ေမာဟအေျကာင္း
===========
***ေမာဟ ဟူသည္ မသိျခင္း သေဘာျဖစ္ပါ၏။ ေမာဟ
ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါ၏။ အနုသယေမာဟ ႏွင္ါ ပရိယု႒ာနေမာဟ တို့ျဖစ္၏။
***အနုသယေမာဟ
>>>အဆိပ္ပင္၌အဆိပ္သီးသီးေစေသာ သတၱိပါရွိသကဲ့
သို ့သတၱဝါတို့၏သႏၱာန္၌ သိထို္က္ေသာတရားမ်ားကိုမ
သိေအာင္ ဖံုးကြယ္တတ္ေသာ သတၱိတစ္မ်ိဳးပါရွိေလ၏။
ထိုသတၱိသည္ အနုသယေမာ ပင္တည္း။
>>>ထိုအနုသယေမာ ေျကာင့္ ပုထုဇဥ္တို့သည္ အနိစၥ
ဒုကၡ အနတၱ သေဘာကို မသိ သစၥာေလးပါး ကိုလည္း
မျမင္ေခ်။ ထိုအနုသယေမာ သည္ တရားအဆင့္တစ္
ဆင့္ျပီးတစ္ဆင့္တက္သြားေသာ္လည္း ရွိေနနိုင္ေသးရာ
ရဟႏၱာ အျဖစ္ေရာက္မွသာ အနုသယေမာဟ အကင္း
ေပ်ာက္ေလ၏။
***ပရိယု႒ာနေမာဟ
>>>စိတ္ ႏွင့္တြဲဖက္ကာ ေမာဟ ထျကြလာေသာအခါ
အကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ေနေပျပီ။ ပရိယု႒ာနေမာဟ ျဖစ္လာ
ပါက ဒုစရိုက္အမႈ အကုသိုလ္တို့ကိုျပဳရန္ဝန္မေလးေတာ့
ျပီ။ အကုသိုလ္၏အက်ိဳးကိုလည္းမေျကာက္ေတာ့ေပ။
ဤပရိယု႒ာနေမာဟ သည္ အကုသိုလ္စခန္းသို ့ေရာက္
ေအာင္တြန္းပို ့ေပးေသာ ေဗြေဆာ္ဦးလက္သည္တရား
ခံပင္ျဖစ္ပါ၏။ ေလာက၌ ျဖစ္ေပၚေနေသာမိုက္မဲမႈမွန္သ
ေရြ ့ဤ ေမာဟ၌သာ အေျခတည္ပါ၏။
#အထူးမွတ္ရန္ကား
>>>မသိျခင္း သေဘာကို ေမာဟ ဟုဆိုေသာေျကာင့္
မသင္ဖူးေသာအတတ္ မေရာက္ဖူးေသာအရပ္ မ
ျမင္ဖူးေသာအရာဝတၳဳ မစားဖူးေသာအစားအစာ
စသည္ တို့သည္အမွန္စင္စစ္ ေမာဟမဟုတ္ပါေခ်။
သာမန္ မသိျခင္းသာ ျဖစ္ပါ၏။
***က်မ္းကိုး***
ဦးခင္ေမာင္ဝင္း
ဗုဒၶ၏လူမႈေရးတရားေတာ္မ်ား ကိုအႏွစ္ခ်ဳပ္ျပန္ေရးငားပါ၏။
#သစၥာရွင္
ျမတ္ဗုဒၶ၏သာသနာ page
No comments:
Post a Comment