၁၆။ ဣျႏၵိယပစၥေယာတိ
- ဣျႏၵိယ ကို ဣေျႏၵ လို႔ ျပန္ဆိုပါတယ္။
ဣေျႏၵ ၅ ပါး၊ ဣေျႏၵ ၆ပါး၊ ဣေျႏၵ ၂၂ ပါး ဆိုၿပီး ခြဲေျပာၾကပါေသးတယ္။
ေဗာဓိပကၡိယတရား ၃၇ ပါးမွာ ဣေျႏၵ ၅ ပါးကို ေကာက္ပါတယ္၊ သဒၶိေျႏၵ ဝိရိယိေျႏၵ သတိေျႏၵ သမာဓိေျႏၵ ပညိေျႏၵ ဆိုတဲ့ သဒါၶ ဝိရိယ သတိ သမာဓိ ပညာ ဆိုတဲ့ ေကာင္းျမတ္တဲ့ အရည္အေသြးေတြပါ။ ဒီ ဣေျႏၵ ၅ ပါးဟာ တရားဓမၼက်င့္ႀကံအားထုတ္တဲ့အခါ မိမိသႏၲာန္မွာ ရင့္က်က္ေစရမဲ့ ဣေျႏၵေတြ၊ အျပန္အလွန္ ထိမ္းညႇိရမဲ့ ဣေျႏၵေတြလို႔ ဆိုပါတယ္။
ဣေျႏၵ ၆ ပါးဆိုတာက မ်က္ နား ႏွာ လွ်ာ က္ိုယ္ စိတ္ ဆိုတဲ့ စကၡ ု ေသာတ ဃာန ဇိဝွာ ကာယ မန ေတြကို ေခၚတာျဖစ္ၿပီး ဣေျႏၵေတြ ေစာင့္ထိမ္း ရတဲ့ ဣျႏၵိယသံဝရသီလ ဆိုတာ ရွိပါေသးတယ္။
မ်က္စိ႐ွိရင္ ျမင္မယ္၊ နား႐ွိရင္ၾကားမယ္၊ ဒါေပမဲ့ ျမင္ၿပီး ၾကားၿပီး ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ မျဖစ္ေအာင္၊ ကိေလသာမျဖစ္ေအာင္ ေစာင့္ထိမ္းရတဲ့ သီလမ်ိဳးပါ။
ေနာက္ ဣေျႏၵ ၂၂ ပါး ဆိုတာကေတာ့ ဆိုခဲ့တ့ဲ ဣေျႏၵ ၅ ပါး ၊ ၆ ပါးေတြပါ အပါအဝင္ျဖစ္ၿပီး ဣျႏၵိယပစၥည္းတရားမွာ အားလံုး ခြဲျခမ္းစိပ္ျဖာ ေဟာထားတာပါ။
ဒီမွာလည္း ႐ုပ္ဣေျႏၵ၊ နာမ္ဣေျႏၵ ဆိုၿပီး႐ွိပါေသးတယ္။
ဒါေတြက-
၁-႐ုပ္ဇီဝိတိေျႏၵ
၂-နာမ္ဇီဝိတိေျႏၵ (မန္ိေျႏၵ)
႐ုပ္မွာ-
၁-စကၡ ုေျႏၵ
၂-ေသာတိေျႏၵ
၃-ဃာနိေျႏၵ
၄-ဇိဝွိေျႏၵ
၅-ကာယိေျႏၵ
၆-ဣထၴိေျႏၵ
၇-ပုရိသိေျႏၵ
နာမ္မွာ-
၁-သဒၶိေျႏၵ
၂-ဝိရိယိေျႏၵ
၃-သတိေျႏၵ
၄-သမာဓိေျႏၵ
၅-ပညိေျႏၵ
ေဝဒနာမွာ-
၁-သုခိေျႏၵ
၂-ဒုကၡိေျႏၵ
၃-ေသာမနႆိေျႏၵ
၄-ေဒါမနႆိေျႏၵ
၅-ဥပကၡိေျႏၵ
ေလာကုုတၲရာပညာဆိုင္ရာမွာ-
၁-အနညာသညႆမိတိေျႏၵ
၂-အညိေျႏၵ
၃-အညတာဝိေျႏၵ
................ဆိုၿပီး ၂၂- ပါး႐ွိပါတယ္တဲ့။
ဒီ ဣေျႏၵ ၂၂ ပါးထဲမွာ ဣထၴိေျႏၵနဲ႔ ပုရိသိေျႏၵ ၂ ပါးဟာ ဣျႏၵိယပစၥည္းမတပ္ဘဲ၊ က်န္ ၂၀ ပါးကိုသာ ဣျႏၵိယပစၥည္းမွာ ေဟာပါတယ္။
ဣျႏၵိယဆိုတာ မိမိဆိုင္ရာကိစၥေတြမွာ အစိုးရျခင္း၊ ခ်ဳပ္ကိုင္ျခင္း၊ အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္း ဆိိုတဲ့ အဓိပါၸယ္ရပါတယ္။
ဆိုလိုတာက စကၡ ုေျႏၵ က အျမင္ကိစၥမွာပဲ အုပ္စိုးနိုင္တယ္၊ ေသာတိေျႏၵက အၾကားကိစၥမွာပဲ အုပ္စိုးတယ္။
သူ႔ေနရာနဲ႔ သူပါဘဲ။
----------------
-စကၡ ုျႏၵိယံ စကၡ ုဝိညာဏဓာတုယာ တံ သမၸယုတၲာကာနဥၥ ဓမၼာနံ ဣျႏၵိယပစၥေယန ပစၥေယာ။
-စကၡ ုပသာဒ႐ုပ္(မ်က္စိ)သည္ ျမင္သိစိတ္အားလည္းေကာင္း၊ ထို ျမင္သိစိတ္နဲ႔တြဲ၍ျဖစ္ၾကေသာ ေစတသိက္ တို႔အားလည္းေကာင္း၊ အစိုးရေသာဣျႏၵိပစၥယသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။
-ေသာတိျႏၵိယံ ေသာတဝိညာဏဓာတုယာ တံ သမၸယုတၲာကာနဥၥ ဓမၼာနံ ဣျႏၵိယပစၥေယန ပစၥေယာ။
-ေသာတပသာဒ႐ုပ္(နား)သည္ ၾကားသိစိတ္အားလည္းေကာင္း၊ ထို ၾကားသိစိတ္နဲ႔တြဲ၍ျဖစ္ၾကေသာ ေစတသိက္တရား တို႔အားလည္းေကာင္း၊ အစိုးရေသာဣျႏၵိပစၥယသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။
-ဃာနိျႏၵိယံ ဃာနဝိညာဏဓာတုယာ တံ သမၸယုတၲာကာနဥၥ ဓမၼာနံ ဣျႏၵိယပစၥေယန ပစၥေယာ။
-ဃာနပသာဒ႐ုပ္(ႏွာ)သည္ နံသိစိတ္အားလည္းေကာင္း၊ ထို နံသိစိတ္နဲ႔တြဲ၍ျဖစ္ၾကေသာ ေစတသိက္တရား တို႔အားလည္းေကာင္း၊ အစိုးရေသာ ဣျႏၵိပစၥယသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။
-ဇိဝွိျႏၵိယံ ဇိဝွာဝိညာဏဓာတုယာ တံ သမၸယုတၲာကာနဥၥ ဓမၼာနံ ဣျႏၵိယပစၥေယန ပစၥေယာ။
-ဇိဝွာပသာဒ႐ုပ္(လွ်ာ)သည္ အရသာသိစိတ္အားလည္းေကာင္း၊ ထို အရသာသိစိတ္နဲ႔တြဲ၍ျဖစ္ၾကေသာ ေစတသိက္တရား တို႔အားလည္းေကာင္း၊ အစိုးရေသာဣျႏၵိပစၥယသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။
-ကာယိျႏၵိယံ ကာယာဝိညာဏဓာတုယာ တံ သမၸယုတၲာကာနဥၥ ဓမၼာနံ ဣျႏၵိယပစၥေယန ပစၥေယာ။
-ကာယပသာဒ႐ုပ္(ကိုယ္)သည္ ထိသိစိတ္အားလည္းေကာင္း၊ ထို ထိသိစိတ္နဲ႔တြဲ၍ျဖစ္ၾကေသာ ေစတသိက္တရား တို႔အားလည္းေကာင္း၊ အစိုးရေသာဣျႏၵိပစၥယသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။
-႐ူပဇိဝိတိျႏၵိယံ ကဋတၲာ႐ူပါနံ ဣျႏၵိယပစၥေယန ပစၥေယာ။
-႐ုပ္ဇီဝိတိေျႏၵလို႔ေခၚတဲ့ ဇီဝိတ႐ုပ္သည္ ကဋတၴာ႐ုပ္ေခၚတဲ့ ကမၼဇ႐ုပ္အား အစိုးရေသာ ဣျႏၵိယသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။
-အ႐ူပိေနာ ဣျႏၵိယာ သမၸယုတၲကာနံ ဓမၼာနံ တံ သမုဌာနာနဥၥ ႐ူပါနံ ဣျႏၵိယပစၥေယန ပစၥေယာ။
-နာမ္ျဖစ္ကုန္ေသာ ဣေျႏၵတရားတို႔သည္ ထို ဣေျႏၵႏွင့္ယွဥ္ကုန္ၾကေသာ ေစတသိက္တရား တို႔အားလည္းေကာင္း၊ ထို ဣေျႏၵတို႔ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ စိတၲဇ႐ုပ္၊ ပဋိသေႏၶကမၼဇ႐ုပ္တိုအားလည္းေကာင္း၊ အစိုးရေသာ ဣျႏၵိယပစၥယသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။ ။
-------------------
မူရင္း.. page.https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=388288227991110&id=334976996655567
No comments:
Post a Comment