စာလုံး

ႂကြေရာက္လာၾကေသာ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုံး ကိုယ္၏က်န္းမာျခင္း စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္း ႏွင့္ျပည့္စုံၾကပါေစ။

Sunday, February 5, 2017

ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ေထရဝါဒအုတ္ျမစ္

#ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ေထရဝါဒအုတ္ျမစ္

    ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရသည္ ယေန႔ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ဘက္စံုဖြံ႕ၿဖိဳး
တိုးတတ္မႈအတြက္ အားသြန္ခြန္စိုက္ ေဆာင္ရြက္လွ်က္ရွိ
သည္ကို ေတြ႔ရ၏။ထိုေဆာင္ရြက္ခ်က္ထဲမွာ ေစတီ ပုထိုးႏွင့္
ေက်ာင္းကန္မ်ား ျပဳျပင္တည္ေဆာက္ျခင္းသည္ ေရွးေခတ္
ပုဂံျပည္ကို အမွတ္ရေစပါ၏။ထိုအခါ ေရွးေခတ္ပုဂံျပည္ႏွင့္
ယေန႔ျမန္မာႏိုင္ငံကို ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္လိုေသာ စိတ္ကိုျဖစ္ေပၚ
ေစပါ၏။
    ပုဂံျပည္တြင္ ေထရဝါဒအုတ္ျမစ္ကို ခိုင္မာစြာခ်သူမ်ားထဲ
တြင္ ဆရာမ်ားဘက္မွ အရွင္အရဟံ ဦးေဆာင္၏။ဒါယကာမ်ား
ဘက္မွ အေနာ္ရထာဦးေဆာင္၏။ထိုအုတ္ျမစ္သည္မည္မွ်
ခိုင္မာေလသနည္း။
     ထိုအုတ္ျမစ္ေၾကာင့္ပင္ ပုဂံ၌ မင္းျမတ္အေနာ္ရထာအား
ဓမၼဝနိယႏွင့္အညီ မွန္ကန္စြာလမ္း ၫႊန္ႏိုင္ေသာရွင္အရဟံ
လိုရဟန္းေတာ္မ်ားကို ေတြ႔ရျခင္းျဖစ္၏။မင္းျမတ္အေနာ္ရထာ
လို ႏိုင္ငံေတာ္ကို ဦးေဆာင္ႏိုင္ေသာ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းမ်ား
ကိုေတြ႔ရျခင္းျဖစ္၏။မင္းအျဖစ္တင္ေျမာက္ျခင္းခံရပါလွ်က္
ျငင္းပယ္ေသာ က်န္စစ္သားလို သူရဲေကာင္းမ်ားကိုေတြ႔ရျခင္း
ျဖစ္၏။သူ႔ေက်းဇူးကို အလြန္သိတတ္ေသာ ရာဇကုမာရမင္းသား
လို သူေတာ္စင္မ်ားကိုလည္း ေတြ႔ရ၏။
      ဤျဖစ္ရပ္ကို ၾကည့္ရျခင္းအာျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားတို႔
သည္ အစဥ္အလာအားျဖင့္ အလြန္ယဥ္ေက်းသူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း
ထင္ရွားပါ၏။ခိုင္မာေသာ ေထရဝါဒ အုတ္ျမစ္ေၾကာင့္ ယေန႔
ျမန္မာႏိုင္ငံ၌လည္း ရွင္အရဟံလို ဓမၼဝိနိယႏွင့္အညီ
မွန္ကန္စြာလမ္းညႊန္ႏိုင္ေသာ ရဟန္းေကာင္း ရဟန္းျမတ္မ်ား
မရွိသေလာ ရွိပါ၏။ႏိုင္ငံေတာ္ကို ဦးေဆာင္ႏိုင္ေသာမင္းျမတ္
အေနာ္ရထာလို ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းမ်ား မရွိသေလာ ရွိပါ၏။
မင္းအျဖစ္တင္ေျမာက္ျခင္းခံရပါလွ်က္ ျငင္းပယ္ေသာ
က်န္စစ္သားလို သူရဲေကာင္းမ်ား မရွိသေလာ ရွိမည္သာ
ျဖစ္ပါ၏။သူ႔ေက်းဇူးကို အလြန္သိတတ္ေသာ ရာဇကုမာရ
မင္းသားလို သူေတာ္စင္မ်ား မရွိသေလာ ရွိမည္သာျဖစ္ပါ၏။
ထိုသို႔ရွိေၾကာင္းကို ယေန႔ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ေက်ာင္းကန္ဘုရားႏွင့္
ေစတီပုထိုးမ်ားကို တည္ေဆာက္မြန္မံျခင္းက သက္ေသျပပါ၏။
      ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ဘာသာေရးအရလည္း အစဥ္အလာႀကီး
ေသာႏိုင္ငံျဖစ္၏။မိမိ၏မိသားစုကို ခ်စ္တတ္၏။မိမိမိသားစုမွ
တစ္ပါး အျခားေသာႏိုင္ငံသားမ်ားကိုလည္း ခ်စ္တတ္
ပါ၏။ကမၻာမွာ လူသားအားလံုးႏွင့္ သတၱဝါမ်ားကိုလည္း
ခ်စ္တတ္ပါ၏။ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ဘာသာေရး
အရလည္း အစဥ္လာႀကီးေသာ ႏိုင္ငံျဖစ္သည္ဟုဆိုပါ၏။

     ယဥ္ေက်းမႈအရလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ အစဥ္အလာ
ႀကီးပါ၏။အေဆာက္အအံုပိုင္းဆိုင္ရာ ဗိသုကာပညာရပ္ႏွင့္
ပတ္သက္လွ်င္လည္း ေရွးေခတ္ပုဂံျပည္၏ ေစတီမ်ားႏွင့္
ေက်ာင္းဘုရားမ်ား၏ တည္ရွိမႈမ်ားက သက္ေသခံလွ်က္
ရွိပါ၏။ဤသည္မွာ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ယဥ္ေက်းမႈရႈ႕ေထာင့္မွ
ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါ၏။
  
    နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္လည္း
လက္ရွိစာေပအေပၚ၌ ဗုဒၶဘာသာစာေပႏွင့္ ႏိုင္ငံျခားစာေပ
တို႔၏ၾသဇာသည္ မ်ားစြာလြမ္းမိုးလွ်က္ရွိပါသည္။ဗုဒၶစာေပ
အရဆိုလွ်င္ ခံစားမႈဆိုင္ရာ အပိုင္း၌လည္းေကာင္းသိမႈဆိုင္
ရာအပိုင္းတို႔၌လည္းေကာင္း တီထြင္မႈဆိုင္ရာအပိုင္းတို႔၌
လည္းေကာင္း က်င့္ႀကံမႈဆိုင္ရာအပိုင္းတို႔၌လည္းေကာင္း
ကိုယ္က်င့္သိကၡာ ျမင့္မားမႈကို ဦးစားေပ၍ ေဖာ္ျပ၏။
သြန္သင္၏။ဆံုးမ၏။
    ကိုယ္က်င့္သိကၡာျမင့္မားပါမွ စိတ္သည္ယဥ္ေက်းမည္
ျဖစ္၏။စိတ္သည္ယဥ္ေက်းပါမွ ခ်မ္းသာကိုေဆာင္ႏိုင္မည္
ျဖစ္၏။ဤသည္ကိုရည္၍ စိတၱံ ဒႏၲံ သုခါဝဟံ ဟူ၍က်မ္းမ်ား
၌ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္၏။
      ဗုဒၶစာေပအရ စိတ္ကို ယဥ္ေက်းေအာင္ေဆာင္ရြက္ရာ
တြင္ စိတ္ကိုအထိန္အကြတ္မရွိဘဲ လြတ္ေပးျခင္းနည္းကို
လည္းအသံုးမျပဳ။ထိုနည္းသည္လည္း အစြန္းတစ္ဖက္ကို
ေရာက္၏။စိတ္ကို အတင္းအတၱမ ထိန္းကြတ္ျခင္းနည္း
ကိုလည္းအသံုးမျပဳ ထိုနည္းသည္လည္း အစြန္းတစ္ဖက္
သို႔ေရာက္သည္ပင္ျဖစ္။
       ထို႔ေၾကာင့္ထိုနည္းမ်ိဳးကို ေရွာင္၍ သတိ
သမၸဇဥ္ျဖင့္ထိန္းသိမ္းေသာနည္းကို အသံုးျပဳသည္။
ထိုနည္းသည္သာလွ်င္ အစြန္းႏွစ္ဖက္လြတ္ေသာ မဇၩိမပဋိပဒါ
နည္းျဖစ္၏။ဤနည္းေသာစိတ္ကို ယဥ္ေက်းေအာင္ဆံုးမပါ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာယဥ္ေက်းမႈသည္လည္း
ဒုစရိုက္ကင္း၍ သုစရိုက္ျဖစ္ေပၚလာေရးသို႔ ဦးတည္သျဖင့္
ျမင့္မားပါ၏။သို႔ျဖစ္၍ ယဥ္ေက်းမႈအရလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံသည္
အစဥ္အလာႀကီးသည္ဟု ဆိုပါ၏။ပစၥည္းဘ႑ာထိန္းသိမ္း
ေရးႏွင့္ပတ္သက္လွ်င္ လည္းေကာင္း စားေရးေသာက္ေရး
ေနေရးထိုင္ေရးႏွင့္ပက္သက္၍လည္းေကာင္း  လိုက္နာက်င့္
သံုးရန္ရွင္သာမေဏဘဝ၌ စုဒၵသ ခႏၶကဝတ္ ႏွင့္ ေသခိယ
သိကၡာပုဒ္မ်ားကို သင္ၾကားေပးလိုက္၏။ဘဝေနနည္းႏွင့္ပတ္
သက္၍လည္း လိုက္နာက်င့္သံုးႏိုင္ရန္ မဂၤလာသုတ္
သဂၤါေလာဝါဒသုတ္ တို႔ကိုသင္ၾကားေပးလိုက္ပါ၏။
       ထိုသို႔သင္ၾကားေပးရာ၌ ယေန႔ေခတ္ေက်ာင္းသင္ဘာသာ
ရပ္မ်ားလို သင္ၾကားေပးျခင္းမ်ိဳးေတာ့မဟုတ္ ကိုယ္က်င့္
သိကၡာျဖဴစင္မႈ သီလဝိသုဒၶိ စိတ္ထားျဖဴစင္မႈ စိတၱဝိသုဒၶိ
အျမင္ၾကည္လင္မႈ ဒိ႒ိဝိသုဒၶိ တို႔အေပၚ၌ အေျခခံ၍ သင္
ၾကားေပးျခင္းမ်ိဳးျဖစ္၏။
       ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ဤစာေပသင္ျခင္းကို ေရွးေခတ္က
အစဥ္တစိုက္ လိုက္နာက်င့္သံုးခဲ႔ပါ၏။ထို႔ေၾကာင့္ျမန္မာႏိုင္ငံ
သည္ ေထရဝါဒအုတ္ျမစ္ခိုင္မာေသာ ႏိုင္ငံျဖစ္သျဖင့္ ေခါင္း
ေဆာင္ေကာင္းမ်ား သူရဲေကာင္းမ်ား သူေတာ္စင္မ်ားကို
ေမြးထုတ္ႏိုင္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ယံုၾကည္ႏိုင္ပါ၏။
တပည့္ေကာင္းရွိပါက ဆရာေကာင္း ရွိ၍သာဟူေသာ
နိယာမအတိုင္း ဆရာေကာင္းမ်ားလည္းရွိခဲ႔ပါ၏။
      သို႔ျဖစ္လွ်င္ ယေန႔ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ေထရဝါဒအုတ္ျမစ္
သည္ ခိုင္မာၿပီလားဟူ၍ ေမးရန္ရွိပါ၏။ခိုင္မာသင့္သ
ေလာက္ေတာ့ခိုင္မာ၏။မၿပိဳပ်က္ေအာင္ေတာ့ မခိုင္မာေသး။
မၿပိဳပ်က္ေလာက္ေအာင္ ခိုင္မာရန္ ဆက္၍အားထုတ္ဖို႔
ရွိေသး၏။ဤသို႔ပင္ ေျဖရမည္ျဖစ္၏။
 
    ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ကိုယ့္မင္းကိုယ္ခ်င္း ဘဝမွ သူတစ္ပါး
လက္ေအာက္သို႔ က်ေရာက္သြားေသာဒဏ္ကို ခံခဲ့ရ၏။
က်ေရာက္သြားျခင္းေၾကာင့္ခံရေသာ ဒဏ္မ်ားအနက္ ကိုယ္က်င့္
သိကၡာယိုယြင္းမႈဆိုင္ရာ ဒဏ္မ်ားသည္ မ်ားစြာျပင္းထန္းပါ၏။
ထိုဒဏ္ကိုကုစားရေပအံုးမည္။ထိုဒဏ္ကိုကုစားရာ၌
ေထရဝါဒဆိုင္ရာ ကိုယ္က်င့္သိကၡာ တည္ေဆာက္မႈတည္းဟူေသာ
ေဆးေကာင္းျဖင့္ ကုစားယံုမွတစ္ပါး အျခားကုနည္းဟူ၍
မရွိေကာင္းေခ်။
      ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ စာရိတၱယိုယြင္းမႈဒဏ္ေၾကာင့္ ေထရဝါဒ
ဗုဒၶဘာသာဝင္ျဖစ္သူမ်ားသည္ မိစၧာဒိ႒ိ၏အမူအက်င့္မ်ားအတိုင္း
က်င့္ႀကံၾကသည္ကိုေတြ႔ရ၏။
      ဤေနရာ၌ မိစၧာဒိ႒ိဟူသည္မွာ နတၳိကဒိ႒ိ ႏွင့္
အေဟတုကဒိ႒ိ တို႔ကိုဆိုလိုျခင္းျဖစ္၏။နတၳိကဒိ႒ိ
၏ မူရင္းဝါဒရွင္မွာ အဇိတေကသကမၺလ သည္ ျမတ္စြာ
ဘုရားလက္ထက္ေတာ္အခါက ထင္ရွားေသာတိတၳိႀကီး
၆ ေယာက္တို႔အနက္ တစ္ေယာက္အပါအဝင္ျဖစ္၏။
သူ၏ဝါဒမွာကံ၏အက်ိဳး ကမၼဖလ ကိုမယံုၾကည္ေသာ
ဝါဒျဖစ္သည္။ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္ကိုသာ အာရုံစိုက္၏။
အနာဂါတ္ကို ရွိသည္ဟူ၍ မခံယူပါေခ်။
       ေနာက္တနည္းမွာ ပုရာဏကႆပ ၏နည္းျဖစ္၏။
ပုရာဏကႆပ သည္လည္း ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္က
ထင္ရွားေသာ တိတၳိ ၆ေယာက္အနက္တစ္ေယာက္အပါအဝင္
့ျဖစ္၏။ပုရာဏကႆပ ၏ဝါဒကို အႀကိယဒိ႒ိဟုေခၚ
၏။အႀကိယဒိ႒ိ သည္ကံကိုမယံု လိုအပ္ေသာမက်ိဳးကို
ရလွ်င္ၿပီးေရာ ဘယ္လိုပဲရရ ရျခင္းသည္သာ ပဓာနျဖစ္၏။
ဤသို႔သာ ယံုၾကည္၏။ဤနည္းကို မကၡိယေဗလိ မည္ေသာ
အိတလီႏိုင္ငံေရး သုခမိန္ကလည္း သံုးသပ္သည္ဟုဆို
ၾက၏။
        အက်ိဳးကုိရမည္ဆိုလွ်င္ ဘာကိုပဲ လုပ္ရ လုပ္ရ လုပ္မည္
သာျဖစ္၏။အျခားကိစၥတြင္လည္း အလားတူသေဘာထားၾက၏။
ေဆာင္ရြက္ၾက၏။အေၾကာင္း မွန္ မမွန္ကို အက်ိဳးတရား
ရျခင္းျဖင့္ တိုင္းတာၾက၏။အကယ္၍ လိုအပ္ေသာ မက်ိဳးကို
႐ိုးမွန္လွ်င္ အေၾကာင္းမွန္၍သာ ျဖစ္သည္ဟူေသာသေဘာျဖစ္
၏။
        အကယ္၍ အဇာတသတ္လို အဖကိုသတ္သျဖင့္
ထီးနန္းကိုရလွ်င္ အဖကိုသတ္လွ်င္မွန္ကန္သည္ဟု
ဟူ၍ ခံယူေသာဝါဒျဖစ္၏။ဤဝါဒသည္လည္း ကိုယ္က်င့္
သိကၡာကို ဖ်က္စီးေသာဝါဒျဖစ္သျဖင့္ ယင္းဝါဒကိုလည္း
ဤျမန္မာႏိုင္ငံ၌ မထြန္းကားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရန္ တာဝန္
ရွိ၏။ႀကိဳးပမ္းရန္တာဝန္ရွိပါ၏။တာဝန္ရွိသည့္ အားေလွ်ာ္စြာ
ေဆာင္ရြက္ရမည္ ျဖစ္ပါ၏။ႀကိဳးပမ္းၾကရမည္ျဖစ္၏။
       ေနာက္ဝါဒတစ္ခုမွာ အေၾကာင္းမဲ့ ဝါဒျဖစ္၏။ပါ႒ိေဝါဟာရ
အားျဖင့္ အေဟတုဒိ႒ိ ဟူ၍ဆို၏။ဤဝါဒကို တည္
ေထာင္သူမွာ မကၡိလိေဂါသာလ ျဖစ္၏။မကိၡလိေဂါသာလ
သည္လည္း ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္အခါက
တိတၳိႀကီး ၆ေယာက္တြင္ တစ္ေယာက္အပါအဝင္ျဖစ္၏။
ဤဝါဒကို အိႏၵိယ ဒႆနက်မ္းမ်ား၌ စာရဝက အမည္ျဖင့္
လည္းေတြ႔ရ၏။ဤဝါဒအရ ေလာကတြင္လည္း အေၾကာင္း
ဟူသည္မရွိ အက်ိဳးဟူလည္း မရွိ အေၾကာင္းႏွင့္အက်ိဳး
တို႔၏ ဆက္သြယ္မႈလည္းမရွိ။အမွန္အားျဖင့္ ေလာကဟူသည္
ကစားကြင္း ကီ႒ာထလ သာျဖစ္၏။ထို႔ေၾကာင့္ေလာကတည္း
ဟူေသာကစားကြင္း၌ အႏိုင္ရေအာင္ ကစားၾကရမည္ျဖစ္၏။
အႏိုင္ရၾကေရးကိုသာ ဦးတည္ၾကရမည္ျဖစ္၏။သက္မဲ့ႏွင့္
လည္း ကစားၾကရသည့္အခါရွိ၏။ဘာနဲ႔ပဲ ကစား ကစား
ႏိုင္ေအာင္သာ ကစားရန္ ႀကိဳးပမ္းရမည္ဟု ဤဝါဒကသြန္သင္၏။
        ဤဝါဒအရ မိမိတို႔အသက္ရွင္ေနသ၍ ကာလပတ္လံုး
ဂုဏ္ေတြ သိကၡာေတြ ကိုယ့္က်င့္တရားေတြ ပတ္ဝန္းက်င္ေတြ
စည္းကမ္းဥပေဒေတြကို လိုက္နာစရာမလို အကယ္၍ လိုက္နာ
ေနလွ်င္ အႏိုင္ရေရးအတြက္ ေႏွာင့္ေႏွးေနမည္သာျဖစ္၏။
ထို႔ေၾကာင့္ အေျခအေနအရ လစ္ရင္လစ္သလိုသာ ေဆာင္ရြက္
ရန္ျဖစ္၏။သို႔မွသာ ျမန္ျမန္အႏိုင္ရရွိမည္ျဖစ္၏။
အႏိုင္ရရွိမႈသည္သာလွ်င္ ပန္းတိုင္ျဖစ္၏။
      အၿမီးက်က္လွ်င္ အၿမီးကို စားေနသူမ်ားရွိ၏။
ေခါင္းက်က္လွ်င္ ေခါင္းကိုစားေနသူမ်ားရွိ၏။သူတို႔၌
ေစာင့္စည္းမႈဟူ၍ဘာမွ်မရွိ။သစၥာဟူသည္ ေဝးေလ ေနေသး၏။
ဤဝါဒ ဤအျမင္ ဤအယူအဆသည္လည္း ဗုဒၶဘာသာ
ျမန္မာႏိုင္ငံ၌သာမက လူ႔ေလာက၌ မရွိသင့္ မေကာင္းေသာ
ဝါဒ အျမင္ အယူ ျဖစ္ပါ၏။
       ထို႔ေၾကာင့္ ဤဝါဒ ဤအျမင္ ဤအယူကို ျမန္မာ
ႏိုင္ငံ၌ မရွိရေလေအာင္ အာထုတ္ရမည္ျဖစ္၏။
လူ႔ေလာကတြင္ မရွိေအာင္ အားထုတ္ရာတြင္လည္း
ျမန္မာႏိုင္ငံက ပံ့ပိုးရမည္ျဖစ္၏။
 
    ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာအရ ဤေလာက၌ လူျဖစ္
လာရျခင္းသည္ ေလာက ကမိမိကိုအသံုးခ်ျခင္း မဟုတ္ဘဲ
မိမိကိုယ္သာ ေလာကအတြက္ အသံုးခ်ရန္ျဖစ္၏။ထိုသို႔
အသံုးခ်ရာတြင္ ထိေရာက္စြာအသံုးခ်ႏိုင္ေရး အတြက္မိမိ
ကိုယ္ကို ထက္ျမတ္ေအာင္ ေလ့က်င့္အပ္၏။ေလ့က်င့္ျခင္း
ဟူသည္ ပါရမီ ကုသိုလ္ေျမာက္ေအာင္ အားထုတ္ျခင္း
ပင္ျဖစ္၏။
     ပါရမီ ကုလ္သိုလ္ေျမာက္ေအာင္ အားထုတ္ျခင္းဟူသည္
၁။ လိုအပ္ေသာ အကူအညီကို စြမ္းႏိုင္သလို ေပးျခင္း။
၂။ ကိုယ္က်င့္ သိကၡာကို ျမင့္မားေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္
    ေရွာက္ျခင္း။
၃။ တုန္႔ျပန္မႈကို ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းမရွိဘဲ ေစတနာ သန္႔သန္႔ျဖင့္
    ေဆာင္ရြက္ျခင္း။
၄။ အသိဉာဏ္တိုးတတ္၍ ထက္ျမတ္လာေအာင္
    အားထုတ္ျခင္း။
၅။ မေလွ်ာ့ေသာ ဇြဲလံု႔လ ရွိျခင္း။
၆။ အရာရာကို သည္းခံခြင့္လြတ္ျခင္း။
၇။ သစၥာရွိျခင္း။
၈။ အဓိ႒ာန္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း။
၉။ ေလာကကို ခ်စ္တတ္ျခင္း။
၁၀။ဘက္မလိုက္ဘဲ တစ္သက္မတ္တည္းႏွင့္ တည့္တည့္
      မတ္မတ္ေဆာင္ရြက္ျခင္းတို႔ပင္ျဖစ္သည္။
     ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာအရ ဤကဲ့သို႔ ပါရမီေျမာက္
ေအာင္ အားထုတ္ရင္း အားထုတ္ရင္း မိမိကိုယ္ကို ထက္ျမတ္
ေအာင္ ျပဳအပ္၏။မိမိကိုယ္တိုင္ ထက္ျမတ္ပါမွ ပတ္ဝန္းက်င္
၏ အက်ိဳးကို ေဆာင္ရြက္ရာ၌ ထိေရာက္စြာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္
မည္ျဖစ္၏။
       ထိုသို႔ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ေပါမ်ားလာပါမွ
ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ဒုစရိုက္မ်ား တျဖည္းျဖည္း ပေပ်ာက္ၿပီး
သုစရိုက္မ်ား တျဖည္းျဖည္း တိုးပြားလာမည္ ျဖစ္ပါ၏။
သုစရိုက္မ်ား တိုးပြားလာသည္ႏွင္အမွ် ျမန္မာႏိုင္ငံသည္
ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာ လာမည္ျဖစ္၏။
        ထိုသို႔ျဖစ္လာႏိုင္ေစရန္ လူတိုင္း ပုဂၢိဳလ္တိုင္း၌
ကိုယ့္က်င့္သိကၡာ ျမင့္မားေအာင္ တည္ေဆာက္မႈကို
အေလးအနက္ထားေသာ ေထရဝါဒ အုတ္ျမစ္ကို ျမန္မာ
ႏိုင္ငံ၌ ခိုင္မာသည္ထက္ ခိုင္မာေအာင္ တည္ေဆာက္ရန္
မွတစ္ပါး အျခားနည္းေကာင္းဟူ၍ မရွိပါေၾကာင္း အေလး
အနက္ ခံယူအပ္ပါ၏။
  
   ဦးေရႊေအာင္ (မဟာဝိဇၨာ သကၠတ)
            ဝဋံသကာႏွင့္ သိေရာမဏိ
         ဗုဒၶဝါဒေပၚထြန္းျခင္း စာအုပ္မွ
#LayNyoeShin၏postကို  သစၥာရွင္ ျပန္လည္တင္ဆက္သည္

No comments:

Post a Comment