ပဋိသေႏၶအက်ိဳး၊ ပ၀တၱိအက်ိဳး.....................
“ကံ” က အက်ိဳးေပးတယ္ဆိုတာ ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။
၁။ ဘ၀တစ္ခုကို ေပးတာကို “ပဋိသေႏၶအက်ိဳး” လို႔ေခၚပါတယ္။
၂။ ပဋိသေႏၶေနာက္မွာ ဆက္လက္ျဖစ္ေပၚ လာတဲ့ အက်ိဳးကို “ပ၀တၱိအက်ိဳး” လို႔ ေခၚပါတယ္။ ကံကေန ထုတ္လုပ္တဲ့ ပ၀တၱိအက်ိဳးမွာက်ေတာ့ ကံတရားေတြ၀င္ၿပီး အက်ိဳးေပးလို႔ ရေသးတယ္။
“ခီဏံ ပုရာဏံ” အတိတ္ကံေဟာင္းေတြကလည္း ကုန္ၿပီး ဘ၀သစ္ တစ္ခုကို မထုတ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ “န၀ နတၱိ သမၻ၀ံ” နတၱိ သမၻ၀ဆိုတာ အသစ္ျဖစ္တာလည္း မရွိေတာ့ဘူး။ ဘုရား၊ ရဟႏၱာေတြမွာ ကံအသစ္က မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ဘာလို႔ မျဖစ္လည္းဆိုရင္ ကိေလသာ ကုန္သြားလို႔။
အဲဒါေၾကာင့္မို႔ “ကိေလသ နိေရာေဓ ကမၼ နိေရာေဓာ” တဲ့။ ကိေလသာ ကုန္သြားရင္ ကံလည္းကုန္သြားပါတယ္။ သို႔ေသာ္ အတိတ္ကံရဲ႕ စြမ္းအားေတြ က ခႏၶာရွိေနေသးရင္ေတာ့ ရွိေနတဲ့ ခႏၶာနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး ဒုကၡေပးႏိုင္ေသးတယ္။
ဘုရားျဖစ္တဲ့ဘ၀၊ ရဟႏၱာျဖစ္တဲ့ ဘ၀မွာ အတိတ္ကံေဟာင္းေတြက ခႏၶာရွိေနလို႔ ဒုကၡေပးႏိုင္ေသးတယ္။ သို႔ေသာ္ ေနာက္ဘ၀တစ္ခု ျဖစ္ေပၚေစဖို႔ ဆိုတာက်ေတာ့ မတတ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔ မတတ္ႏိုင္ဘူးဆိုေတာ့ ကိေလသာဆိုတဲ့ အေဖၚမရွိေတာ့ လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ဘာနဲ႔တူသလဲဆိုရင္ မ်ိဳးေစ့ေလးတစ္ခုကိုၾကည့္။ မ်ိဳးေစ့ေလး ဟာ ေျမ၊ ေရရဲ႕ အကူအညီမပါလို႔ရွိရင္ အပင္မေပါက္ႏိုင္ဘူး။ အဲဒီလိုပဲ ကံတရားေတြ၊ ကံေဟာင္းေတြ ရွိေနလင့္ကစား ကိေလသာ ဆိုတဲ့ အကူ မပါဘူး ဆိုရင္ ဘ၀တစ္ခု အက်ိဳးမေပးေတာ့ဘူး။ အပင္တစ္ပင္ မေပါက္ႏိုင္
ေတာ့ဘူးလို႔ ဆိုလိုပါတယ္။
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္မွာ ဒီသေဘာ အလြန္ထင္ရွားပါတယ္။ အ၀ိဇၨာဆိုတဲ့ ကိေလသာရွိလို႔ သံခၤ ါရဆိုတဲ့ကံရွိတယ္။ အဲဒီ အ၀ိဇၨာနဲ႔ သခၤ ါရ၊ ကိေလသာနဲ႔ ကံ ႏွစ္ခု ေပါင္းစပ္လိုက္ၿပီး အက်ိဳးကိုထုတ္လုပ္ၾကတယ္။ “၀ိညာဏ” ဆိုတဲ့ ဘ၀သစ္ ပဋိသေႏၶတစ္ခု ရလာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘ၀တစ္ခုဟာ ကံ ကိေလသာေတြရဲ႕ အက်ိဳးဆက္လို႔ေျပာတာပါ။ ကံနဲ႔ကိေလသာေတြ ေပါင္းစပ္ၿပီး ထုတ္ထားတာပါ။
သူေတာ္စင္အေပါင္းတို႔ ခႏၶာႀကီးကို ၾကည့္လိုက္ကံနဲ႔ကိေလသာ ႏွစ္ရပ္ က ေပါင္းစပ္ၿပီးေတာ့ ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ ခႏၶာႀကီးပဲ။ အဲဒီ ကံနဲ႔ ကိေလသာ ႏွစ္ရပ္ကေပါင္းစပ္ၿပီး ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ ကိေလသာေတြ ကုန္သြားလင့္ကစား သူ႕ရဲ႕ အက်ိဳးဆက္ ခႏၶာႀကီးရွိေနေသး
သမွ် ေဟာဒီ ကံၾကမၼာက အက်ိဳးေပးႏိုင္ေသးတယ္။
ကိေလသာကို အေျခခံၿပီးေတာ့ ကံတရားေတြက စုမိေဆာင္းမိ ျဖစ္လာတယ္။ ကံတရားေတြ စုမိေဆာင္းမိ ျဖစ္လာလို႔ရွိရင္ ဒီ ကံတရားေတြက အက်ိဳးတရား ကို ထုတ္လုပ္လာတယ္။ ဆိုလိုတာက ကိေလသာရွိရင္ ကံရွိမွာပဲ။ မေရွာင္လြဲႏိုင္ဘူး။ အဲဒီလို လည္ပတ္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေနတာကို “၀ဋ္” လည္တယ္လို႔ေျပာတာ။
၀ဋ္ လို႔ဘာျဖစ္လို႔ ေျပာတာလဲလို႔ဆိုေတာ့ ၀ဋ္ဆိုတာက ဋ(၂)လံုးဆင့္ နဲ႔ ေရးတဲ့ပါဠိစကား“၀ဋၬ” ဆိုတဲ့ စကားလံုးကလာတာ။ အဲဒီ ၀ဋၬ ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ျမန္မာလို ၀ဋ္ လို႔ပဲ ျပန္လိုက္ၾကတာ။ “၀ဋၬ” ဆိုတာ ေၾကာင္းက်ိဳး ဆက္ၿပီးေတာ့ လည္ပတ္ေနတာ။ စဥ္ဆက္မျပတ္ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု
ဆက္တာျမန္မာလူမ်ိဳးေတြကေတာ့ ၀ဋ္လည္တယ္ ဆိုတာက မေကာင္းတာျဖစ္မွ ၀ဋ္လည္တယ္လို႔ေျပာၾကတာ။ အမွန္က ေကာင္းေကာင္းဆိုးဆိုး ၀ဋ္ ဆိုတာ လည္ပတ္ၿပီးျဖစ္ေနတဲ့ သေဘာတရားကို ေျပာတာပါ။ ကိေလသာရွိလို႔ “ကံ”ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ “ကံ” ျဖစ္လို႔ ၀ိပါက ဆိုတဲ့ အက်ိဳးတရားေတြလာေနတယ္လို႔ ဒီလိုေျပာတာ။
ကိေလသာဆိုတာ မရွိေတာ့ဘူးဆိုရင္ “ကံစြမ္းအား” မရွိဘူး။ “ကံစြမ္းအား” မရွိေတာ့ဘူးဆိုရင္ ၀ိပါကလည္းပဲ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားတယ္။ ဒါကို အျပန္အားျဖင့္ ဒီလိုနားလည္ရမယ္။ အဲဒီေတာ့ဒီထဲမွာ အဓိကအခ်က္က “ကံ” လား၊ “ကိေလသာ” လားဆိုရင္ “ကိေလသာ”က အဓိကက်တယ္။
ကိေလသာကို ဖယ္ရွားပစ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ ကံေတြရဲ႕ အက်ိဳးေပးႏိုင္တဲ့ စြမ္းအားေတြ ေလ်ာ့ၿပီးေတာ့ သြားတယ္။ ေလ်ာ့သြားရံုမကဘူး၊ ကိေလသာ လံုး၀မရွိေတာ့ဘူးဆိုရင္ “ကံ”မွာ အက်ိဳးေပးႏိုင္တဲ့ စြမ္းအားေတြ လံုး၀ မရွိေတာ့ဘူး။ ေပးႏိုင္တဲ့စြမ္းအားေတြ မရွိဘူးဆိုတဲ့ေနရာမွာ ဘ၀တစ္ခု
တည္ေဆာက္တဲ့ စြမ္းအားကိုေျပာတာပါ။
တစ္ခါတစ္ခါ မ်က္စိလည္တတ္ၾကတယ္။ ဘုရား၊ ရဟႏၱာေတြဆိုတာ ကိေလသာေတြကုန္ၿပီးေနၿပီ။ သို႔ေသာ္ ကုန္ၿပီးေနတဲ့ ဘုရား၊ ရဟႏၱာေတြမွာ ဘာျဖစ္လို႔ ကံက အက်ိဳးေပးေနသလဲဆိုတာ မ်က္စိလည္တတ္ၾကတယ္။
ကံကုန္တယ္ ဆိုတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ရတနသုတ္မွာ “ခိဏံပုရာဏံ န၀ နတၳိသမၻ၀ံ” ဘုရား၊ ရဟႏၱာေတြမွာ ကံေဟာင္းေတြ မရွိေတာ့ဘူး။ ကုန္သြားတယ္လို႔ေျပာတာ။
ကံေဟာင္းကုန္တယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္က ကံေဟာင္းေတြက ဘ၀သစ္တစ္ခုကို ထုတ္လုပ္ႏိုင္စြမ္း မရွိေတာ့ဘူးလို႔ ေျပာလိုတာ။ ဘ၀သစ္ကို မထုတ္လုပ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာ အက်ိဳးမေပးေတာ့ဘူးလို႔ ေျပာတာမဟုတ္။ ကိေလသာ စြမ္းအားေတြ ကုန္သြားသည့္ အတြက္ေၾကာင့္၊ ကိေလသာ
ေတြ မရွိေတာ့သည့္ အတြက္ေၾကာင့္ ဘ၀သစ္တစ္ခုကို ထုတ္လုပ္ႏိုင္ေလာက္ တဲ့ ကံ မရွိေတာ့ဘူးလို႔ ေျပာတာသာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ တရားခ်စ္ခင္ က်င့္ႀကံအားထုတ္ေနၾကတဲ့ ဓမၼမိတ္ေဆြ အေပါင္းတို႔ကလည္းကိေလသာဆိုတာ မရွိေတာ့ဘူးဆိုရင္ “ကံစြမ္းအား” မရွိဘူး။ “ကံစြမ္းအား” မရွိေတာ့ဘူးဆိုရင္၀ိပါကလည္းပဲ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားတယ္။ ကိေလသာကို ဖယ္ရွားပစ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ ကံေတြရဲ႕အက်ိဳး ေပးႏိုင္တဲ့ စြမ္းအားေတြ ေလ်ာ့ၿပီးေတာ့ သြားတယ္။ ေလ်ာ့သြားရံုမကဘူး၊ ကိေလသာ လံုး၀မရွိေတာ့ဘူးဆိုရင္ “ကံ”မွာ အက်ိဳးေပးႏိုင္တဲ့ စြမ္းအားေတြ လံုး၀ မရွိေတာ့ဘူး ဆိုတာ နားလည္ သေဘာေပါက္ၾကၿပီး ျမတ္နိဗၺာန္ကို ရေရာက္ႏိုင္ၾကပါေစ ကုန္သတည္း။
{ အရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသ(Phd) ေဟာၾကားေသာ
ဘုရားေသာ္မွ ေပးဆပ္ရသည့္ ကံၾကမၼာ၀ဋ္ေၾကြးမ်ား တရားေတာ္ ကို ဆြီဒင္နိုင္ငံမွ ဓမၼသုတ အေနျဖင့္ ျပန္လည္ ေကာက္ႏုတ္ေရးသား မွ်ေ၀ေပးပါသည္။ }
Credit/-Ahtar Tbzt
No comments:
Post a Comment