စာလုံး

ႂကြေရာက္လာၾကေသာ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုံး ကိုယ္၏က်န္းမာျခင္း စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္း ႏွင့္ျပည့္စုံၾကပါေစ။

Friday, December 30, 2016

သဒၶါဟူသည္

{{{ သဒၶါဟူသည္ }}}
(၀ိသုဒၶါရံု- ဒီပဲယင္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)
(ပရမတၳစကၡဳက်မ္း- ၁၉၆။ ၁၁။ ၁၅၉)
ဘုရားအစရွိေသာ ေကာင္းေသာအာရံု၌ စိိတ္ကို ၾကည္လင္ေစတတ္ေသာသေဘာ။ ရတနာသံုးပါးတိို႔၏ ဂုဏ္ေက်းဇူး၌ ယံုၾကည္ေျပး၀င္ျခင္းသေဘာ။
ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံတို႔၏ အက်ဳိး၌ ယံုၾကည္ေျပး၀င္ျခင္းသေဘာ။
ဥပမာ။ ။ မိမိသည္ ေျမြေပြးကိုက္၍ မေသဘူးပဲ မိမိမ်က္ေမွာက္၌ ေျမြေပြးကိုက္သည္ကို၎ ကိုက္၍ေသသည္ကို၎ ကိုယ္ေတြ႕ဒိ႒ မျမင္ဘူးပဲ ေျမြေပြးကိုက္၍ ေသတတ္သည္ဟု သူေျပာလူေျပာကို ယံုၾကည္ၾကသည့္အတြက္ ေျမြေပြးကို မကိုင္၀ံ့ၾကကုန္။ ေရွာင္ကြင္းၾကကုန္သကဲ့သို႔ ထို႔အတူ ---
ပါဏာတိပါတ အစရွိကုန္ေသာ ဒုစရိုက္အကုသိုလ္ကံတို႔၏ အက်ဳိးရင္း အက်ဳိးဖ်ားတို႔ကို ယံုၾကည္ေသာ သဒၶါတရားရွိၾကပါကုန္မူကား အကုသိုလ္ကံ ျပဳ၀ံ့စရာမရွိပါ။
ကံ-ကံ၏အက်ိဳး ယံုၾကည္တဲ့ သဒၶါတရား မရွိၾကသည့္အတြက္ ၿမိန္ၿမိန္ရွက္ရွက္ အားတက္ရႊင္လန္း ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ျပဳႏိုင္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
စိန္ေကာင္းတစ္ပြင့္ကို ေတြ႕ျမင္၍ ( ဤစိန္သည္ အဘိုးထိုက္တန္- ရခဲေသာ ရတနာတည္း )ဟု စိန္ရတနာ၏ သတၱိကို ယံုၾကည္တဲ့သူသည္ စိန္ကိုေကာက္ယူၿပီး လက္၀ယ္ရထားလို႔ မေရာင့္ရဲႏိုင္ အားမရႏိုင္သကဲ့သို႔ ထို႔အတူ ---
ကုသိုလ္ကံ၏ အက်ဳိးကို ယံုၾကည္တတ္ေသာ သဒၶါတရားရွိေသာသူသည္ ဒါန သီလစေသာ ကုသိုလ္ကိုျပဳ၍ အားမရႏိုင္၊ သီလသီတင္း ေဆာက္တည္၍ မပ်င္းႏိုင္၊ ကုသိုလ္ျပဳ၍ မပ်င္းႏိုင္၊ မေရာင့္ရဲႏိုင္။ လယ္လုပ္အခစား ကူလီသမားႏွင့္လဲ ႏႈိင္းေလ။ ။
ဉာဏ္အျမင္နဲ၊ သဒၶါကဲ၊ အလြဲလြဲျဖစ္တတ္သည္။
အလြဲလြဲ-ဆိုသည္မွာ
သဒၶါလြန္လွ်င္ တဏွာ၀င္၍ အခ်စ္အခင္ တဏွာေဇာေတြ ေစာတတ္သည္။
မၾကည္ညိဳသင့္ မၾကည္ညိဳထိုက္ေသာ အရာတို႔၌ ၾကည္ညိဳ၍ ကုသိုလ္လိုလိုႏွင့္ အမိုက္ေဇာေတြေစာတတ္သည္။ ဤသို႔ စသည္ကို ဆိုသည္။
သဒၶါအသြင္၊ တဏွာ၀င္၊ ခင္မင္သည္ကို အၾကည္ညိဳ။
မသိကို အသိ၊ ေမာဟဖိ၊ မဟုတ္သိမ်ား၊ အဟုတ္သိကား၊ ရွားလွေခ်၏။ ။
သဒၶါႏွင့္ ဉာဏ္၊ ႏွစ္ခုသန္မွ၊ လမ္းမွန္သို႔ေရာက္သည္။ ။
သဒၶါစစ္ ကုသိုလ္ခ်စ္သည္။ ပညာစစ္ ေရြးခ်ယ္စိစစ္သည္။ ။
သဒၶါလြန္လွ်င္ မိုက္မွားတတ္သ္ည။ ။
ပညာလြန္လွ်င္ ယူမွားတတ္သည္။ ။
အထူးမွတ္ခ်က္ ---- ပုထုဇဥ္ပုဂၢိဳလ္တို႔၏ သႏာၱန္၌
{{{ သဒၶါတရား စစ္စစ္ ျဖစ္လာဖို႔ ခဲယဥ္းသလို }}}
{{{ ျဖစ္လာၿပီးသာ သဒၶါတရားကို မပ်က္စီးရေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ရန္လည္း အလြန္ခဲယဥ္းလွပါသည္ }}}
သစၥာရွင္
ျမတ္ဗုဒၶ၏သာသနာ page
https://www.facebook.com/DhammaSarpay/

အ႐ွင္​​ေတဝိဇၨ(မူလအလႉ႐ွင္​)


No comments:

Post a Comment