၁၁။ ပစၧာဇာတပစၥေယာတိ
- ပစၧာဇာတာ စိတၱေစတသိကာ ဓမၼာ ပုေရဇာတႆ ဣမႆ ကာယႆ ပစၧာဇာတ ပစၥေယနပစၥေယာ။
-ပစၧာဇာတာ စိတၱေစတသိကာ ဓမၼာ-
ေနာက္မွျဖစ္တဲ့ စိတ္ ေစတသိက္ နာမ္တရားေတြက
-ပုေရဇာတႆ ဣမႆ ကာယႆ-
ေရွး ေရွးျဖစ္တဲ့ ဤခႏၶာကိုယ္ကို
-ပစၧာဇာတ ပစၥေယန ပစၥေယာ-
ေနာက္မွာျဖစ္ၿပီး ေရွးမွျဖစ္တဲ့ တရားအား ေက်းဇူးျပဳဧ။္ ။
ဆိုလိုခ်က္က ေနာက္မွျဖစ္ၾကတဲ့ စိတ္ ေစတသိက္ေတြက သူတို႔မျဖစ္ခင္ကတည္းက ျဖစ္ေပၚေနခဲ့ၾကတဲ့ ႐ုပ္တရားေတြကို ျပန္ၿပီးေက်းဇူးျပဳၾကတယ္လို႔ ဆိုတာပါ။
သာမန္အားျဖင့္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္ေပၚၾကရာမွာ အေၾကာင္းက အရင္ျဖစ္ေပၚၿပီး အက်ိဳးက ေနာက္မွ ျဖစ္ေပၚစၿမဲပါ။
ဒီ ပစၧာဇာတပစၥည္းတရားမွာေတာ့ အက်ိဳးက ေရွ႕ကေနၿပီး အေၾကာင္းတရားက ေနာက္မွေက်းဇူးျပဳၾကလို႔ အင္မတန္ဆန္းၾကယ္ၿပီး ေလာကဥပမာေပးဖို႔လည္း ေတာ္ေတာ္ခက္ပါတယ္။
အနီးစပ္ဆံုး ဥပမာေပးရရင္-ကားေလာကသမားေတြကေတာ့သိၾကမွာပါ၊ ကားတစီး ၀ယ္ၾက ေရာင္းၾကရင္ ကားက ေရွ႕ဆြဲလား၊ ေနာက္ဆြဲလား၊ four wheels drive လား ေမးတတ္ၾကပါတယ္။ ဆိုလိုတာက ကားကို ေရွ႕ဘီးေတြက ဆြဲတာလား၊ ေနာက္ဘီးေတြက ဆြဲတာလား၊ ေလးဘီးစလံုးက ဆြဲတာလားလို႔ ေျပာတာပါ။ ေရွ႕ကေန အေထာက္အပံ႔လား၊ ေနာက္ကေန အေထာက္အပံ႔လား၊ ၿပိဳင္တူအေထာက္အပံ႔လား ဆိုခ်င္တာပါ။
ေနာက္ထပ္ ဥပမာတခုထပ္ေပးရရင္ ပစၧာဇာတသတၲိဟာ မီးရထားစက္ေခါင္းနဲ႔တူတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရမလားဘဲ။ အက်ိဳးတရားဆိုတဲ့ ရထားတြဲႀကီးကို အေၾကာင္းတရားဆိုတဲ့ စက္ေခါင္းက ေနာက္ကေန မတြန္းဘဲ ေရွ႕ကေနဆြဲသြားတဲ့ သေဘာသတၱိမ်ိဳးပါ။
ပဌာန္းမွာေတာ့ ဣမႆ ကာယႆ ဆိုတဲ့အတြက္ ဤခႏၶာကိုယ္ႀကီး( ႐ုပ္ )ကို ေျပာခ်င္တာပါ။ ဤခႏၶာႀကီးဟာ ကံ စိတ္ ဥတု အဟာရဆိုတဲ့ အေၾကာင္း ၄-ပါးေၾကာင့္ပဋိသေႏၶစတည္တဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီး-
ကမၼဇ႐ုပ္၊
စိတၲဇ႐ုပ္၊
ဥတုဇ႐ုပ္၊
အဟာရဇ႐ုပ္ ေတြ တဖြားဖြားျဖစ္ေပၚၾကရပါတယ္ ။
ပဋိသေႏၶစိတ္ စ,စခ်င္း ပဌမဘ၀င္မွာ စျဖစ္တာ ကမၼဇ႐ုပ္ပါ၊ ဒုတိယ စိတၱဇ႐ုပ္ျဖစ္ရပါတယ္၊ ၿပီးေတာ့ အပူ အေအးေၾကာင့္ ဥတုဇ႐ုပ္၊ ေနာက္ မိခင္ဆီကရတဲ့ အဟာရေၾကာင့္ အဟာရဇ႐ုပ္ ျဖစ္ခြင့္ရပါတယ္။ဒီေနာက္ေတာ့ ပဋိသေႏၶစိတ္ကစၿပီး ေသတဲ့အထိ အဆက္မျပတ္ျဖစ္ေနတဲ့႐ုပ္အေပါင္းကို ေနာက္ ေနာက္ စိတ္မ်ားက ပစၧာဇာတသတၱိနဲ႔ ေက်းဇူးျပဳေနၾကတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ပုေရဇာတမွာ ႐ုပ္က ေရွ႕ကေနၿပီး ေနာက္မွျဖစ္တဲ့ နာမ္တရားကို ေက်းဇူးျပဳပါတယ္၊ ပစၧာဇာတမွာ နာမ္တရားက ေနာက္မွာေနၿပီး ေရွ႕မွာရွိတဲ့ ႐ုပ္တရားကို ေက်းဇူးျပဳတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႐ုပ္က နာမ္ကို ႀကိဳးနဲ႔ခ်ည္ထားသလို နာမ္ကလည္း႐ုပ္ကို ႀကိဳးနဲ႔ ျပန္ခ်ည္ထားၿပီး ခႏၶာကိုယ္ ဆိုတဲ့ ႐ုပ္ နာမ္ သႏၲတိအစဥ္က ႀကီးမားလာကာ မေသမခ်င္း အေကာင္အထည္ႀကီး ျဖစ္ေနရတာပါ။
ဒီလိုဘဲ ျမင္စိတ္၊ ၾကားစိတ္၊ နံစိတ္၊ အရသာသိစိတ္၊ ထိသိစိတ္ေတြ ျဖစ္ၾကရာမွာလည္း ပၪၥဒြါရာ၀ဇၨာန္းရဲ့ ဌီခဏမွာရွိတဲ့ ႐ုပ္တရားကို ေနာက္မွျဖစ္တဲ့ စိတ္ ေစတသိက္ နာမ္တရားေတြက ပစၧာဇာတသတၲိနဲ႔ ေက်းဇူးျပဳေနၾကတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ။
---------------------------
မူရင္း.. page. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=373043636182236&id=334976996655567
No comments:
Post a Comment