စာလုံး

ႂကြေရာက္လာၾကေသာ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုံး ကိုယ္၏က်န္းမာျခင္း စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္း ႏွင့္ျပည့္စုံၾကပါေစ။

Monday, July 13, 2020

ခဏိကသမာဓိ

-          ခဏိက သမာဓိ

ခဏိကသမာဓိ ဆိုတာ ခဏေလးျဖစ္ၿပီး
ပ်က္သြားတာကိုေျပာတာ 
မဟုတ္ပါဘူး။ ခဏ အခိုက္ေလးေတြ  
အခိုက္ေပါင္းမ်ားစြာ သိလိုက္ရတဲ့အခါ 
အမ်ားႀကီး ျဖစ္သြားတယ္။  
စြမ္းအားေတြ ျပည့္သြားတယ္။
ဒါကို ခဏိကသမာဓိလို႔ ေျပာတာ 
ျဖစ္ပါတယ္။

ျဖစ္တဲ့ အခိုက္ကေလးကို သိတယ္။
ျဖစ္ခိုက္ တစ္ရာ ရွိရင္ သိတဲ့
အခိုက္ေပါင္းကလည္း  တစ္ရာ
ရွိသြားပါမယ္။ တစ္ရာလံုးလံုး
စဥ္ဆက္ မျပတ္ သိတယ္,
သမာဓိရသြားတယ္ ဆိုရင္
ဒါ ခဏိက သမာဓိပဲ။ 
တစ္ရာ ဆိုေတာ့ အားရွိၿပီေပါ့။

တစ္ႀကိမ္ထဲ သိတာ မဟုတ္ဘူး။
ခဏေလး သိၿပီး ေပ်ာက္သြားတာမ်ဳိး 
မဟုတ္ဘူး။ အာ႐ံုကလည္း
ျဖစ္တဲ့ အခိုက္ကေလး,
သိတဲ့ စိတ္ကလည္း  သိတဲ့
အခိုက္ကေလး , အခိုက္ေပါင္း 
ေျမာက္မ်ားစြာ ရာ,ေထာင္ခ်ီ 
သြားၾကတဲ့အခါ က်ေတာ့  
သမာဓိစြမ္းအားဟာ ဒရစပ္ ျဖစ္လာၿပီး  
ခဏိက သမာဓိ ဆိုတာလည္း  
စြမ္းအားျပည့္တဲ့ သမာဓိ တစ္ခု 
ျဖစ္လာပါတယ္။

ဝိပႆနာ အားထုတ္လို႔ရွိရင္
အခိုက္ေပါင္း မ်ားစြာကို စဥ္ဆက္မျပတ္ အာ႐ံုေလးေပၚမွာ စိုက္က်ေနတဲ့
ခဏိကသမာဓိ ရွိၿပီဆိုရင္  
ဝိပႆနာျဖစ္တယ္။ အဲဒီ 
သမာဓိမ်ဳိးေလာက္မွ မရွိရင္
ဝိပႆနာ မျဖစ္ဘူး။

ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး

ခဏိက သမာဓိဆိုတာ ဝိပႆနာ႐ႈဖို႔ 
လံုေလာက္တဲ့ သမာဓိပါ။

ဝိပႆနာ ႐ႈဖို႔ လံုေလာက္တဲ့ 
သမာဓိက အပိုင္း သံုးပိုင္းရွိတယ္။

သမာဓိဆိုတာက တည္ၾကည္တာ။ 
အ႐ႈခံမွာ စိတ္ကေလး တည္ေနရမယ္။ 
စိတ္ဟာ ၾကည္လင္ေနရမယ္။ 
တည္႐ံုဘဲတည္ၿပီး မၾကည္ရင္ သမာဓိ 
မျဖစ္ေသးဘူး။

ဘာကိုဘဲ ႐ႈ႐ႈ အ႐ႈခံမွာ စိတ္ဟာ 
တည္ၿပီး ၾကည္ေနရမယ္။ ဝိပႆနာ 
႐ႈတယ္ဆိုတာ အ႐ႈခံရဲ႕ သဘာဝကို ႐ႈတာ။ သဘာဝကို မေတြ ့ေသးသမွ် 
ဝိပႆနာ မျဖစ္ေသးဘူး။

ေလကို႐ႈလို ့ ေလကိုေတြ႔ရင္ 
သဘာဝကို ေတြ႔တာ မဟုတ္ေသးဘူး။ 
ထိတာ တိုးတာ ပူတာ ေအးတာ 
တစ္ခုခုကိုေတြ႔မွ သဘာဝကို 
ေတြ႔တာလို႔ ေခၚတယ္။

ေျခေတြ လက္ေတြကို ေတြ႔ေနရင္ သဘာဝကို ေတြ႔တာ မဟုတ္ေသးဘူး။ တင္းတာ တိုးတာ ပူတာ ေအးတာကို ေတြ႔မွ 
သဘာဝကို 
ေတြ႔တယ္လို႔ ေခၚတယ္။ ဒါေတြက 
ကိုယ္မွာ ေပၚတဲ့ သဘာဝေတြ။

စိတ္မွာ က်ေတာ့ သိတာ ခံစားတာ 
မွတ္သားတာ လုပ္ခ်င္တာ ေတြးတာ
ၾကံတာ အားျပဳတာေတြလည္း စိတ္ရဲ႕ 
သဘာဝေတြဘဲ။

ကိုယ္မွာေပၚတဲ့ သဘာဝ 
တစ္ခုခုကိုျဖစ္ေစ၊ စိတ္မွာေပၚတဲ့ သဘာဝ 
တစ္ခုခုကို ျဖစ္ေစ၊ ေပၚတဲ့ 
အခိုက္မွာ ႐ႈမိလိုက္တာ ဝိပႆနာ 
ပါဘဲ။

ဝိပႆနာ႐ႈဖို႔ သမာဓိ 
မလံုေလာက္ရင္ ဝိပႆနာ ႐ႈလို ့
မရပါဘူး။ လံုေလာက္တဲ့ သမာဓိထက္ 
ပိုေနျပန္ရင္လည္း ဝိပႆနာ ႐ႈလို႔ 
မရျပန္ဘူး။

ဒါေၾကာင့္မို ့ခဏိက သမာဓိဆိုတာ 
ဝိပႆနာ႐ႈဖို႔ လံုေလာက္တဲ့  
သမာဓိလို ့ဆိုလိုပါတယ္။ ပရမတ္ကို
သိဖို႔ လံုေလာက္တဲ့ သမာဓိကို ခဏိက သမာဓိလို ့ဆိုႏိုင္ပါတယ္။

           Credit.. ေဒါက္တာသစ္လြင္

No comments:

Post a Comment