စာလုံး

ႂကြေရာက္လာၾကေသာ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုံး ကိုယ္၏က်န္းမာျခင္း စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္း ႏွင့္ျပည့္စုံၾကပါေစ။

Monday, September 11, 2017

၂၄. အဝိဂတပစၥေယာတိ

၂၄။ အဝိဂတပစၥေယာတိ

၂၄- ပစၥည္းမွာ အဝိဂတပစၥည္းက ေနာက္ဆံုးပစၥည္းပါ။
အဝိဂတ နဲ႔ အတၴိပစၥည္းက ပဌာန္းပါဠိမွာ အားလံုးအတူတူပါဘဲ။
ပဥွာဝါရမွာ အတၴိ ၅-မ်ဳိးရွိသလို အဝိဂတမွာလဲ -

သဟဇာတအဝိဂတ
ပုေရဇာတအဝိဂတ
ပစၦာဇာတအဝိဂတ
႐ုပ္အာဟာရအဝိဂတ
႐ုပ္ဇီဝိတိျႏၵိယအဝိဂတ  .....ဆိုၿပီး ၅-မ်ိဳးပါဘဲ။

ဒီ ၅-မ်ိဳးထဲကမွ သဟဇာတ နဲ႔ ပုေရဇာတ ၂-မ်ိဳးဘဲ ပဌာန္းမွာ ေဟာတာလည္း တထပ္တည္းတူတာပါဘဲ။

ဘာေၾကာင့္ တထပ္တည္းတူတာကို ေဟာၾကားရသလဲ ဆိုရင္ နတ္တခ်ိဳ႕က အတၴိနဲ႔ နတၴိ ေဟာမွ သေဘာေပါက္ နားလည္ေပမဲ့ အခ်ိဳ႕နတ္ေတြက ဝိဂတနဲ႔ အဝိဂဂတ ကို ေဟာမွ သေဘာေပါက္ နားလည္သြားၾကလို႔  သူ႔ဇရိုက္နဲ႔ သူ လိုက္ၿပီး ေဟာရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္ ။

တရားနာၾကတဲ့ နတ္ျဗဟၼာေတြဟာ ဒိဗၺစကၡ ု အဘိညာဥ္ေတြ ရထားေတာ့ သတၲဝါေတြဟာ တဘဝနဲ႔ တဘဝ၊ တဘံုကေန တဘံု ေျပာင္းသြားတာေတြကို သိတယ္၊ ႐ုပ္နာမ္ရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ကိုေတာ့ မသိပါ၊ သႆတဒိဌိအယူ ရွိၾကတာမ်ားတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ရုပ္တရားနဲ႔ နာမ္တရားဟာ သူ႔ဘာသာသူျဖစ္ၿပီး ပ်က္သြားတယ္၊ ပ်က္သြားတဲ့ တရားက ဝိဂတပစၥည္း ေက်းဇူးျပဳလို႔ ေနာက္ထပ္ ရုပ္နာမ္ေတြ ျဖစ္လာတာပါလားလို႔ သိသြားေတာ့ သႆတဒိဌိ ေပ်ာက္သြားပါတယ္။

အဝိဂတပစၥည္းကို ေဟာျပန္ေတာ့ သတၲဝါဟာ ေသၿပီး ၿပီးသြားတာဘဲလို႔ အယူရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြအတြက္ ရုပ္နာမ္ေတြဟာပ်က္သြားၾကတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ပ်က္သြားတဲ့ ရုပ္နာမ္နဲ႔ ေနာက္အသစ္အသစ္ျဖစ္တဲ့ ရုပ္နာမ္က မကင္းၾကဘူး၊ မကင္းတဲ့အေနနဲ႔ ေက်းဇူးျပဳလို႔ ေနာက္ထပ္ ရုပ္နာမ္အသစ္ေတြ ျဖစ္ရတာဘဲလို႔ သိသြားၿပီး ဥေစၧဒဒိဌိျပဳတ္သြားတယ္။

ဒီ သႆတဒိဌိနဲ႔ ဥေစၧဒိဌိ ၂-ခုလံုး ကြာသြားတာကို ဗုဒၶဘာသာမွာ မဇၥ်ိမပဋိပဒါ လမ္းစဥ္လို႔ ေခၚပါတယ္၊  ဒီ ဝါဒ ၂-ခုု ေပ်ာက္ေအာင္ပဲ အတၴိ နတၴိ နဲ႔ ဝိဂတ အဝိဂတကို ၂၄- ပစၥည္းမွာ ၿခံဳငံုၿပီး ေဟာၾကားသြားတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

--------------

အဝိဂတပစၥည္းကိုလည္း အပိုင္း ၇-ပိုင္း ခြဲၿပီး ရွင္းျပပါမယ္-

၁။ နာမ္ခႏၶာ ၄ ပါး

- စတၲာေရာ ခႏၶာ အ႐ူပီေနာ အညမညံ အဝိဂတစၥေယန ပစၥေယာ။

-ေဝဒနာ သညာ သခါၤရ ဝိညာဏလို႔ ဆိုတဲ့ နာမ္ခႏၶာ ၄ ပါးသည္ အျပန္အလွန္ ၁ ပါးက ၃ ပါးကို၊ ၃ ပါးက ၁ ပါးက္ို၊ ၂ ပါးက ၂ ပါးကို အဝိဂတ သတၲိျဖင့္ အေထာက္အကူျပဳၾက၏။
(သဟဇာတ အဝိဂတ )

၂။ မဟာဘုတ္ ၄ ပါး

- စတၲာေရာ မဟာဘူတာ အညမညံ အဝိဂတ ပစၥေယန ပစၥေယာ။

- ပထဝီ ေတေဇာ အာေပါ ဝါေယာ ဓာတ္ႀကီး၄ ပါးသည္ ၁ ပါးက ၃ ပါးကို၊ ၃ ပါးက ၁ ပါးကို၊ ၂ ပါးက ၂ ပါးကို အျပန္အလွန္ အဝိဂတ ပစၥည္းတရားျဖင့္ အေထာက္အကူျပဳၾက၏။
( သဟဇာတ အဝိဂတ )

၃။ နာမ္႐ုပ္ပိုင္း

ၾသကၠႏိၲကၡေဏ နာမ႐ူပံ အညအညံ အဝိဂတ ပစၥေယန ပစၥေယာ။

ပဋိသေႏၶစိတ္ျဖစ္ခိုက္ နာမ္ႏွင့္႐ုပ္တို႔သည္ အတူ႐ွိေနၾကၿပီး အျပန္အလွန္ အဝိဂတ သတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳၾက၏။
( သဟဇာတ အဝိဂတ )

၄။ စိတ္ ေစတသိက္ပိုင္း

- စိတၲေစတသိကာဓမၼာ စိတၲသမုဌာနာနံ ႐ူပါနံ အဝိဂတ ပစၥေယန ပစၥေယာ။

- စိတ္ေစတသိက္တရားတို႔သည္ စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ႐ုပ္(စိတၲဇ႐ုပ္)ေတြကို အဝိဂတ ပစၥယသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။
(သဟဇာတ အဝိဂတ )

၅။ မဟာဘုတ္နဲ႔ ဥပါဒါ႐ုပ္

- မဟာဘူတာ ဥပါဒါ႐ူပါနံ အဝိဂတ ပစၥေယန ပစၥေယာ။

မဟာဘုတ္ေတြကလည္း  ဥပါဒါ႐ုပ္ ( ဝဏၰ ဂႏၶ ရသ ၾသဇာ ) တို႔ကို အဝိဂတ ပစၥယသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳၾက၏။
(သဟဇာတ အဝိဂတ )

၆။ အာယာတနပိုင္း

(က)အတြင္း အာယတန  -
        မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာေခါင္း၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊
    ( ဒီအပိုင္းကို ဝထၳ ု ပုေရဇာတ အဝိဂတ လို႔ ဆိုပါတယ္)

(ခ) အျပင္ အာယတန  -
         အဆင္း၊ အသံ၊ အန႔ံ၊ အရသာ၊ အထိအေတြ႕၊
     ( ဒီအပိုင္းကို အာရမၼဏပုေရဇာတ အဝိဂတ လို႔ ဆိုပါတယ္)

(က) အတြင္း အာယတန အဝိဂတ-

- စကၡာယတနံ စကၡ ုဝိညာဏဓာတုယာ တံ သမၸယုတၲာကာနဥၥ ဓမၼာနံ အဝိဂတ ပစၥေယန ပစၥေယာ ။

-မ်က္စိအၾကည္ စကၡ ုပသာဒရုပ္ဟာ စကၡ ု ုဝိညာဏ္စိတ္ရဲ႕ မွီရာအေနျဖင့္ ႐ွိခိုက္ အဝိဂတ သတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။
(ပုေရဇာတ အဝိဂတ )

- ေသာတာယတနံ ေသာတဝိညာဏဓာတုယာ တံ သမၸယုတၲာကာနဥၥ ဓမၼာနံ အဝိဂတ ပစၥေယန ပစၥေယာ ။

-နားအၾကည္   ေသာတပသာဒရုပ္ဟာ ေသာတ ဝိညာဏ္စိတ္ရဲ႕ မွီရာအေနျဖင့္ ႐ွိခိုက္ အဝိဂတ သတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။
(ပုေရဇာတ အဝိဂတ )
   
-ဃာနာယတနံ ဃာနဝိညာဏဓာတုယာ တံ သမၸယုတၲာကာနဥၥ ဓမၼာနံ အဝိဂတ ပစၥေယန ပစၥေယာ ။

ႏွာေခါင္းအၾကည္   ဃာနပသာဒရုပ္ဟာ နံသိဝိညာဏ္စိတ္ရဲ႕ မွီရာအေနျဖင့္ ရွိခိုက္ မကင္းသျဖင့္ အဝိဂတ သတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။
( ပုေရဇာတ အဝိဂတ )

- ဇိဝွာယတနံ ဇီဝွာဝိညာဏဓာတုယာ တံ သမၸယုတၲာကာနဥၥ ဓမၼာနံ အဝိဂတ ပစၥေယန ပစၥေယာ ။

လွ်ာအၾကည္ ဇိဝွာပသာဒရုပ္ဟာ အရသာသိမႈ ုဝိညာဏ္စိတ္ရဲ႕ မွီရာအေနျဖင့္ ရွိခိုက္  မကင္းသျဖင့္္ အဝိဂတ သတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။
(ပုေရဇာတ အဝိဂတ )

- ကာယာယတနံ ကာယဝိညာဏဓာတုယာ တံ သမၸယုတၲာကာနဥၥ ဓမၼာနံ အဝိဂတ ပစၥေယန ပစၥေယာ ။

ကိုယ္ခႏၶာ ကာယပသာဒရုပ္ဟာ ကာယဝိညာဏ္စိတ္ရဲ႕ မွီရာအေနျဖင့္ ရွိခိုက္ မကင္းသျဖင့္ အဝိဂတ သတၲ္ိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။
(ပုေရဇာတ အဝိဂတ )

(ခ)အျပင္ အာယတန အဝိဂတ -

- ႐ူပါယတနံ စကၡ ုဝိညာဏဓာတုယာ တံ ...
သမၸယုတၲာကာနဥၥ ဓမၼာနံ အဝိဂတ ပစၥေယန ပစၥေယာ ။

- သဒါၵယတနံ ေသာတဝိညာဏဓာတုယာ တံ ...
သမၸယုတၲာကာနဥၥ ဓမၼာနံ အဝိဂတ ပစၥေယန ပစၥေယာ ။

- ဂႏၶာယတနံ ဃာနဝိညာဏဓာတုယာ တံ ...
သမၸယုတၲာကာနဥၥ ဓမၼာနံ အဝိဂတ ပစၥေယန ပစၥေယာ ။

- ရသာယတနံ ဇိဝွာဝိညာဏဓာတုယာ တံ ..
. သမၸယုတၲာကာနဥၥ ဓမၼာနံ အဝိဂတ ပစၥေယန ပစၥေယာ ။

- ေဖာဌဗၺာယတနံ ကာယဝိညာဏဓာတုယာ တံ ...
သမၸယုတၲာကာနဥၥ ဓမၼာနံ အဝိဂတ ပစၥေယန ပစၥေယာ ။

-အဆင္း အသံ အနံ႔ အရသာ အထိအေတြ႕ တို္႔သည္ ျမင္သိစိတ္ ၾကားသိစိတ္ နံသိစိတ္ လွ်က္သိစိတ္ ထိသိစိတ္တို႔ျဖစ္ေပၚရန္ ၄င္းတို႔၏ ယွဥ္ဘက္တရားအေပါင္းႏွင့္အတူ မကင္းေၾကာင္းတရား အဝိဂတသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳၾက၏။

- ႐ူပါယတနံ သဒါၵယတနံ ဂႏၶာယတနံ ရသာယတနံ ေဖာဌဗၺာယတနံ မေနာဓာတုယာ တံ သမၸယုတၲာကာနဥၥ ဓမၼာနံ အဝိဂတ ပစၥေယန ပစၥေယာ ။

- အဆင္း အသံ အနံ႔ အရသာ ထိေတြ႕မႈ စသည့္ အာယတန တရားအေပါင္းတို႔သည္ ႀကိဳတင္ျဖစ္နွင့္ၿပီး မေနာဝိညာဏ္စိတ္တို႔အား မကင္းေၾကာင္းတရား အဝိဂတ ပစၥယသတၲိ ျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။
(ပုေရဇာတ အဝိဂတ )

၇။ ဝထၴ  ု႐ုပ္ပိုင္း

စိတ္ေစတသိက္တို႔ တည္မွီရာ ဝထၴ  ုသည္ ႀကိဳတင္ျဖစ္ႏွင့္ၿပီး မေနာဓာတ္တို႔ အား မကင္းေၾကာင္းတရား အဝိဂတပစၥည္းျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳတာပါ။
(႐ုပ္၏ ပုေရဇာတ အဝိဂတ )

-ယံ ႐ူပံ နိႆာယ မေနာဓာတုစ မေနာဝိညာဏဓာတု စ ဝတၲႏၲိ၊ တံ ႐ူပံ မေနာဓာတုယာ စ မေနာဝိညာဏဓာတုယာ စ တံ သမၸယုတၲကာနဥၥ ဓမၼာနံ အဝိဂတ ပစၥေယန ပစၥေယာ။

- အၾကင္႐ုပ္ (ဟာဒယဝထၴ  ု႐ုပ္ဟုလည္း ဖြင့္ဆိုသည္ )  ကို အမွီျပဳလ်က္ မေနာဓာတ္တို႔၊ မေနာဝိညာဏဓာတ္တု႔ိ ျဖစ္ၾကရ၏။ ထို ႐ုပ္၊ ထို မေနာဓာတ္၊ ထို မေနာဝိညာဏဓာတ္တို႔သည္ အတူယွဥ္တြဲ ႐ွိၾကလ်က္ အဝိဂတ သတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳၾကကုန္၏။

-----------------
ဤတြင္ ၂၄ -ပစၥည္း ပဌာန္းတရား သေဘာအႏွစ္ခ်ဳပ္ ၿပီးစီးပါၿပီ။

ပဌာန္းတရားကို ၾကည္ညိဳ ျမတ္နိုးၾကကုန္ေသာ ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္းတို႔ အတြက္ အတိုင္းအတာ တခုအထိ နားလည္သေဘာေပါက္ကာ ႐ြတ္ဖတ္ပူေဇာ္နိုင္သျဖင့္ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ျဖစ္နိုင္ၾကၿပီး ဆက္လက္၍ ဗုဒၶ၏ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ျမတ္ကို ေလ့လာသိရွိနိုင္ၾကလ်က္ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္ကို အလြယ္တကူ ရ႐ွိနိုင္ၾကပါေစေၾကာင္း ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ႏွစ္သစ္အခါသမယတြင္ ဆုမြန္ေႁခြပါသည္။  ။

"ဗုဒၶသာသနာ အဓြန္႔ရွည္ၾကာ
ေရာင္ဝါ ေနသို႔ လင္းပါေစ "

" သာဓု၊ သာဓု၊ သာဓု ။ "

************************
(  ၁- ၁- ၂၀၁၅ )

မူရင္း page. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=419531891533410&id=334976996655567

No comments:

Post a Comment