳးဆက္​သစ္​အရွင္​(ဖို​ေလးလုံး)စုစည္​း၍ဓမၼဒါနျပဳပါသည္​

No comments:

Post a Comment