ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္၏ ထူးျခားခ်က္(၇)ရပ္'
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
ေသာတာပန္ဆိုတာ ေလာဘလည္း ျဖစ္ေသးတယ္၊ ေဒါသလည္း ျဖစ္ေသးတယ္၊ ေမာဟလည္းျဖစ္ေသးတယ္၊ ထိနမိဒၶ ငိုက္မ်ည္းစိတ္ေတြလည္း ျဖစ္ေသးတယ္၊ ဥဒၶစၥ ပ်ံ့လြင့္မႈေတြလည္း ျဖစ္ေသးတယ္။ ကုကၠဳစၥလည္း
ျဖစ္ေသးတယ္။ ပုထုဇဥ္နဲ႔မျခားဘဲ ဒီသေဘာေတြ ျဖစ္ေသးတယ္။
ပုထုဇဥ္နဲ႔ျဖစ္ပ်က္ပံု တူေနေပမယ့္ ဘာေတြကြာသလဲဆိုေတာ့ ပုထုဇဥ္က
ျဖစ္ေၾကာ႐ွည္ၿပီး ေသာတာပန္အရိယာတည္ၿပီးသူက ျဖစ္ေတာ့ျဖစ္တယ္
ျဖစ္ေၾကာမ႐ွည္ဘူး ျဖစ္ေၾကာတိုတယ္။
ပုထုဇဥ္က ေလာဘျဖစ္လိုက္ၿပီဆိုရင္လည္း ဒီေလာဘခ်ည္း
အၾကာႀကီးျဖစ္ေနတတ္တယ္၊ ေဒါသလည္း ဒီအတိုင္း၊ ေမဟလည္း
ဒီအတိုင္းပဲ ျဖစ္ၾကတယ္။ ဒါကို ျဖစ္ေၾကာ႐ွည္တယ္လို႔ ေခၚတယ္။
ဒုကၡခ်ဳပ္ၿပီးသား ေသာတာပန္အရ္ိယာက်ေတာ့ တစ္ခုခုျဖစ္သြားတယ္ဆိုရင္
ျဖစ္သြားတယ္လို႔ ေနာက္က တစ္ခါတည္း ဥာဏ္ခ်က္ခ်င္းလိုက္တယ္။
ျဖစ္တာနဲ႔ ခ်က္ခ်င္းသိတယ္၊ ျဖစ္ေၾကာမ႐ွည္ဘူး။ ေလာဘပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊
ေဒါသပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ေမာဟပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ျဖစ္ၿပီဆိုတာနဲ႔ ဥာဏ္အသိေလး
ခ်က္ခ်င္းလိုက္ၿပီး သိသိေပးတယ္။ ျဖစ္ေတာ့ျဖစ္ေသးတယ္ မပယ္ႏိုင္ေသးဘူး၊ သူရထားတာက ဒိ႒ိနဲ႔ ဝိစိကိစၧာေလာက္ပဲ ပယ္ႏိုင္ေသးတဲ့တရားကိုး။
ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြ မပယ္ႏိုင္ေသးေတာ့ ဒါေတြလာေနဦးမွာပဲ၊ လာပင္လာေသာ္လည္း ခ်က္ခ်င္းပဲ ေနာက္က ျပန္သိတယ္။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္က ေနာက္ကျဖတ္ျဖတ္သြားတယ္။ ပုထုဇဥ္ကေတာ့ မျဖတ္ဘူး.. ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို
တန္းေနေအာင္ သြားတာပဲ။ ပုထုဇဥ္ေဒါသက ကမၻာမေက်ဘူး၊
ေသာတာပန္ေဒါသက ျဖစ္ၿပီးတာနဲ႔ အသိနဲ႔ ျပန္ျပန္ဖ်က္တယ္။
ျဖစ္ေၾကာမ႐ွည္ဘူး။
ဤ(၇)ခ်က္ကိုက္လွ်င္ ေသာတာပန္
၁။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ေပၚတိုင္းေပၚတိုင္း ခ်က္ခ်င္းသိတာသည္
ေသာတာပန္ရဲ႕အသိ။
၂။ သိသည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ ၿငိမ္းေအးေအာင္ လုပ္ႏိုင္ျခင္းသည္
ေသာတာပန္ရဲ႕အသိ။
၃။ ဤသာသနာမွတစ္ပါး တစ္ျခားသာသနာမွာ ထြက္ရပ္လမ္းမ႐ွိဘူးဆိုတဲ့ ယံုၾကည္မႈဟာလည္း ေသာတာပန္ရဲ႕သဒၶါ။
၄။ က်ဴးလြန္ထားတဲ့အျပစ္ကို ခ်က္ခ်င္း ကုသလိုစိတ္ေပၚတာဟာလည္း ေသာတာပန္ရဲ႕သေဘာ။
၅။ ကိစၥႀကီးငယ္႐ွိလို႔ အကူအညီလိုရင္ သက္ေသလိုက္ရေသာ္ျငား
သီလ သမာဓိ ပညာကို အထိခိုက္မခံ အပ်က္မခံတာသည္
ေသာတာပန္ရဲ႕သေဘာ။
၆။ တရားေတာ္ေတြကို အာရံုတစ္ပါး စိတ္ေရာက္မသြားဘဲ
အနက္အဓိပၸါယ္သိၿပီး နာႏိုင္ျခင္းသည္ ေသာတာပန္။
၇။ ခႏၶာဥာဏ္ေရာက္တရားေတြ နာရတဲ့အခါ ဝမ္းေျမာက္မဆံုး၊
ၾကည္ညိဳမဆံုး၊ ေက်းဇူးတင္မဆံုးျဖစ္တာသည္ ေသာတာပန္။
ပုထုဇဥ္နဲ႔ေသာတာပန္ ဒီ(၇)ခ်က္မွာ ကြာသြားတာပဲ။ ေသာတာပန္
ရန္ျဖစ္ေသးတယ္ေနာ္၊ ဒါေပမယ့္ ျဖစ္ရင္ျဖစ္မွန္း ေနာက္က လိုက္သိတယ္၊
သိလိုက္ေတာ့ ခ်က္ခ်င္းပဲ ၿငိမ္းေအာင္လုပ္လိုက္တယ္၊ အသိနဲ႔
ကုသလိုက္တဲ့သေဘာ။ သူမ်ားကိစၥေဆာင္ရြက္တဲ့အခါမွာလည္း
သီလ သမာဓိ ပညာကိုသာ ငဲ့ေလ့႐ွိတယ္၊ မဟုတ္မမွန္စကား
ဘယ္ေတာ့မွမေျပာဘူး။ တရားနာတဲ့အခါမွာလည္း တစ္ျခားစိတ္ေတြ
အဝင္မခံဘူး၊ တရားနာရေတာ့ ဝမ္းသာမဆံုး၊ ပီတိေသာမနႆေတြလည္း
ျဖစ္လို႔မဆံုးပဲ။ ဒါဟာ ပုထုဇဥ္နဲ႔မတူတဲ့ (၇)ခ်က္ပဲ။ ဒီ(၇)ခ်က္
ကိုက္ေနၿပီဆိုရင္ ေသာတာပန္ျဖစ္ေနၿပီလို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်လိုက္ေတာ့။
ဒကာ ရာဇာ ေရးသားေသာ မိုးကုတ္ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး ၏ တရားကို ျပန္လည္ ကူးယူ ၍ ဓမၼဒါနျပဳပါသည္ ။
အရွင္ ဇိန ပုတၱ
No comments:
Post a Comment