🏹 သံသယဆူးေတာ့ မစူးေစလုိပါ 🏹
*************************
“ဒကာၾကီး - တကၠစီ အားလားမသိဘူး”
“အားပါတယ္ဘုရား၊ ဘယ္သြားမလို႔လဲ”
“လိႈင္သာယာအေ၀းေျပးသြားခ်င္လို႔၊ ဘယ္ေလာက္လဲ”
“ဆရာေလး ၾကည့္စြန္႔ပါဘုရား”
“အယ္ - အရင္ကသြားေနတာေတာ့ ငါးေထာင္ပဲ၊ ရမလား”
“ရပါတယ္ဘုရား၊ တက္ပါ”
“တပည့္ေတာ္က ဘုန္းၾကီးေတြ၊ ဆရာေလးေတြဆို ေစ်းေျပာမေနဘူး။ စြန္႔သေလာက္ပဲ ယူတယ္ဘုရာ့”
“ေကာင္းတာေပါ့ ဒကာၾကီးရဲ႕၊ ကုသိုလ္လဲရ ၀မ္းလဲ၀ေပါ့”
"မွန္ပါ့ဘုရား”
“ေနာက္ခန္းက ပစၥည္းေတြျပည့္ေနလို႔ ေရွ႕ခန္းမွာထိုင္တာ၊ ဒကာၾကီးကုိ အားနာတယ္၊ တစ္ညလုံး မႏၱေလးကေန ကားစီးလာတာဆိုေတာ့ ဆရာေလးကုိယ္က ေခြ်းနံ႔ နံေနမလားမသိဘူး”
“အာ - မနံပါဘူးဘုရာ့၊ ရပါတယ္၊ ဆရာေလးကသာ ေခြ်းနံ႔နံမွာစိုးေနတာ၊ ဟိုတစ္ခါ တပည့္ေတာ္လိုက္ပို႔ တ့ဲဆရာေလးေတြဆို ကားေပၚတက္လာတာ ဥစၥာေစာင့္ေတြမွတ္လို႔၊ ေမႊးၾကိဳင္ေနတာ”
“မဟုတ္ဘူးဒကာၾကီးရဲ႕၊ တခ်ဳိ႕က အ၀တ္ထဲထည့္တ့ဲ အေမႊးထုပ္ေလးေတြရိွတယ္ေလ၊ အ့ဲဒါေလးေတြက ေတာ္ေတာ္ေလးေမႊးတယ္၊ စ ထည့္ကာစဆို ေခါင္းေတာင္ကိုက္တယ္၊ အေမႊးနံ႔က”
“ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ဘုရား၊ ဘုရားက မလုပ္ရဘူးလို႔ တားျမစ္ခ့ဲတယ္မဟုတ္လား၊ တခ်ဳိ႕ ဦးဇင္းေတြဆို ရွိေသးတယ္၊ ေရွ႕က ေလွ်ာက္သြားရင္ ေနာက္က ေမႊးက်န္ခ့ဲတာ၊ သာသနာ့ေဘာင္မွာေနျပီး ၀ိနည္းနဲ႔အညီ မေနၾကဘူး။ အ့ဲလိုမ်ဳိးဆို တပည့္ေတာ္က သိပ္ မၾကည္ညိဳခ်င္ဘူး၊ တကယ္”
“ဒကာၾကီးမသိလို႔၊ ဦးဇင္းေတြရဲ႕သကၤန္းက ေဆးဆိုးသကၤန္းေတြဆိုေတာ့ အရမ္းနံတယ္။ မိုးတြင္းဆို ပိုဆိုးတယ္။ သကၤန္းေတြကထူေတာ့ ေလွ်ာ္ျပီးရင္လဲ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ မေျခာက္ဘူး၊ အရမ္းသန္႔သန္႔ျပန္႔ျပန္႔ေနတာေတာင္ တစ္ခါတစ္ေလ ေတာ္ေတာ္နံတယ္၊ ေနာက္ လူရဲ႕ခႏၶာကိုယ္ကလဲ နံတယ္ဒကာၾကီးရဲ႕၊ အ့ဲဒိေတာ့ သူတို႔လဲ ဒကာ ဒကာမနားကပ္ရတာ ဘယ္အဆင္ေျပပါ့မလဲ၊
ဆရာေလးဆို မိုးတြင္းဘက္ တခ်ဳိ႕ ဦးဇင္းေတြ ကိုယ့္ေဘးနားက ျဖတ္သြားရင္ အသက္ေအာင့္ထားတာ၊ နံလို႔”
“ဒါေတာ့ဒါေပါ့၊ ဒါေပမယ့္ တပည့္ေတာ္က သာသနာကို တအားၾကည္ညိဳတာ၊ ၾကည္ညိဳလို႔လဲ အဘိဓမၼာေတာင္ သုံးဆင့္ေအာင္ျပီးျပီ။ ဒီနွစ္ ၀ိသုဒ္ၶိမဂ္တက္ေနတယ္၊ မအားတ့ဲၾကားကေနာ္၊ ၀ိနည္းဆိုလဲ လိုက္ဖတ္ထားတယ္၊ ဘယ္လိုဆို ရဟန္းသံဃာနဲ႔ အပ္စပ္လဲ၊ ဘယ္လိုဆို မအပ္စပ္ဘူးလဲ သိရေအာင္၊ အ့ဲလိုေလ့လာထားေတာ့ ဒီလို ရဟန္းေတြနဲ႔ ေတြ႔ရေလ၊ မၾကည္ညိဳေတာ့ေလ ျဖစ္ေနတာ၊ တခ်ဳိ႕ဆို ရည္းစားေတာင္ ထားခ်င္ေနၾကေသးတာ၊ ေတာ္ေတာ္စိတ္ကုန္ဖို႔ေကာင္းတယ္ သာသနာက၊ စာေပေတာ့ ေသခ်ာမလုပ္ဘူး၊ လူေတြေတာင္ သူတို႔ထက္ တတ္တယ္”
“ဒီမယ္ဒကာၾကီး၊ ဒကာၾကီး ခုေတြ႔ေနတ့ဲရဟန္းေတြက သမုတိရဟန္းေတြေနာ္၊ ပရမတၳရဟန္းေတြမဟုတ္ဘူး။
သူတို႔လည္း ပုထုဇဥ္ပဲရိွေသးတယ္ေလ၊ ေနာက္ စာသင္သားေတြ၊ ဒကာၾကီးတို႔က အဘိဓမၼာေလး မေတာက္တေခါက္တတ္ရင္ ရဟန္းေတြနဲ႔ ေျခရာခ်င္း တိုင္းခ်င္ၾကတယ္။
ဒကာၾကီးတို႔သင္ထားတ့ဲ အဘိဓမၼာက အေပၚယံေလးပါ၊ ဦးဇင္းေတြ ဆရာေလးေတြက ျမန္မာလို နႈတ္တက္ေတာင္ မဟုတ္ဘူး၊ ပါဠိလိုပါသင္ထားရတာ၊ အဘိဓမၼာသင္တယ္ဆိုျပီး သျဂိဳၤဟ္ေလးေလာက္သင္တာမဟုတ္ဘူး။ အ့ဲဒိကေနခြဲထြက္တ့ဲ ယမိုက္၊ ည၀ါ၊ ပ႒ာန္း၊ ေနာက္ စာခ်တန္းေရာက္ရင္လဲ ဓမၼသဂၤဏီကို အက်ယ္သင္ရတယ္၊ ပါဠိ၊ ဋီကာ၊ အ႒ကထာ အျပင္ ပါဠိစာအေရးအသားေတြကို ဘယ္လိုပုံစံနဲ႔ ေရးထားလဲသိရဖို႔ သဒၵါက်မ္းေတြလဲ သင္ရတယ္၊ အသုံးအနႈန္းေတြနားလည္ဖို႔ အဘိဓာန္ကိုလဲ သင္ရတယ္၊ ကဗ်ာလကၤာေရးဖြဲ႔တတ္ဖို႔ ဆန္းက်မ္းတို႔ အလကၤာက်မ္းတို႔ကိုလဲ သင္ရတယ္၊ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ေလးဆယ့္ငါး၀ါေဟာထားတ့ဲ တရားေတာ္ေတြကို သိရဖို႔ ဓမၼပဒေတြ ဇာတ္ေတြလဲ သင္ရတယ္။ ၾကည္ညိဳတတ္မယ္ဆို ၾကည္ညိဳခ်င္စရာေတြ တစ္ပုံၾကီးပါ”
“တပည့္ေတာ္က မၾကည္ညိဳလို႔ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ္ၾကည္ညိဳတ့ဲသူေတြကို အၾကည္ည္ိဳခံပုဂ္ၢိဳလ္ေတြျဖစ္တ့ဲအတုိင္း ၾကည္ညိဳေအာင္ေနေစခ်င္တာ၊ ၀ိနည္းနဲ႔အညီ ေနေစခ်င္တာပါ၊ ၀ိနည္းဆိုတာ သာသနာရဲ႕အသက္မဟုတ္လား”
“ဟုတ္တယ္ေလ၊ ဟုတ္လို႔လဲ လြန္ခ့ဲတ့ဲနွစ္ေပါင္း နွစ္ေထာင္ေက်ာ္ သုံးေထာင္က ထားခ့ဲတ့ဲ ဘုရားရွင္ရဲ႕စကားေတာ္ေတြ စည္းကမ္းေတြကို ခုထိ လုိက္နာေနတာေပါ့၊ ဒကာၾကီး လိုက္ၾကည့္စမ္းပါ၊
ဘယ္ဘာသာမွာျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္လုိအသိုင္းအ၀ိုင္း အဖြဲ႔အစည္းမွာျဖစ္ျဖစ္ ေရွ႕ကေခါင္းေဆာင္ ခ်မွတ္ခ့ဲတ့ဲ စည္းကမ္းေတြ စကားေတြက္ုိ မျပင္မဆင္ဘဲ တစ္ေသြမတိမ္းလိုက္နာတာ ရိွသလားလို႔၊
တစ္ေသြးတစ္သံတစ္မိန္႔ဆိုတ့ဲ စစ္တပ္မွာေတာင္ အေျခေနနဲ႔ အခ်ိန္ခါ ၾကည့္ျပီး ေျပာင္းလဲသင့္ ေျပာင္းလဲရေသးတယ္။ ဆရာေလးတို႔ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာရဟန္းေတာ္ေတြဟာ ဘယ္လိုအေျခေန ဘယ္လိုအေနအထားမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕စကားကုိ မနႈတ္ပယ္သလုိ ျဖည့္လဲ မျဖည့္စြက္ဘူး။ ပုထုဇဥ္သဘာ၀ တစ္ခါတစ္ေလ အမွားေလးေတာ့ ရိွမွာေပါ့၊ ဒါကုိေတာ့ နားလည္ေပးရမယ္ေလ”
“က်န္တာ နားလည္ေပးလို႔ရတယ္ဘုရား၊ ဘုန္းၾကီးေတြ သီလရွင္ေတြျဖစ္ျပီး အခ်စ္ အခ်စ္ လုပ္ေနတာ ကိေလသာေတြေပါေနတာ အ့ဲဒါကိုေတာ့ တပည့္ေတာ္ နားလည္ေပးလို႔မရဘူး။ ဒါျဖစ္သင့္သလား စဥ္းစားၾကည့္ပါဦး”
“ဒကာၾကီးက ဒီတစ္ဘ၀အျမင္ပဲ ၾကည့္တာကုိး၊ သံသရာတစ္ေလ်ွာက္မွာ က်င္လည္ခ့ဲၾကတာ တဏွာေတြ အျပည့္အ၀နဲ႔ေလ၊ ဘ၀အဆက္ဆက္ကပါလာတ့ဲ အထုံေရစက္ကို ဒီဘ၀ ဒီသာသနာနဲ႔ ေတြ႕ခြင့္ရလို႔ ပယ္သတ္နိုင္ဖို႔ၾကိဳးစားေနၾကရတာ၊ ဘယ္ေလာက္္ခက္ခဲတ့ဲ အလုပ္လဲ၊
ဥပမာ အသက္ ၂၀ ထဲက အရက္စြဲခ့ဲတ့ဲ လူတစ္ေယာက္ဆိုၾကပါစို႔။ သူ႔အသက္ ၆၀ ရွိမွ သံေ၀ဂရျပီး အရကျ္ဖတ္ဖို႔ ၾကိဳးစားတယ္၊ သူဘယ္လုိျဖတ္မလဲ၊ ႏွစ္ေပါင္းေလးဆယ္ေလာက္ ေသာက္လာတ့ဲအရက္ကို ခ်က္ခ်င္းၾကီး ျဖတ္လို႔ ရပါ့မလား။ သံေ၀ဂရလို႔ မေကာင္းမွန္္းသိလို႔သာ ျဖတ္ရတယ္ - ဒီအရက္ကုိ လွည့္မၾကည့္ခ်င္ေလာက္ေအာင္ သူမုန္းပါ့မလား၊
ခုလည္း ဒီလိုပဲ - သံသရာအဆက္ဆက္က ရင္းနွီးခ့ဲတ့ဲ ဒီကာမ တဏွာကို မေကာင္းတ့ဲအလုပ္၊ ပူပန္ေၾကာင္းတရား၊ ညစ္ညဴးေၾကာင္းတရားေတြပဲဆိုျပီး တရားေတာ္နဲ႔ ၾကိဳးစား ျဖတ္ေနၾကရတာ၊ တစ္ခါတစ္ေလေတာ့လဲ ငယ္ရြယ္စဥ္အခ်ိန္မွာ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒကာၾကီးလဲ ငယ္ရာက ၾကီးလာတာပဲ၊ ပိုျပီး နားလည္မွာပါ”
“နားလည္ပါတယ္၊ နားလည္လို႔လဲ စိုးရိမ္မိတာပါ၊ မျဖစ္သင့္တာေတြ ျဖစ္မွာ စိုးတာပါဆရာေလးရယ္”
“အင္း - တခ်ဳိ႕လူေတြဆို ကုိယ္ကိုတိုင္ ကိေလသာေတာထဲတိုးေနတိုင္း ဦးဇင္းေတြ ဆရာေလးေတြကိုလဲ အ့ဲဒိလို တိုးေနတယ္ထင္ျပီး စြပ္စြဲၾကတယ္၊ ဆရာေလးေတြ ဦးဇင္းေတြ စကားေျပာတာ မေတြ႕နဲ႔၊ ေတြ႔တာနဲ႔ သူတို႔က ဘာေတြလဲ ဆိုျပီး သမုတ္ၾကတယ္။ ကိုယ္ကိုတိုင္ မိန္းကေလးျဖစ္ေနျပီး ဆရာေလးေတြကို မိန္းမခ်င္းလဲ ကိုယ္ခ်င္းမစာ၊ သားသမီးခ်င္းလဲ ကိုယ္ခ်င္းမစာနဲ႔ စြပ္စြဲ အပုပ္ခ်တ့ဲ ဒကာမေတြလဲ အမ်ားၾကီးဒကာၾကီး။ ဗုဒၶဘာသာမဟုတ္တ့ဲသူ၊ ဘာသာေရးကို မသ္ိတ့ဲသူက ေျပာတာဆိုရင္ေတာင္ ခြင့္လႊတ္လို႔ရေသးေပမယ့္....
အဘိဓမၼာေတြသင္ဖူးတယ္၊ ၀ိသုဒ္ၶိမဂ္ေတြ တက္ေနတယ္ဆိုတ့ဲ လူေတြရဲ႕ စြပ္စြဲခ်က္ေတြက ပိုျပီး ေၾကာက္စရာေကာင္းေနတယ္။
၀စီကံ အကုသိုလ္ေတြကို သူတို႔ မေၾကာက္ၾကဘူး။ သူတို႔ စြပ္စြဲေနတ့ဲ အခ်ိန္၊ အတင္းေျပာေနတ့ဲအခ်ိန္မွာ ဟို ရဟန္းေတြ သီလရွင္ေတြက စာက်က္
စာအံေနမယ္၊ ဘုရား၀တ္တက္ ေနမယ္၊ ပရိတ္ပ႒ာန္းရြတ္ေနမယ္ဆို သူတို႔အတြက္ အကုသိုလ္ေတြက ၾကီးလြန္းလွပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဒကာၾကီးကို ဆရာေလးကေတာ့ အျမင္က်ယ္က်ယ္နဲ႔ ေကာင္းတ့ဲဘက္ကပဲ ၾကည့္ေပးေစခ်င္တယ္”
“ၾကည့္ပါတယ္။ ၾကည့္ေပးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာေလးရယ္ ဘယ္လိုေျပာမလဲ၊ ဒါေတြလုပ္နုိင္လို႔ ဒီလိုေနနိုင္လို႔ သာသနာ့ေဘာင္ထဲ ေရာက္လာျပီးမွ မေနနိုင္ပါဘူးဆိုရင္ မေနနဲ႔ေလ၊ လူထြက္ေပါ့၊ မဟုတ္ဘူးလား၊ ငကန္းေသ ငေဆြေပၚမွာပဲ၊ ဒီလူသြားရင္ ေနာက္လူ လာမွာပဲေလ ၊ ဘယ္သူက သူတို႔ကို အတင္းေနခိုင္းလို႔လဲ”
“ေကာင္းျပီ - ဒကာၾကီးက သာသနာကို ၾကည္ညိဳလဲ ၾကည္ညိဳတတ္တယ္၊ ဗုဒၶစာေပေတြလဲ ေလ့လာထားတယ္ဆိုေတာ့ ဒကာၾကီးက ရွစ္ပါးသီလ ထိန္းမွာေပါ့ေနာ္”
“ဟာ - ဆရာေလးကလဲ၊ ရွစ္ပါးသီလေတာ့ ဘယ္ထိန္းနုိင္ပါ့မလဲ၊ ငါးပါးသီလေပါ့၊ ဒါေတာင္ တစ္ခါတစ္ေလ စီးပြားေရးလုပ္ေနတာဆိုေတာ့ မုသာ၀ါဒက သိပ္မလြတ္ခ်င္ဘူး။ ပင္ပန္းတ့ဲအခါ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ဆုံတ့ဲအခါလဲ သုရာေမရယေလးက ပါခ်င္ေသး၊ ဟား ဟား လူေတြဆိုေတာ့ ဆရာေလးေရ ငါးပါးေတာင္ မနဲထိန္းရေနရတယ္၊ ရွစ္ပါးဆိုရင္ေတာ့ ဟား ဟား”
“အင္း ရဟန္းေတြကေလ ေန႔တိုင္း ၂၂၇သြယ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ေတြကုိ ထိန္းရတယ္၊ ခုဒၵါနု ခုဒၵက အေသးငယ္ဆုံးေသာ သိကၡာပုဒ္ေလးေတြကုိ ပယ္ခ်င္ရင္ပယ္လို႔ ဘုရားရွင္ မိန္႔ခ့ဲတာေတာင္မွ မပယ္ဘဲ နွစ္ေပါင္းေထာင္ခ်ီေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ခ့ဲတယ္၊ ဆရာေလးေတြကလဲ ရွစ္ပါးသိီလကို ေန႔စဥ္ထိန္းရတယ္။
သိကၡာပုဒ္ေတြ သီလေတြကို ေန႔စဥ္ေစာင့္ထိန္းရံုတင္မဟုတ္ဘဲ ဘုရားစကားေတာ္ေတြ အဆုံးအမေတြကို မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္လဲ လက္ဆင့္ကမ္း ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ၾကရတယ္၊ သူတိို႔တာ၀န္ ေတြက ေပါ့ေသးေသးမဟုတ္ဘူး။
ဒကာ ဒကာမ လွဴတာ တန္းတာေတြကို အဆင္သင့္ေအးေအးေဆးေဆး စားျပီး နွပ္ေနတယ္လုိ႔ မထင္နဲ႔၊ အ့ဲလို အေခ်ာင္ေန အေခ်ာင္စားရင္လဲ သံေတြခဲကို စားေနရသလိုပဲ ေနာင္ဘ၀ ခႏၶာနဲ႔ ျပန္ဆပ္ရမယ္လို႔ ဘုရားရွင္က မိန္႔ခ့ဲတာ၊ သူတို႔မွာ သူတို႔စားတာနဲ႔ တန္ေအာင္ျပန္ေပးဆပ္ရတယ္၊ သာသနာအတြက္ လုပ္ရတယ္၊
ဒါနဲ႔ စကားမစပ္ ေမးရဦးမယ္၊ ဒကာၾကီးတို႔ ငယ္ငယ္က ရုပ္ေသးပြဲေတြ ၾကည့္ဖူးသလား”
“ဟာ ၾကည့္ဖူးတာေပါ့၊ ငယ္ငယ္က ရုပ္ေသးပြဲ ၾကည့္ရမယ္ဆို ထမင္းမစား ဟင္းမစားနဲ႔ကုိ ၾကည့္တာ”
“ဘယ္နားကေနၾကည့္လဲ ဟိုေလ - ဥပမာ ဇာတ္စင္နားကလား၊ အေ၀းၾကီးကေနလား”
“တစ္ခါတစ္ေလလဲ တိုးရင္းတိုးရင္းနဲ႔ ဇာတ္စင္ေအာက္နားေရာက္သြားျပီး ေရွ႕ဆုံးကေန ၾကည့္ရတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလက်ေတာ့ ေရာက္တာ ေနာက္က်သြားရင္ ေနရာမရေတာ့ ဟိုးေနာက္ဆုံး အေဖ့ပုခုံးေပၚကေနၾကည့္ရတယ္။ ဟိုးတုန္းကေတာ့ ဗလာပြဲေတြကိုး၊ ဘုရားပြဲရိွျပီဆို ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္က အကုန္လာၾကတာဆိုေတာ့ ေနရာေကာင္းေကာင္းလိုခ်င္ရင္ ေန႔လည္ဘက္ထဲက ဂုံနီအ္ိတ္ေလးေတြသြားခင္း ထားတာပဲ၊ အ့ဲဒါဆို ကိုယ္လိုခ်င္တ့ဲေနရာ မနီးမေ၀းကရေတာ့ အဆင့္ကို ေျပေနတာ၊ ခုေတာ့ ရုပ္ေသးပြဲေတြလည္း မရွိေတာ့ပါဘူး”
“ဇာတ္စင္ေအာက္နီးနီးနားနားက ၾကည့္ရတာ ပိုအဆင္မေျပဘူးလား”
“ဘယ္ကအဆင္ေျပရမလဲ ဆရာေလးကလဲ။ နီးလြန္းအားၾကီးေတာ့ ေမာ့ျပီးေတာ့လဲ ၾကည့္ရေသးတယ္၊ အရုပ္မွာ တပ္ထားတ့ဲ ၾကိဳးေတြကလဲ ရႈပ္ရွက္ခတ္ေန၊ ၾကိဳးဆြဲဆရာကိုလဲ ျမင္ေနရေတာ့ ဘာၾကည့္လို႔ ၾကည့္ရမွန္းမသိဘူး။ အရုပ္ၾကည့္ရမလိုလုိ ၾကိဳးဆြဲဆရာ ၾကည့္ရမလိုလိုနဲ႔”
“ဒါဆို အေ၀းၾကီးကေနၾကည့္ေတာ့ ပို အဆင္ေျပမွာေပါ့၊ ၾကိဳးေတြ မျမင္ရေတာ့ဘူးေလ”
“ဟာ ဆရာေလးကလဲ - အရုပ္ေလးေတြက ေသးေသးေလးေတြေလ၊ ေ၀းလြန္းအားၾကီးေတာ့လဲ ဘာျမင္ရမလဲ၊ မႈံတိမႈံ၀ါးနဲ႔။ ေနရာဦးနုိင္လို႔ အလယ္ေခါင္မွာ ရရင္ေတာ့ ဘာေျပာေကာင္းမလဲ မိုးအလင္းျပ မိုးလင္းတ့ဲအထိ ၾကည့္တာ၊ အ့ဲေလာက္ထိ တပည့္ေတာ္က ရုပ္ေသးပြဲၾကိဳက္တာ”
“အင္း ဒကာ ဒကာမေတြလဲ ရဟန္းသံဃာေတြ ဆရာေလးေတြနဲ႔ ဆက္ဆံမယ္ဆိုရင္ ရုပ္ေသးပြဲ ၾကည့္သလုိ ဆက္ဆံရတယ္လုိ႔ ဆရာေလး ၾကားဖူးတယ္”
“ဘယ္လို - ဘယ္လို ဆရာေလး”
“ဒီလိုေလ ဒကာၾကီး၊ သာသနာကို ၾကည္ညိဳလြန္းလို႔သာ သာသနာ့ေဘာင္ေရာက္လာၾကေပမယ့္ ပုထုဇဥ္ပီပီ သူတို႔မွာ အမွားေလးေတြရိွနိုင္ၾကတယ္။ ရဟန္းသံဃာေတြနဲ႔ နီးနီးစပ္စပ္ ရင္းရင္းႏွီးႏွိီးရိွလြန္းတ့ဲအခါ အ့ဲဒိေသးငယ္တ့ဲ အမွားေလးေတြကိုျမင္တ့ဲ ဒကာ ဒကာမေတြရဲ႕ မ်က္စိထဲမွာ သူတို႔ရဲ႕ ၾကီးမားတ့ဲတာ၀န္ေတြကိုဖုံးကြယ္လိုက္ျပီး မျပစ္မွားသင့္တာေတြကို ျပစ္မွားလာၾကတယ္၊ အေရာ၀င္လြန္းလို႔ အရိုေသတန္တ့ဲ သေဘာေပါ့၊ ဇာတ္စင္ေအာက္ အနီးကပ္ဆုံးေနရာက ၾကည့္လို႔ ၾကိဳးေတြေကာ၊ ၾကိဳးကိုင္တ့ဲလက္ေကာျမင္ျပီး အရုပ္ကို မျမင္တတ္၊ မၾကည့္တတ္ေတာ့သလိုေပါ့၊
သာသနာမွာ အဓိကထားျပီး လုပ္ေဆာင္ေနရတ့ဲ သိကၡာသုံးရပ္ဆိုတ့ဲ ရုပ္ေသးရုပ္ထက္ ညစာစားတာေလး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ေနတတ္တာေလးစတ့ဲ ၾကိဳးေတြကို ျမင္ျပီး ေခါင္းရႈပ္ရသလိုပဲေပါ့”
“ဒါဆို အေ၀းၾကီးက ၾကည့္တာကေကာ၊ အ့ဲဒါက ဘယ္လိုမ်ဳိးလဲ ဆရာေလး”
“သာသာနာေတာ္နဲ႔ ေ၀းလြန္းေတာ့လဲ ဘယ္လိုေျပာရမလဲ၊ မိဘက ဗုဒၶဘာသာမို႔သာ ကိုယ္က ဗုဒၶဘာသာျဖစ္လာတယ္၊ ဘုရားဂုဏ္ ဘယ္နွစ္ပါးမွန္းမသိ၊ တရားဆိုတာ ဘာမွန္းမသိ၊ သံဃာေတာ္ေတြ ဘယ္လို က်င့္ၾကံတယ္၊ အားထုတ္တယ္၊ ဘာလုပ္တယ္ဆိုတာ မသိေတာ့ ၾကည္ညိဳရမွန္း၊ ေလးစားရမွန္းမသိဘူးေပါ့၊
မသိေတာ့ မေျပာသင့္တာေတြေျပာ၊ မလုပ္သင့္တာေတြလုပ္၊ ခုေခတ္ဆို ေဖ့စ္ဘြတ္ေတြမွာ ပိုျပီး ျမင္နုိင္တယ္၊ ကုိယ့္စိတ္နဲ႔ မကိုက္ရင္ ရဟန္းသံဃာေသာ ဘာေသာ နားမလည္ဘူး။ ဆဲခ်င္ရင္ ဆဲလိုက္တာပဲ၊ သီလရွင္မွန္းသိရက္နဲ႔လဲ ေၾကာင္ခ်င္ရင္ ေၾကာင္ေနၾကတာပဲ၊ ေၾကာင္လို႔မရရင္ ဆဲေတာ့တာပဲ။ ေတာ္ေတာ္ေၾကာက္ဖို႔ေကာင္းတယ္၊
ဗုဒၶဘာသာအမည္ခံျပီး၊ အ့ဲလို လူမ်ဳိးေတြကို ေတြ႔ရင္ ဗုဒၶကို အားနာမိတယ္။ အ့ဲဒါေၾကာင့္ ရဟန္းသံဃာေတြနဲ႔ ဆက္ဆံမယ္ဆိုရင္ မနီးမေ၀းေလးကေန လိုအပ္တာေလး ေထာက္ပ့ံ၊ တတ္နိုင္တာေလးလွဴ၊ သူတို႔ အေနမတတ္တာ သူတို႔ အေၾကာင္းေလ၊ ကိုယ္က အကုသိုလ္ မျဖစ္ေစနဲ႔ေပါ့၊ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ရဟန္းမွန္သမွ် သီလရိွပါတယ္။
သူတုိ႔ေၾကာင့္သာ ဒကာၾကီးတို႔ တရားေတာ္ေတြကို နာၾကားခြင့္ရေနတာ၊ သိခြင့္ရေနတာေလ၊ သူတုိ႔က်င့္ၾကံမႈရဲ႕ အပုံတစ္ရာ ပုံလို႔ တစ္ပုံေလာက္ေတာင္ ဒကာၾကီးတို႔ မလုပ္နိုင္ပါဘူး။ စြန္႔လဲ မစြန္႔နုိင္ပါဘူး။
အ့ဲဒါေၾကာင့္ နွမ္းေစ့ေလာက္ရိွတ့ဲ အျပစ္ေလးကို ၾကည့္မယ့္အစား ျမင့္မိုရ္ေတာင္ေလာက္ရိွတ့ဲ ဂုဏ္ကို ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ပါလို႔ ေျပာခ်င္တာပါ၊ ဒကာၾကီးလည္း ပညာတတ္တစ္ေယာက္ပဲ၊ နားလည္နုိင္မွာပါ"
“မွန္ပါ့ မွန္ပါ့ဘုရား၊ ေက်းဇူူးတင္ပါတယ္ ဆရာေလး၊ ေက်းဇူးပါဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ ခုမွ သာသနာေတာ္နဲ႔ ဘယ္လို ဆက္ဆံရမလဲဆိုတာ ေကာင္းေကာင္းနားလည္သြားပါျပီ ေက်းဇူးပါဘုရား”
“ရပါတယ္ ဒကာၾကီး၊ လူပုဂ္ၢိဳလ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ဘုရားရွင္ရဲ႕ တရားေတာ္ေတြကို စိတ္၀င္တစား သင္အံေလ့လာတယ္ဆိုတာကို သိရလို႔ ၀မ္းသာပါတယ္။
ဆက္ျပီးေတာ့ ေလ့လဲ ေလ့လာ၊ သိေအာင္လဲ လုပ္၊ သိတ့ဲအတိုင္းလဲ က်င့္ေပါ့၊ ကံေကာင္းလို႔ သာသနာေတာ္နဲ႔ေတြ႔ျပီး သာသနာကို ၾကည္ညိဳခြင့္ရတာေလ၊ အရေတာ္တာကို ရတာမေလ်ာ္ ေစနဲ႔ေပါ့။
အင္း စကားေျပာလို႔လဲ
ေကာင္းတယ္။ ကားဂိတ္လဲ ေရာက္ျပီ၊ သြားေတာ့မယ္ေနာ္ ဒကာၾကီး”
“မွန္ပါ့ဘုရား မွန္ပါ့၊ ဂရုစိုက္သြားပါဘုရား”
လက္အုပ္ေလးတခ်ီခ်ီနဲ႔ ျပဳံးျပီးေငးၾကည့္ေနမယ္ဆိုတာ လွည္ၾ့ကည့့္စရာမလိုဘဲနဲ႔ ကြ်န္မသိေနခ့ဲပါတယ္။
ျမတ္စြြာဘုရားရွင္က မာန္ မာနက်ေအာင္ တရားေတာ္ေတြကို ေဟာခ့ဲေပမယ့္ တရားေတာ္ေတြကို သင္ယူေနတ့ဲသူေတြကေတာ့ ဂုဏ္တုဂုဏ္ျပိဳင္လုပ္ေနၾကတာကို ေတြ႔ေနရတယ္။
“နင္က အဘိဓမၼာေလာက္တတ္တာ၊ ငါက ယမိုက္ ပ႒ာန္းျပီးျပီ၊ ၀ိသုဒ္ၶိမဂ္လဲ ျပီးျပီ၊
ဒီဘုန္းၾကီးေတြတတ္သေလာက္ ဒို႔လည္း တတ္ပါတယ္၊ သူတို႔ သိသေလာက္ ဒို႔လည္းသိပါတယ္”ဆိုျပီး ....
တခ်ဳိ႕ ဒကာ ဒကာမေတြက နိႈင္းယွဥ္ၾကတယ္၊
ဒီလို စာသင္နည္းေတြကို ျမတ္စြာဘုရားကေတာ့အလဂဒၵဴပမာ -
ေျမြဖမ္းတ့ဲစာသင္နည္းလို႔ ေဟာခ့ဲတယ္။ ေျမြလိုခ်င္လို႔ ေျမြဖမ္းသြားတ့ဲသူက ေျမြေဟာက္ၾကီးကို ျမင္ေတာ့ ၀မ္းသာအားရ ခါးကေနဖမ္းတယ္၊ အျမီးကေန ဖမ္းတယ္၊ အ့ဲဒိေတာ့ ေျမြကိုက္တာ ခံရတာေပါ့။
ခုလဲ အနည္းအက်ဥ္း စာသိေလးသိရင္ ငါသိ ငါတတ္ လုပ္ေနသမွ် ကုသေလာ အကုသလႆ ျဖစ္ေနတာကို မသိ႐ွာၾကေတာ့ဘူးေပါ့။
ေအာ္ သူတို႔ခင္ဗ်ာ ဒီေလာက္ခက္တဲ့ စာေပေတြကို ခက္ခက္ခဲခဲ ေလ့လာ က်က္မွတ္ေနရတာပါလား ဆိုတ့ဲ ကိုယ္ခ်င္းစာတတ္တ့ဲသူက အနဲအက်ဥ္းေလးပဲ ရိွတာမို႔ ကားေမာင္းတ့ဲ ဒကာၾကီး အမွန္ကို ျမင္သလို က်န္တ့ဲ ဒကာ ဒကာမေတြလဲ သာသနာအေပၚမွာ လိုအပ္ခ်က္ေတြက္ို ျဖည့္ေတြးေပးလို႔ အမွန္ကို ျမင္နုိင္ရင္ သိပ္ေကာင္းမွာပဲလုိ႔ ေတြးရင္း....
ေရွ႕ဆက္ေလွ်ာက္ရမယ့္ လမ္းက အေ၀းၾကီးရိွေသးတာမို႔ ေက်ာခိုင္းသင့္တ့ဲ အရာေတြကို ေက်ာခိုင္းလို႔ ကြ်န္မ ကိုယ့္လမ္းကို ဆက္ေလွ်ာက္ခ့ဲပါေတာ့တယ္။
Credit....
No comments:
Post a Comment