စာလုံး

ႂကြေရာက္လာၾကေသာ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုံး ကိုယ္၏က်န္းမာျခင္း စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္း ႏွင့္ျပည့္စုံၾကပါေစ။

Saturday, October 1, 2016

  ဓမၼပဒ လက္ေဆာင္ - 9
>>>>>>>>>>>>>>>>>>

အပၸမေတၲာ ပမေတၲသု၊ သေတၲသု ဗဟုဇာဂေရာ။
အဗလႆံဝ သီဃေႆာ၊ ဟိတြာ ယာတိ သုေမဓေသာ။

လ်င္ျမန္ေသာျမင္းသည္ ခြန္အားနည္းေသာျမင္းကို ခ်န္၍ သြားသကဲ့သို႔၊ ေမ့ေလ်ာ့သူ
အေပါင္းတို႔တြင္ မေမ့ေလ်ာ့ေသာပညာ႐ွိသည္ ေမ့ေလ်ာ့သူကိုခ်န္ထား၍ သြား၏၊ သတိလြတ္
ကင္း ႏိုးၾကားျခင္း မ႐ွိသူ အေပါင္းတို႔တြင္ သတိပြားမ်ား ႏိုးၾကားသူသည္ (သတိလြတ္ကင္း
ႏိုးၾကားျခင္း မ႐ွိသူမ်ားကို) စြန္႔ထား၍သြား၏။


အပၸမာေဒန မဃဝါ၊ ေဒဝါနံ ေသ႒တံ ဂေတာ။
အပၸမာဒံ ပသံသႏၱိ၊ ပမာေဒါ ဂရဟိေတာ သဒါ။


မာဃလုလင္သည္ (ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌) မေမ့ေလ်ာ့ျခင္းေၾကာင့္ နတ္တို႔၏ အထြတ္အထိပ္
သို႔ေရာက္၏၊ (ပညာ႐ွိတို႔သည္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌) မေမ့ေလ်ာ့ျခင္းကို ခ်ီးမြမ္းကုန္၏၊ (ကုသိုလ္
ေကာင္းမႈ၌) ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းကို အခါခပ္သိမ္း ကဲ့ရဲ႕အပ္၏။

-----------------------------------

 ဓမၼပဒ လက္ေဆာင္ - 10
>>>>>>>>>>>>>>>>>>

အပၸမာဒရေတာ ဘိကၡဳ၊ ပမာေဒ ဘယဒႆိ ဝါ။
သံေယာဇနံ အဏံု ထူလံ၊ ဍဟံ အဂၢီဝ ဂစၦတိ။

မီးသည္ ၾကီးငယ္မေ႐ွာင္ ေလာင္စာဟူသမွ်ကို ေလာင္ကြ်မ္းသကဲ့သို႔ မေမ့ေလ်ာ့မႈ၌ ေမြ႔ေလ်ာ္
၍ ေမ့ေလ်ာ့မႈ၌ ေဘးဟု႐ႈေလ့႐ွိေသာရဟန္းသည္ ၾကီးငယ္မဟူ သံေယာဇဥ္အားလံုးကို ေလာင္ကြ်မ္း
ေစလ်က္ (နိဗၺာန္သို႔)သြား၏။


1။ ဖႏၵနံ စပလံ စိတၲံ၊ ဒူရကၡံ ဒုႏၷိဝါရယံ။
ဥဇံု ကေရာတိ ေမဓာဝီ၊ ဥသုကာေရာဝ ေတဇနံ။

2။ ဝါရိေဇာဝ ထေလ ခိေတၲာ၊ ဩကေမာကတဥဗၻေတာ။
ပရိဖႏၵတိဒံ စိတၲံ၊ မာရေဓယ်ံ ပဟာတေဝ။

1။ ေလးသမားသည္ ျမားကို ေျဖာင့္ေအာင္ျပဳသကဲ့သို႔ ပညာ႐ွိသည္ (အာ႐ံုတို႔၌)တုန္လႈပ္၍
လွ်ပ္ေပၚေလာ္လည္ျခင္း သေဘာ႐ွိေသာ ေစာင့္ထိန္းရန္ တားျမစ္ရန္ ခက္ခဲေသာစိတ္ကို ေျဖာင့္
ေအာင္ျပဳ၏။

2။ ေရတည္းဟူေသာ မွီရာတည္ရာမွ ထုတ္ေဆာင္၍ ကုန္း၌ပစ္ခ်ထားအပ္ေသာငါးသည္
တဖ်ပ္ဖ်ပ္တုန္လႈပ္သကဲ့သို႔ ကိေလသာမာရ္ ကိုယ္တြင္းရန္ကိုပယ္ရန္ ကာမနယ္ပယ္မွ ထုတ္ေဆာင္
၍ ထားအပ္ေသာ ဤစိတ္သည္ တဖ်ပ္ဖ်ပ္ တုန္လႈပ္၏။

-------------------------------------

  ဓမၼပဒ လက္ေဆာင္ - 11
>>>>>>>>>>>>>>>>>>

☻ ဒုႏၷိဂၢဟႆ လဟုေနာ၊ ယတၳကာမနိပါတိေနာ။
စိတၲႆ ဒမေထာ သာဓု၊ စိတၲံ ဒႏၱံ သုခါဝဟံ။

☻ ႏွိမ္နင္းရန္ခဲယဥ္း၍ လ်င္ျမန္ေသာသေဘာ႐ွိေသာ အလို႐ွိရာအာ႐ံု၌ က်ေလ့႐ွိေသာစိတ္ကို
ဆံုးမျခင္းသည္ေကာင္း၏၊ (ဆံုးမျပီး၍)ယဥ္ေက်းေသာစိတ္သည္ ခ်မ္းသာကို ႐ြက္ေဆာင္တတ္၏။


1. သုဒုဒၵသံ သုနိပုဏံ၊ ယတၳကာမနိပါတိနံ။
စိတၲံ ရေကၡထ ေမဓာဝီ၊ စိတၲံ ဂုတၲံ သုခါဝဟံ။


1. အလြန္႔အလြန္ျမင္ႏိုင္ခဲေသာ အလြန္႔အလြန္သိမ္ေမြ႔ေသာ အလို႐ွိရာအာ႐ံု၌ က်ေလ့႐ွိေသာ
စိတ္ကို ပညာ႐ွိသည္ ေစာင့္ေ႐ွာက္ရာ၏၊ ေစာင့္ေ႐ွာက္ထားအပ္ေသာစိတ္သည္ ခ်မ္းသာကို
႐ြက္ေဆာင္တတ္၏။

 ----------------------------------------

  ဓမၼပဒ လက္ေဆာင္ - 12
>>>>>>>>>>>>>>>>>>

အနဝ႒ိတစိတၲႆ၊ သဒၶမၼံ အဝိဇာနေတာ။
ပရိ ပ ႅဝပသာဒႆ၊ ပညာ န ပရိပူရတိ။

မတည္တံ့ေသာစိတ္႐ွိေသာ သူေတာ္ေကာင္းတရားကို မသိေသာ ေပါေလာေပၚေသာ ယံုၾကည္
မႈ႐ွိသူအား ပညာသည္ မျပည့္စံု။


◘ အနဝႆုတစိတၲႆ၊ အနႏြာဟတေစတေသာ။
ပုညပါပပဟီနႆ၊ နတၳိ ဇာဂရေတာ ဘယံ။


◘ (ရာဂ) မစိုစြတ္ေသာစိတ္႐ွိေသာ၊ (ေဒါသ) ထိခိုက္ေသာစိတ္မ႐ွိေသာ ေကာင္းမႈမေကာင္းမႈ
ကို ပယ္ၿပီးေသာ ႏိုးၾကားေသာပုဂၢိဳလ္အား ေဘးသည္မ႐ွိ။


" အျပည့္အစံု ဖတ္လိုက ေအာက္တြင္ ဓမၼပဒ ပါဌိေတာ္ ျမန္မာျပန္စာအုပ္တြင္ ျပည့္စံုစြာ ဖတ္ရႈႏိုင္ပါ ၏။

 Screen Full မ်က္ႏွာျပင္      အျပည့္ၾကည့္လိုက      အထက္ပံုထဲကအတိုင္း Pop-out ပံုေလးကိုႏွိပ္၍ ဖတ္ရႈႏိုင္ပါ တယ္ ခင္ဗ်  . . . . . ။ "




   
ဓမၼပဒ လက္ေဆာင္ - 13
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

ကုမၻဴပမံ ကာယမိမံ ဝိဒိတြာ၊ နဂ႐ူပမံ စိတၲမိဒံ ဌေပတြာ။
ေယာေဓထ မာရံ ပညာဝုေဓန၊ ဇိတဥၥ ရေကၡ အနိေဝသေနာ သိယာ။


ဤ(သံုးဆယ့္ႏွစ္ေကာ႒ာသ) ခႏၶာကိုယ္ကို အိုးႏွင့္တူ၏ဟုသိ၍ ဤစိတ္ကို ၿမိဳ႕ႏွင့္
တူ၏ဟု ဥာဏ္၌သက္ဝင္ေစလ်က္ ပညာလက္နက္ျဖင့္ ကိေလသာမာရ္ကို တိုက္ခိုက္ရာ၏၊
(တိုက္ခိုက္၍)ေအာင္ေသာ တရားကိုလည္း ကပ္ျငိတြယ္တာျခင္းမရွိဘဲ ေစာင့္ေရွာက္ထားရာ၏။

--------------------

○ အစိရံ ဝတ}ယံ ကာေယာ၊ ပထဝႎ အဓိေသႆတိ။
ဆုေဒၶါ အေပတဝိညာေဏာ၊ နိရတၳံဝ ကလိဂၤရံ။

○ ဤခႏၶာကိုယ္သည္ ဝိညာဥ္ကင္းခဲ့ေသာ္ အသံုးမက်ေသာ ထင္းတံုးကဲ့သို႔ စြန္႔ပစ္အပ္သည္
ျဖစ္၍ မၾကာမွီသာလွ်င္ ေျမေပၚ၌ အိပ္ရလိမ့္တကား။

................................

• ဒိေသာ ဒိသံ ယံ တံ ကယိရာ၊ ေဝရီ ဝါ ပန ေဝရိနံ။
မိစၦာပဏိဟိတံ စိတၲံ၊ ပါပိေယာ နံ တေတာ ကေရ။

• ခိုးသူတစ္ေယာက္သည္ ခိုးသူတစ္ေယာက္ကို (ျမင္ေသာ္) ပ်က္စီးေအာင္ ျပဳရာ၏၊
ရန္သူတစ္ေယာက္သည္ ရန္သူတစ္ေယာက္ကို (ျမင္ေသာ္) ပ်က္စီးေအာင္ ျပဳရာ၏၊ မေကာင္း
သျဖင့္ ထားအပ္ေသာစိတ္သည္ကား ထိုစိတ္ရွိသူကို ထို႔ထက္ပင္ ယုတ္ညံ့ေအာင္ ျပဳႏိုင္၏။

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,



  ဓမၼပဒ လက္ေဆာင္ - 14
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

+ သမၼာပဏိဟိတံ စိတၲံ၊ ေသယ်ေသာ နံ တေတာ ကေရ။

+ထို လူ နတ္ နိဗၺာန္ သံုးတန္ေသာ ခ်မ္းသာမ်ိဳးကို အမိအဖသည္ မျပဳႏိုင္၊ တစ္ပါးေသာ
ေဆြမ်ိဳးတို႔သည္လည္း မျပဳစြမ္းႏိုင္ကုန္၊ ထို လူ နတ္ နိဗၺာန္ သံုးတန္ေသာ ခ်မ္းသာမ်ိဳးကို
ေကာင္းစြာထားအပ္ေသာ စိတ္သည္သာလွ်င္ ထိုမိဖေဆြမ်ိဳးတို႔ထက္ တစ္ဆင့္ထက္တစ္ဆင့္
ျမင့္ျမတ္ေအာင္ ျပဳစြမ္းႏိုင္၏။

.............................

. ပုပၹါနိ ေဟဝ ပစိနႏၱံ၊ ဗ်ာသတၲမနသံ နရံ။
သုတၲံ ဂါမံ မေဟာေဃာဝ၊ မစၥဳ အာဒါယ ဂစၦတိ။


. ပန္းတို႔ကို ေကာင္းႏိုးရာရာ ဆြတ္ခူးေသာသူကဲ့သို႔ ကာမဂုဏ္တို႔ကို မရေသးသည္ကို
ေတာင့္တ၊ ရျပီးသည္ကိုတြယ္တာ၊ လြန္စြာကပ္ျငိသည့္စိတ္ရွိေသာသူကို ၾကီးစြာေသာ ေရအလ်ဥ္
သည္ အိပ္ေပ်ာ္ေနေသာရြာကို လႊမ္းမိုးတိုက္ယူသြားသကဲ့သို႔ ေသမင္းသည္သိမ္းယူ၍သြား၏။

----------------------------------------------

   ဓမၼပဒ လက္ေဆာင္ - 15
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

ပုပၹါနိ ေဟဝ ပစိနႏၱံ၊ ဗ်ာသတၲမနသံ နရံ။
အတိတၲေညဝ ကာေမသု၊ အႏၱေကာ ကု႐ုေတ ဝသံ။

ပန္းတို႔ကို ေကာင္းႏိုးရာရာ ဆြတ္ခူးေသာသူကဲ့သို႔ ကာမဂုဏ္တို႔ကို ဆြတ္ခူးလ်က္
မရေသးသည္ကို ေတာင့္တ၊ ရျပီးသည္ကို တြယ္တာ၊ လြန္စြာကပ္ျငိသည့္စိတ္ရွိေသာ ကာမ
ဂုဏ္တို႔၌ မေရာင့္ရဲႏိုင္ေသာသူကို ေသမင္းယုတ္သည္ မိမိအလိုအတိုင္း ျပဳႏိုင္၏။

×××××××××××××××××××

ယထာပိ ဘမေရာ ပုပၹံ၊ ဝဏၰဂႏၶမေဟဌယံ။
ပေလတိ ရသမာဒါယ၊ ဧဝံ ဂါေမ မုနီ စေရ။

ပ်ားပိတုန္းသည္ ပန္းပြင့္ကိုလည္းေကာင္း၊ အဆင္းအနံ႔ကိုလည္းေကာင္း မပ်က္စီးေစဘဲ
ပန္းဝတ္ရည္ကိုသာ စုပ္ယူပ်ံသြားသကဲ့သို႔ ႐ြာ၌ ရဟန္းသည္ ပန္းတည္းဟူေသာ သဒၶါတရားႏွင့္
အဆင္းအနံ႔ဟူေသာ စည္းစိမ္ဥစၥာကို မပ်က္စီးေစဘဲ က်င့္ရာ၏။



  ဓမၼပဒ လက္ေဆာင္ - 16
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

န ပေရသံ ဝိေလာမာနိ၊ န ပေရသံ ကတာကတံ။
အတၲေနာဝ အေဝကၡယ်၊ ကတာနိ အကတာနိ စ။

သူတစ္ပါးတို႔၏ မေလ်ာ္ေသာ အျပစ္အနာအဆာတို႔ကို မၾကည့္႐ႈရာ၊ သူတစ္ပါးတို႔၏
ေကာင္းမႈမေကာင္းမႈ ျပဳမျပဳကို မၾကည့္႐ႈရာ၊ မိမိ၏ ေကာင္းမႈမေကာင္းမႈ ျပဳမျပဳကိုသာလွ်င္
ၾကည့္႐ႈရာ၏။

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

ယထာပိ ႐ုစိရံ ပုပၹံ၊ ဝဏၰဝႏၱံ အဂႏၶကံ။
ဧဝံ သုဘာသိတာ ဝါစာ၊ အဖလာ ေဟာတိ အကုဗၺေတာ။


အဆင္းသာ႐ွိ၍ အနံ႔မ႐ွိေသာ တင့္တယ္လွပေသာ (ေပါက္ပြင့္စေသာ)ပန္းသည္ ပန္ဆင္သူ
အား အနံ႔တည္းဟူေသာအက်ိဳးကို မေဆာင္ႏိုင္သကဲ့သို႔ ေကာင္းစြာေဟာၾကားေတာ္မူအပ္ေသာ
(အဆံုးအမ)စကားေတာ္သည္ မလိုက္နာ မက်င့္ၾကံသူအား အက်ိဳးကို မေဆာင္ႏိုင္။


ယထာပိ ႐ုစိရံ ပုပၹံ၊ ဝဏၰဝႏၱံ သဂႏၶကံ။
ဧဝံ သုဘာသိတာ ဝါစာ၊ သဖလာ ေဟာတိ ကုဗၺေတာ။

အဆင္းအနံ႔ျပည့္စံု၍ တင့္တယ္လွပေသာ စံပယ္စကားစေသာ ပန္းသည္ ပန္ဆင္သူအား
အနံ႔တည္းဟူေသာအက်ိဳးကို ေဆာင္ႏိုင္သကဲ့သို႔ ေကာင္းစြာေဟာၾကားေတာ္မူအပ္ေသာ (ပိဋကတ္)
စကားေတာ္သည္ လိုက္နာက်င့္ၾကံသူအား အက်ိဳးကို ေဆာင္ႏိုင္၏။


DHAMMAPADA PALI MYANMAR ENGLISH မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္........



No comments:

Post a Comment