၁၄။ ဝိပါကပစၥေယာတိ
- ဝိပါကာ စတၲာေရာ ခႏၶာ အ႐ူပိေနာ အညံမညံ ဝိပါကပစၥေယန ပစၥေယာ။
- ဝိပါက္ျဖစ္တဲ့ နာမ္ခႏၶာေလးပါးသည္ အျပန္ အလွန္ ဝိပါကပစၥယသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳေနၾက၏။
ဝိပါက ဆိုတာ ကံတရားရဲ႕အက်ိဳးျဖစ္တဲ့ နာမ္တရားေတြကို ရည္ၫႊန္းပါတယ္။
ဝိ-သဘာဝခ်င္းမတူတဲ့ ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံတို႔ရဲ႕၊
ပါက- အက်ိဳးျဖစ္တဲ့နာမ္တရားလို႔ အဓိပၸာယ္ သတ္မွတ္ရမယ္တဲ့၊
ဒါေၾကာင့္ ဝိပါက ဆိုတာ နာမ္တရားသက္သက္ကိုသာ ေခၚလို႔ရပါတယ္၊ အေၾကာင္းကံ က နာမ္တရားျဖစ္သလို အက်ိဳးကံကလည္း နာမ္တရားျဖစ္လို႔ပါ။
ခုနကေျပာတဲ့ ဝိပါက ဆိုတာ ဝိပါက္ျဖစ္တဲ့ ခႏၶာေလးပါးဟာ နာမ္နဲ႔ပဲ ဆိုင္တယ္၊ ခႏၶာေလးပါးျဖစ္ၾကတဲ့ ဝိညာဏကၡႏၶာ ဆိုတာ ဝိပါက္စိတ္ ၃၆-ခုကို ေျပာတာပါ။
ေဝဒနာကၡႏၶာက ဝိပါက္စိတ္မွာယွဥ္တဲ့ ေဝဒနာ၊ သညာကၡႏၶာက ဝိပါက္စိတ္မွာယွဥ္တဲ့ သညာ၊ သခါၤရကၡႏၶာက ဝိပါက္စိတ္မွာယွဥ္နိုင္တဲ့ ေစတသိက္ေတြပါ၊ ေပါင္းလိုက္ေတာ့ နာမ္ခႏၶာေလးပါးပါ။
စိတ္ ၈၉ ထဲမွာ ဝိပါက္စိတ္က ၃၆ ခု ရွိပါတယ္၊ အကုသိုလ္ရဲ႕အက်ိဳးက ၇ ခု၊ က်န္တာေတြက ကုသိုလ္အက်ိဳး၊ အဲဒီ ဝိပါက္စိတ္ေတြကလည္း တမ်ိဳးထဲျဖစ္ၾကတာမဟုတ္ဘဲ ယွဥ္တဲ့ ေစတသိက္ေတြနဲ႔ တြဲဖက္ျဖစ္ၾကရတယ္။
စိတ္နဲ႔ေစတသိက္ တယူနစ္ဖြဲ႕ရင္ ေစတသိက္ အနဲဆံုး ၇ လံုး႐ွိတယ္၊ သို႔ေသာ္ စိတ္ ၂ ခုေပါင္းၿပီး တယူနစ္တြဲျဖစ္တာ ဘယ္ေတာ့မွ မရွိပါဘူးတဲ့၊ ဥပမာ စကၡ ုဝိညာဏ္စိတ္နဲ႔ ေသာတဝိညာဏ္စိတ္ တြဲျဖစ္တာမ႐ွိပါဘူး၊ အခ်ိန္တခုစီ ခဏတခုစီဘဲျဖစ္လို႔ရပါတယ္။
စိတ္ဆိုတာ ျဖစ္ပ်က္အစဥ္ကေလး အခိုက္အတ့ံေလးေတြရဲ႕ အစဥ္တန္းႀကီးပါတဲ့။
ဝိပါက္စိတ္ေတြဟာ ကံတည္းဟူေသာအေၾကာင္းတရားေၾကာင့္ ျဖစ္လာတာ၊ ကံကဖန္တီးလိုက္တဲ့အတိုင္း အက်ိဳးရိပ္ ျဖစ္လာရတာလို႔ ဆိုပါတယ္။
ပုထုဇဥ္ေတြရဲ႕သႏၲာန္မွာ ျဖစ္ခြင့္႐ွိတာက-
အကုသဝိပါက္စိတ္ ၇ ခု၊
အဟိတ္ကုသလဝိပါက္စိတ္ ၈ ခု၊
မဟာဝိပါက္စိတ္ ၈ ခု၊
စုစုေပါင္း ( ၂၃ ) ခု ျဖစ္နိုင္ခြင့္႐ွိပါတယ္။
လူေတြဟာ ဒီဝိပါက္စိတ္ ၂၃ ခုနဲ႔ ေန႔စဥ္ ေနေနၾကရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
စ်ာန္တရားေတြ က်င့္ႀကံအားထုတ္လို႔
႐ူပစ်ာန္ရၿပီဆိုရင္ ႐ူပါဝစရဝိပါက္စိတ္ျဖစ္မယ္၊ အ႐ူပျဗဟၼဘံုေရာက္ရင္ေတာ့ အ႐ူပဝိပါက္စိတ္ေတြ ျဖစ္ခြင့္ရမယ္။
သာမန္ပုထုဇဥ္ေတြမွာေတာ့ ေန႔စဥ္နဲ႔အမ်ွျဖစ္ခြင့္ရွိေနတာက ဝိပါက္စိတ္ ၂၃ ခုနဲ႔ ဆိုင္ရာေစတသိက္ေတြ အျပန္ျပန္ အလွန္လွန္ ျဖစ္ေနၾကတာ၊ အေထာက္အပ့ံျပဳေနၾကတာပါ။
ဒါကို ဝိပါကပစၥေယာလို႔ ေဟာထားတာပါ။ ။
------------------------
မူရင္း page.. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=382141871939079&id=334976996655567
No comments:
Post a Comment