၂၁။ အတၴိပစၥေယာတိ
အတၴိပစၥေယာ ဆိုတာ ပစၥဳပၸန္ခဏ တကယ္ထင္ရွားရွိေနတဲ့အခိုက္အတန္႔မွာ အေထာက္အကူျပဳေနတဲ့ပစၥည္းကို အတၴိပစၥည္း လို႔ဆိုပါတယ္။
အေၾကာင္းတရားကလည္း ထင္႐ွားရွိေန၊ အက်ိဳးျပဳရမည့္ သဘာဝတရားကလည္း ထင္႐ွားရွိေနဆဲမွာ ေက်းဇူးျပဳၾကတာပါ။
ရွိေနခိုက္မွာသာ ေက်းဇူးျပဳတယ္၊ မ႐ွိေတာ့ရင္ေတာ့ ေက်းဇူးမျပဳၾကေတာ့ဘူးေပါ့။
အတၴိပစၥည္းကို အပိုင္း ၅-ပိုင္းနဲ႔ ခြဲျပတာလည္း႐ွိပါတယ္-
၁- သဟဇာတအတၴိ
Born together. အတူတကြျဖစ္
၂- ပုေရဇာတအတၴိ
Born earlier. ႀကိဳတင္ျဖစ္ႏွင့္ထား
၃- ပစၦာဇာတအတၴိ
အေၾကာင္းတရားက ေနာက္က၊ အက်ိဳးတရားက ေရွ႕က
၄- အာဟာရအတၴိ
ၾသဇာ႐ုပ္၏ အာဟာရအတၴိ သတၲိ
၅- ဣၿႏိၵယအတၴိ
႐ူပဇီဝိတိၿႏိၵယ၊ ကမၼဇ႐ုပ္ရဲ႕အသက္
ဒီ ၅-မ်ိဳး ရွိေပမဲ့ ပစၥယနိေဒၵသမွာ မက်ဥ္းမက်ယ္ သဟဇာတအတၴိနဲ႔ ပုေရဇာတအတၴိ ၂-မ်ိဳးဘဲ
ေဟာပါတယ္။
ေဟာတဲ့အခါမွာလည္း လြယ္ကူေအာင္ အပိုင္း ၇-ပိုင္း ခြဲေဟာထားျပန္တာပါ။
၁။ နာမ္ခႏၶာ ၄ ပါး
- စတၲာေရာ ခႏၶာ အ႐ူပီေနာ အညမညံ အတၴိပစၥေယန ပစၥေယာ။
-ေဝဒနာ သညာ သခါၤရ ဝိညာဏလို႔ ဆိုတဲ့ နာမ္ခႏၶာ ၄ ပါးသည္ အျပန္အလွန္ ၁ ပါးက ၃ ပါးကို၊ ၃ ပါးက ၁ ပါးက္ို၊ ၂ ပါးက ၂ ပါးကို အတၴိသတၲိျဖင့္ အေထာက္အကူျပဳၾက၏။
(သဟဇာတအတၴိ )
၂။ မဟာဘုတ္ ၄ ပါး
- စတၲာေရာ မဟာဘူတာ အညမညံ အတၴိပစၥေယန ပစၥေယာ။
- ပထဝီ ေတေဇာ အာေပါ ဝါေယာ ဓာတ္ႀကီး၄ ပါးသည္ ၁ ပါးက ၃ ပါးကို၊ ၃ ပါးက ၁ ပါးကို၊ ၂ ပါးက ၂ ပါးကို အျပန္အလွန္ အတၴိပစၥည္းတရားျဖင့္ အေထာက္အကူျပဳၾက၏။
( သဟဇာတအတၴိ )
၃။ နာမ္႐ုပ္ပိုင္း
ၾသကၠႏိၲကၡေဏ နာမ႐ူပံ အညအညံ အတၴိပစၥေယန ပစၥေယာ။
ပဋိသေႏၶစိတ္ျဖစ္ခိုက္ နာမ္ႏွင့္႐ုပ္တို႔သည္ အတူ႐ွိေနၾကၿပီး အျပန္အလွန္ အတၴိသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳၾက၏။
( သဟဇာတအတၴိ )
၄။ စိတ္ ေစတသိက္ပိုင္း
- စိတၲေစတသိကာဓမၼာ စိတၲသမုဌာနာနံ ႐ူပါနံ အတၴိပစၥေယန ပစၥေယာ။
- စိတ္ေစတသိက္တရားတို႔သည္ စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ႐ုပ္(စိတၲဇ႐ုပ္)ေတြကို ႐ွိခိုက္ အတၴိပစၥယသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။
(သဟဇာတအတၴိ )
၅။ မဟာဘုတ္နဲ႔ ဥပါဒါ႐ုပ္
- မဟာဘူတာ ဥပါဒါ႐ူပါနံ အတၴိပစၥေယန ပစၥေယာ။
မဟာဘုတ္ေတြကလည္း ႐ွိေနခိုက္မွာ ဥပါဒါ႐ုပ္ ( ဝဏၰ ဂႏၶ ရသ ၾသဇာ ) တို႔ကို အတၴိပစၥယသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳၾက၏။
(သဟဇာတ အတၴိ )
၆။ အာယာတနပိုင္း
(က)အတြင္း အာယတန -
မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာေခါင္း၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊
( ဒီအပိုင္းကို ဝထၳ ု ပုေရဇာတအတၴိ လို႔ ဆိုပါတယ္)
(ခ) အျပင္ အာယတန -
အဆင္း၊ အသံ၊ အန႔ံ၊ အရသာ၊ အထိအေတြ႕၊
( ဒီအပိုင္းကို အာရမၼဏပုေရဇာတအတၴိ လို႔ ဆိုပါတယ္)
(က) အတြင္း အာယတနအတၴိ -
- စကၡာယတနံ စကၡ ုဝိညာဏဓာတုယာ တံ သမၸယုတၲာကာနဥၥ ဓမၼာနံ အတၴိပစၥေယန ပစၥေယာ ။
-မ်က္စိအၾကည္ စကၡ ုပသာဒရုပ္ဟာ စကၡ ု ုဝိညာဏ္စိတ္ရဲ႕ မွီရာအေနျဖင့္ ႐ွိခိုက္ အတၴိသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။
(ပုေရဇာတအတၴိ )
- ေသာတာယတနံ ေသာတဝိညာဏဓာတုယာ တံ သမၸယုတၲာကာနဥၥ ဓမၼာနံ အတၴိပစၥေယန ပစၥေယာ ။
-နားအၾကည္ ေသာတပသာဒရုပ္ဟာ ေသာတ ဝိညာဏ္စိတ္ရဲ႕ မွီရာအေနျဖင့္ ႐ွိခိုက္ အတၴိသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။
(ပုေရဇာတအတၴိ )
-ဃာနာယတနံ ဃာနဝိညာဏဓာတုယာ တံ သမၸယုတၲာကာနဥၥ ဓမၼာနံ အတၴိပစၥေယန ပစၥေယာ ။
ႏွာေခါင္းအၾကည္ ဃာနပသာဒရုပ္ဟာ နံသိဝိညာဏ္စိတ္ရဲ႕ မွီရာအေနျဖင့္ ႐ွိခိုက္ အတၴိသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။
( ပုေရဇာတအတၴိ )
- ဇိဝွာယတနံ ဇီဝွာဝိညာဏဓာတုယာ တံ သမၸယုတၲာကာနဥၥ ဓမၼာနံ အတၴိပစၥေယန ပစၥေယာ ။
လွ်ာအၾကည္ ဇိဝွာပသာဒရုပ္ဟာ အရသာသိမႈ ုဝိညာဏ္စိတ္ရဲ႕ မွီရာအေနျဖင့္ ႐ွိခိုက္ အတၴိသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။
(ပုေရဇာတအတၴိ )
- ကာယာယတနံ ကာယဝိညာဏဓာတုယာ တံ သမၸယုတၲာကာနဥၥ ဓမၼာနံ အတၴိပစၥေယန ပစၥေယာ ။
ကိုယ္ခႏၶာ ကာယပသာဒရုပ္ဟာ ကာယဝိညာဏ္စိတ္ရဲ႕ မွီရာအေနျဖင့္ ႐ွိခိုက္ အတၴိသတၲ္ိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။
(ပုေရဇာတအတၴိ )
(ခ)အျပင္ အာယတန အတၴိ -
- ႐ူပါယတနံ စကၡ ုဝိညာဏဓာတုယာ တံ ...
သမၸယုတၲာကာနဥၥ ဓမၼာနံ အတၴိပစၥေယန ပစၥေယာ ။
- သဒါၵယတနံ ေသာတဝိညာဏဓာတုယာ တံ ...
သမၸယုတၲာကာနဥၥ ဓမၼာနံ အတၴိပစၥေယန ပစၥေယာ ။
- ဂႏၶာယတနံ ဃာနဝိညာဏဓာတုယာ တံ ...
သမၸယုတၲာကာနဥၥ ဓမၼာနံ အတၴိပစၥေယန ပစၥေယာ ။
- ရသာယတနံ ဇိဝွာဝိညာဏဓာတုယာ တံ ..
. သမၸယုတၲာကာနဥၥ ဓမၼာနံ အတၴိပစၥေယန ပစၥေယာ ။
- ေဖာဌဗၺာယတနံ ကာယဝိညာဏဓာတုယာ တံ ...
သမၸယုတၲာကာနဥၥ ဓမၼာနံ အတၴိပစၥေယန ပစၥေယာ ။
-အဆင္း အသံ အနံ႔ အရသာ အထိအေတြ႕ တို္႔သည္ ျမင္သိစိတ္ ၾကားသိစိတ္ နံသိစိတ္ လွ်က္သိစိတ္ ထိသိစိတ္တို႔ျဖစ္ေပၚရန္ ၄င္းတို႔၏ ယွဥ္ဘက္တရားအေပါင္းႏွင့္အတူ ရွိခိုက္ အတၴိသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳၾက၏။
- ႐ူပါယတနံ သဒါၵယတနံ ဂႏၶာယတနံ ရသာယတနံ ေဖာဌဗၺာယတနံ မေနာဓာတုယာ တံ သမၸယုတၲာကာနဥၥ ဓမၼာနံ အတၴိပစၥေယန ပစၥေယာ ။
- အဆင္း အသံ အနံ႔ အရသာ ထိေတြ႕မႈ စသည့္ အာယတန တရားအေပါင္းတို႔သည္ ႀကိဳတင္ျဖစ္နွင့္ၿပီး မေနာဝိညာဏ္စိတ္တို႔အား ႐ွိခိုက္ အတၴိပစၥယသတၲိ ျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။
(ပုေရဇာတအတၴိ )
၇။ ဝထၴ ု႐ုပ္ပိုင္း
စိတ္ေစတသိက္တို႔ တည္မွီရာ ဝထၴ ုသည္ ႀကိဳတင္ျဖစ္ႏွင့္ၿပီး မေနာဓာတ္တို႔ ရွိခိုက္/ ေပၚခိုက္ အတၴိပစၥည္းျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳတာပါ။
( ႐ုပ္ ပုေရဇာတအတၴိ)
-ယံ ႐ူပံ နိႆာယ မေနာဓာတုစ မေနာဝိညာဏဓာတု စ ဝတၲႏၲိ၊ တံ ႐ူပံ မေနာဓာတုယာ စ မေနာဝိညာဏဓာတုယာ စ တံ သမၸယုတၲကာနဥၥ ဓမၼာနံ အတၲိပစၥေယန ပစၥေယာ။
- အၾကင္႐ုပ္ (ဟာဒယဝထၴ ု႐ုပ္ဟုလည္း ဖြင့္ဆိုသည္ ) ကို အမွီျပဳလ်က္ မေနာဓာတ္တို႔၊ မေနာဝိညာဏဓာတ္တု႔ိ ျဖစ္ၾကရ၏။ ထို ႐ုပ္၊ ထို မေနာဓာတ္၊ ထို မေနာဝိညာဏဓာတ္တို႔သည္ အတူယွဥ္တြဲ ႐ွိၾကခိုက္တြင္ အတၴိသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳၾကကုန္၏။
-----------------
မူရင္း page. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=404985806321352&id=334976996655567
No comments:
Post a Comment