အာစိဏ္ဏကံ
🌺🌺🌺🌺🌺
အာစိဏၰကံ ဆိုတာ ေန႔စဥ္ ဆြမ္းေလာင္း၊ ေန႔စဥ္ ဘုရား၀တ္တက္၊ ေန႔စဥ္ ပုတီးစိပ္ စသျဖင့္ရွိတယ္။ ေသခါနီး ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ ပုတီးစိပၲာ တရားထိုင္တာ၊ ဆြမ္းေလာင္းတာေတြ ခံစားေနရတယ္။
အဲဒီလို အာ႐ုံေကာင္းေကာင္ေလးနဲ႔ အျမဲလုပ္ေနတာကို အာစိဏၰကံလို့ ေခၚတယ္။ မေကာင္းတဲ့ အာစိဏၰကံလုပ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္က်ေတာ့ မေကာင္းတဲ့ အာ႐ုံေတြ လာထင္မွာပဲ။ ေသခါနီး အင္မတန္ အေရးႀကီးတယ္။
အာစိဏၰကံ မရွိဘူးဆိုရင္ အမွတ္တမဲ့ျပဳလုပ္ထားတဲ့ကံေတြက ၀င္ၿပီး အက်ိဳးေပးတယ္။ အဲဒီကံမ်ိဳးကို ကဋတၱာကံလို့ ေခၚတယ္။ အဲဒါက ကံေတြရဲ့အက်ိဳးေပးတဲ့ အဆင့္ပဲ။ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု မတူဘူး။ ေစတနာေပၚ မူတည္ၿပီး အက်ိဳးေပးတယ္။
ဒီလို အက်ိဳးေပးေပမယ့္ ကံေတြဟာ အက်ိဳးေပးပုံခ်င္း တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ တူနိုင္သလားလို့ ေမးရင္ မတူဘူး။ လူရဲ့ qualification ေပၚမူတည္ၿပီး ကံကလိုက္အက်ိဳးေပးတာ၊ ဒါေၾကာင့္ မတူဘူး။
ကုသိုလ္ေကာင္းမွုကို စုေပါင္းၿပီးျပဳလုပ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြမွာ ဆိုပါစို့၊ စုေပါင္းၿပီး ကထိန္ခင္းတာ၊ စုေပါင္းၿပီး တရားနာတာေတြမွာေတာင္ အလုပၠ တူေကာင္းတူနိုင္ေပးမယ့္ စိတ္ေစတနာခ်င္းကေတာ့ မတူလို့ အက်ိဳးေပးခ်င္လည္း မတူနိုင္ၾကဘူး။ quality က ဘာလဲဆိုရင္ ကံနဲ႔ပတ္သက္လာရင္ ကံမွတစ္ပါး အျခားအေျခခံေကာင္းေတြ ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ ရွိေနဖို့လိုတယ္။
လူေတြထဲမွာလည္းၾကည့္ မတူတာေတြ ေျပာရရင္ တခ်ိဳ့ပုဂၢိဳလ္ေတြက လူတစ္ေယာက္ကို သတ္တဲ့ ပါဏာတိပါတာကံ က်ဴးလြန္လိုက္လို့ ေသစားေသေစ (သို့) ေထာင္ တစ္သက္တစ္ကၽြန္း က်သြားေစတယ္။ တခ်ိဳ့က်ေတာ့ သူတစ္ပါးရဲ့အသက္ကို သတ္ေပမယ့္ အ်ပမၼရ႐ုံမ္ြမက ဆုေတာင္ရေသးတယ္။
အဲဒါမ်ိဳး ရွိဘူးလား၊ ရွိတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ condition ခ်င္း မတူဘူးေလ။ condition ဆိုတာ ရွိေသးတယ္။ ကံကလည္း လူတိုင္းမွာ ဖိဖိစီးစီး အက်ိဳးမေပးနိုင္ဘူး။ အျခားအေၾကာင္းေတြ ရွိေသးတယ္။
ဥပမာ - ျမတ္စြာဘုရားေဟာထားတဲ့ လာဏကပလႅသုတ္ဟာ အင္မတန္မွ မွတ္သားစရာေကာင္းတယ္။ ဆားခဲေလးယူၿပီး ဖန္ခြက္ထဲရွိ ေရထဲထည့္ၿပီး အဲ့ဒီေရကို ေသာက္ၾကည့္ရင္ အင္မတန္ ငန္သြားမယ္။ အဲဒီပမာဏ ဆားခဲ့ကိုပဲ ဂဂၤါျမစ္ထဲ၊ ဧရာ၀တီျမစ္ထဲ၊ ေရကန္ႀကီးထဲ ထည့္လိုက္ပါဦး။ ဆားရဲ့ အရသာ ေပၚပါေတာ့မလားတဲ့။
အဲဒီလိုပဲ တခ်ိဳ့ပုဂၢိဳလ္ေတြက်ေတာ့ ကိုယ္က်င့္တရားကလည္း မေကာင္းဘူး၊ ကုသိုလ္ေကာင္းမွုလည္း ဘာမွမလုပ္ဘူးဆိုရင္ အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္ဟာ အကုသိုလ္နည္းနည္း လုပ္ေပမယ့္လည္း အမ်ားႀကီးခံရမယ္။ သူမ်ားထက္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ခံရမယ္။ ေငြတစ္မက္နဲ႔ ေထာင္က်ခ်င္က်တာ။ ေငြတစ္သိန္းနဲ႔ ေထာင္က်ခ်င္မွ က္တာ။
ပိုက္ဆံရွိရင္ မက္ဘူး။ ပိုက္ဆံရွိသူနဲ႔ ပိုက္ဆံမရွိသူကလည္း အေျခအေနကြာေသးတယ္။ ပိုက္ဆံမရွိရင္ ေထာင္က်မယ္။ ပိုက္ဆံရွိရင္ ေထာင္မက်ဘူး။ All are equal under the law လို့ဆိုေပမယ့္ ပိုက္ဆံေပးနိုင္လို့ လြတ္သြားတာေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ဒါက ေလာကျဖစ္ရပ္ပဲေလ။ အဲဒီမြာ ပိုက္ဆံဟာ အရည္အခ်င္းတစ္ခုျဖစ္တယ္။ ဘုရားေဟာတဲ့ စာထဲမွာလည္း ပါပါတယ္။
ဒီအတိုင္းပဲ ကံအက်ိဳးပုံခ်င္း မတူၾကဘူး။ တခ်ိဳ့မွာ ကုသိုလ္စိတ္မ်ားတယ္။ ပုထုဇဥ္မို့လို့ မေကာင္းမွုကို တစ္ခါတစ္ရံ လုပ္မိေပမယ့္ ေပ်ာက္သြားတယ္။ သိပ္ အက်ိဳးမထင္ဘူး။ ကံက မ်က္ႏွာလိုက္တာ မဟုတၻဴး။ ကံမွာလည္း အရည္အခ်င္းေတြရွိတယ္။ အ်ခား condition ေတြရွိေသးတယ္။ သဘာ၀တရားေတြမွာ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ အေထာက္အကူ အေၾကာင္းတရားေတြ ရွိေသးတယ္။
ျမတ္စြာဘုရား ေဟာထားတာတစ္ခု ရွိေသးတယ္ - ငါးသယၳံက ဆင္းရဲသားက ငါးတစ္ေကာင္ခိုးယူရင္ အေလးနဲ႔ အထုခံရမွာေနာ္။ ကားနဲ႔သူေဌးတစ္ေယာက္က ယူရင္ေတာ့ ေနာက္တစ္ေကာင္ေတာင္ ထပ္ေပးလိုက္ဦးမယ္။ ခ်မ္းသာတဲ့သူကို ဦးစားေပးၿပီး မခ်မ္းသာတဲ့သူကိုေတာ့ ဦးစားေမပးဘူး။
ဒါက ေလာကရဲ့ျဖစ္စဥ္ပဲေလ။ ကံက်ေတာ့ ပိုက္ဆံရွိတာ မရွိတာကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ က်န္တဲ့ အရည္အခ်င္း ေတြရွိတာ၊ မရွိတာကို ေျပာတာ။ က်န္တဲ့ အရည္အခ်င္းေတြ ရွိတဲ့သူက အျပစ္သက္သာသြားမယ္။
ဆိုပါစို့၊ ကိုယ္က်င့္တရားျပည့္စုံၿပီး၊ စိတ္ေကာင္းႏုလုံးေကာင္း အျမဲထားၿပီး ကုသိုလ္ေကာင္းမွုေတြ လုပ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးဟာ တစ္ခါတစ္ရံ မေကာင္းမွုလုပ္ေပမယ့္ ထိုအကုသိုလၠ ေပ်ာက္ပ်က္သြားတယ္။
ဘာမြ ေကာင္းမွုကုသိုလ္ မရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က်ေတာ့ အကုသိုလ္ နည္းနည္း လုပ္တာနဲ႔ မ္ားမ္ားခံရမြာပဲ။
ေလာကမွာလည္း ျဖစ္စဥ္က ဒီအတိုင္းပဲ။ အဲဒီေတာ့ မေကာင္းတဲ့ကံလုပ္မိရင္ ထိုကံမြ သက္သာဖို့ ေကာင္းတာ မ်ားမ်ားလုပ္ထားလို့ ဆိုလိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ကို ေျပတာ။
ေအး- ကံတရားဆိုတာ ပထမဘ၀မြာ အက်ိဳးေပးတာရွိတယ္။ ဒုတိယဘ၀မြာ အက်ိဳးေပးတာရွိတယ္။ တတိယဘ၀မြာ အက်ိဳးေပးတာ ရွိတယ္။ ဒီကံတရားေတြဟာ အေျခခံေပၚမူတည္ၿပီး ထိုကံတရားရဲ့ အက်ိဳးဟာလည္း ထက္သန္မွု၊ နိမ့္က်မွုဆိုတာ ျဖစ္သြားခဲ့တယ္။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေကာင္းတဲ့ကံျဖစ္ေစ၊ အထက္တန္းေရာက္တဲ့ကံ ျဖစ္ေစ အေျခခံ တစ္ခုညံ့ရင္ နိမ့္က်တဲ့ဘ၀ကို ရၾသားမြာပဲ။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
နိဗၺာန္တံခါးႀကီး ဖြင့္ေတာ္မွုပါ အပိုင္း(၃) တရားေတာ္မွ ေကာက္ႏွုတ္ခ်က္ျဖစ္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment