"တရားေဆာင္သူ တရားရွိသူ"
*********************
ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္က တစ္ဂါထာတည္းပဲရၿပီးေတာ့ အဲဒီတစ္ဂါထာတည္းကိုပဲ ေဟာၿပီး
ေတာထဲမွာ တရားက်င့္ေနတဲ့
မေထရ္အိုတစ္ပါး ရွိပါတယ္..
`တစ္ဂါထာမေထရ္´က အဲဒီဂါထာနဲ႔ပဲ တရားေဟာေတာ့ နတ္ျဗဟၼာေတြက တစ္ေတာလုံး ပဲ့တင္ထပ္ေအာင္ သာဓုေခၚၾကေလ့ရွိပါတယ္..
တစ္ေန႔က်ေတာ့ သာဝတၳိၿမိဳ႕က ပိဋကတ္သုံးပုံ အာဂံုေဆာင္ထားတဲ့ မေထရ္ႏွစ္ပါး
(တစ္ပါးကို အျခံအရံတပည့္ ငါးရာစီနဲ႔ဆိုေတာ့
စုစုေပါင္းသံဃာ တစ္ေထာင့္ႏွစ္ပါး)
ၾကြလာပါတယ္..
တစ္ဂါထာမေထရ္က ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာျဖင့္ ခရီးဦးၾကိဳဆိုၿပီး မေထရ္ႏွစ္ပါးအား ေတာထဲမွာ တရားေဟာေပးဖို႔ ေလ်ွာက္ပါတယ္..
တိပိဋကဆရာေတာ္ႏွစ္ပါးကလည္း ပလႅင္ႏွစ္လုံးခင္းၿပီးေတာ့ တစ္ပါးက ပါဠိရြတ္ တစ္ပါးက အနက္အဓိပၸာယ္ သာဓကေတြနဲ႔ ရွင္းျပလိုက္နဲ႔ ပိဋကတ္သုံးပံုက အဆီအႏွစ္ေတြကို ထုတ္ၿပီးေတာ့ ျမိဳင္ျမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ႀကီး ေဟာၾကပါေတာ့တယ္..
ဒါေပမယ့္ တရားသာဆုံးသြားတယ္..
သာဓုေခၚသံက တစ္ခ်က္မွကို ထြက္မလာပါဘူး..
ဒီေတာ့-
"ငါ႔ရွင္ ငါ႔ရွင္ေျပာေတာ့ တရားဆုံးရင္ တစ္ေတာလုံး ပဲ့တင္ထပ္ေအာင္ သာဓုေခၚတယ္ဆို အခု တစ္ခြန္းမွလည္း မၾကားပါလား"
"ခါတိုင္း တပည့္ေတာ္ တရားေဟာရင္ သာဓုေခၚသံေတြ အႀကီးအက်ယ္ပါပဲဘုရား ဒီကေန႔ ဘာျဖစ္လို႔ သာဓုေခၚသံမၾကားရသလဲ ဆိုတာေတာ့ တပည့္ေတာ္လည္း နားမလည္ႏိုင္ပါဘူး"
"ဒါျဖင့္ ငါ႔ရွင္ ခါတိုင္းေဟာေနက် တရားေလး ေဟာစမ္းပါဦး"ဆိုေတာ့ တစ္ဂါထာမေထရ္လည္း
သူေဟာေနက် ဂါထာကို ေဟာေတာ့တာပါပဲ..
အဓိေစတေသာ အပၸမဇၨေတာ
မုနိေနာ ေမာနပေထသု သိကၡေတာ။
ေသာကာ န ဘဝႏၲိ တာဒိေနာ
ဥပသႏၲႆ သဒါ သတီမေတာ။
ဂါထာေလးလည္းဆံုးေရာ ေခၚလိုက္ၾကတဲ႔ သာဓုသံေတြဟာ တစ္ေတာလုံး ပဲ့တင္ထပ္သြားပါတယ္..
[တစ္ဂါထာမေထရ္ရဲ႕ တစ္ဂါထာ အဓိပၸာယ္မွာ-
အေၾကာင္းေရာ အကိ်ဳးေရာ ႏွစ္မ်ိဳးလုံးပါပါတယ္..
အေၾကာင္းက က်င့္စဥ္
အက်ိဳးက က်င့္စဥ္ေၾကာင့္ရမယ့္ ခ်မ္းသာ
အေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ က်င့္စဥ္က..
(၁)အဆင့္ျမင့္စိတ္ ရွိရမယ္
(၂)သတိရွိရမယ္
(၃)ဉာဏ္ရွိရမယ္
(၄)ဉာဏ္ျဖစ္ေၾကာင္း သီလ သမာဓိရွိရမယ္
အက်ိဳးျဖစ္တဲ့ ခ်မ္းသာက..
(၁)ဘာစိုးရိမ္ေသာက စိတ္ဆင္းရဲမႈမွ
မျဖစ္ေတာ့ဘူး
(၂)ဘယ္ေလာကဓံနဲ႔ ၾကံဳၾကံဳ မတုန္လႈပ္ေတာ့ဘူး
(၃)ရာဂ ေဒါသစတဲ့ ကိေလသာေတြ
ျငိမ္းေအးသြားမယ္
(၄)သတိအျမဲရွိတဲ့ ရဟႏၲာ ျဖစ္သြားမယ္]
ဒီေတာ့ တိပိဋကဆရာေတာ္ႏွစ္ပါးရဲ႕ တပည့္ေတြက-
"ဒီေတာထဲက နတ္ေတြ မ်က္ႏွာသိပ္လိုက္တာပဲ တို႔ဆရာေတာ္ႏွစ္ပါး အားရပါးရ အက်ယ္တဝင့္ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္နဲ႔ ေဟာတုန္းကေတာ့ သာဓု တစ္ခြန္းမွ မေခၚပဲနဲ႔ ဘာမဟုတ္တဲ့ ဒီမေထရ္အို ေတာထြက္ကိုယ္ေတာ္ႀကီး တစ္ဂါထာေလး ေဟာတာက်ေတာ့ သာဓုေခၚတယ္ မေက်နပ္ဘူး ဘုရားဆီ သြားတိုင္မယ္"ဆိုၿပီးေတာ့ တစ္ခါတည္း ဘုရားဆီ သြားေလ်ွာက္ၾကေတာ့တာပါပဲ..
အမွန္ကေတာ့ တိပိဋက ဆရာေတာ္ႏွစ္ပါးဟာ ပိဋကတ္သုံးပုံ အာဂုံေဆာင္ထားေပမယ့္ ပုထုဇဥ္ဘဝပဲရွိေနေသးလို႔ ကိေလသာေစာ္နံလို႔ ဆိုၿပီးေတာ့ နတ္ေတြက သာဓုမေခၚတာပါ..
သာဓု မေခၚျခင္းအားျဖင့္ သူတို႔တစ္ေတြ အျမင္မွန္ရၿပီးေတာ့ ကိေလသာကင္းေအာင္ တရားထူးတရားျမတ္ရေအာင္ က်င့္ၾကံၾကပါေစ သိတဲ့အတိုင္းက်င့္ၾကပါေစ ဆိုတဲ့ ေစတနာနဲ႔ နတ္ေတြက သာဓု မေခၚတာပါ..
ဒါနဲ႔ ျမတ္စြာဘုရားဆီသြားေလ်ွာက္ေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက-
န တာဝတာ ဓမၼဓေရာ
ယာဝတာ ဗဟု ဘာသတိ။
ေယာ စ အပၸမိၸ သုတြာန
ဓမၼံ ကာေယန ပႆတိ။
သ ေဝ ဓမၼဓေရာ ေဟာတိ
ေယာ ဓမၼံ နပၸမဇၨတိ။
"တရားေတြအမ်ားႀကီး သင္ၾကားေနရံု ေဟာေျပာေနရံု ပို႔ခ်ေနရံုနဲ႔ တရားေဆာင္သူအစစ္ မျဖစ္ေသးပါဘူး တစ္ပုဒ္တစ္ဂါထာပဲ သင္ၾကားထားေပမယ့္ အဲဒီ တစ္ပုဒ္တစ္ဂါထာအတိုင္း က်င့္လို႔ရွိရင္ တရားေဆာင္တဲ့သူျဖစ္ပါတယ္ က်င့္လို႔ သစၥာေလးပါးျမတ္တရားကို ထိုးထြင္းၿပီးေတာ့ သိတယ္ နိဗၺာန္ကိုမ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္တယ္ဆိုရင္ တရားကိုေဆာင္တဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္"ဆိုၿပီးေတာ့ ဂါထာတစ္ပုဒ္နဲ႔ တရားေဟာလိုက္ပါတယ္..
ေဟာလိုက္တဲ့တရားအတိုင္း လိုက္နာ က်င့္ၾကံၾကတဲ့အတြက္ တရားထူး တရားျမတ္ေတြ ရသြားၾကပါတယ္..
တရားဗဟုသုတ နည္းလို႔ ဆိုၿပီး အားငယ္ေနစရာမလိုပါဘူး..
ကိုယ္သိသေလာက္ တရားဗဟုသုတေလးအတိုင္း
(နည္းလမ္းမွန္ဖို႔ေတာ့လိုပါတယ္)
က်င့္ေနဖို႔က အဓိကပါ..
က်င့္ေနရင္ ရတာက သူ႔အလိုလိုပါလာမွာပါပဲ..
'တရားရွိ'ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ
'တရားသိ တရားက်င့္ တရားရ'ဆိုတဲ့
အခ်က္အလက္(၃)ခု ရွိပါတယ္..
တရားသိရံုနဲ႔ တရားရွိသူ မျဖစ္ေသးပါဘူး..
တရားဗဟုသုတရွိသူပဲ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္..
တရားက်င့္မွ တရားရမွ တရားရွိသူ ျဖစ္တာပါ..
တရားက်င့္တယ္ဆိုတာ-
တရားနည္းလမ္းတက် စိတ္ထားတတ္တာ.. ဘယ္အာရံုနဲ႔ၾကံဳၾကံဳ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ ႏွလုံးသြင္းတတ္တာ.. မြန္ျမတ္သန႔္စင္တဲ့စိတ္နဲ႔ ကုသိုလ္အလုပ္ေတြ လုပ္ေနတာ..
တရားဘာဝနာေတြ ပြားမ်ားေနတာကို ေျပာတာပါ..
တရားရတယ္ဆိုတာ မဂ္ဉာဏ္ဖိုလ္ဉာဏ္နဲ႔ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳတာကို ေျပာတာပါ..
တရားက်င့္ တရားရဖို႔အတြက္ တရားသိဖိို႔႔လည္္း အေရးႀကီးပါတယ္..
သိမွ က်င့္ႏိုင္မွာ ျဖစ္တဲဲ့အတြက္
သိေအာင္လည္္း ႀကိဳးစားပါ..
သိတဲ့အတိုင္းလည္္း က်င့္ပါ..
သိလည္းသိ က်င့္လည္းက်င့္ရင္
ရဖို႔က ေသခ်ာၿပီးသားပါပဲ..
ဒီဂါထာမွာပါတဲ့ `တရားေဆာင္သူ တရားရွိသူ´ ဆိုတဲ့ အခ်က္အလက္အတြက္ တစ္ဂါထာမေထရ္ရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္က အထင္ရွားဆုံးသက္ေသပါပဲ..
`တစ္ဂါထာမေထရ္´ဟာ တစ္ဂါထာတည္း သိေပမယ့္ တစ္ကယ္က်င့္ခဲ့ပါတယ္..
က်င့္တဲ့အတိုင္းလည္း တရားရခဲ့ပါတယ္..
ဒါေၾကာင့္ `တစ္ဂါထာမေထရ္´ဟာ
တရားေဆာင္သူ အစစ္ တရားရွိသူ အစစ္ပါပဲ..
---------------------------------------
သာသနာႏွင့္ ေလာကႏွစ္ပါးလုံး၌
အေရးႀကီးေသာအမႈမွာ သိမႈႏွင့္က်င့္မႈ ျဖစ္သည္..
အမွန္ကိုသိ၍ အမွန္ကိုက်င့္လ်ွင္ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္သို႔ (မလဲြ)ဆိုက္ေရာက္ႏိုင္၏..
"သိမႈ က်င့္မႈ ဤႏွစ္ခု အထူး အားထုတ္ပါ..
အားထုတ္ပါက နိဗၺာန မုခ်ရမည္သာ"
(ဆင္ရင္ဆရာေတာ္)
ကိုးကား-အရွင္ဆႏၵာဓိက
ဦးေတာ္(အမရပူရ)
ေေစတနာေမတၱာအရင္းခံျဖင့္-
Credit to Ohmar Shin.
No comments:
Post a Comment