စာလုံး

ႂကြေရာက္လာၾကေသာ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုံး ကိုယ္၏က်န္းမာျခင္း စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္း ႏွင့္ျပည့္စုံၾကပါေစ။

Tuesday, August 9, 2016

မ်က္​စိသံုးမ်ိဳး

“ မ်က္စိသံုုးမ်ိဳး ”

လူတိုု႕သည္ ေလာကကိုု ၾကည့္ရာတြင္ အျမင္သံုုးမ်ိဳးနွင့္ ၾကည့္တတ္ၾက၏။

အျမင္သံုုးမ်ိဳးျဖင့္ ၾကည့္တတ္ၾကျခင္းမွာလည္း မ်က္စိသံုုးမ်ိဳးရွိေသာေၾကာင့္

ျဖစ္၏။ မ်က္စိသံုုးမ်ိဳးျဖင့္ ၾကည့္လွ်င္ အျမင္သံုုးမ်ိဳးျဖင့္ ေလာကကိုု ျမင္မည္မွာ

ေသခ်ာ၏။

ေလာကကိုု ၾကည့္ရာတြင္ ပထမမ်က္စိကိုု “ ပပဥၥမ်က္စိ ” ဟူ၍ ဆိုုရ၏။

ပပဥၥမ်က္စိဟူသည္မွာ - တဏွာမ်က္စိ၊ မာနမ်က္စိ၊ ဒိ႒ိမ်က္စိ ျဖစ္၏။

ထိုု႕ေၾကာင့္ ေလာကကိုု ပပဥၥမ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္ေသာအခါ တဏွာအျမင္၊

မာနအျမင္၊ ဒိ႒ိအျမင္ျဖင့္သာ ျမင္၏။

ပုုဂၢိဳလ္နွင့္ ပတ္သက္လွ်င္မိမိ၏ ေရွ႕တည့္တည့္၌ လူသားစစ္စစ္ကိုု

ေတြ႕ေနပါလ်က္ စစ္စစ္ကိုု မျမင္ဘဲ ယင္း၏ ဘြဲ႕တံဆိပ္မ်ားကိုုသာ

ျမင္ေလ၏။  ဤသူကား ဝန္ၾကီး၊ ဤသူကား ရံုုးလုုင္၊ ဤသူကား သူေ႒း၊

ဤသူကား ဆင္းရဲသား စေသာ အျမင္မ်ားျဖင့္ ျမင္ၾက၏။

ဤသိုု႕ ျမင္ေသာအခါ မ်က္နွာခ်ိုဳေသြးလိုုေသာစိတ္၊ ေမာက္မာလိုုေသာစိတ္၊

တပည့္ခံလိုုေသာ စိတ္တိုု႕သည္ ျဖစ္ေပၚလာတတ္ၾက၏။ ဤစိတ္မ်ားမွာ

တဏွာ၊ မာန၊ ဒိ႒ိတိုု႕အေပၚ အေျခခံေသာစိိတ္မ်ား ျဖစ္ၾက၏။

နိုုင္ငံနွင့္ ပတ္သက္လွ်င္လည္း ပပဥၥမ်က္စိျဖင့္ၾကည့္ပါက

ေၾကာက္ရမည့္နိုုင္ငံ၊ နိုုင္ရမည့္နိုုင္ငံ၊ ဆရာတင္ရမည့္နိုုင္ငံ၊ တပည့္အျဖစ္

ေမြးရမည့္နိုုင္ငံ၊ ရန္သူအျဖစ္ ဆန္႕က်င္ရမည့္နိုုင္ငံ စေသာအျမင္မ်ားျဖင့္

ျမင္ၾက၏။

ဘာသာနွင့္ ပတ္သက္ရာ၌လည္းေကာင္း၊ သာသနာနွင့္

ပတ္သက္ရာ၌လည္းေကာင္း ပပဥၥမ်က္စိျဖင့္ၾကည့္ပါက ထိုုနည္းတူစြာ

ျမင္ရမည္ပင္ျဖစ္၏။ ဤသည္မွာ အမ်ားက ကပ္ထားေသာ အမွတ္တံဆိပ္

ကိုုသာ ၾကည့္တတ္ေသာ အျမင္ျဖစ္၏။

အမွတ္တံဆိပ္ဟူသည္မွာ ကြာက်တတ္ေသာသေဘာရွိသည္ကိုု သူတိုု႕

အေလးမထား။ ထိုု႕ေၾကာင့္ ဤအျမင္မ်ိဳးျဖင့္ ေလာကကိုု မၾကည့္မိေအာင္

ျမတ္စြာဘုုရားက သြန္သင္ေဟာေတာ္မူ၏။

ဒုုတိယမ်က္စိကိုု “ ျဗဟၼစိုုရ္ မ်က္စိ ” -  ဟုုဆိုုရ၏။ ျဗဟၼစိုုရ္မ်က္စိျဖင့္

ေလာကကိုု ၾကည့္ေသာအခါ ပုုဂၢိဳလ္နွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ ခ်စ္စရာ၊ ၾကင္နာ

စရာ၊ ဝမ္းသာစရာ၊ ခြင့္လႊတ္စရာမ်ားကိုုသာ ျမင္တတ္၏။

အေသာကမင္းၾကီးသည္လည္း ပိယဒႆိ အမည္ရေလာက္ေအာင္ပင္

ေလာကကိုု ၾကည့္ေသာအခါ ျဗဟၼစိုုရ္မ်က္စိျဖင့္သာ ၾကည့္ခဲ့၏။

ထိုု႕ေၾကာင့္ ကမၻာက အေသာကမင္းၾကီးကိုု ပိယဒႆိ ဟူ၍ ဘြဲ႕အမည္

သခဲ့ျခင္း ျဖစ္၏။

ပိယဒႆိ၏ အနက္မွာ ခ်စ္စရာေကာင္းေသာ အခ်က္အလက္မ်ား၊ ခ်စ္ကြက္

မ်ားကိုုသာ ျမင္ေအာင္ၾကည့္တတ္သူဟူ၍ ျဖစ္၏။ ခ်စ္စရာအကြက္မ်ားကိုု

ျမင္တတ္မွေတာ့ ၾကင္နာစရာအကြက္မ်ား၊ ဝမ္းသာစရာအကြက္မ်ား၊

ခြင့္လႊတ္စရာအကြက္မ်ားကိုုလည္း ျမင္ေတာ့မည္မွာ ေသခ်ာ၏။

ျဗဟၼာစိုုရ္မ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္မည္ဆိုုပါက အသား၊ အေရာင္အဆင္း၊ အမွတ္

တံဆိပ္မ်ားကိုု ေက်ာ္လြန္ျပီး မူရင္းဇာစ္ျမစ္ကိုု ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ရမည္ျဖစ္၏။

ျဗဟၼာစိုုရ္ကိုု အပၺမညာ ဟူ၍လည္း ေခၚ၏။

အပၺမညာ၏ အနက္မွာ အကန္႕အသတ္ ပမာဏ မခြဲျခားဘဲ

သတၱဝါမ်ား၌ အားလံုုး တစ္သားတည္းျဖစ္ေသာ တရားဟူ၍ ျဖစ္၏။

ဘုုရင့္သားမွ ခ်စ္သည္၊ သူေတာင္းစားသားကိုု မခ်စ္  - ဟူ၍ မခြဲျခားဘဲ

ထပ္တူခ်စ္သည့္ သေဘာမ်ိဳးကိုု ဆိုု၏။

ထိုုနိယာမအရ  အားလံုုး လူခ်ည္း ျဖစ္၏။ လူစာရင္း၌ အားလံုုးပါဝင္၏။

အားလံုုးပင္ “ မနုုႆတၱဘာေဝါ ဒုုလႅေဘာ ” အရ ရခဲေသာ လူ႕ဘဝကိုု

ရၾကသူခ်ည္း ျဖစ္၏။ အမွန္အားျဖင့္ အမည္နာမ တံဆိပ္ဟူသည္ -

“ ေပ်ာ္စံရိပ္ျငိမ္၊ စည္းစိမ္မကြာ

မင္းခ်မ္းသာကား၊ သမုုဒၵရာ ေရမ်က္နွာထက္

ခဏတက္သည့္ ၊ ေရပြက္ပမာ

တစ္သက္လ်ာတည္း ”

ဟူေသာ အနႏၱ သူရိယအမတ္ၾကီး၏ အဆိုုအတိုုင္း ယေန႕ဝန္ၾကီးသည္

မနက္ျဖန္ အရပ္သား ျဖစ္နိုုင္၏။ ယေန႕သူေ႒းသည္ မနက္ျဖန္ ဆင္းရဲသား

ျဖစ္နိုုင္၏။ဘာမွ် ခိုုင္မာတည္ျမဲေသာ အရာဝတၳဳမ်ား မဟုုတ္ၾက။

ထိုု႕ေၾကာင့္ ျဗဟၼစိုုရ္မ်က္စိျဖင့္ လူမ်ားကိုု ျဖစ္ေစ၊ ဘာသာကိုု ျဖစ္ေစ၊

သာသနာကိုု ျဖစ္ေစ ၾကည့္မည္ဆိုုပါလွ်င္ အားလံုုး လူသားတည္းဟူေသာ

မူရင္းဇာစ္ျမစ္ကိုု ျမင္ေအာင္ၾကည့္နိုုင္မွ ျဖစ္မည္။

မူရင္းဇာစ္ျမစ္ကိုု ျမင္ေအာင္မၾကည့္ဘဲ တရုုတ္၊ ျမန္မာ၊ ကုုလား ဟုု လူမ်ိဳး

အလိုုက္ ခြဲျခား၍ ၾကည့္လွ်င္ျဖစ္ေစ၊ သူေ႒း၊ ဆင္းရဲသားဟုု ဥစၥာဓနအလိုုက္

ခြဲျခား၍ ၾကည့္လွ်င္ျဖစ္ေစ၊ ခ်စ္ကြက္ကိုု ျမင္ဖိုု႕ခက္၏။

ဝမ္းသာကြက္ကိုု ျမင္ဖိုု႕ခက္၏။ ခြင့္လႊတ္ကြက္ကိုု ျမင္ဖိုု႕ခက္၏။

တဏွာကြက္၊ မာနကြက္၊ ဒိ႒ိကြက္မ်ားကိုုသာ ျမင္ဖိုု႕ မ်ားပါ၏။ ထိုု႕ေၾကာင့္

ျဗဟၼစိုုရ္မ်က္စိျဖင့္ ေလာကကိုု ၾကည့္ရန္ ျမတ္စြာဘုုရားက

သြန္သင္ေတာ္မူပါ၏။

တတိယမ်က္စိမွာ - ေလာကကိုု ေက်းဇူးတင္တတ္ေသာ မ်က္စိျဖစ္၏။

ယင္းကိုု ကတညဳတ မ်က္စိ ဟူ၍ ဆိုုနိုုင္၏။ လူကိုု လူအျဖစ္သာျမင္ေအာင္

ၾကည့္နိုုင္လွ်င္ မိမိနွင့္ ထပ္တူ အားလံုုး ခ်စ္စရာ၊ ၾကင္နာစရာ၊ ဝမ္းသာစရာ၊

ခြင့္လႊတ္စရာခ်ည္းကိုုသာ ျမင္နိုုင္မည္ ျဖစ္၏။

မိမိလည္း လူျဖစ္၏။ မိမိကိုုယ္ကိုု မိမိခ်စ္နိုုင္၊ ၾကင္နာနိုုင္၊ ဝမ္းသာနိုုင္၊

ခြင့္လႊတ္နိုုင္ပါလွ်င္ မိမိနွင့္ မူရင္းဇစ္ျမစ္အားျဖင့္ တစ္ခုုတည္းျဖစ္ေသာ

အျခားလူမ်ားကိုု ဘာ့ေၾကာင့္ မခ်စ္နိုုင္၊ မၾကင္နာနိုုင္၊ ဝမ္းမသာနိုုင္၊

ခြင့္မလႊတ္နိုုင္ ျဖစ္ရမည္နည္း။

ထိုု႕ေၾကာင့္ ျဗဟၼစိုုရ္မ်က္စိျဖင့္ ေလာကကိုု ၾကည့္ေသာအခါ မူရင္းဇာစ္ျမစ္ကို

သာ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ပါက အားလံုုး ခ်စ္စရာ၊ ၾကင္နာစရာ၊ ဝမ္းသာစရာ၊

ခြင္လႊတ္စရာကိုုခ်ည္း ျမင္ရသည္ဟူ၍ ဆိုုျခင္းျဖစ္၏။

အားလံုုး ခ်စ္စရာ၊ ၾကင္နာစရာ၊ ဝမ္းသာစရာ၊ ခြင့္လႊတ္စရာမ်ားထဲမွ ေက်းဇူး

တင္စရာကိုု ျမင္ေအာင္ ၾကည့္တတ္ဖိုု႕လိုုေသး၏။   ေက်းဇူးတင္စရာကိုု

ကတညဳတမ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္မွ ျမင္၏။ ေလာကအေပၚ ေက်းဇူးတင္တတ္လွ်င္

ထိုုေက်းဇူးကိုု တစ္နည္းနည္းျဖင့္ ေလာကအား ျပန္ဆပ္မည္ ျဖစ္၏။

အျခားတစ္စံုုတစ္ရာ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္း မရွိဘဲ ေက်းဇူးရွင္ ေက်နပ္ျခင္းကိုုသာ

ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းသည္ ေက်းဇူးဆပ္ျခင္း၏ အနက္ျဖစ္ပါ၏။

ေလာကတြင္ ဤ အျမင္မ်ိဳးျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ အျမတ္ဆံုုး

ျဖစ္ေၾကာင္း ျမတ္စြာဘုုရားက ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။

ဤအျမင္မ်ိဳးျဖင့္သာ ကြ်န္ုုပ္တိုု႕သည္ ကြ်နုု္ပ္တိုု႕၏ အမ်ိဳး ဘာသာ

သာသနာကိုု တိုုးတက္သည္ထက္ တိုုးတက္ေအာင္၊ သန္႕ရွင္းသည္ထက္

သန္႕ရွင္းေအာင္၊ ျပန္႕ပြားသည္ထက္ ျပန္႕ပြားေအာင္ အားထုုတ္အပ္ပါ၏။

အမွန္အားျဖင့္ အေရအတြက္ထက္ အရည္အခ်င္းသည္ ျပ႒ာန္း၏။

အေရအတြက္သည္ အားသစ္ကိုု မျဖစ္ေပၚေစနိုုင္ဘဲ အရည္အခ်င္းသည္သာ

အားသစ္ကိုု ျဖစ္ေပၚေစနိုုင္၏။
#သစၥာရွင္ (ျမတ္ဗုဒၶ၏သာသနာpage )

No comments:

Post a Comment