၉။ ဥပနိႆယပစၥေယာတိ
- ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ ကုသလာနံ ဓမၼာနံ ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ။
- ေရွး ေရွးက ကုသိုလ္ျပဳခ႔ဲရင္ ေနာက္္ ေနာက္ ျပဳမယ့္ကုသိုလ္ ကို အားေကာင္းတဲ႔ ဥပနိႆယသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳတယ္။
ဆိုလိုတာက ျပဳခဲ့တဲ့ကုသိုလ္ရွိရင္ အားေကာင္းတဲ့ သဒၶါ သီလ စာဂ ေတြတက္လာၿပီး ကုသိုလ္ထပ္လာမယ္။ ကုသိုလ္ၿပီးရင္ ကုသိုလ္ ထပ္ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုတာပါ။
ဲ္
- ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အကုသလာနံ ဓမၼာနံ ေကသၪၥိ ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ။
- ေရွး ေရွးက ကုသိုလ္တရားေတြက ေနာက္္ ေနာက္ မွျဖစ္တဲ႔ အကုသိုလ္ တရားေတြအျဖစ္ ( ေကသၪၥိ ဥပနိႆယပစၥေယန ) - ဥပနိႆယပစၥည္းအခ်ိဳ႕ျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳတယ္။
ဆိုလိုတာက ေရွး ေရွးကုသိုလ္ရွိခဲ႔ရင္ေတာင္မွ တဏွာ၊ မာန၊ ဒိဌိ၊ ေလာဘ၊ ေဒါသ ...စသည္ ကိေလသာအာ႐ံုေတြ အားေကာင္းၿပီး အာ႐ံုထားမွားရင္ အကုသိုလ္ ျဖစ္သြားနိဳင္ေသးတယ္၊ ကုသိုလ္ကလည္း အကုသိုလ္ျဖစ္သြားနိဳင္တယ္လို႔ ဆိုတာပါ။
- ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အဗ်ာကတာနံ ဓမၼာနံ ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ။
- ေရွး ေရွးက ျပဳခဲ့တဲ့ကုသိုလ္ေတြဟာ ေနာက္္ ေနာက္ ကုသိုလ္မဟုတ္၊ အကုသိုလ္ မဟုတ္ အဗ်ာကတ တရားအျဖစ္ အားေကာင္းတဲ႔ ဥပနိႆယသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳတယ္။
ဆိုလိုတာက ေရွး ေရွးကုသိုလ္တရားေတြဟာ အဗ်ာကတ တရားေတြအျဖစ္ ဥပနိႆယသတၲိျဖင့္ အေထာက္အပံ့ ျပဳနိဳင္တယ္လို႔ ဆိုတာပါ။
- ပုရိမာ ပုရိမာ အကုသလာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အကုသလာနံ ဓမၼာနံ ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ။
- ေရွး ေရွးက အကုသိုလ္ျပဳခ႔ဲရင္ ေနာက္္ ေနာက္ ျဖစ္မယ့္အကုသိုလ္ ကို အားေကာင္းတဲ႔ ဥပနိႆယသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳတယ္။
ဆိုလိုတာက ျပဳခဲ့တဲ့အကုသိုလ္ရွိရင္ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ အားေကာင္းၿပီး အကုသိုလ္ထပ္လုပ္မယ္။ အကုသိုလ္ၿပီးရင္ အကုသိုလ္ ထပ္ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုတာပါ။
- ပုရိမာ ပုရိမာ အကုသလာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ ကုသလာနံ ဓမၼာနံ ေကသၪၥိ ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ။
- ေရွး ေရွးက အကုသိုလ္တရားေတြက ေနာက္္ ေနာက္ မွျဖစ္တဲ႔ ကုသိုလ္ တရားေတြအျဖစ္ ( ေကသၪၥိ ဥပနိႆယပစၥေယန ) - ဥပနိႆယပစၥည္းအခ်ိဳ႕ျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳတယ္။
ဆိုလိုတာက ေရွး ေရွးအကုသိုလ္ရွိခဲ႔ရင္ ေတာင္မွ သံေ၀ဂဥာဏ္ေတြျဖစ္ေပၚၿပီး ဒါန သီလ သမထ ၀ိပႆနာ ေတြအားထုတ္ျဖစ္တဲ့အခါ ကိေလသာကင္းတဲ့အာ႐ံုေတြ အားေကာင္းၿပီး အာ႐ံုထားမွန္သြားရင္ ကုသိုလ္ျဖစ္သြားနိဳင္ေသးတယ္။ ဒါကို အားေကာင္းတဲ႔ ဥပနိႆယသတၲိျဖင့္ အကုသိုလ္မွ ကုသိုလ္ကိုေက်းဇူးျပဳတယ္လို႔ ဆိုလိုတာပါ။
- ပုရိမာ ပုရိမာ အကုသလာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အဗ်ာကတာနံ ဓမၼာနံ ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ။
- ေရွး ေရွးက အကုသိုလ္ဟာေနာက္္ ေနာက္ ကုသုိလ္မဟုတ္၊ အကုသိုလ္မဟုတ္ အဗ်ာကတတရားအျဖစ္လည္း အားေကာင္းတဲ႔ ဥပနိႆယသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳတယ္။
- ပုရိမာ ပုရိမာ အဗ်ာကတာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အဗ်ာကတာနံ ဓမၼာနံ ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ။
- ေရွး ေရွးက အဗ်ာကတရားေတြက ေနာက္္ ေနာက္ အဗ်ာကတတရားေတြကို အားေကာင္းတဲ႔ ဥပနိႆယသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳတယ္။
ဒီေနရာမွာ အဗ်ာကတတရားေတြဆိုတာ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္အျဖစ္ မေဟာၾကားအပ္ေသာ ၀ိပါက္စိတ္၊ ႀကိယာစိတ္၊ ႐ုပ္တရားနဲ႔ နိဗၺာန္တို႔ကို ဖြင့္ဆိုပါတယ္။
- ပုရိမာ ပုရိမာ အဗ်ာကတာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ ကုသလာနံ ဓမၼာနံ ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ။
- ေရွး ေရွးက အဗ်ာကတ တရားေတြဟာ ေနာက္္ ေနာက္ ကုသိုလ္ တရားေတြကို အားေကာင္းတဲ႔ ဥပနိႆယသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳတယ္။
- ပုရိမာ ပုရိမာ အဗ်ာကတာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အကုသလာနံ ဓမၼာနံ ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ။
- ေရွး ေရွးက အဗ်ာကတ တရားေတြဟာ ေနာက္္ ေနာက္ အကုသိုလ္ တရားေတြကို အားေကာင္းတဲ႔ ဥပနိႆယသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳတယ္။
- ဥတုေဘာဇနမၸိ ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ။
- ဥတုရာသီနဲ႔ ေဘာဇဥ္အစားအစာတို႔ကလည္း အားေကာင္းတဲ့ အေထာက္အပံ႔ တရားေတြပါ။
- ပုဂၢေလာပိ ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ။
- ပုဂၢိဳလ္ပညတ္ဟာလည္း အားေကာင္းတဲ့ အေထာက္အပံ႔ တရားပါ။ ေပါင္းတဲ့ပုဂၢိဳလ္ ေကာင္းရင္ မိမိလည္းေကာင္းနိဳင္သလို ဆိုးတဲ့ပုဂၢိဳလ္နဲ႔ ေပါင္းသင္းမိရင္ မိမိလည္း ဆိုးသြားတတ္ပါတယ္။
- ေသနာသနမၸိ ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ။
- ေနရာ၊ေဒသ၊ ေနရာအခင္းအက်င္း၊ အိမ္၊ ေက်ာင္း စသည္တို႔သည္လည္း အားေကာင္းေသာ အေထာင့္အပံ့ပစၥည္းတရားေတြပါ။
ဥတု၊ ေဘာဇဥ္၊ ပုဂၢိဳလ္၊ ေနရာ စသည္ ...တို႔အားလံုးဟာ အဗ်ာကတ ထဲမွာပါ၀င္လို႔ သူတို႔က ကုသိုလ္ျဖစ္ေစရင္ အဗ်ာကတ က ကုသိုလ္ကို၊
အကုသိုလ္အေထာက္အပံ့ျဖစ္ေစရင္ အဗ်ာကတ က အကုသိုလ္ကို ဥပနိႆယပစၥည္းျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ ဥပနိႆယပစၥည္းဟာ အမ်ားႀကီးက်ယ္ေျပာပါတယ္။
၁။အနႏၲရဥပနိႆယ၊
၂။ အာရမၼဏဥပနိႆယ၊
၃။ ပကတိဥပနိႆယ. ...ဆိုၿပီး ၃-မ်ိဳး အက်ယ္ရွင္းျပတာရွိပါေသးတယ္။
ဒီေနရာမွာေတာ႔ ဒီေလာက္ဘဲ သိထားရင္ ေတာ္ေလာက္ပါၿပီ။ ။
----------------------
No comments:
Post a Comment