စာလုံး

ႂကြေရာက္လာၾကေသာ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုံး ကိုယ္၏က်န္းမာျခင္း စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္း ႏွင့္ျပည့္စုံၾကပါေစ။

Saturday, October 1, 2016

     ဓမၼပဒ လက္ေဆာင္ -၁
**********************
ဤသူသည္ ငါ့ကို ဆဲေရးဖူးျပီ၊ ငါ့ကို ညႇဥ္းဆဲဖူးျပီ၊ ငါ့ကိုေအာင္ႏိုင္ဖူးျပီ၊ ငါ့ဥစၥာကို
ေဆာင္ယူဖူးျပီဟု ထိုသူ႔အေပၚ၌ ရန္ျငိဳးဖြဲ႔ကုန္၏၊ ထိုသူတို႔အား (ျဖစ္ေပၚလာသည့္) ရန္သည္
မျငိမ္းေအးႏိုင္။

ဤသူသည္ ငါ့ကို ဆဲေရးဖူးျပီ၊ ငါ့ကို ညႇဥ္းဆဲဖူးျပီ၊ ငါ့ကိုေအာင္ႏိုင္ဖူးျပီ၊ ငါ့ဥစၥာကို
ေဆာင္ယူဖူးျပီဟု ထိုသူ႔အေပၚ၌ ရန္ျငိဳးမဖြဲ႔ကုန္၊ ထိုသူတို႔အား (ျဖစ္ေပၚလာသည့္) ရန္သည္
ေျပၿငိမ္းႏိုင္၏။



    ဓမၼပဒ လက္ေဆာင္ -၂
**********************

ဤေလာက၌ ရန္တံု႔မူျခင္းျဖင့္ ရန္တို႔သည္ အဘယ္အခါမွ် မေျပၿငိမ္းႏိုင္ကုန္၊ ရန္တံု႔မမူ
ျခင္းျဖင့္သာလွ်င္ ရန္ေျပၿငိမ္းႏိုင္ကုန္၏၊ ဤသေဘာကား အစဥ္အလာ ဓမၼတာသေဘာပင္တည္း။

န ဟိ ေဝေရန ေဝရာနိ၊ သမၼႏၱီဓ ကုဒါစနံ။
အေဝေရန စ သမၼႏၱိ၊ ဧသ ဓေမၼာ သနႏၱေနာ။

---------------------------
ဤေလာက၌ လူမိုက္တို႔သည္ ငါတို႔ ေသၾကလိမ့္မည္ဟု မသိၾကကုန္၊ ထို မသိမႈေၾကာင့္
ခိုက္ရန္ျငင္းခံုမႈတို႔သည္ မေျပျငိမ္းႏိုင္ကုန္၊ ဤေလာက၌ ပညာရွိသူတို႔သည္ ငါတို႔ေသၾကလိမ့္မည္
ဟု သိၾကကုန္၏၊ ထိုသိမႈေၾကာင့္ ခိုက္ရန္ျငင္းခံုမႈတို႔သည္ ေျပျငိမ္းႏိုင္ကုန္၏။

ပေရ စ န ဝိဇာနႏၱိ၊ မယေမတၲ ယမာမေသ။
ေယ စ တတၳ ဝိဇာနႏၱိ၊ တေတာ သမၼႏၱိ ေမဓဂါ။
.......................................................


    ဓမၼပဒ လက္ေဆာင္ -၃
===================

(ဣေႁႏၵကို) ဆံုးမျခင္းကင္း၍ မွန္ကန္စြာ ေျပာဆိုျခင္းမရွိေသာ ကိေလသာဖန္ေရ မကင္းဘဲလ်က္
ဖန္ရည္စြန္းေသာ အဝတ္(သကၤန္း)ကိုဝတ္ေသာသူသည္ ဖန္ရည္စြန္းေသာ အဝတ္(သကၤန္း)ႏွင့္
မထိုက္တန္။

ဣေႁႏၵတို႔ကိုဆံုးမလ်က္ မွန္ကန္စြာ ေျပာဆိုျခင္းရွိေသာ ကိေလသာဖန္ေရကို ေထြးအန္ျပီး၍
သီလတို႔၌ ေကာင္းစြာ ေစာင့္ထိန္းသူသည္သာလွ်င္ ဖန္ရည္စြန္းေသာအဝတ္ႏွင့္ ထိုက္တန္၏။

အနိကၠသာေဝါ ကာသာဝံ၊ ေယာ ဝတၳံ ပရိဒဟိႆတိ။
အေပေတာ ဒမသေစၥန၊ န ေသာ ကာသာဝမရဟတိ။

ေယာ စ ဝႏၱကသာဝႆ၊ သီေလသု သုသမာဟိေတာ။
ဥေပေတာ ဒမသေစၥန၊ သ ေဝ ကာသာဝမရဟတိ။



  ဓမၼပဒ လက္ေဆာင္ -၄
+++++++++++++++++

အႏွစ္မရွိေသာတရား၌ အႏွစ္ရွိ၏ဟု အယူရွိၾကကုန္၏၊ အႏွစ္ရွိေသာတရား၌မူကား အႏွစ္
မရွိဟု အယူရွိၾကကုန္၏၊ ထိုသူတို႔သည္ မွားေသာၾကံစည္မႈလွ်င္ (က်က္စားရာ) အာ႐ံု ရွိၾက ကုန္ရကား အႏွစ္ရွိေသာတရားကို မရႏိုင္ၾကကုန္။


အသာေရ သာရမတိေနာ၊ သာေရ စာသာရဒႆိေနာ။
ေတ သာရံ နာဓိဂစၦႏၱိ၊ မိစၦာသကၤပၸေဂါစရာ။

  --------------------------------------------

သာရဥၥ သာရေတာ ဉတြာ၊ အသာရဥၥ အသာရေတာ။
ေတ သာရံ အဓိဂစၦႏၱိ၊ သမၼာသကၤပၸေဂါစရာ။

 အႏွစ္ရွိေသာတရားကိုလည္း အႏွစ္ရွိေသာတရားဟူ၍ အႏွစ္မရွိေသာတရားကိုလည္း
အႏွစ္မရွိေသာတရားဟူ၍ သိၾကကုန္ေသာေၾကာင့္ ထိုသူတို႔သည္ မွန္ကန္ေသာ ၾကံစည္မႈလွ်င္
(က်က္စားရာ)အာ႐ံု ရွိကုန္ရကား အႏွစ္ရွိေသာ တရားကို ရႏိုင္ၾကကုန္၏။




    ဓမၼပဒ လက္ေဆာင္ -၅
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ယထာ အဂါရံ ဒုစၦႏၷံ၊ ဝု႒ီ သမတိဝိဇၥၽတိ။
ဧဝံ အဘာဝိတံ စိတၲံ၊ ရာေဂါ သမတိဝိဇၥၽတိ။

အိမ္ကို မေကာင္းသျဖင့္ မိုးအပ္သည္ရွိေသာ္ မိုးေရသည္ ေဖာက္ဝင္ႏိုင္သကဲ့သို႔ စိတ္ကို
(သမထ၊ ဝိပႆနာတို႔ျဖင့္) ေကာင္းစြာ မပြားထံုအပ္သည္ရွိေသာ္ ရာဂသည္ ေဖာက္ဝင္ႏိုင္၏။

ယထာ အဂါရံ သုဆႏၷံ၊ ဝု႒ီ န သမတိဝိဇၥၽတိ။
ဧဝံ သုဘာဝိတံ စိတၲံ၊ ရာေဂါ န သမတိဝိဇၥၽတိ။


အိမ္ကို ေကာင္းစြာမိုးအပ္သည္ရွိေသာ္ မိုးေရသည္ မေဖာက္ဝင္ႏိုင္သကဲ့သို႔ စိတ္ကို
(သမထ၊ ဝိပႆနာတို႔ျဖင့္) ေကာင္းစြာ ပြားထံုအပ္သည္ရွိေသာ္ ရာဂသည္ မေဖာက္ဝင္ႏိုင္။



  ဓမၼပဒ လက္ေဆာင္ -၆
~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ဣဓ ေသာစတိ ေပစၥ ေသာစတိ၊ ပါပကာရီ ဥဘယတၳ ေသာစတိ။
ေသာ ေသာစတိ ေသာ ဝိဟညတိ၊ ဒိသြာ ကမၼကိလိ႒မတၲေနာ။

မေကာင္းမႈျပဳသူသည္ ဤဘဝ၌လည္း စိုးရိမ္ရ၏၊ တမလြန္ဘဝ၌လည္း စိုးရိမ္ရ၏၊
ပစၥဳပၸန္çတမလြန္ ဘဝႏွစ္တန္တို႔၌လည္း စိုးရိမ္ရ၏၊ ထိုမေကာင္းမႈျပဳသူသည္ မိမိ၏ညစ္ႏြမ္းေသာ
ကံကို သိျမင္၍ စိုးရိမ္ရ ပင္ပန္းရ၏။

------------------------------------

ဣဓ ေမာဒတိ ေပစၥ ေမာဒတိ၊ ကတပုေညာ ဥဘယတၳ ေမာဒတိ။
ေသာ ေမာဒတိ ေသာ ပေမာဒတိ၊ ဒိသြာ ကမၼဝိသုဒၶိမတၲေနာ။

ေကာင္းမႈျပဳသူသည္ ဤဘဝ၌လည္း ဝမ္းေျမာက္ရ၏၊ တမလြန္ဘဝ၌လည္း ဝမ္းေျမာက္
ရ၏၊ ပစၥဳပၸန္တမလြန္ ဘဝႏွစ္တန္တို႔၌လည္း ဝမ္းေျမာက္ရ၏၊ ထိုေကာင္းမႈျပဳသူသည္ မိမိ၏
စင္ၾကယ္ေသာကံကို သိျမင္ရ၍ ဝမ္းေျမာက္ရ အလြန္ဝမ္းေျမာက္ရ၏။



  ဓမၼပဒ လက္ေဆာင္ -၇
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

ဗဟုမၸိ ေစ သံဟိတ ဘာသမာေနာ၊ န တကၠေရာ ေဟာတိ နေရာ ပမေတၲာ။
ေဂါေပါဝ ဂါေဝါ ဂဏယံ ပေရသံ၊ န ဘာဂဝါ သာမညႆ ေဟာတိ။

ႏြား႐ွင္တို႔အား ႏြားတို႔ကို ေရတြက္အပ္ႏွင္းလိုက္ရေသာ ႏြားေက်ာင္းသားသည္ ႏြားႏို႔
အရသာကို မခံစားရသကဲ့သို႔၊ နိဗၺာန္ေရာက္သည္အထိ အက်ိဳးစီးပြားႏွင့္စပ္ေသာ ပိဋကတ္
သံုးပံုဟူေသာ ဘုရားစကားေတာ္ကို မ်ားစြာေျပာေဟာေနေသာ္လည္း မက်င့္မၾကံ ေမ့ေလ်ာ့ေပါ့
တန္ေနေသာသူသည္ ျပဳထိုက္သည္ကိုျပဳသည္ မမည္၊ မဂ္ဖိုလ္အရသာကို မခံစားရ။

------------------------------------


အပၸမၸိ ေစ သံဟိတ ဘာသမာေနာ၊ ဓမၼႆ ေဟာတိ အႏုဓမၼစာရီ။
ရာဂဥၥ ေဒါသဥၥ ပဟာယ ေမာဟံ၊ သမၼပၸဇာေနာ သုဝိမုတၲစိေတၲာ။
အႏုပါဒိယာေနာ ဣဓ ဝါ ဟုရံ ဝါ၊ သ ဘာဂဝါ သာမညႆ ေဟာတိ။


နိဗၺာန္ေရာက္သည္အထိ အက်ိဳးစီးပြားႏွင့္စပ္ေသာ ပိဋကတ္သံုးပံုဟူေသာ ဘုရားစကား
ေတာ္ကို အနည္းငယ္မွ်ပင္ ေျပာေဟာေနပါေသာ္လည္း တရားအားေလ်ာ္ေသာ အက်င့္ကို
က်င့္ေလ့႐ွိသူျဖစ္ခဲ့မူ ရာဂ ဒါသ မာဟကို ပယ္ျပီးလွ်င္ ေကာင္းစြာ အျပားအားျဖင့္ သိသည္
ျဖစ္၍ (ကိေလသာတို႔မွ)လြတ္ေသာ စိတ္႐ွိသည္ျဖစ္လ်က္ ဤေလာက၌ လည္းေကာင္း၊ တမလြန္
ေလာက၌ လည္းေကာင္း စြဲလမ္းမႈမ႐ွိေတာ့ၿပီ၊ ထိုသူသည္သာ မဂ္ဖိုလ္အရသာကို ခံစားရ၏။



   ဓမၼပဒ လက္ေဆာင္ -၈
>>>>>>>>>>>>>>>>>>

ပမာဒမႏုယုဥၨႏၱိ၊ ဗာလာ ဒုေမၼဓိေနာ ဇနာ။
အပၸမာဒဥၥ ေမဓာဝီ၊ ဓနံ ေသ႒ံဝ ရကၡတိ။
 
ပညာမဲ့၍ မိုက္ေသာသူတို႔သည္ ေမ့ေလ်ာ့မႈကို အားထုတ္ၾကကုန္၏၊ ပညာ႐ွိသည္ကား
မေမ့ေလ်ာ့ျခင္းကို အျမတ္ဆံုး ဥစၥာကဲ့သို႕ ေစာင့္ေ႐ွာက္၏။
 
မာ ပမာဒမႏုယုေဥၨထ၊ မာ ကာမရတိသႏၴဝံ။
အပၸမေတၲာ ဟိ ဈာယေႏၱာ၊ ပေပၸါတိ ဝိပုလံ သုခံ။
 
ထို႔ေၾကာင့္ သင္တို႔သည္ ေမ့ေလ်ာ့မႈကို အားမထုတ္ၾကကုန္လင့္၊ ကာမတို႔၌ ေမြ႔ေလ်ာ္မႈ
ဟုဆိုအပ္ေသာ တဏွာႏွင့္ အကြ်မ္းဝင္မႈကို အားမထုတ္ၾကကုန္လင့္၊ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္
မေမ့မေလ်ာ့ (သမထçဝိပႆနာ ဈာန္ႏွစ္ပါးျဖင့္ ကိေလသာကို) ႐ိႈ႔ျမႇိဳက္တတ္ေသာသူသည္ ျမတ္
ေသာ (နိဗၺာန္)ခ်မ္းသာသို႔ ေရာက္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္တည္း။
 

ပမာဒံ အပၸမာေဒန၊ ယဒါ ႏုဒတိ ပ႑ိေတာ။
ပညာပါသာဒမာ႐ုယွ၊ အေသာေကာ ေသာကိနႎ ပဇံ။
ပဗၺတေ႒ာဝ ဘူမေ႒၊ ဓီေရာ ဗာေလ အေဝကၡတိ။
 
ပညာ႐ွိသည္ ေမ့ေလ်ာ့မႈကို မေမ့ေလ်ာ့မႈျဖင့္ ပယ္ေဖ်ာက္၏၊ စိုးရိမ္မႈကင္းေသာ ရဟႏၱာ
သည္ ဒိဗၺစကၡဳဟုဆိုအပ္ေသာ ပညာျပာသာဒ္ထက္သို႔တက္၍ စိုးရိမ္မႈ႐ွိေသာ သတၲဝါအေပါင္းကို
႐ႈၾကည့္၏၊ ေတာင္ထိပ္၌တည္ေသာသူသည္ ေျမျပင္၌တည္ေသာသူတို႔ကို ႐ႈၾကည့္သကဲ့သို႔ ပညာ႐ွိ
ရဟႏၱာသည္ (ပုထုဇဥ္)သူမိုက္တို႔ကို ႐ႈၾကည့္၏။


DHAMMAPADA PALI MYANMAR ENGLISH စာအုပ္ မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္.........




No comments:

Post a Comment