၂၀။ ဝိပၸယုတၲပစၥေယာတိ
ဝိပၸယုတၲပစၥေယာ ဆိုတာ သမၸယုတၲပစၥေယာနဲ႔ ဆန႔္က်င္ဘက္ အဓိပၸာယ္ ယူရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ပဌာန္းပစၥည္းေတြမွာ ဒီလို အစံုအစံုေလးေတြ ရွိၾကပါတယ္။
ကမၼပစၥေယာ၊ ဝိပါကပစၥေယာ
ပုေရဇာတပစၥေယာ၊ ပစၦာဇာတပစၥေယာ
သမၸယုတၲပစၥေယာ၊ ဝိပၸယုတၲပစၥေယာ
အတၴိပစၥေယာ၊ နတၴိပစၥေယာ
ဝိကတပစၥေယာ၊ အဝိဂတပစၥေယာ...ေတြပါ။
သမၸယုတၲပစၥေယာက အတူတကြေနၾကၿပီး ေရနဲ႔ႏြားနို႔ေရာသလို တသားတည္း ေပါင္းစပ္သြားတာမ်ိဳးပါ။ မကြဲျပားေတာ့ပါဘူး၊
ဝိပၸယုတၲပစၥေယာကေတာ့ အတူတကြ တည္ရွိၾကေသာ္လည္း တသားတည္း မေပါင္းစပ္ဘဲ ေရနဲ႔ဆီ ေရာစပ္ထားသလို သီးသန႔္စီ ကိုယ့္အလုပ္ ကိုယ္လုပ္သြားၾကတာလို႔ ဆိုပါတယ္။
ဝိပၸယုတၲပစၥေယာ- မွီရာဝထၳဳခ်င္း တူခ်င္မွတူမယ္၊ အာ႐ံုျပဳတာခ်င္း တူခ်င္မွတူမယ္၊ ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္ကာလ တူခ်င္တူမယ္၊ ပ်က္တဲ့အခ်ိန္ကာလ တူခ်င္တူမယ္၊ ေပါင္းစပ္လို႔မရပါဘူး။
သဘာဝခ်င္းကို မတူညီၾကလို႔ပါ။
ဥပမာ-
နာမ္နဲ႔႐ုပ္တို႔ဟာ သဘာဝခ်င္းမတူညီၾကပါဘူး။
ဘယ္လိုကြဲျပားျခားနားသလဲဆိုေတာ့ ႐ုပ္က အာ႐ံုကို အာ႐ံုျပဳနိုင္စြမ္းမ႐ွိဘူး သိနိုင္စြမ္းမ႐ွိပါဘူး၊ နာမ္ကေတာ့ အာ႐ုံကို ျပဳနိုင္စြမ္း သိနိုင္စြမ္း႐ွိတယ္၊ ႐ုပ္က အျဖစ္အပ်က္ ေႏွးတယ္ အေျပာင္းအလဲ ေႏွးတယ္၊ နာမ္က အျဖစ္အပ်က္ျမန္တယ္ အေျပာင္းအလဲ ျမန္တယ္။
ဒီလို သဘာဝေတြ မတူၾကေပမဲ့ အတူတကြေတာ့ တည္႐ွ္ိေနၾကၿပီး အေထာက္အကူျပဳေနၾကတယ္။
တူမွ အေထာက္အကူျပဳၾကတာ မဟုတ္၊ မတူတဲ့အရာေတြကလည္းဘဲ မတူတဲ့ အရာေတြကို အေထာက္အကူ ျပဳနိုင္ၾကတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
-႐ူပိေနာ ဓမၼာ အ႐ူပီနံ ဓမၼာနံ ဝိပၸယုတၲပစၥေယန ပစၥေယာ ။
-႐ုပ္တရားေတြဟာ နာမ္တရားေတြကို ဝိပၸယုတၲပစၥည္းတရားျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏ ။
ဘယ္လိုေက်းဇူးျပဳပါသလဲ ?
ဘဝတခု အစျပဳတဲ့အခါ ပဋိသေႏၶစိတ္နဲ႔ အစျပဳပါတယ္၊ ပဋိသေႏၶစိတ္နဲ႔ ကမၼဇ႐ုပ္တို႔ တၿပိဳင္နက္ေပၚၾကတယ္၊ ပဋိသေႏၶစိတ္က နာမ္၊ ကမၼဇ႐ုပ္က ႐ုပ္၊ ဒီ ကမၼဇ႐ုပ္ကို ဟာဒယ႐ုပ္လို႔လည္း ေခၚပါတယ္၊ ဒါေတြကို ကံက ဖန္တီးလိုက္တာပါ။
ဒီ ဟာဒယဝထၳဳ႐ုပ္ကေလးဟာ ပဋိသေႏၶနာမ္ေလးနဲ႔ အတူတကြျဖစ္လာေသာ္လည္း ေပါင္းစပ္လို႔မရလို႔ ဝိပၸယုတၲသတၱိနဲ႔ ေက်းဇူးျပဳတယ္၊ ဒါကို သဟဇာတဝိပၸယုတ္လို႔ ေခၚပါတယ္။
ပဋိသေႏၶစိတ္ျဖစ္ၿပီးေနာက္ေတာ့ ေနာက္စိတ္ေတြကို ဘဝင္စိတ္ လို႔ ေခၚပါတယ္။
ဘဝတခုလံုးမွာ ဝီထိစိတ္ေတြ မလာသမွ် ပဋိသေႏၶစိတ္၊ ဝီထိစိတ္၊ စုတိစိတ္ ေတြ မျပတ္ျဖစ္ေနတာပါ။ ( ထို ၃ မ်ိဳးကလည္း အမည္သာကြဲတာ တစိတ္ထဲလို႔ ဆိုပါတယ္)
ဒါေပမဲ့ ဝီထိစိတ္ေတြက အိပ္ေနတဲ့အခ်ိန္က လြဲလို႔ အခ်ိန္တိုင္း ျမင္တိုင္း ၾကားတိုင္း သိတိုင္း လႊမ္းမုိးထားတာပါ။
အဲဒီ ဟာဒယဝထၳဳက ပထမဘဝင္စိတ္ကို အေထာက္အကူျပဳတဲ့အခါ ( ႀကိဳတင္ၿပီး ဟာဒယဝထၳဳကၿဖစ္ထားလို႔) ပုေရဇာတဝိပၸယုတ္ လို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။
ေနာက္တခု-
-အ႐ူပိေနာ ဓမၼာ ႐ူပီနံ ဓမၼာနံ ဝိပၸယုတၲပစၥေယန ပစၥေယာ။
- နာမ္တရားကလည္း ႐ုပ္တရားကို ဝိပၸယုတၲသတၲိနဲ႔ ေက်းဇူးျပဳ၏ ။
ဘယ္လိုျပဳသလဲ ?
နာမ္တရားလို႔ဆိုလိုက္တာနဲ႔ ႐ုပ္ကိုထုတ္လုပ္တဲ့ နာမ္တရားေပါင္း ၇၅- ခု ႐ွိတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
စိတ္ေပၚလာတာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ စိတၲဇ႐ုပ္ကို ထုတ္ၿပီးသားပါ။
ပဋိသေႏၶစိတ္ကေတာ့ ႐ုပ္ မထုတ္ပါဘူးတဲ့။
ပထမဘဝင္စိတ္မွာဘဲ သူထုတ္လုပ္လိုက္တဲ့ စိတၲဇ႐ုပ္က တၿပိဳင္နက္ ဘြားကနဲေပၚတယ္၊ ဒါေပမဲ့ စိတ္နဲ႔ ၿပိဳင္တူျဖစ္ေသာ္လည္း ေပါင္းစပ္ေနတာမဟုတ္လို႔ သဟဇာတဝိ ပၸယုတ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။
ထို႔အတူဘဲ ေနာက္မွျဖစ္တဲ့ စိတ္ေတြကလည္း ေရွ႕ကႀကိဳတင္ျဖစ္ေနတဲ့ ႐ုပ္ေတြကို ( ဥတုဇ႐ုပ္ အာဟာရဇ႐ုပ္မ်ား အပါအဝင္)အျပန္အလွန္ လွမ္းၿပီးအေထာက္အကူျပဳေနၾကလို႔ ဒါကို ပစာၦဇာတဝိပၸယုတ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။
ထို႔အတူ ျမင္သိစိတ္၊ ၾကားသိစိတ္၊ နံသိစိတ္ စတဲ့ ပဥၥဒါြရဝဇၨန္းေနာက္မွာ ေပၚလာမဲ့စိတ္ေတြမွာေတာ့ စကၡ ုေသာတ စသည့္ ဝထၳဳမ်ားက ေ႐ွးဦးရွိႏွင့္ၿပီးလို႔ ထို ထို စိတ္မ်ား ေပၚတဲ့အခါ ပုေရဇာတဝိပၸယုတ္ ဆိုပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ စိတ္ရဲ႕မွီရာျဖစ္တဲ့ ဝထၳဳ႐ုပ္နဲ႔ စိတ္ကိုသာ ဝိပၸယုတ္လို႔ ေဟာၿပီး စိတ္က အာ႐ံုျပဳေသာ ႐ုပ္အာ႐ံုကိုေတာ့ ထဲ့မေဟာထားပါဘူး၊ ဘာေၾကာင့္ဆိုရင္ အာ႐ံု႐ုပ္သည္ အျပင္ကလာတာေၾကာင့္
အစကတည္းက မေရာစပ္ မေပါင္းစပ္တဲ့ အရာေတြျဖစ္လို႔ပါ။
ဒါကေတာ့ ႐ုပ္တရားေတြက နာမ္တရားေတြကို၊ နာမ္တရားေတြက ႐ုပ္တရားေတြကို ယွဥ္တြဲျဖစ္ေပၚၾကေသာ္လည္း မေရာ မစပ္ မေပါင္းစပ္ၾကဘဲ အျပန္အလွန္ အေထာက္အကူျပဳၾက ေက်းဇူးျပဳၾကေသာ ဝိပၸယုတၲပစၥည္းတရားမ်ားျဖစ္ပါတယ္။
-႐ူပိေနာ ဓမၼာ အ႐ူပီနံ ဓမၼာနံ ဝိပၸယုတၱပစၥေယန ပစၥေယာ။
-ဟာဒယဝထၳဳ႐ုပ္သည္ သေႏၶစိတ္ေစတသိက္တို႔ကို ဝိပၸယုတၲသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏ ။
-အ႐ူပိေနာ ဓမၼာ ႐ူပီနံ ဓမၼာနံ ဝိပၸယုတၲပစၥေယန ပစၥေယာ။
-နာမ္္တရားတို႔ကလည္း ႐ုပ္တရားတို႔ကို ဝိပၸယုတၲသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏ ။ ။
-------------------
မူရင္း. Page. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=402133736606559&id=334976996655567
No comments:
Post a Comment