ထိုင္ေနစဥ္မွာ ႐ႈမွတ္ပါ
***********"'""""""""""""""**********
ထိုင္တဲ့ေနရာမွာ ထိတဲ့ထင္႐ွားတဲ့ အမူအရာေလးေတြက နာတယ္၊ က်င္တယ္၊ ထံုတယ္၊
ကိုက္တယ္၊ စူးတယ္၊ ပူတယ္၊
ေအးတယ္၊ ေပၚလာတတ္ပါတယ္။ အဲလို ေပၚလာတဲ့သေဘာတရားေတြကို အာ႐ံုစိုက္ရင္
ပူတဲ့သေဘာ၊ ေအးတဲ့သေဘာက
႐ုပ္တရား၊ နာတာ၊ က်င္တာ၊ ထံုတာ၊
ကိုက္တာလည္း ႐ုပ္တရား။
နာတဲ့၊ က်င္တဲ့၊ ထံုတဲ့၊ ကိုက္တဲ့
သေဘာေတြဟာ မ်က္စိနဲ႔ မျမင္ရဘူး။
ေခါင္း၊ ကိုယ္၊ ေျခ၊ လက္နဲ႔
ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ ကိုယ္ထည္ႀကီးကေတာ့
မ်က္စိနဲ႔ ျမင္ရတယ္။
တရားႏွလံုးသြင္းတယ္၊ တရား႐ႈတယ္၊
ဝိပႆနာအလုပ္ လုပ္တယ္ဆိုတာ
ဒီကိုယ္ထည္ႀကီးကို ၾကည့္ရတာ
မဟုတ္ပါ။ ဒီကိုယ္ထည္ေပၚမွာ အေၾကာင္းဆံုလို႔ ပြလာတဲ့ နာတတ္တဲ့သေဘာ၊
က်င္တတ္တဲ့သေဘာ၊
ကိုက္တတ္တဲ့သေဘာ၊
ေအာင့္တတ္တဲ့သေဘာ၊
စူးတတ္တဲ့သေဘာ၊
တုန္တတ္တဲ့သေဘာ၊
ခုန္တတ္တဲ့သေဘာ၊
မူးတတ္တဲ့သေဘာ၊
ဒီသေဘာတရားေတြကို ၾကည့္ရမွာပါ။
သေဘာတရားေတြ ေပၚတိုင္း ေပၚတိုင္းမွာ
ေဖာက္ျပန္တဲ့သေဘာ ႐ုပ္တရားရဲ႕
အ႐ႈခံ ေပၚတိုင္း ေပၚတိုင္းကို အသိတရား
ကိန္းလိုက္တဲ့ အခိုက္မွာ
ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ မလာေတာ့ပါဘူး။ အကုသိုလ္အညစ္အေၾကးေတြလည္း
မကိန္းေတာ့ပါဘူး။ ဒီအခ်ိန္ေလး
တစ္ခ်က္႐ႈ တစ္ခ်က္ စင္ၾကယ္ေနပါတယ္။ တရားနဲ႔ေနလို႔စင္ၾကယ္တာပါ။ တရားနဲ႔ေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္မွာ မတရား မလာပါဘူး။
ထိုင္တဲ့ အခ်ိန္အခါမွာ ေပၚတဲ့ အ႐ႈခံေလးေတြကို သတိထားဆင္ျခင္ေနရင္ တရားနဲ႔
ေနတတ္သြားၿပီ။
စိတ္နဲ႔ဆက္ၿပီးေတာ့
အေတြးအာ႐ံုေလးေတြ လာပါတယ္။
ေတြးတဲ့စိတ္ကို အာ႐ံုျပဳရင္ နာမ္။
ၾကံစည္တဲ့သေဘာေတြလည္း
လာပါတယ္။ ၾကံစည္တဲ့သေဘာကို
ဉာဏ္နဲ႔လိုက္ရင္ နာမ္။
ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့သေဘာ၊
၀မ္းသာတဲ့သေဘာ၊
၀မ္းနည္းတဲ့သေဘာ၊
လိုခ်င္တဲ့သေဘာ ဘာေတြပဲလာလာ၊
စိတ္နဲ႔ဆက္ၿပီး ပြေနတာဟာ နာမ္။
ဘုရားပြင့္မွ အခုေဟာၾကားတဲ့
တရားေတြကို နာယူတဲ့အခိုက္မွာ ဒါက
႐ုပ္တရား၊ ဒါက နာမ္တရားလို႔
သိခြင့္ရတယ္။ ဘုရားမပြင့္ရင္
မသိပါဘူး။
႐ုပ္ကို ႐ုပ္မွန္းသိရင္၊ နာမ္ကို
နာမ္မွန္းသိရင္ သိတဲ့အခိုက္မွာ
အကုသိုလ္တရားေတြ ကင္းေပ်ာက္ၿပီး
ကုသိုလ္တရားေတြနဲ႔ ေနသူ
ျဖစ္ပါတယ္။ သူေတာ္စင္မ်ားရဲ႕
သႏၲာန္မွာ ကိေလသာ မကပ္တဲ့
အတြက္ေၾကာင့္ စင္ၾကယ္တဲ့
အသိဉာဏ္ ကိန္းၿပီးေတာ့
တရားနဲ႔ ေနတတ္သြားပါတယ္။
ရပ္ေနစဥ္မွာ ႐ႈမွတ္ပါ
*******""""""""""""********
ရပ္တဲ့အခါမွာ တရား႐ႈမွတ္ပံုကို
ေျပာပါမယ္။
နဂိုတုန္းက ရပ္တဲ့အခါမွာ အမႈမဲ့
အမွတ္မဲ့ အဝိဇၨာနဲ႔ရပ္ေပမယ့္ အခု
အသိဉာဏ္ကိန္းၿပီး ရပ္ပါမယ္။
ရပ္လိုက္တဲ့အခါမွာ ေတာင့္တာ၊
တင္းတာ၊ ေညာင္းတာ၊
ကိုက္တာ၊ ခဲတာ လာပါမယ္။
ဒီသေဘာေလးေတြဟာ
ရပ္တဲ့အခါမွာ ျပပါတယ္။
ျပတာေတြဟာ ႐ုပ္တရားပဲလို႔
အသိဉာဏ္နဲ႔ လိုက္ရင္
ေယာဂီရဲ႕ သႏၲာန္မွာ သတိပ႒ာန္
ကိန္းေနပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ တရားနဲ႔
ေနသူ ျဖစ္သြားပါတယ္။ တရားနဲ႔ေနရင္
မတရားေတြ မဝင္ေတာ့ဘူးေပါ့။
အ႐ႈခံတရားေပၚမွာ အသိဉာဏ္ေလး
ကိန္းတဲ့အတြက္ေၾကာင့္
စကားေျပာခ်င္တဲ့စိတ္ေတာင္
မေပၚေတာ့ပါဘူး။
ရပ္ေနခ်ိန္မွာ လွစ္ခနဲ အေတြးေလး
ေပၚရင္ နာမ္တရား။ ေပ်ာ္ေနတယ္
ဆိုရင္ နာမ္တရား။ နာမ္တရား
ေပၚရင္ နာမ္လို႔ သိလိုက္မယ္။
႐ုပ္တရားေပၚရင္ ႐ုပ္လို႔ သိလိုက္မယ္။
ရပ္တဲ့အခါမွာ တရားနဲ႔ ေနတတ္ေအာင္
ႏွလံုးသြင္း ေလ့က်င့္ ေပးပါ။
သြားေနစဥ္မွာ ႐ႈမွတ္ပါ
************""""""""""""""""***********
တစ္ေနရာက တစ္ေနရာကို ျပန္တဲ့ အခါ
သြားတဲ့ အခါမွာ အ႐ႈခံနဲ႔
အ႐ႈဉာဏ္ကိန္းၿပီး လာတာလား၊
သတိလက္လြတ္ပဲ လာသလား။
သတိလက္လြတ္လာရင္ ဒီအခ်ိန္
အဝိဇၨာဖံုးေနလို႔ မတရားနဲ႔လာတာ။
တဏွာေတြနဲ႔လာရင္ မတရားနဲ႔
လာတာ။
တရားေလးနဲ႔ လာတတ္၊
ျပန္တတ္ေအာင္ ေလ့က်င့္နည္းကို
ေျပာေပးပါမယ္။
ေျခတစ္လွမ္းကို ခ်လိုက္တယ္။
ထိသြားတဲ့ ေနရာမွာ ေအးတယ္၊
ပူတယ္၊ တင္းတယ္၊ ေတာင့္တယ္
တစ္ခုခု ျပပါလိမ့္မယ္။ ထိလိုက္လို႔
ေအးခနဲေပၚရင္ ႐ုပ္တရား၊ တင္းတဲ့
သေဘာ ေပၚရင္ ႐ုပ္တရား၊
ပူတဲ့သေဘာ ေပၚရင္ ႐ုပ္တရား၊
ၾကမ္းတဲ့သေဘာ ေပၚရင္ ႐ုပ္တရား၊
ႏူးညံ့တဲ့သေဘာ ေပၚရင္ ႐ုပ္တရား။
တစ္လွမ္းကို တစ္ခါသိလို႔
အသိေလး ကိန္းသြားရင္ ဒီအခ်ိန္မွာ
ကိေလသာ စင္ပါတယ္။
တစ္လွမ္းတိုင္း တစ္လွမ္းတိုင္းမွာ အဲ
ဒီအသိေလး တစ္ခ်က္ တစ္ခ်က္
ကိန္းၿပီးေတာ့ သြားမယ္ဆိုရင္ တရားနဲ႔
ေနတတ္သြားတာေပါ့။ လာတုန္းက
တရားနဲ႔ လာခဲ့သလို အျပန္မွာလည္း
တရားနဲ႔ ျပန္တတ္ေအာင္
ေလ့က်င့္ေပးပါ။
ကိုယ္ရဲ႕ ဥစၥာပစၥည္းေတြဟာ
အားမကိုး ရပါဘူး။ ေမြးထားတဲ့
သားေတြ သမီးေတြကလည္း
အားမကိုး ရပါဘူး။ ကိုယ္ႀကိဳးစားေနတဲ့
တရားကမွ အားကိုးလို႔ ရပါတယ္။
အားကိုးထိုက္တဲ့တရားကို အခ်ိန္တိုင္း
ႀကိဳးစားပါ။
ေလ်ာင္းေနစဥ္မွာ ႐ႈမွတ္ပါ
*************""""""""""""""""""**********
ညအခ်ိန္ အိပ္ေတာ့မယ္ ဆိုရင္
ကိုယ့္အိပ္ရာေလးကိုယ္ ခင္းမယ္။
ျခင္ေထာင္ေလးေတြကို ေထာင္မယ္။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ ျခင္ေထာင္ကို
ကိုင္ရင္ ကိုင္မွန္းသိမယ္၊ ႀကိဳးေလးေတြ
ခ်ည္ရင္ ခ်ည္မွန္း သိမယ္၊
ျခင္ေထာင္ကို မရင္ မမွန္းသိမယ္၊
ေစာင္ကို ခင္းရင္ ခင္းမွန္းသိမယ္၊
ျခံဳရင္ ျခံဳမွန္းသိမယ္ ဆိုရင္
လႈပ္႐ွားတဲ့အမူအရာေတြကို
တစ္သိၿပီး
တစ္သိ သိေနတဲ့အခိုက္မွာ
သတိပ႒ာန္ ကိန္းေနပါတယ္။
တရား ကိန္းေနပါတယ္။
ေလ်ာင္းတဲ့ အခါမွာ ပက္လက္
လွန္ထားမယ္ဆိုရင္ ေက်ာနဲ႔ထိေနတဲ့အရာ၊
ဒါမွမဟုတ္ တေစာင္းေလး
ေစာင္းထားတယ္ ဆိုရင္
ထိေတြ႔ေနတဲ့ ေနရာေလးေတြမွာ
တင္းတာ၊ ေတာင့္တာ၊ ပူတာ၊ ေအးတာ
တစ္ခုခု လာပါမယ္။ ဘာပဲေပၚေပၚ
႐ုပ္တရား။ ဒီအခ်ိ္န္အခါမွာ
အေတြး ဝင္လာလို႔ ေတြးတာကို
သိလိုက္ရင္ နာမ္တရား။ ႐ုပ္ေပၚရင္
႐ုပ္မွန္းသိ၊ နာမ္ေပၚရင္ နာမ္မွန္းသိရင္
တရားနဲ႔ေနတာပါ။
နဂိုတုန္းက ဘယ္ေလာက္ပဲ
အမႈမဲ့ အမွတ္မဲ့နဲ႔ သတိလက္လြတ္
ေနခဲ့ပါေစ၊ အခုလို သတိေလးထားၿပီး
အသိေလး ကပ္ေနမယ္ ဆိုရင္
တရားနဲ႔ေနသူ ျဖစ္ပါၿပီ။
ရပ္ေနစဥ္ သြားေနစဥ္ ထိုင္ေနစဥ္
ေလ်ာင္းေနစဥ္ ေနစဥ္တိုင္းမွာ
ျဖစ္ေပၚေနဆဲ ကိုယ္ စိတ္ အားလံုးကို
သတိနဲ႔ သိေနမယ္ ဆိုရင္
အခ်ိန္တိုင္းဟာ ေယာဂီအတြက္
သတိ ကုသိုလ္ေတြ ရေနတာပါပဲေလ။
ဆရာေတာ္ အရွင္ပုညာနႏၵ
No comments:
Post a Comment