တရားအမွတ္ မ်က္ျခည္မျပတ္နဲ႔
••••••••••••••••••••••••••
အသက္ေလးဆယ္…ကံေကာင္းတုန္းက ဒါနမႈေတြ အားရေအာင္ျပဳခဲ့ျပီးျပီ။
အခု အသက္ငါးဆယ္မွာေတာ့ျဖင့္ ဉာဏ္ေကာင္းတုန္းမွာ အနည္းဆံုး ကိုယ္စိတ္ျငိမ္သက္ေအာင္ ၾကိဳးစားသင့္ၾကပါျပီ။ ဒီအခ်ိန္မွာ သတိျပဳစရာေတြကေတာ့…
• ကိုယ့္မာနကို ခ်ိဳးႏွိမ္ဖို႔ၾကိဳးစားပါမွ သူ႔မာနက လႊမ္းမိုးလာတတ္တယ္၊
• ကိုယ့္ရာဂကို ပစ္ပယ္ဖို႔ၾကိဳးစားပါမွ သူ႔ရာဂက ႏိႈးဆြလာတတ္တယ္၊
• ကိုယ့္ေဒါသကို ခြာထုတ္ေနပါမွ သူ႔ေဒါသက ဖိစီးလာတတ္တယ္။
လယ္ကန္သင္း ကတြတ္ေပါက္မွာ ခဲလံုး အတားအဆီးမ်ား ပိတ္ဆို႔ခ်ထားစဥ္တုန္းက လာသမွ် ေရ ေရွ႕မတိုးေသာ္လည္းပဲ ပိတ္ဆို႔ခဲ ခြာရွဲေပးလိုက္ရင္ ေရတြင္ ဒလေဟာစီးဝင္လာသလိုပါပဲ။
တစ္ဖက္သားတို႔ရဲ႕ ႂကြားဝါဝင့္ႂကြားမႈ၊ ျမွဴ ဆြယ္လမ္းေပးမႈ၊ စိန္ေခၚမႈစတဲ့ အျပင္ရန္ေတြကလည္း ဒုနဲ႔ေဒး၊ကိုယ္တြင္းရွိလက္ထက္လက္ငုတ္မ်ားကလည္း ေဇာင္းထဲကျမင္းလိုပဲ။ ဟိုတုန္းက အိမ္ေထာင္ဝန္၊ စီးပြားဝန္ေတြ ထမ္းေနရလို႔ ကိုယ္စိတ္ႏွလံုး ဂ်ဳန္းဂ်ဳန္းက်(ခ်ဳန္းခ်ဳန္းက်)မို႔ မထသာေပမယ့္ ယခုအားမယ္ နားမယ္မွ မၾကံေသးဘူး၊ ဒီကိေလသာက အရင္ထႂကြေတာ့တာပဲ။ စိတ္ရဲ႕သဘာဝကို ဆရာေတာ္ဘုရားက အဲဒီေလာက္ထိ ႏိႈက္ခြ်တ္ျပထားပါတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ စိတ္ကို ေပါက္လႊတ္ပဲစား ပစ္ထားရင္ သြားေနက်စားက်က္တန္းသြားျပီး သူတစ္ပါးအာရံုေတြကို အေတြ႕ျဖင့္ခိုးေၾကာင္ခိုးဝွက္ သြားစားေတာ့မယ္။ အာရံုတစ္ခ်က္မွားလွ်င္ ကိေလသာဓားတစ္ခ်က္ အခုတ္ခံရေတာ့မွာ
ေသခ်ာတယ္။ ကိေလသာ ဓားတစ္ခ်က္ထိမိလွ်င္ စိတ္ဒဏ္ရာရမွာကလည္းမလြဲဘူး။ ရာဂစိတ္ေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ဒဏ္ရာ အဲဒီရာဂေဆး၊ ကာမေဆး ေကြ်းမွေပ်ာက္ကင္းသက္သာတတ္တယ္။
မာန၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ စတဲ့ ဒဏ္ရာေတြမွာလည္း သူ႔ေဆးနဲ႔သူမွ ေပ်ာက္ကင္းတတ္တာမ်ိဳးခ်ည္းပဲ။ အနာထႂကြတိုင္း လူမမာညည္းတြားရသလို ကိေလသာထႂကြတိုင္း စိတ္ကစားေနလွ်င္ လူၾကီးကိုယ္နဲ႔ ကေလးစိတ္ျဖစ္ေနေတာ့
‘လူၾကီးမင္း’ျဖစ္မလာႏိုင္ေတာ့ဘူး။
ဒါ့ေၾကာင့္ အရြယ္နဲ႔လိုက္ဖက္တဲ့ စိတ္သေဘာထားၾကီးျမင့္မႈမ်ိဳး ေရာက္ေအာင္ စိတ္ကစားမႈကို ထိန္းေက်ာင္းေပးႏိုင္မယ့္ က်င့္စဥ္တစ္ခု ကို လက္စြဲထားဖို႔ လိုအပ္လာပါျပီ။ ဘယ္က်င့္စဥ္က်င့္က်င့္ သတိမလြတ္ဖို႔သာအဓိက။စိတ္ဆိုတာ ငယ္ေပါင္းကိေလသာနဲ႔ သံေယာဇဥ္ျပတ္ဖို႔ အခက္သား။
ကိေလသာဆိုတာကလည္း အျမွဴ အခြာက ပါးနပ္သား။ မယားလိုခ်င္တုန္းက မယားနဲ႔ျပျပီး လိုခ်င္တာ ခံစားခဲ့ၾကသလို တရားလိုခ်င္ျပန္ေတာ့လည္းကိေလသာက လိုခ်င္တာေလးျပျပီး သတိလြတ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္တတ္ရဲ႕။
သတိတစ္ခ်က္ လြတ္ရင္ စိတ္နဲ႔ အၾကိဳက္ေပါင္းမိသြားျပီး ရႈကြက္ထဲ အာရံုေကာင္းေလးမ်ား မိေနရင္ ၾကိဳက္စိတ္ ေပၚလာတတ္တယ္။ သတိတစ္ခ်က္ေလ်ာ့လို႔ စိတ္နဲ႔မၾကိဳက္ေပါင္းမိသြားျပန္ရင္လည္း မၾကိဳက္စိတ္ ထလာျပီး ရႈကြက္ထဲက အာရံုဆိုး ေပၚလာတာနဲ႔ မေက်ခ်မ္းခ်င္ေတာ့ဘူး။ သတိတစ္ခ်က္ေမွးလို႔ အာရံုေရးေရးေပၚေနျပန္ရင္လည္း စိတ္နဲ႔မသိျပန္လည္ေပါင္းမိၾကျပီးမသိစိတ္ ျဖစ္သြားျပန္ကေရာ။
ဒါမွမဟုတ္ရင္လည္း စိတ္နဲ႔အၾကိဳက္ေပါင္းျပီး စိတ္ၾကိဳက္အာရံုေဟာင္းေတြဆီျပန္သြား၊ ေကာင္းႏိုးရာရာ အေဟာင္းအေဆြးမ်ားကို ေႏႊးျပီး စားျမံဳ႕ျပန္ေနတတ္တယ္။ မၾကိဳက္စိတ္ကလည္း မေက်နပ္တာျပန္အာရံုျပဳ ျပီး ရင္ထုလား ထုေနရဲ႕။
သတိပါေသာ္မွ ျပတ္ေတာင္းျပတ္ေတာင္းျဖစ္ေနရင္ ကိေလသာၾကားဝင္ၿပီး စိတ္ကစားမႈေတြ တစ္သီတစ္တန္းၾကီး ေပၚေနတတ္ေလရဲ႕။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဘယ္က်င့္စဥ္နဲ႔က်င့္က်င့္ သတိမလြတ္ဖို႔ဟာ စိတ္ကစားမႈကိုထိန္းေက်ာင္း ျခင္းရဲ႕ ေသာ့ခ်က္လို႔မွတ္ပါေလ…လို႔ ေက်းဇူးရွင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက အထူးသတိေပးထားပါတယ္။
သည္လိုသာ သတိရဲ႕မျပတ္ရႈမွတ္မႈနဲ႔ ေစ့စပ္မႈ၊ စူးစိုက္မႈ ႏွစ္ဖက္ညွပ္ျပီးစိတ္ရိုင္းကို က်ံဳးသြင္းလိုက္ရင္ စိတ္ရိုင္းဟာ ယဥ္လာမယ္။ ေျပးေနတဲ့စိတ္ၿငိမ္လာမယ္။ စိတ္မွာၾကိဳက္ မၾကိဳက္ မသိဆိုတာေတြ မကပ္သာေတာ့ဘူး၊ မေကာင္းမႈေတြအားလံုးထြက္ေျပးသြားၾကတဲ့အခ်ိန္ ကိုယ္စိတ္ျငိမ္သက္မႈထဲမွာသိရာကို အေျဖရွာၾကည့္၊ အရွိကို အမွန္အတိုင္း သိလာမယ္လို႔ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက အာမခံခ်က္ ေပးေတာ္မူပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ တရားအမွတ္ မ်က္ျခည္မျပတ္ျခင္းဟာ မဂၤလာရဲ႕ ထက္သန္ အားေကာင္းတဲ့ ေျခလွမ္းျဖစ္ေၾကာင္း ေကာင္းစြာဆင္ျခင္ခြင့္ ရၾကပါေလျပီ။
☆Buddhavasa Tiloka☆
Ref: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=943733442413153&id=355156207937549&substory_index=0
( credit > မူရင္း ဘေလာ့ဂါ )& ko naing oo
No comments:
Post a Comment