၁၀။ ပုေရဇာတပစၥေယာတိ
ပုေရ = ေရွးဦးစြာ၊ ႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့
ဇာတ = ျဖစ္ႏွင့္ေနတဲ႔
ပစၥေယာ =အေၾကာင္းတရား
အေၾကာင္းတရားက အက်ိဳးတရားထက္ ႀကိဳတင္ျဖစ္ႏွင့္ေနတာ ပုေရဇာတ၊ အေၾကာင္းတရားက အက်ိဳးတရားထက္ ေနာက္မွျဖစ္တာ ပစၧာဇာတ၊ အေၾကာင္းတရားက အက်ိဳးတရားနဲ႔ ၿပိဳင္တူျဖစ္တာ သဟဇာတ လို႔ ဆိုပါတယ္။
ဒီ ပုေရဇာတမွာလည္း -
၁။ ၀တၳဳပုေရဇာတ
( ႐ုပ္၀တၳဳ ပုေရဇာတ )
၂။ အာရမၼဏပုေရဇာတ
( အာ႐ံု ပုေရဇာတ )
၃။ မေနာနဲ႔ အာ႐ံု
၄။ မေနာဓါတ္နဲ႔ မွီရာ၀တၳဳ .. ဆိုၿပီးခြဲေဟာထားပါတယ္။
...............
၁။ ၀တၳဳပုေရဇာတ
-စကၡာယတနံ စကၡဳ၀ိညာဏဓာတုယာ တံ သမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ ပုေရဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။
- မ်က္စိအၾကည္႐ုပ္လို႔ဆိုတဲ့ စကၡဳပသာဒ႐ုပ္သည္၊ ျမင္သိစိတ္လို႔ဆိုတဲ႔ စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္အား လည္းေကာင္း၊ ထိုစကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္ႏွင့္ ယွဥ္ေဖၚယွဥ္ဖက္ျဖစ္ၾကတဲ႔ ေစတသိက္ (၇-ခု = ဖႆ ေ၀ဒနာ သညာ ေစတနာ ဧကဂၢတာ ဇီ၀ိတိေႃႏၵ မနသိကာယ) တို႔အားလည္းေကာင္း၊ ပုေရဇာတပစၥယသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳဧ။္ ။
-ေသာတာယတနံ ေသာတ၀ိညာဏဓာတုယာ တံ သမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ ပုေရဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။
- နားအၾကည္႐ုပ္လို႔ဆိုတဲ့ ေသာတပသာဒ႐ုပ္သည္၊ ၾကားသိစိတ္လို႔ဆိုတဲ႔ ေသာတ၀ိညာဏ္စိတ္အား လည္းေကာင္း၊ ထိုေသာတ၀ိညာဏ္စိတ္ႏွင့္ ယွဥ္ေဖၚယွဥ္ဖက္ျဖစ္ၾကတဲ႔ ေစတသိက္ တို႔အားလည္းေကာင္း၊ ပုေရဇာတပစၥယသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳဧ။္ ။
- ဃာနာယတနံ ဃာန၀ိညာဏဓာတုယာ တံ သမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ ပုေရဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။
- ႏွာေခါင္းအၾကည္႐ုပ္လို႔ဆိုတဲ့ ဃာနပသာဒ႐ုပ္သည္၊ နံသိစိတ္လို႔ဆိုတဲ႔ ဃာန၀ိညာဏ္စိတ္အား လည္းေကာင္း၊ ထို ဃာန၀ိညာဏ္စိတ္ႏွင့္ ယွဥ္ေဖၚယွဥ္ဖက္ျဖစ္ၾကတဲ႔ ေစတသိက္ တို႔အား လည္းေကာင္း၊ ပုေရဇာတပစၥယသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳဧ။္ ။
-ဇိ၀ွါယတနံ ဇိ၀ွါ၀ိညာဏဓာတုယာ တံ သမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ ပုေရဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။
- လွ်ာအၾကည္႐ုပ္လို႔ဆိုတဲ့ ဇိ၀ွာပသာဒ႐ုပ္သည္၊ လ်က္သိစိတ္လို႔ဆိုတဲ႔ ဇိ၀ွာ၀ိညာဏ္စိတ္အား လည္းေကာင္း၊ ထို ဇိ၀ွာ၀ိညာဏ္စိတ္ႏွင့္ ယွဥ္ေဖၚယွဥ္ဖက္ျဖစ္ၾကတဲ႔ ေစတသိက္ တို႔အား လည္းေကာင္း၊ ပုေရဇာတပစၥယသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳဧ။္ ။
-ကာယာယတနံ ကာယ၀ိညာဏဓာတုယာ တံ သမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ ပုေရဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။
- ကိုယ္အၾကည္႐ုပ္လို႔ဆိုတဲ့ ကာယပသာဒ႐ုပ္သည္၊ ထိသိစိတ္လို႔ဆိုတဲ႔ ကာယ၀ိညာဏ္စိတ္အား လည္းေကာင္း၊ ထို ကာယ၀ိညာဏ္စိတ္ႏွင့္ ယွဥ္ေဖၚယွဥ္ဖက္ျဖစ္ၾကတဲ႔ ေစတသိက္ တို႔အား လည္းေကာင္း၊ ပုေရဇာတပစၥယသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳဧ။္ ။
၂။ အာရမၼဏပုေရဇာတ
-႐ူပါယတနံ စကၡဳ၀ိညာဏဓာတုယာ တံ သမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ ပုေရဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။
- ႐ူပါယတန လို႔ ဆိုတဲ့ အဆင္းအာ႐ံုသည္၊ ျမင္သိစိတ္လို႔ဆိုတဲ႔ စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္အား လည္းေကာင္း၊ ထိုစကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္ႏွင့္ ယွဥ္ေဖၚယွဥ္ဖက္ျဖစ္ၾကတဲ႔ ေစတသိက္ တို႔အားလည္းေကာင္း၊ ပုေရဇာတပစၥယသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳဧ။္ ။
-သဒၵါယတနံ ေသာတ၀ိညာဏဓာတုယာ တံ သမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ ပုေရဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။
- သဒၵါယတန လို႔ ဆိုတဲ့ အသံအာ႐ံုသည္၊ ၾကားသိစိတ္လို႔ဆိုတဲ႔ ေသာတ၀ိညာဏ္စိတ္အား လည္းေကာင္း၊ ထို ေသာတ၀ိညာဏ္စိတ္ႏွင့္ ယွဥ္ေဖၚယွဥ္ဖက္ျဖစ္ၾကတဲ႔ ေစတသိက္ တို႔အားလည္းေကာင္း၊ ပုေရဇာတပစၥယသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳဧ။္ ။
-ဂႏၶာယတနံ ဃန၀ိညာဏဓာတုယာ တံ သမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ ပုေရဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။
- ဂႏၶယတန လို႔ ဆိုတဲ့ အနံ႔အာ႐ံုသည္၊ နံသိစိတ္လို႔ဆိုတဲ႔ ဃန၀ိညာဏ္စိတ္အား လည္းေကာင္း၊ ထို ဃာန၀ိညာဏ္စိတ္ႏွင့္ ယွဥ္ေဖၚယွဥ္ဖက္ျဖစ္ၾကတဲ႔ ေစတသိက္ တို႔အားလည္းေကာင္း၊ ပုေရဇာတပစၥယ သတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳဧ။္ ။
-ရသာယတနံ ဇိ၀ွါ၀ိညာဏဓာတုယာ တံ သမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ ပုေရဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။
- ရသာယတန လို႔ ဆိုတဲ့ ခ်ိဳ ခ်ဥ္ ငန္ ခါး စပ္ ဖန္ အရသာ ၆-ပါး အရသာအာ႐ံုသည္၊ လ်က္သိစိတ္လို႔ဆိုတဲ႔ ဇိ၀ွာ၀ိညာဏ္စိတ္အား လည္းေကာင္း၊ ထို ဇိ၀ွာ၀ိညာဏ္စိတ္ႏွင့္ ယွဥ္ေဖၚယွဥ္ဖက္ျဖစ္ၾကတဲ႔ ေစတသိက္ တို႔အားလည္းေကာင္း၊ ပုေရဇာတပစၥယသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳဧ။္ ။
-ေဖာဌဗၺာယတနံ ကာယ၀ိညာဏဓာတုယာ တံ သမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ ပုေရဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။
- ေဖာဌဗၺယတနလို႔ ဆိုတဲ့ ထိသိ (ပထ၀ီ ေတေဇာ ၀ါေယာ သေဘာ )အာ႐ံုသည္၊ ထိသိစိတ္လို႔ဆိုတဲ႔ ကာယ၀ိညာဏ္စိတ္အား လည္းေကာင္း၊ ထို ကာယ၀ိညာဏ္စိတ္ႏွင့္ ယွဥ္ေဖၚယွဥ္ဖက္ျဖစ္ၾကတဲ႔ ေစတသိက္ တို႔အားလည္းေကာင္း၊ ပုေရဇာတပစၥယသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳဧ။္ ။
၃။ မေနာဓါတ္ႏွင့္ အာ႐ုံ
-႐ူပါယတနံ သဒၵါယတနံ ဂႏၶာယတနံ ရသာယတနံ ေဖာဌဗၺာယတနံ မေနာဓာတုယာ တံ သမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ ပုေရဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။
- အဆင္း အသံ အနံ႔ အရသာ အထိအေတြ႔လို႔ ဆိုတဲ့ အာ႐ံုတို႔သည္ မေနာဓါတ္လို႔ ဆိုတဲ့ စိတ္အား လည္းေကာင္း၊ ထိုစိတ္ႏွင့္ ယွဥ္ေဖၚယွဥ္ဖက္ျဖစ္ၾကတဲ႔ ေစတသိက္ တို႔အားလည္းေကာင္း၊ ပုေရဇာတပစၥယ သတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳဧ။္ ။
၄။ မေနာဓါတ္ႏွင့္ မွီရာ၀တၴဳ
-ယံ ႐ူပံ နိႆယ မေနာဓါတု စ မေနာဝိညာဏဓါတု စ ၀တၱႏၲိ၊ တံ ႐ူပံ မေနာဓာတုယာ တံ သမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ ပုေရဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။
- ယံ ႐ူပံ - အၾကင္မွီရာျဖစ္တဲ့ ႐ုပ္ကေလးကို
နိႆာယ- အမွီျပဳၿပီး
မေနာဓါတု စ - မေနာဓါတ္လို႔ ေခၚတဲ့ စိတ္သည္လည္းေကာင္း၊
မေနာ၀ိညာဏဓာတု စ - မေနာ၀ိညာဏလို႔ေခၚရတဲ့ စိတ္သည္လည္းေကာင္း၊
၀တၲႏၲိ -ျဖစ္ေပၚလာၾကဧ။္ ။
တံ ႐ူပံ - ထို မွီရာ႐ုပ္သည္
မေနာဓါတုယာ - မေနာဓါတ္အားလည္းေကာင္း၊
တံ သမၸယုတၲကာနၪၥ ဓမၼာနံ - ထို မေနာဓါတ္ႏွင့္ ယွဥ္ျဖစ္တဲ႔ ေစတသိက္တရားတို႔အားလည္းေကာင္း၊
ပုေရဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ -
ပုေရဇာတပစၥယ သတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳဧ။္ ။
( ယံ ႐ူပံ = ဟဒယ၀တၴဳ႐ုပ္ )
-မေနာ၀ိညာဏဓာတုယာ တံ သမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ ကိၪိၥကာေလ ပုေရဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ၊ ကိၪိၥကာေလ န ပုေရဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။
ထို မွီရာ႐ုပ္သည္ မေနာ၀ိညာဏဓါတ္ႏွင့္ ထို မေနာ၀ိညာဏ္ႏွင့္ ယွဥ္ဖက္ ေစတသိက္တို႔ကို
ကိၪၥိကာေလ - တခ်ိဳ႕ေသာကာလမွာ
ပုေရဇာတသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳဧ။္ ၊
ကိၪၥိကာေလ န - တခ်ိဳ႕ေသာကာလမွာကား
ပုေရဇာတသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးမျပဳ။ ။
------------------
မူရင္း page.. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=370324039787529&id=334976996655567
No comments:
Post a Comment