❒ ေလာကမွာ အေကာင္းဆုံးဥစၥာကဘာလဲ
နံပါတ္(၁)ေမးခြန္းက ေလာကမွာ အေကာင္းဆုံးဥစၥာကဘာလဲ။ ဒီေမးခြန္း ကိုေမးတယ္။
ေလာကမွာ အေကာင္းဆုံးဥစၥာ ဘာလဲလို့ေမးရင္ လူေတြက ဘာေျပာၾက မလဲဆိုရင္ - စိန္ေရႊရတနာေတြရဲ့ တန္ဖိုး သိတဲ့လူဆိုရင္ ေလာကမွာ စိန္က အေကာင္းဆုံးလို့၊ ေရႊက အေကာင္းဆုံးလို့ မေျပာၾကေပဘူးလား၊ ပတၱျမားကအေကာင္းဆုံးလို့ ဒီလိုပဲေျပာၾကမွာပဲ။ ေလာကမွာ အေကာင္းဆုံးပစၥည္းဥစၥာဆိုတာ ဘာလဲတဲ့။ ဒီေမးခြန္း လူေတြကို ေမးလိုက္မယ္ဆိုရင္ အေျဖအမ်ိဳးမ်ိဳးထြက္မွာ။ တိုက္လိုခ်င္တဲ့လူက တိုက္ေပါ့၊ ေရႊလိုခ်င္တဲ့လူက ေရႊလို့ေျပာမွာပဲ။ ကားလိုခ်င္တဲ့ လူက ကားလို့ေျပာမွာပဲ။ ဟုတ္ရဲ့လား၊ အေျဖေတြအမ်ိဳးမ်ိဳး မထြက္နိုင္ဘူးလား၊ ထြက္နိုင္တယ္။
အေကာင္းဆုံးပစၥည္းဥစၥာက ဘာလဲ ဆိုတဲ့ေမးခြန္းကို ျမတ္စြာဘုရား ေျဖလိုက္တာက ေလာကလူေတြမေတြးမိတဲ့ အေျဖမ်ိဳးပဲ။ ျမတ္စြာဘုရားက ❝သဒၶါ တရားဟာ အေကာင္းဆုံးဥစၥာ❞ တဲ့။ ကဲ-ၾကည့္။ ဒီအေျဖရဲ့ ေလးနက္မွုက ဘယ္ေလာက္ထိေအာင္သြားလဲဆိုရင္။
ဆိုပါစို့၊ စိန္ရဲ့ တန္ဖိုးကို ၾကည့္ရေအာင္။ စိန္ဟာ တန္ဖိုးရွိတယ္၊ မွန္တယ္ ေနာ္။ အင္မတန္တန္ဖိုးရွိတယ္၊ ေရႊဟာလည္း အင္မတန္တန္ဖိုးရွိတယ္၊ အားလုံး သိၾကတဲ့အတိုင္း ပတၱျမားေတြလဲ အင္မတန္မွ တန္ဖိုးရွိတယ္၊ အျခား ပစၥည္းဥစၥာ ေတြလဲ တန္ဖိုးရွိတယ္။ သို့ေသာ္လည္း အဲဒီ တန္ဖိုးရွိတဲ့ ရတနာပစၥည္းေတြဟာ ရန္သူမ်ိဳး (၅)ပါးႏွင့္ ပ်က္နိုင္သလား၊ မပ်က္နိုင္ဘူးလား။
ဆိုပါစို့၊ စိန္ရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္လည္းပဲ စိန္လိုခ်င္တဲ့ပုဂၢိဳလ္နဲ႔ေတြ႕ၿပီး ကိုယ့္ဆီက လုယက္ၿပီး ယူမသြားဘူးလား။
ေနာက္ဆုံး ကိုယ္ကေနၿပီးေတာ့ ဘဝတစ္ခု ေျပာင္းသြားရင္ ကိုယ္ပိုင္တဲ့စိန္ မထားခဲ့ရဘူးလား၊ ထားခဲ့ရတယ္။ ဒီပစၥည္းေတြရဲ့ တန္ဖိုးဟာ အခ်ိန္ကာလပိုင္းနဲ႔ပဲ ၾကည့္မယ္ဆို အလြန္တိုေတာင္းတယ္။ အလြန္လဲ အႏၲရာယ္မ်ားတယ္။ သူေတာင္းစားကို ဓားျပတိုက္ခံရတယ္လို့ မၾကားဘူးေပါင္ေနာ္။ ပိုက္ဆံရွိတဲ့လူမွ ဓားျပတိုက္ခံရတာမဟုတ္လား။ ပိုက္ဆံရွိလာၿပီဆိုရင္ အႏၲရာယ္ ကို ဖိတ္ေခၚေနတာပဲ။ ပစၥည္းဥစၥာခ်မ္းသာၿပီး မေၾကာက္ရဘူးလား၊ ေၾကာက္ရတယ္။ ပစၥည္းဥစၥာရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ ထိုပစၥည္းဥစၥာအတြက္ အင္မတန္မွ ထိတ္လန႔္ ေၾကာက္ရြံ့ၿပီး ေနၾကရတယ္၊ ဒါလက္ေတြ႕ပဲ။
မရွိေတာင္းတ ရွိေၾကာင့္ၾကတဲ့။ ပစၥည္းဥစၥာေတြကို မရွိတဲ့လူက ေတာင္းတတယ္၊ ရွိတဲ့လူက ေၾကာင့္ၾကတယ္။ ေၾကာင့္ၾကတယ္ဆိုတာ ပူပန္ေနရတာကို ေျပာတာ။ မီးခံေသတၱာႀကီးကိုေသာ့ေလးတခတ္ခတ္နဲ႔၊ ဟိုအပ္လဲစိတ္မခ်၊ ဒီအပ္ရလဲ စိတ္မခ်နဲ႔ ဒီလိုျဖစ္မေနဘူးလား။ အဲေတာ့ ဒီပစၥည္းဥစၥာက လူကို အက်ိဳးျပဳေန တာလား၊ လူကိုႏွိပ္စက္ေနတာလား။ တကယ္က ႏွိပ္စက္ေနတာေနာ္။ အဲဒီေတာ့ႏွိပ္စက္ေနတဲ့ အရာဝတၳဳတစ္ခုကို အေကာင္းဆုံးပစၥည္းလို့ နာမည္တပ္လို့ ျဖစ္ပါမလား၊ မျဖစ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို့ အေကာင္းဆုံးပစၥည္းလို့ မေခၚနိုင္ဘူး။
ပစၥည္းဥစၥာသည္ လူကို ႏွိပ္စက္တတ္တယ္၊ ဖ်က္ဆီးတတ္တယ္ဆိုတာ ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေဟာထားတာရွိတယ္ -
❝ဟနႏၲိ ေဘာဂါ ဒုေမၼဓံ၊ ေနာ စ ပါရဂေဝသိေနာ။❞
ပစၥည္းဥစၥာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ဒီဘဝမွာ အလုအယက္ အတိုက္အခိုက္ သတ္ျဖတ္ခံရတဲ့လူေတြ ရွိတယ္၊ ပစၥည္းဥစၥာေၾကာင့္ ေနာင္ဘဝမွာ ၿပိတၱာဘဝ ေရာက္သြားတဲ့လူေတြရွိတယ္။ ငရဲက်သြားတဲ့လူေတြရွိတယ္၊ ပစၥည္းဥစၥာက လူကို ဒုကၡေပးသြားတာ။
ေလာကလူေတြကေတာ့ထင္တယ္၊ “ေအး-ေရႊေတြ ေငြေတြ ခ်မ္းသာလို့ ရွိရင္ ဒီပစၥည္းဥစၥာေတြဟာ ငါ့အတြက္ ခ်မ္းသာသုခေပးလိမ့္မယ္” လို့။ သို့ေသာ္ ခ်မ္းသာခ်ည္းေပးတာ ဟုတ္ရဲ့လား၊ ဆင္းရဲဒုကၡကိုေပးတာက ပိုမ်ားတယ္ေနာ္။ ခ်မ္းသာကိုေပးတာက နည္းနည္းေလးရယ္။ စိန္ေလးရွိလို့ စိန္ေလးဝတ္ၿပီး စိန္ နားကပ္ေလးပန္ၿပီး ေခါင္းေလးယမ္းလိုက္လို့ ဝင္းကနဲ ဝင္းကနဲ ဆိုတာေလးက လူအထင္ႀကီးတယ္၊ ဒီအရသာေလးတစ္ခုပဲခံလို့ရမယ္။ ေၾကာက္ေနရတာက ပိုတယ္၊ ဟုတ္ရဲ့လား။ အဲဒါေၾကာင့္မို့ ပစၥည္းဥစၥာကေပးတဲ့ ခ်မ္းသာသုခဆိုတာ အင္မတန္နည္းၿပီး အင္မတန္တိုေတာင္းတယ္။ ဒါေၾကာင့္ “အျမတ္ဆုံးဥစၥာ”လို့ မေခၚနိုင္ဘူး။
ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ အေျဖဟာ ေလာကလူသားေတြရဲ့အေျဖနဲ႔မတူဘူး၊ ျမတ္စြာ ဘုရားက “သဒၶိ ဝိတၱံ ပုရိသႆ ေသ႒”တဲ့။ ေလာကမွာလူေတြအဖို့ အေကာင္းဆုံး ဥစၥာဆိုတာ သဒၶါကိုေျပာတာတဲ့။
သဒၶါသည္ အေကာင္းဆုံးဥစၥာ
ဒါျဖင့္ေကာင္းၿပီ၊ သဒၵါကို အေကာင္းဆုံးဥစၥာလို့ ဘာျဖစ္လို့ေျပာလဲ၊ ေလာက လူေတြဟာ သဒၶါတရားမရွိရင္ ဒါန ေကာင္းမွုလုပ္ပါ့မလား၊ သီလေရာ ေဆာက္တည္ ပါ့မလား၊ ကမၼ႒ာန္းဘာဝနာ ေရာ အားထုတ္ပါ့မလား၊ မထုတ္ဘူး။ သဒၶါလို့ဆိုတဲ့ စိတ္ဝင္စားမွု၊ ယုံၾကည္မွုအေပၚမွာ အေျခခံၿပီး လူေတြဟာ ဒါန ေကာင္းမွု လုပ္တယ္၊ ဒါနေကာင္းမွုလုပ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ ဘဝသံသရာမွာ ခ်မ္းသာသုခရၾကတာခ်ည္းပဲ။
ေလာကမွာ သူေဌးႀကီးျဖစ္သြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ၾကည့္- ကိုယ့္ဘဝ ကိုယ့္ လက္ထက္ ကိုယ္ႀကိဳးစားလို့စည္းစိမ္ဥစၥာရလာတာ မရွိမဟုတ္ဘူး၊ ရွိတယ္။ ဒါလည္း ကံေပးမွခိုင္ျမဲတယ္၊ ဘဝမွာ အလြန္ခ်မ္းသာတဲ့ မိသားစုအိမ္ကို ေရာက္လာဖို့ဆိုတာ ဘယ္သူကပို့တာလဲ၊ ကံကပို့တာ၊ သဒၶါတရား ရွိခဲ့သည့္အတြက္ေၾကာင့္ သဒၶါတရားက ပို့လိုက္တာလို့ ေျပာလို့ရတယ္၊ ခ်မ္းသာတဲ့မိသားစုအိမ္မွာ လူလာျဖစ္ဖို့ သဒၶါ ရွိခဲ့လို့ ကုသိုလ္ေကာင္းမွုလုပ္ခဲ့သည့္အတြက္ေၾကာင့္ သဒၶါတရားက ပို့လိုက္တာ၊ သူ႔မွာ ပိုင္ဆိုင္တာ ဘာတုန္းဆိုရင္ သဒၶါ ဆိုတဲ့ဥစၥာ ပိုင္ဆိုင္တယ္။
သဒၶါဆိုတဲ့ဥစၥာ ပိုင္ဆိုင္လို့ရွိရင္ ေဇာတိကလို သူေဌးႀကီးမ်ိဳးလည္းျဖစ္တာပဲ၊ ေဇာတိက ဘာေၾကာင့္သူေဌးျဖစ္တုန္း။ သဒၶါရွိခဲ့လို့၊ ဟိုတုန္းက ဇဋိလသူေဌး လည္း ဘာေၾကာင့္သူေဌးျဖစ္တုန္း။ သဒၶါ ရွိခဲ့လို့။ ဟုတ္ရဲ့လား။ သဒၶါကို အရင္း တည္ၿပီး ကုသိုလ္ေကာင္းမွုေတြလုပ္ခဲ့လို့ ေဇာတိက, ဇဋိလ, ပုဏၰ တို့ သူေဌးေတြ ျဖစ္လာၾကရတာတဲ့။ ပုဏၰသူေဌးဆိုရင္ၾကည့္- လွူတာကနည္းနည္း၊ ရလိုက္တာက အမ်ားႀကီး၊ ထြန္ထားတဲ့ ေျမႀကီးခဲေတြ အကုန္ေရႊျဖစ္သြားတယ္၊ ဘယ္သူက ေပးတာတုန္း၊ သဒၶါကေပးတာ။ ဒါေၾကာင့္ သဒၶါကေပးတဲ့ ပစၥည္းဥစၥာဆိုရင္ ဖ်က္ဆီးလို့မရဘူး၊ အလြန္ခိုင္မာတယ္။ သဒၶါ ရွိေနၿပီဆိုရင္ ဘဝသံသရာ ခရီးမွာ အျမဲျပည့္စုံလုံေလာက္ေနနိုင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သဒၶါဆိုတဲ့ ဥစၥာပါဖို့လိုတယ္။ က်န္တဲ့ ဥစၥာ အဓိကမဟုတ္ဘူး၊ သဒၶါဆိုတဲ့ဥစၥာကို သူခိုးဓားျပက လုယက္တိုက္ခိုက္လို့ မရဘူးတဲ့။
သံသရာခရီးသြားတဲ့အခါမွာ သဒၶါဆိုတဲ့ ပစၥည္းဥစၥာ ပါသြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ တစ္ေယာက္ဟာ လူျဖစ္ရင္လည္း အထက္တန္း၊
နတ္ျဖစ္ရင္လည္း အထက္တန္း၊ ဘယ္ေနရာပဲျဖစ္ျဖစ္ အထက္တန္းက်က် စည္းစိမ္ဥစၥာျပည့္ျပည့္ဝဝနဲ႔ ျဖစ္ရတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို့ သဒၶါဆိုတဲ့ ဥစၥာရွိရင္ ခုနက စိန္ရွိဖို့လည္း မခဲယဥ္းေတာ့ဘူး၊ ေရႊရွိဖို့ လည္း မခဲယဥ္းဘူး၊ တိုက္ရွိဖို့လည္း မခဲယဥ္းဘူး၊ ကားရွိဖို့လည္း မခဲယဥ္းဘူး။ အဓိကအေၾကာင္းကို ျမတ္စြာဘုရားကေျဖတာ။ “သဒၶိ ဝိတၱံ ပုရိသႆ ေသ႒ံ” သဒၶါဆိုတာ တကယ့္အေကာင္းဆုံး ပစၥည္းဥစၥာ။
ေလာကမွာ ရသမၽွပစၥည္းဥစၥာ၊ လူ႔သမိုင္းမွာ ခ်မ္းသာတဲ့လူမွန္သမၽွ သဒၶါ တရား အရင္းခံတဲ့ ကံကအက်ိဳးေပးလို့ရၾကတာ၊ ခ်မ္းသာၾကတာခ်ည္းပဲ။ ကံမေကာင္း အေၾကာင္းမလွၿပီဆိုရင္ ဘာလုပ္လုပ္ပ်က္စီးတတ္တယ္။ ကံရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္မွေအာင္ျမင္တယ္၊ ျဖစ္ထြန္းတယ္။ ေလာကမွာႀကိဳးစားၾကေပမယ့္ လူတိုင္းေရာ စီးပြား ျဖစ္ရဲ့လား၊ မျဖစ္ဘူး။ မျဖစ္တာဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ဒီ အေျခခံကြဲလြဲခ်က္ေတြ ရွိေနလို့ပဲ။ အဲဒီ အေျခခံကြဲလြဲခ်က္ကို ရည္ညႊန္းၿပီး ျမတ္စြာဘုရားက “သဒၶိဓ ဝိတၱံ ပုရိသႆ ေသ႒ံ - သဒၶါတရားဟာ အေကာင္းဆုံးေသာ ဥစၥာတစ္ခုပါ” တဲ့။
အဲဒီေတာ့ ဘုန္းႀကီးတို့ တရားခ်စ္ခင္ သူေတာ္စင္ ပရိသတ္တို့ ဘဝအေရး စိတ္ေအးရန္အတြက္ ဘာပစၥည္းစုၾကမလဲ၊ သဒၶါဆိုတဲ့ပစၥည္းကို စုရမယ္။
သဒၶါဟူသည္
ဒါျဖင့္ သဒၶါဆိုတာ ဘာလဲ၊ ကုသိုလ္ေကာင္းမွုျပဳလုပ္ရန္ စိတ္ဝင္စားေနတာ သဒၶါ၊ ယုံၾကည္တာသက္သက္မဟုတ္ဘူး၊
ဘုရား တရား သံဃာကို ယုံၾကည္တယ္၊ေကာင္းတာလုပ္ရင္ ေကာင္းတာျဖစ္တယ္လို့ ယုံၾကည္တယ္၊ အဲဒါလက္ခံၿပီးေတာ့ ကုသိုလ္ေကာင္းမွုလုပ္ရန္ စိတ္ဝင္စားေနတာကို သဒၶါလို့ေခၚတယ္။ သဒၶါ ဆိုတာ စိတ္ဝင္စားတယ္၊ ယုံၾကည္တယ္။
သဒၶါတရား မိမိစိတ္ထဲမွာ ျဖစ္လာတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ဘာလွူရင္ ေကာင္းမတုန္းလို့ စိတ္က လွူဖို့တန္းဖို့ ႀကံစည္လာတယ္။ သီလေဆာက္တည္ဖို့၊ ဥပုသ္ေစာင့္ဖို့ စိတ္ကူးလာတယ္။ ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္ဖို့ စိတ္ကူးလာတယ္။ အဲဒီ စိတ္ကူးေလး ျဖစ္လာရင္ ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ သဒၶါျဖစ္ၿပီလို့ မွတ္ေပေတာ့ေနာ္။ အဲဒီလို စိတ္ကူးမရေသးရင္ သဒၶါတရားမရွိဘူးလို့ ေျပာရမယ္။ လွူတာတစ္ခုတည္းတင္ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ ကုသိုလ္ေကာင္းမွုမွာစိတ္ဝင္စားလာတယ္၊ အခုၾကည့္ေလ၊ တရားပြဲ သြားၿပီး တရားနာဦးမွပဲဆိုတဲ့ စိတ္ကူးေလးဟာ ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္ ေပၚလာတာတုန္း၊ သဒၶါေၾကာင့္ ေပၚလာတာ။
သဒၶါ ရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ (၁) တရားနာခ်င္တယ္၊ (၂) သူေတာ္သူျမတ္ကို ဖူးျမင္ခ်င္တယ္၊ (၃) လွူခ်င္တန္းခ်င္တယ္၊
ဒါ သဒၶါရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ရဲ့ အမွတ္အသား လကၡဏာ ၃-ခ်က္ပဲ။ တရားနာခ်င္တာလည္း သဒၶါေၾကာင့္၊ သူေတာ္သူျမတ္ကို ဖူးျမင္ခ်င္တာလည္း သဒၶါေၾကာင့္၊ လွူခ်င္တန္းခ်င္တာ တစ္ခုတည္းကိုသာ သဒၶါလို့ ေခၚတာ မဟုတ္ဘူး။
တာဝတႎသာနတ္ျပည္က နတ္ေတြဟာ ေသခါနီးျဖစ္တဲ့ သူတို့မိတ္ေဆြ နတ္ကို မွာလိုက္ၾကတယ္။ “မင္းစိတ္ကူးမလြဲနဲ႔၊ သုဂတိဘုံကိုေရာက္ေအာင္သြား၊အေကာင္းဆုံးေသာအရာကိုရေအာင္ယူ၊ အဲဒီ အေကာင္းဆုံးေသာအရာကို လက္လႊတ္ဆုံးရွုံးမခံနဲ႔” ဒီစကားေလး ၃-ခြန္း မွာလိုက္ၾကတယ္။
(၁) “သုဂတိဘုံသြား” ဆိုတာ လူ႔ျပည္သြားလို့ ေျပာတာ၊ (၂) “အေကာင္းဆုံး ေသာအရာကို ရေအာင္ယူ” ဆိုတာ သဒၶါတရားကိုေျပာတာ၊ (၃) “အေကာင္းဆုံး ေသာအရာကို လက္လႊတ္ဆုံးရွုံးမခံနဲ႔” ဆိုတာ သဒၶါတရား မပ်က္ေစနဲ႔လို့ ေျပာလိုက္တာ။
ဘာျဖစ္လို့တုန္းဆိုရင္ သဒၶါတရားရွိရင္ နတ္ျပည္ေရာက္ဖို့ရာ လုံေလာက္ ေသာေၾကာင့္ျဖစ္တယ္။ ေဟာဒီ သဒၶါတရားရွိရင္ ကုသိုလ္ေကာင္းမွုအားလုံးဟာ ဘာမွမခက္ေတာ့ဘူး၊ ဒါကိုေျပာတာေနာ္။
ေလာကမွာ ေအာင္ျမင္မွု၊ ႀကီးပြားမွု၊ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြရမွုရဲ့ အေျခခံ အက်ဆုံး အေၾကာင္းတရားသည္ သဒၶါသာ ျဖစ္ပါတယ္တဲ့။ အဲဒါေၾကာင့္ သဒၶါကို အေကာင္းဆုံးဥစၥာလို့ေဟာတာျဖစ္တယ္။ က်န္တဲ့ကုသိုလ္ေတြက သူ႔ကို အေၾကာင္း ျပဳၿပီး ရလာတာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူ႔ေလာက္အဓိကမက်ဘူးတဲ့။ အာဠဝကႀကီး ေမးတဲ့ ဒီေမးခြန္းရဲ့ အေျဖဟာ ဘဝအေရးနဲ႔ပတ္သက္တာ။
ဒါေၾကာင့္မို့ တရားခ်စ္ခင္ သူေတာ္စင္ပရိသတ္တို့၊ “ကိုယ့္ဘဝအေရး စိတ္ေအးရေအာင္” အေကာင္းဆုံး ပစၥည္းဥစၥာျဖစ္တဲ့ သဒၶါတရားကို ပိုင္ဆိုင္ေအာင္ လုပ္ၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။ သဒၶါတရား ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ မျပည့္စုံေသးရင္ ဘဝအေရး စိတ္ေအးဖို့ ျပည့္စုံေအာင္လုပ္ထားရမယ္။
#ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ႀကီး
#Credit#သုဝဏၰသၽွမ္
#စာဖတ္သူတစ္ေယာက္၏ မွတ္စုမ်ား
၁၃၇၀ ျပည့္ႏွစ္၊ တပို့တြဲလျပည့္ေက်ာ္ ၄ ရက္
No comments:
Post a Comment