စာလုံး

ႂကြေရာက္လာၾကေသာ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုံး ကိုယ္၏က်န္းမာျခင္း စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္း ႏွင့္ျပည့္စုံၾကပါေစ။

Saturday, July 11, 2020

သူတော်ကောင်းတို့သည်းခံလျှင် ကြောက်စရာ..

"သူေတာ္ေကာင္းတို့သည္းခံလၽွင္ေၾကာက္စရာ"
============================

ဘုန္းႀကီးဦးလာဘသည္
အေနေအးသည္။
စကားလည္း နည္းသည္။
တရားေဟာလည္း တိုသည္။
လူမွုဆက္ဆံေရးလည္း
အလြန္အမင္း မေကာင္းလွပါ။.
စကားကို ဖြယ္ဖြယ္ရာရာ ေျပာဆို၍
လူအေပါင္းတ္ို့. သေဘာက်ေအာင္.
သေဘာေတြ႕ေအာင္လည္း မေျပာတတ္။
ထို့ေၾကာင့္ ပရိသတ္နည္းသည္ဟု ဆိုရမည္။

အမ်ားကလည္း.
ဘုန္းႀကီးဦးလာဘကို
ဘုန္းကံနည္းသည္ဟု သုံးသပ္ၾကသည္။
ဘုန္းႀကီးဦးလာဘသည္
တစ္ေထာင္လွူလိုသူကို
တစ္ေသာင္းလွူျဖစ္သြားေအာင္ မဆြယ္သလို
တစ္သိန္းလွူသူကိုလည္း
''အမ်ားႀကီးပဲ၊ အသုံးစရိတ္မက်န္ဘဲေနပါ့မယ္''ဟု
တားျမစ္တန္ပါက တားျမစ္တတ္ေသာ
ဘုန္းႀကီး ျဖစ္သည္။
ဘုန္းႀကီးဦးလာဘအဖို့
သူ၏ ပရိသတ္မ်ားအား
ထိုသို့ အားေတာင့္အားနာ ျဖစ္တတ္ျခင္းကပင္
လာဘ္လာဘပါးရွားျခင္း၏
အေၾကာင္းတစ္မ်ိဳး. ျဖစ္.ဟန္ ရွိသည္။

ဘုန္းႀကီးဦးလာဘတြင္
ေျပာသင့္တာကို မေျပာဘဲ
အားနာလိုက္မိျခင္းေၾကာင့္
သိကၡာၾက အရွက္.ရသည္မ်ားလည္း ရွိသည္။
တစ္ဖန္ လုပ္သင့္တာကို
ျပတ္ျပတ္သားသား မလုပ္မိျခင္းေၾကာင့္
အစြပ္အစြဲခံရသည္မ်ားလည္း ရွိသည္။
ထိုသို့ အရွက္ရလိုက္ျခင္း၊ အစြပ္အစြဲခံရျခင္းမ်ားသည္
တစ္ႀကိမ္စ ႏွစ္ႀကိမ္စမဟုတ္။
အႀကိမ္ႀကိမ္ခံရျခင္းျဖစ္သည္။
ခံရတိုင္းေသာအခါမ်ားတြင္လည္း
''တို့ဘုရားဆိုရင္ သုႏၵရီတို့ စိဥၥမာဏတို့နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး
စြပ္စြဲခံရတာပဲေလ'' ဟု ေျဖေလ်ာ့ေလ့ရွိတတ္သည္။.

ဘုန္းႀကီးဦးလာဘအား ေစာ္ကားမိသည့္
ရြာသူ ရြာသားအခ်ိဳ့သည္
ေစာ္ကားၿပီးသည့္ေနာက္
စိတ္ထဲ စနိုးစေနာင့္ ျဖစ္ရေသာေၾကာင့္ဟုဆိုကာ
လက္ဖက္တစ္ပြဲ၊ သဇင္ဘီစကြတ္ တစ္.ထုပ္ျဖင့္
မၾကာမၾကာ ကန္ေတာ့တတ္သည္။
''ဆုံးမပါဘုရား''ဟု ဝန္ခံလာၾကသူတို့က
ေလၽွာက္ထားေသာ္လည္း
ဘုန္းႀကီးဦးလာဘက
''ဘာမွ. ျဖစ္.ပါဘူးကြာ၊ ရပါတယ္ဟ''ဟုသာ ဆိုသည္။
မည္သည့္ၾသဝါဒစကားကိုမၽွ မိန႔္ေတာ္မမူေပ။
ျဖစ္.ခဲ့ၿပီးသမၽွေသာ ကိစၥမ်ားကို
မသိလိုက္သလိုသာ ေနသည္ကမ်ားသည္။

ေစာ္ကားသလို ျဖစ္.မိသည္.မ်ားကို
ျပန္လည္ဝန္ျချခင္း၊ ေတာင္းပန္ျခင္း မျပဳသူ
ရြာသူ/သားေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိသည္။
''ငါ့လည္း လာမေတာင္းပန္ၾကဘူး''ဆိုေသာ
စကားကိုပင္ ဘုန္းႀကီးဦးလာဘထံမွ.
ေျပာသံမၾကားရေပ။
အလြန္ေအးစက္လြန္းေသာ ဘုန္းႀကီးပါတကား။

ထိုသို့ ေအးစက္လြန္းျခင္းႏွင့္.
လက္ဖက္တစ္ပြဲ၊ သဇင္ဘီစကြတ္တစ္.ထုပ္ျဖင့္
လာေရာက္ဝန္ခ်ေတာင္းပန္လၽွင္ပင္.
ေမ့လြယ္ေပ်ာက္လြယ္.
ေၾကေအးလြယ္သည့္တိုင္
ဘုန္းႀကီးဦးလာဘအဖို့ အျပစ္.မလြတ္ေပ။
ေတာင္းပန္လိုက္လၽွင္.သည္းခံတတ္ေသာဂုဏ္ကို
ျမင္ေအာင္ မၾကည့္နိုင္သူတို့က
''ဘာမွ. မက္ေလာက္စရာ မဟုတ္တဲ့
လက္ဖက္နဲ႔ ဘီစကြတ္ေတာင္
ဒီဘုန္းႀကီးက မက္ေမာလြန္းတယ္''ဟု
အတြန္႔တက္ကာ ေစာ္ကားျပန္ေသးသည္။

ဘုန္းႀကီးဦးလာဘအား ျပစ္မွားထားမိေစကာမူ
မေတာင္းပန္သူမ်ားသည္
အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္. စိတ္ဒုကၡေရာက္ၾကသည္။
အိမ္ဦးနတ္ကြယ္လြန္ျခင္း၊
မိမိႏြားက အေဝွ႕ခံရ၍ ေသဆုံးျခင္း၊
ပိုးထိ၍ ေသဆုံးျခင္း၊
စီးပြားေရး ႐ုတ္တရက္ က်ဆင္းျခင္း.
စသည္ျဖင့္ ျဖစ္ၾကသည္။
ထိုသို့ေသာ လူနာမ်ား.
ခပ္စိပ္စိပ္ ျဖစ္လာေသာအခါ
အခ်ိဳ့ကလည္း လာေရာက္ဝန္ခ်ၾကသည္။
အခ်ိဳ့ကား မလာၾက။
မလာသည့္ျပင္
''ဘုန္းႀကီးဦးလာဘက ေအာက္လမ္းနည္းေတြ
ကၽြမ္းတယ္၊ ေက်ာင္းကေနၿပီး ေအာက္လမ္းနဲ႔
လုပ္ေနလို့ သူ႔နဲ႔ အဆင္မေျပသူေတြ ဒုကၡေရာက္တာ''ဟု
မွန္းဆတြက္ခ်က္. ေျပာဆိုၾကျပန္သည္။
ထိုစကား က်ယ္ျပန႔္သြားေသာအခါ
ဘုန္းႀကီးဦးလာဘကို ''စုန္းထီးႀကီး''ဟု
သတ္မွတ္လိုက္ၾကျပန္သည္။
ဘုန္းႀကီးဦးလာဘ၏ ဝဋ္ေႂကြးကား
မကုန္နိုင္ေအာင္ပင္ ျဖစ္ရေခ်သည္တကား။

မည္သို့ပင္ ျဖစ္ေစ.
ေစာ္ကားျပစ္မွားသူ.၊ ေစာ္ကားျပစ္မွား ခံရသူ
ႏွစ္ဦးသားတို့ကား
ကာမနယ္သားမ်ားသာ ျဖစ္.သည့္အတြက္
ဝဋ္မကင္းနိုင္ၾကေသးေပ။
''ဝဋ္ကို ဝတ္ႏွင့္ေျဖရသည္''ဟု အဆိုရွိသည့္တိုင္း
ကၽြန္ုပ္တို့သည္ ေျဖဖို့ ေမ့ေလ်ာ့ေနၾကသည္ကမ်ားပါသည္။

ကၽြန္ုပ္သည္.
ဘုန္းႀကီးဦးလာဘအား ေစာ္ကားျပစ္မွားၿပီး
ဝန္မခ်မွီသူတို့ အဘယ့္ေၾကာင့္
လူ.နာအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ၾကဳံရသည္ကို။.
မၾကာမၾကာ စဥ္းစားျဖစ္သည္။
အမ်ိဳးမ်ိဳးစဥ္းစားမိေသာ္လည္း
''ဘုန္းႀကီးဦးလာဘ သည္းခံလြန္းလို့''ဆိုေသာ
အေျဖကိုသာ ရပါသည္။
မွန္သည္။
ခႏၲီဝါဒီေရသ့ သည္းခံလြန္းသျဖင့္
တစ္.တိုင္းျပည္လုံး ဒုကၡေရာက္ရပုံကို
ဗုဒၶဘာသာဝင္တို့ သိၿပီး ျဖစ္ေပမည္။
ေကာက္ခ်က္ခ်လၽွင္.
မိဘကို ေစာ္ကားျပစ္မွားထားမိသည့္
သားသမီးတိုင္း ဒုကၡမေရာက္နိုင္ေသာ္လည္း
သူေတာ္ေကာင္းဓာတ္ခံရွိ၍.
သည္းခံတတ္ေသာ၊ ေမတၱာႀကီးမားေသာ
မိဘမ်ား ျဖစ္ပါလၽွင္.
ေစာ္ကားျပစ္မွား.မိသည့္ သားသမီးတို့မွာ.
အင္မတန္ အႏၲရာယ္ႀကီးနိုင္ေပသည္။

သူဆဲ ကိုယ္ဆဲ
သူေစာ္ကား ကိုယ္ေစာ္ကား ျဖစ္လၽွင္.
သူမသာ ကိုယ္မသာ သေရပြဲျဖစ္နိုင္ေသာ္လည္း
ေစာ္ကားခံရသူက
ေစာ္ကားသူကို ျပန္လည္ မတုံ႔ျပန္လၽွင္.
သို့တည္းမဟုတ္
ဆဲေရးခံရသူက
ဆဲေရးသူကို ျပန္မဆဲလၽွင္.
အင္မတန္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ေကာင္းပါသည္။

ထို့ေၾကာင့္
''သူေတာ္ေကာင္းတို့ သည္းခံလၽွင္.
ေၾကာက္စရာ''ဟုသာ
ေကာက္ခ်က္ ခ်လိုက္မိသည္။

၁၃၇၉ခုႏွစ္.ဝါေခါင္းလဆုတ္(၁၁)ရက္
ကံ့ေကာ္ပင္ေက်ာင္းတိုက္၊ ေရြျပည္သာ။

မွတ္ခ်က္။ 

။ ျဖစ္ရပ္မွန္တစ္ခုကို အေျခခံေရးသားပါသည္။

Credit to original writer.

No comments:

Post a Comment