* * * * * * * * * * * * *
စိန်တာမဏိ ရတနာနိ ၊ ဗုဒ်ဓံ ဗုဒ်ဓရတနာနံ
ကရံ ကရတိ ၊ သရဏံ ခိပ်ပမဝေ သမိဇ်ဈတု။
စိန်တာမဏိ ရတနာနိ ၊ ဓမ်မံ ဓမ်မရတနာနံ
ကရံ ကရတိ ၊ သရဏံ ခိပ်ပမဝေ သမိဇ်ဈတု။
စိန်တာမဏိ ရတနာနိ ၊ သံဃံ သံဃရတနာနံ
ကရံ ကရတိ ၊ သရဏံ ခိပ်ပမဝေ သမိဇ်ဈတု။
၁။ စိန္တ္တာမဏိ ရတနာနိ - ကြံဖန်လိုက်တိုင်း ရပ်ဆိုင်းမရှိ အလိုကို ပြည့်စေနိုင်သော ရတနာတို့သည်၊ ဗုဒ္ဓံ - ဘုရားတည်းဟူသော ရတနာမြတ်ပေတည်း။ ဗုဒ္ဓရတနာနံ - ဘုရားတည်းဟူသော ရတနာတို့ကို၊ သရဏံ - ကိုးကွယ်ဆည်းကပ် လေးမြတ်ခြင်းကို၊ ကရံကရောနေ ္တာ - ပြုထိုက်သည်ဖြစ်၍၊ ကရတိ - ပြုသောသူ၌၊
ဣစ ္ဆာ - ကြံစည်တောင့်တ လိုအင်ဆန္ဒသည်၊ ခိပ္ပမေ၀ - ဆောလျင်စွာလျှင်၊ သမိဇ္ဈတု - ပြည့်စုံပါစေသတည်း။
၂။ စိန္တာမဏိ ရတနာနိ - ကြံဖန်လိုက်တိုင်း ရပ်ဆိုင်းမရှိ အလိုကို ပြည့်စေနိုင်သော ရတနာတို့သည်၊ ဓမ္မံ - တရားတည်းဟူသော ရတနာမြတ်ပေတည်း။ ဓမ္မရတနာနံ - တရားတည်းဟူသော ရတနာတို့ကို၊ သရဏံ - ကိုးကွယ်ဆည်းကပ် လေးမြတ်ခြင်းကို၊ ကရံကရောနေ ္တာ - ပြုထိုက်သည်ဖြစ်၍၊ ကရတိ - ပြုသောသူ၌၊
ဣစ ္ဆာ - ကြံစည်တောင့်တ လိုအင်ဆန္ဒသည်၊ ခိပ္ပမေ၀ - ဆောလျင်စွာလျှင်၊ သမိဇ္ဈတု - ပြည့်စုံပါစေသတည်း။
၃။ စိန္တာမဏိ ရတနာနိ - ကြံဖန်လိုက်တိုင်း ရပ်ဆိုင်းမရှိ အလိုကို ပြည့်စေနိုင်သော ရတနာတို့သည်၊ သံဃံ - သံဃာတည်းဟူသော ရတနာမြတ်ပေတည်း။ သံဃရတနာနံ - သံဃာတည်းဟူသော ရတနာ တို့ကို၊ သရဏံ - ကိုးကွယ်ဆည်းကပ်လေးမြတ်ခြင်းကို၊ ကရံကရောနေ ္တာ - ပြုထိုက်သည်ဖြစ်၍၊ ကရတိ - ပြုသောသူ၌၊
ဣစ ္ဆာ - ကြံစည်တောင့်တ လိုအင်ဆန္ဒသည်၊ ခိပ္ပမေ၀ - ဆောလျင်စွာလျှင်၊ သမိဇ္ဈတု - ပြည့်စုံပါစေသတည်း။
ဤ စိန္တာမဏိ ဂါထာတော်ကို ရွတ်ဖတ်ပူဇော်လေ့ရှိသူသည် သူတစ်ပါး၏ အကြံအစည်ကိုကြိုတင် သိ ရှိနိုင်သည်။ ဤဂါထာသည် ၅၅၀ နိပါတ်၊ ပဒကုသလဇာတ်တွင် ဘုရားအလောင်းတော် ပဒကုသလ လုလင်အား မယ်တော်ဘီလူးမက ပေးခဲ့သော ဂါထာဖြစ်သည်။
ထိုဇာတ်တော်တွင် စိန္တာမဏိ ဂါထာတော် ကို ရသည့် အချိန်မှစ၍ ပဒကုသလ လုလင်သည် ခြေရာ ကောက် အတတ်ပညာကို ကောင်းစွာတတ်မြောက်ကြောင်း၊ ဘုရင်၏ ဘဏ္ဍာထုပ်များကို ပြန်လည် ဖော်ထုတ်ပေးနိုင်ခဲ့ကြောင်း၊ ဘုရင်းမင်းမြတ်၏ နဝရတ်လက်စွပ်တော်ကို ကြွက်တွင်းမှ ပြန်လည် ထုတ်ယူ ပေးနိုင်ခဲ့ကြောင်း၊ သန်လျက် ပျောက်ဆုံးမှုတို့ကို ပြန်လည် ဖော်ထုတ်ပေးနိုင်ခဲ့သဖြင့် ဘုရင့် စည်းစိမ်ခံစားခဲ့ရကြောင်း စသည့် စိန္တာမဏိ ဂါထာတော်၏ တန်ခိုးအစွမ်း သတ္တိများကို ဖွင့်ဆိုဖော်ပြ ထားလေသည်။
Credit - ဓမ္မရတနာ
ပြန်လည်မျှဝေ ဓမ္မဒါနပြုပါသည်။
(အလွန် အဓိပ္ပါယ်ပြည့်ဝ ကောင်းမွန်သော ဂါထာတစ်ခုဖြစ်ပါသည်။ ရတနာမြတ်သုံးပါး၏ ဂုဏ်ကျေးဇူးများသည်ကိုးကွယ်ဆည်းကပ် ကြသူအပေါင်းအား ယခု မျက်မှောက်ဘဝတွင် ဘေးကင်းရန်ကွာ စိတ်ချမ်းသာအောင် ရွက်ဆောင်နိုင်သည်သာမက မဂ်ဖိုလ်နိဗ္ဗာန် ထိတိုင်အောင် ပို့ဆောင် လမ်းညွှန်ပေးနိုင်သော ရတနာ အားလုံးထက် သာလွန်ထူးမြတ်သော ရတနာမြတ်သုံးပါးဖြစ်ကြောင်း
အဓိပ္ပါယ်များပါဝင်ပြီး အနက်အဓိပ္ပါယ်ကို သိရှိနှလုံးသွင်းပြီး နေ့စဉ်ရွတ်ဖတ်ပွားများ ပူဇော်ပါက ရတနာသုံးပါးအပေါ် ယုံကြည်မှု သဒ္ဒါတရားများ ပိုမို ထက်သန်လာပြီး အကျိုးထူးများ ဧကန်မုချ ရရှိနိုင်ပါသည်။) မေတ္တာဖြင့် - ဓမ္မဒါန
Zawgyi
" စိန္တာမဏိ ဂါထာတော် "
* * * * * * * * * * * * *
စိန်တာမဏိ ရတနာနိ ၊ ဗုဒ်ဓံ ဗုဒ်ဓရတနာနံ
ကရံ ကရတိ ၊ သရဏံ ခိပ်ပမဝေ သမိဇ်စတြု။
စိန်တာမဏိ ရတနာနိ ၊ ဓမ်မံ ဓမ်မရတနာနံ
ကရံ ကရတိ ၊ သရဏံ ခိပ်ပမဝေ သမိဇ်စတြု။
စိန်တာမဏိ ရတနာနိ ၊ သံဃံ သံဃရတနာနံ
ကရံ ကရတိ ၊ သရဏံ ခိပ်ပမဝေ သမိဇ်စတြု။
၁။ စိန္တ္တာမဏိ ရတနာနိ - ကြံဖန်လိုက်တိုင်း ရပ်ဆိုင်းမရှိ အလိုကို ပြည့်စေနိုင်သော ရတနာတို့သည်၊ ဗုဒ္ဓံ - ဘုရားတည်းဟူသော ရတနာမြတ်ပေတည်း။ ဗုဒ္ဓရတနာနံ - ဘုရားတည်းဟူသော ရတနာတို့ကို၊ သရဏံ - ကိုးကွယ်ဆည်းကပ် လေးမြတ်ခြင်းကို၊ ကရံကရောနေ ္တာ - ပြုထိုက်သည်ဖြစ်၍၊ ကရတိ - ပြုသောသူ၌၊
ဣစ ္ဆာ - ကြံစည်တောင့်တ လိုအင်ဆန္ဒသည်၊ ခိပ္ပမေ၀ - ဆောလျင်စွာလျှင်၊ သမိဇ္စျတု - ပြည့်စုံပါစေသတည်း။
၂။ စိန္တာမဏိ ရတနာနိ - ကြံဖန်လိုက်တိုင်း ရပ်ဆိုင်းမရှိ အလိုကို ပြည့်စေနိုင်သော ရတနာတို့သည်၊ ဓမ္မံ - တရားတည်းဟူသော ရတနာမြတ်ပေတည်း။ ဓမ္မရတနာနံ - တရားတည်းဟူသော ရတနာတို့ကို၊ သရဏံ - ကိုးကွယ်ဆည်းကပ် လေးမြတ်ခြင်းကို၊ ကရံကရောနေ ္တာ - ပြုထိုက်သည်ဖြစ်၍၊ ကရတိ - ပြုသောသူ၌၊
ဣစ ္ဆာ - ကြံစည်တောင့်တ လိုအင်ဆန္ဒသည်၊ ခိပ္ပမေ၀ - ဆောလျင်စွာလျှင်၊ သမိဇ္စျတု - ပြည့်စုံပါစေသတည်း။
၃။ စိန္တာမဏိ ရတနာနိ - ကြံဖန်လိုက်တိုင်း ရပ်ဆိုင်းမရှိ အလိုကို ပြည့်စေနိုင်သော ရတနာတို့သည်၊ သံဃံ - သံဃာတည်းဟူသော ရတနာမြတ်ပေတည်း။ သံဃရတနာနံ - သံဃာတည်းဟူသော ရတနာ တို့ကို၊ သရဏံ - ကိုးကွယ်ဆည်းကပ်လေးမြတ်ခြင်းကို၊ ကရံကရောနေ ္တာ - ပြုထိုက်သည်ဖြစ်၍၊ ကရတိ - ပြုသောသူ၌၊
ဣစ ္ဆာ - ကြံစည်တောင့်တ လိုအင်ဆန္ဒသည်၊ ခိပ္ပမေ၀ - ဆောလျင်စွာလျှင်၊ သမိဇ္စျတု - ပြည့်စုံပါစေသတည်း။
ဤ စိန္တာမဏိ ဂါထာတော်ကို ရွတ်ဖတ်ပူဇော်လေ့ရှိသူသည် သူတစ်ပါး၏ အကြံအစည်ကိုကြိုတင် သိ ရှိနိုင်သည်။ ဤဂါထာသည် ၅၅၀ နိပါတ်၊ ပဒကုသလဇာတ်တွင် ဘုရားအလောင်းတော် ပဒကုသလ လုလင်အား မယ်တော်ဘီလူးမက ပေးခဲ့သော ဂါထာဖြစ်သည်။
ထိုဇာတ်တော်တွင် စိန္တာမဏိ ဂါထာတော် ကို ရသည့် အချိန်မှစ၍ ပဒကုသလ လုလင်သည် ခြေရာ ကောက် အတတ်ပညာကို ကောင်းစွာတတ်မြောက်ကြောင်း၊ ဘုရင်၏ ဘဏ္ဍာထုပ်များကို ပြန်လည် ဖော်ထုတ်ပေးနိုင်ခဲ့ကြောင်း၊ ဘုရင်းမင်းမြတ်၏ န၀ရတ်လက်စွပ်တော်ကို ကြွက်တွင်းမှ ပြန်လည် ထုတ်ယူ ပေးနိုင်ခဲ့ကြောင်း၊ သန်လျက် ပျောက်ဆုံးမှုတို့ကို ပြန်လည် ဖော်ထုတ်ပေးနိုင်ခဲ့သဖြင့် ဘုရင့် စည်းစိမ်ခံစားခဲ့ရကြောင်း စသည့် စိန္တာမဏိ ဂါထာတော်၏ တန်ခိုးအစွမ်း သတ္တိများကို ဖွင့်ဆိုဖော်ပြ ထားလေသည်။
No comments:
Post a Comment