- ထားခဲ့မွာမို႔ ဆုပ္ကိုင္မေနနဲ႔
လူတစ္ေယာက္က ျမတ္ဗုဒၶကို
ေမးတယ္။
" တပည့္ေတာ္တို႔ တရားထိုင္ရင္ ဘာေတြ
ရႏိုင္သလဲ "
ျမတ္ဗုဒၶက ျပန္ေျဖတယ္။
" ဘာမွ မရဘူး" တဲ့။
" ဒါဆို တပည့္ေတာ္တို႔ ဘာကိစၥနဲ႔
တရားထိုင္ေတာ့မွာလဲတဲ့ "
ထိုသူက ထပ္ေျပာတယ္။
ျမတ္ဗုဒၶက ျပန္ေျဖတယ္။
" ဒါေပမယ့္ ငါ့မွာ ဆံုး႐ံႈးသြားတဲ့
အရာေတြကိုေတာ့ မင္းကို
ေျပာျပႏိုင္တယ္။ ဘာေတြလဲဆိုေတာ့ ..
ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ အမုန္းနဲ႔
မေကာင္းျမင္တတ္တဲ့စိတ္ေတြ ျဖစ္တယ္။
ဒါ့အျပင္ စိတ္ထဲက
အေမွာင့္တရားေတြလည္း
ဆံုး႐ံႈးသြားတယ္။ တစ္ကိုယ္ေကာင္း
ဆန္မႈ၊ ေတြေဝမႈ၊ ေလာဘႀကီးမႈ ဆိုတဲ့
အဆိပ္ႀကီး သံုးခုလည္း
ဆံုး႐ံႈးသြားတယ္ "
လူတိုင္းဒီကမ႓ာေျမေပၚ ေရာက္လာၿပီ
ဆိုုကတည္းက ကိစၥႏွစ္ရပ္ကို
မလြဲမေသ ျဖတ္ေက်ာ္ရမယ္။
ေမြးဖြားျခင္းႏွင့္ ေသဆံုးျခင္း။
ကိစၥတစ္ခုကို ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီးၿပီမယ့္
ေနာက္တစ္ခု ကိုေကာ ?
ေရစက္ေၾကာင့္ ေတြ႔ဆံုရတယ္၊
ေရစက္ကုန္တဲ့အခါ ခြဲခြာၾကရတယ္။
လာသင့္တဲ့သူက သူ႔ကိုယ္သူ လာၿပီး
ခြဲခြာသင့္တဲ့သူကို တားမရဘူး။
လာတဲ့သူကို ဝမ္းပန္းတသာႀကိဳဆိုၿပီး
ခြဲခြာသြားတဲ့သူကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး
လိုက္ပို႔လိုက္ေပါ့။ အားလံုးက ကံစီမံရာ
အတိုင္းပါပဲ။ ကံေရစီးနဲ႔ သင့္ရာကို
သဘာဝအတိုင္း စုန္သြားတာ
ေအးခ်မ္းပါတယ္။
အသိဉာဏ္ ျမင့္တဲ့သူဟာ
ဘယ္ေတာ့မွ သူတစ္ပါး ပါးစပ္ထဲမွာ
မရွင္သန္ေနဘူး၊ သူတစ္ပါးရဲ႕
အျမင္ထဲမွာ မရွင္သန္ဘူး။ မိမိ
ကိုယ္တိုင္ စိတ္တစ္ခုထဲနဲ႔
အသက္ရွင္တယ္။ မိမိ
အက်င့္ေကာင္းကိုသာ ဦးစားေပးတယ္။
ေရစက္ဆံုတာ၊ ကုန္တာကို
ဂ႐ုမစိုက္ဘူး။ ဘာမွ မလိုခ်င္လို႔
ဘာမွ မေတာင့္တဘူး။ စိတ္က
သဘာဝနဲ႔ သဟဇာတျဖစ္ေနတယ္။
အၿမဲၿငိမ္းေအးေနတယ္။ စိတ္ဟာ
အၿမဲ လြတ္လပ္ေနတယ္။ ေခါင္းထဲမွာ
အၿမဲ တရားဓမၼတို႔နဲ႔ ေပ်ာ္ေမြ႔ေနတယ္။
အမ်ားနဲ႔ ဆက္ဆံဖို႔ မ်က္ႏွာဖံုးအတု
တပ္စရာ မလိုဘူး။
လူ႔ဘဝရဲ႕ အႀကီးမားဆံုး
နာက်င္မႈက စိတ္နဲ႔ကိုယ္နဲ႔ မကပ္တာပဲ။
သင္သိသိ, မသိသိ၊ ဝန္ခံ,မခံေတာ့
မသိဘူးေပါ့။ စိတ္ကို ေအးခ်မ္း
လွပေအာင္ထားၿပီး ဦးေႏွာက္ကို
အ႐ႈပ္ထုတ္ ကိစၥေတြ မစဥ္းစားခိုင္းရင္၊
အမုန္း မပိုက္ထားတဲ့ အသည္းႏွလံုး
တစ္ခုရွိရင္ အသက္ ႐ွဴရတာ
ေပါ့ပါးၿပီး လူျဖစ္ရတာ
ေပ်ာ္ရႊင္စရာႀကီးပါ။
စိတ္ကို ေလဟာနယ္ႀကီး တစ္ခုလို
အၿမဲရွင္းထားၿပီး ၿငိမ္သက္
ေအးခ်မ္းမႈ အခ်ိန္ တစ္ခု
အၿမဲေပးေပးပါ။ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ
လုပ္ၿပီး သူတစ္ပါးကိုကူညီပါ။
တကယ့္တရားထိုင္ျခင္းက
နာရီ အေရအတြက္ မဟုတ္ပါဘူး။
နားကေန ပန္းပြင့္လာတဲ့
အသံေတာင္ ၾကားႏိုင္ေလာက္ေအာင္
စိတ္က ၾကည္လင္ေနမယ္၊
လႈိင္းတစ္ခ်က္ေတာင္ မရွိဘဲ
ၿငိမ္သက္ေနတဲ့ ေရျပင္တစ္ခုလို
ျဖစ္ေနမယ္။ ဘာမွ ဆုပ္ကိုင္စရာ
မရွိတဲ့ ေလဟာနယ္ထဲကို
ေရာက္ေနမယ္။
အိပ္ရင္း တရားမွတ္ႏိုင္တယ္၊ ထိုင္ရင္း
တရားမွတ္တယ္၊ စားရင္း တရားမွတ္တယ္။
ဓာတ္ႀကီးေလးပါးဟာ
မတည့္ၾကဘူး။ အၿမဲတစ္ခုကို တစ္ခု
တြန္းထုတ္ တိုက္ခိုက္ေနတယ္။ ပထဝီ၊
အာေပါ၊ ဝါေယာ၊ ေတေဇာ၊ ဆိုတဲ့ ေျမ၊ ေရ၊
မီး၊ ေလ။
ပထဝီဓာတ္ျဖစ္တဲ့ သစ္သားကို မီးက
ေလာင္ၿမိဳက္တယ္။ မီးကို ေလနဲ႔ ေရက
ၿငိမ္းတယ္။ သဲနဲ႔ ဖို႔ၿငိမ္းတယ္။ ေရကို မီးနဲ႔
အေငြ႔လုပ္ပစ္တယ္၊ ေလထဲမွာပါတဲ့
ေအာက္စီဂ်င္ကို မီးက ေလာင္ကြ်မ္းတယ္။
လူကိုယ္က ဓာတ္ႀကီးေလးပါးနဲ႔
တည္ေဆာက္ထားတာမို႔ တစ္ခုကို
တစ္ခု အၿမဲ တြန္းထုတ္ေနတယ္။
ဆဲလ္ေတြ စဥ္ဆက္ မျပတ္
ျဖစ္ေနတယ္၊ ပ်က္စီးေနတယ္။ အသားဆိုတဲ့ ပထဝီဓာတ္၊ ေသြးနဲ႔ အရည္ဆိုတဲ့
အာေပါဓာတ္၊ ခႏၶာကိုယ္ထဲက
အစာေခ်ဖ်က္ႏိုင္တဲ့
မီးဆိုတဲ့ ေတေဇာဓာတ္၊ ႐ွဴ႐ိႈက္တဲ့
ကိုယ္ထဲက ေလဓာတ္ တစ္ခုကို တစ္ခု
အၿမဲ သဟဇာတျဖစ္ဖို႔ ႀကိဳးစားရင္း
တိုက္ခိုက္ေနၾကတယ္။
ငါ ဆိုတာ ဘာလဲ?
ငါ့ဆီမွာမ်က္လံုး ရွိတယ္။ ေျခလက္
ရွိတယ္။ ဒါဆို မ်က္လံုးကို လူလို႔
ေခၚတာလား၊ ေျခလက္ကို လူလို႔
ေခၚတာလား? ဒါဆို မ်က္လံုး ဆိုတာကေကာ ဘာလဲ? မ်က္ၾကည္လႊာကို
မ်က္လံုးလို႔ ေခၚတာလား၊ မ်က္လံုး
အဆံနက္ကို မ်က္လံုးလို႔ ေခၚတာလား၊
တကယ္လို႔ လူကို အလံုးႀကီးတစ္ခု
လုပ္လိုက္မယ္ဆို အဲဒီ
အသားလံုးႀကီးက လူျဖစ္ေသးရဲ႕လား။
တကယ္ေတာ့ ပညတ္
( တကယ္ မရွိတာနဲ႔) ပရမတ္
( တကယ္ရွိတာ) ဆိုၿပီး ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။
လူဆိုတာ တကယ္ေတာ့ အေခၚအေဝၚ
တစ္ခုပါ။ တစ္ကယ္ မရွိပါဘူး။ ဒါဆို
လူအမ်ားက တကယ္မရွိတဲ့ငါ အေပၚ
ဘာျဖစ္လို႔ မာနေတြ ႀကီးေနရတာလဲ၊
အာဃာတေတြ ထားေနရတာလဲ။
အားလံုးကို နားလည္ၿပီး
လႊတ္ခ်လိုက္ပါ။
လူ႔ဘဝမွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့
အရာရာတိုင္းကို ပိုင္ဆိုင္ခ်င္လို႔ မရပါဘူး၊
ျဖတ္သန္း သြားခြင့္ပဲ ေပးလို႔ရမယ္။
လူသား အားလံုးဟာ အခ်ိန္တစ္ခု၊
ေခတ္တစ္ခုရဲ႕ ဧည့္သည္ အခ်ိဳ႕ပါ။
တစ္ေန႔မွာ အခု ျမင္ေတြ႔ေနသူ သက္ရွိ
သက္မဲ့ အရာအားလံုးကို
ႏႈတ္ဆက္ၿပီး ထြက္ခြါ သြားရမွာပါ ။
အရွင္ဥဇၨယ
No comments:
Post a Comment