ပဌာန္းတရားဆိုတာ
--------------
ဘုရားရွင္ေတာ္ပြင့္ေတာ္မူေသာအခါ အဘိဓမၼာ ( ၇ )က်မ္းကို သံုးသပ္ဆင္ျခင္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလို သံုးသပ္ေတာ္မူရာမွာ အဘိဓမၼာေနာက္ဆံုးက်မ္းျဖစ္တဲ့ ပဌာန္းက်မ္းကို သံုးသပ္ဆင္ျခင္ေတာ္မူတဲ့အခါမွသာ ခႏၶာကိုယ္က အေသြးေတာ္အသားေတာ္ (ဓာတ္ေတာ္)ေတြဟာ ပီတိအဟုန္ေၾကာင့္ ၾကည္လင္ ျဖဴစင္ ဝင္းလက္လာကာ ၿဖိဳးၿဖိဳးဖ်တ္ဖ်တ္ ေရာင္ျခည္ေတာ္ေျခာက္သြယ္ ကြန္႔ျမဴးထြက္ေပၚလာခဲ့ပါတယ္။
ထိုေရာင္ျခည္ေတာ္ေျခာက္သြယ္ရဲ႕အလင္းေရာင္ဟာ စၾကၤာဝဠာတိုက္တစ္ေသာင္းအထိ ျပန္႔နွ႔ံေရာက္ရွိသျဖင့္ နတ္ျဗဟၼာအေပါင္းဟာ ေလာက၌ ဘုရားပြင့္ေတာ္မူၿပီဟု သိခြင့္ရၾကသည္။
ပဌာန္းတရားေတာ္ႀကီးဟာ နက္နဲက်ယ္ျပန္႔လြန္းသျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ တာဝတိ ံသာနတ္ျပည္တက္၍ မယ္ေတာ္မိနတ္သားႏွင့္ နတ္၊ျဗဟၼာအေပါင္းကို ေဟာၾကားခဲ့ေသာ တရားေတာ္ႀကီးျဖစ္ၿပီး လူ႔ျပည္မွာ မွတ္တမ္းတင္ထားတဲ့ ပဌာန္းက်မ္းထက္ မ်ားစြာက်ယ္ဝန္းနက္နဲပါတယ္။ လူ႔ျပည္က ပဌာန္းက်မ္းကေတာ့ ရွင္သာရိပုတၲရာ မေထရ္ျမတ္ႀကီး စီစဥ္ထားခဲ့တဲ့ အက်ဥ္းမ်ွသာ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ပဌာန္းအဓိပၸာယ္
---------------
ပဌာန္း ဟာ "ပဌာန" ကေနလာတာျဖစ္ၿပီး ပဌာန ရဲ႕ အဓိပၸာယ္က
ပ= မ်ိဳးစံု၊ အမ်ိဳးမ်ိဳး၊
ဌာန= အေၾကာင္းတရား။
ပဌာန ( ပဌာန္း )= အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာအေၾကာင္းတရားေတြက စုေပါင္းၿပီးေတာ့ အက်ိဳးတရားေတြထုတ္လုပ္ေနပံုကို အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ရွင္းလင္းျပတဲ့ ေဒသနာေတာ္လို႔ ဖြင့္ဆိုပါတယ္ ။( က်မ္ကိုး# အရွင္နႏၵမာလာဘိဝံသ၏ ပဌာန္းျမတ္ေဒသနာ)
ပဌာန္တရားေတာ္ဟာ လူ နတ္ ျဗဟၼာ စတဲ့ ဘံုေတြအေၾကာင္းမပါဘဲ ရုပ္ေတြ နာမ္ေတြရဲ႕ အေၾကာင္းအေထာက္အပ့ံေတြ အက်ိဳးအေထာက္အပ့ံေတြကိုသာ သီးျခားေဟာတဲ့ ဝိပႆနာတရားျဖစ္ပါတယ္။
အေၾကာင္းနဲ႔အက်ိဳးကို အက်ယ္ခ်ဲ့တဲ့အခါ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္တဲ့။ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ကို အက်ယ္ထပ္ခ်ဲ့ရင္ ပဌာန္းတရားလို႔ ဆိုပါတယ္။
ရုပ္ နာမ္ ဓမၼတို႔၏ သဘာဝျဖစ္စဥ္ကို ေၾကာင္းက်ိဳးယွဥ္ တင္ျပထားတဲ့ ပဌာန္းေဒသနာကို ေလ့လာျခင္းျဖင့္ ျဖစ္စဥ္ ျဖစ္ရပ္မွန္သမ်ွ အေၾကာင္းမဲ့ျဖစ္ေပၚလာျခင္းမဟုတ္၊ အၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳး ျဖစ္ေပၚလာျခင္းသာျဖစ္၏ဟု အမွန္ကုိ အမွန္အတိုင္း ျမင္၍၊ အရွိကိုအရွိအတိုင္သိ၍
အရာရာကို ေၾကာင္က်ိဳးဆင္ျခင္နိုင္ၾကေစရန္ ယထာဘူတဥာဏ္ကုိ အေျခခံကာ တရားအဆင့္ဆင့္ျမင့္တက္လ်က္ ဘဝ၏ အႏွစ္သာရျဖစ္ေသာ မဂ္ဥာဏ္ဖိုလ္ဥာဏ္ကို အေထာက္အကူျပဳနိုင္ရန္ ေလ့လာအပ္ေသာ တရားျဖစ္ပါသည္။ ။
ု
၁။ ေဟတုပစၥေယာတိ
ေဟတူ ေဟတုသမၸယုတၲာကာနံ ဓမၼာနံ တံ သမုဌာနာနဥၥ ရူပါနံ ေဟတုပစၥေယန ပစၥေယာ။
ေဟတူ=
ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ လို႔ဆိုတဲ့ ဟိတ္ ၆-ပါးတရားတို႔သည္၊
ေဟတုသမၸယုတၲာကာနံ=
ထို ဟိတ္ေျခာက္ပါးႏွင့္ယွဥ္ၿပီးေတာ့
ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ စိတ္ ေစတသိက္တရားတို႔အား လည္းေကာင္း၊
တံ သမုဌာနာနံ=
ထို ဟိတ္ႏွင့္ယွဥ္တဲ့ စိတ္တရားနဲ႔ ထို စိတ္တို႔ကိုအေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ျဖစ္ေပၚလာတဲ့၊
ရူပနဥၥ=
ရုပ္တရားတို႔အားလည္းေကာင္း၊
ေဟတုပစၥေယန=
ေဟတုသတၲိျဖင့္၊
ပစၥေယာ ( ဥပကာရေကာ)= ေက်းဇူးျပဳတတ္သည္၊
ေဟာတိ= ျဖစ္ပါေပ၏။
ဟိတ္ ၆-ပါးထဲက တပါးပါးျဖစ္ေပၚလာတာနဲ႔ ထိုဟိတ္ႏွင့္ယွဥ္တဲ့ စိတ္ ေစတသိက္တရားေတြနဲ႔ ထိုဟိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ရုပ္ေတြ( စိတၲဇ )ကို ေက်းဇူးျပဳတယ္ဆို္တာ ေဟတုသတၲိကို ဆိုပါတယ္။
ဥပမာ ေလာဘျဖစ္ရင္ စိတ္တခုျဖစ္ပါတယ္။ သူနဲ႔ျဖစ္ေဖာ္ျဖစ္ဘက္ေတြက ၁၉-ခုေလာက္ရွိတယ္၊ ဖႆ ေဝဒနာ သညာ ေစတနာ ဧကဂၢတာ ဇိဝိတိေျႏၵ မနသိကာရေတြပါလာတယ္၊ ဝိတက္ ဝိစာရ အဓိေမာကၡ ဝိရိယ ပီတိ ဆႏၵေတြယွဥ္ၿပီးပါလာတယ္၊ ေနာက္ ေမာဟ အဟိရိက အေနာတၱပၸ ဥဒၶစၥ ေလာဘ မာနေတြပါလာမယ္၊ အဘိဓမၼာသင္ထားရင္ ဒါေတြနားလည္နိုင္ပါတယ္။ သမၸယုတၲကာနံ ဓမၼာနံ ဆိုတာ ဒီလိုယွဥ္ဘက္ေတြကိုေျပာတာပါ။
ရုပ္နဲ႔နာမ္ရွိၿပီ ေပၚၿပီဆိုတာနဲ႔ ဒီဟိတ္တရားေတြက အျမစ္တြယ္ ျဖစ္ေပၚၾကတာကို ဆိုလိုတာပါ။
-------------
ဟိတ္ ( ၆ ) ပါးသည္ ခႏၶာရေစရန္ အျမစ္သဖြယ္ အေထာက္အပံ့ျဖစ္ၾက၏၊
ခႏၶာရၿပီးေနာက္ ႐ုပ္ႏွင့္နာမ္တို႔သည္ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္လည္လမ္းျဖင့္ အစဥ္မျပတ္ေတာ့ဘဲ သံသရာရွည္သေ႐ြ႕ ၃၁ ဘံု၌ က်င္လည္ၾကရေတာ့သည္။
သံသရာမွာ မဆင္းရဲလိုပါက ဟိတ္ေျခာက္ပါးတို႔၏ ေကာင္းက်ိဳး ဆိုးျပစ္တို႔ကို သိရွိ၍ က်င့္ႀကံနိုင္ၾကပါသည္။
ဟိတ္ေျခာက္ပါးတို႔တြင္-
၁။ အေလာဘ
၂။ အေဒါသ
၃။ အေမာဟ
....ထို ၃-ပါးပိုင္ဆိုင္ / က်င့္သံုးနိုင္သူကို
တိဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ဟု သတ္မွတ္ႏိုင္ၿပီး သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာႏွင့္ျပည့္စံုသူျဖစ္၍ နတ္႐ြာ သုဂတိ လားၾကရၿပီး ဆရာေကာင္းႏွင့္ေတြ႕လွ်င္ ဝိပႆနာအားထုတ္ႏိုင္ပါက အပါယ္တံခါးပိတ္ကာ နိဗၺာန္တံခါးပြင့္ႏိုင္ပါသည္။
၁။ အေလာဘ
၂။ အေဒါသ
.....ထို ၂-ပါးသာ ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္သူကို ဒြိဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ဟု ေခၚဆိုၿပီး နတ္႐ြာသုဂတိေလာက္သာ လားေရာက္ႏိုင္ပါသည္။
ဤပုဂၢိဳလ္၌ သစၥာသိႏိုင္ေသာဥာဏ္(အေမာဟ)
မ႐ွိေသး၍ က်ိဳူးစားရပါဦးမည္။
၁။ ေလာဘ
၂။ ေဒါသ
၃။ ေမာဟ
...ထို ၃-ပါးႏွင့္ေနထိုင္သူကို အဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ဟု ေခၚဆိုၿပီး အပါယ္တံခါး မပိတ္ႏိုင္ေသးသူျဖစ္၍ သံသရာတစ္ေလ်ာက္ ဆင္းရဲပင္ပန္းစြာျဖင့္ ေနရမည့္သူျဖစ္ပါသည္။
ဟိတ္ေျခာက္ပါးတရားအား နားလည္သေဘာေပါက္နိုင္ၾကၿပီး၊ လူ ( ၃ )ပါး ျဖစ္ရေၾကာင္း သိရွိႏိုင္ၾကကာ သံသရာ၌ ခ်မ္းသာမည့္ အက်င့္ က်င့္ႀကံႏိုင္ၾကပါေစ ...။
မူရင္းpage.. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=345104395642827&id=334976996655567
No comments:
Post a Comment