၁၃။ ကမၼပစၥေယာတိ
ဗုဒၶဘာသာမွာ ကံ ကံ၏အက်ိဳးကို လက္မခံဘူး၊ ကံ ကံ၏အက်ိဳးကို ျငင္းပယ္တယ္ဆိုရင္ မိစၧာဒိ႒ိ လို႔ ဆိုပါတယ္။
ေပးလွဴေသာ ဒါနေစတနာ၏အက်ိဳးတရားသည္ မရွိ၊ ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံတို႔၏ အက်ိဳးရင္း အက်ိဳးဆက္သည္ မရွိ၊ အမိေက်းဇူးသည္ မရွိ၊ အဖေက်းဇူးသည္ မရွိ၊ ဤေလာကဆိုတာ မရွိ၊ ထို ေလာက ဆိုတာ မရွိ၊ ေကာင္းတဲ့အက်င့္ ဆိုးတဲဲ့ အက်င့္ဆိုတာ မ႐ွိ၊ ကိုယ္ေတြ႕ သိျမင္ ေဟာနိုင္ ေျပာနိုင္သူ မရွိ လို႔ မေနာကံမွာ အယူ ရွိေနရင္ မိစၧာဒိ႒ိ ပါ။
ဒီေနရာမွာ သကၠာယဒိ႒ိ၊ ဥေစၧဒဒိ႒ိ၊ မိစၧာဒိ႒ိ ၆၂-ပါးဆိုတာေတြနဲ႔ မေရာေထြးရဘူးလို႔ ဆိုထားပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ကမၼႆကတာသမၼာဒိ႒ိ ဆိုတဲ့ ကံ ကံ၏အက်ိဳးကို လက္ခံမွ ဗုဒၶဘာသာဝင္ျဖစ္ဖို႔ အေျခခံေကာင္းရွိတယ္လို႔ ေျပာရပါမယ္။
၂၄- ပစၥည္းမွာလည္း ကံဟာ ႀကီးမားတဲ့ အေထာက္အကူတခု ျဖစ္ေၾကာင္း ကမၼပစၥေယာတိ လို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
ကမၼ -ဆိုတာ ျပဳလုပ္ျခင္း၊ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္ျခင္း၊ စြမ္းေဆာင္မႈ ျပဳလုပ္နိုင္မႈကို ေဖာ္ျပ ျဖစ္ေပၚေစတဲ့ ေစတနာမ်ိဳး၊ စိတ္စြမ္းအားထဲမွာ လိႈ႕ေဆာ္မႈကိုေပးနိုင္တဲ့ ေစတနာစြမ္းအားကို ကံ လို႔ ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
ပ႒ာန္းမွာ ကမၼပစၥည္းတရားကို-
(က) သဟဇာတေစတနာ
( ခ ) နာနာကၡဏိကေစတနာ ...ဆိုၿပီး ၂-မ်ိဳး ခြဲျခားေဟာထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
(က) (သဟဇာတ)ေစတနာ သမၸယုတၲာကာနံ ဓမၼာနံ တံ သမု႒ာနာနဥၥ ရူပါနံ ကမၼပစၥေယန ပစၥေယာ၊
- ( အတူတကြျဖစ္တဲ့ ) ေစတနာတရားသည္ ယွဥ္ဘက္ျဖစ္တဲ့ သဘာဝတရားတို႔အား လည္းေကာင္း၊ ထို ယွဥ္ဘက္ျဖစ္တဲ့ တရားေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ စိတၲဇရုပ္၊ ပဋိသေႏၶကမၼဇ႐ုပ္တို႔အားလည္းေကာင္း၊ သဟဇာတ ကမၼပစၥယသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳတတ္၏။
ဒီ သဟဇာတကမၼ ပစၥယမွာ ကမၼ လို႔ မေဟာဘဲ ေစတနာ လို႔ ေဟာပါတယ္။
ဝိညာဥ္စိတ္တခုျဖစ္ဖို႔အတြက္ ဖႆ ေဝဒနာ သညာ ေစတနာ ဧကဂၢတာ ဇိဝိတိေျႏၵ မနသီကာရ ဆိုတဲ့ ေစတသိက္ ၇-လံုးဟာ စိတ္ျဖစ္တိုင္းပါရၿမဲပါ။ ဒီ ေစတသိက္ ၇-လံုးမွာ ကမၼပစၥည္း ထိုက္တာ ေစတနာတခုဘဲ ထိုက္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
( ခ ) ကုသလာ ကုသလံ ကမၼံ ဝိပါကာနံ ခႏၶာနံ ကဋတၲာ စ ႐ူပါနံ ကမၼပစၥေယန ပစၥေယာ။
- ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ ကံသည္ (ဝါ) ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ ေစတနာသည္ ကံတရားက ထုတ္လုပ္လိုက္တဲ့ ဝိပါက္-နာမကၡႏၶာတို႔အား လည္းေကာင္း၊ ကဋတၲာ ႐ုပ္လို႔ဆိုတဲ့ ကမၼဇ႐ုပ္တို႔အား လည္းေကာင္း၊ ကမၼပစၥယသတၲိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေပ၏။
ဒါက အမ်ားေျပာေနက် ကံပါ။
ေကာင္းတာလုပ္ရင္ ေကာင္းတာျဖစ္မယ္၊ မေကာင္းတာလုပ္ရင္ မေကာင္းက်ိဳး ရမယ္လို႔ ေျပာၾကတဲ့ ကံပါ။ ကံသာလွ်င္ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာ ဆိုတာ ဒါကိုေျပာတာပါ။
ဝိပါကာနံ ခႏၶာနံ - ဆိုတာ ပဋိသေႏၶစိတ္(၁၉ ခု )ပါ။ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ေစတနာက ထုတ္လုပ္လိုက္တဲ့ အက်ိဳးတရား ( နာနာကၡဏိက ကမၼ )ကို ေျပာတာပါဘဲတဲ့။
ေနာက္တခု ကံ ကေနထုတ္လုပ္လိုက္တဲ့ ကမၼဇ႐ုပ္ ( ၉ )ခု ႐ွိပါတယ္။
ပသာဒ႐ုပ္ ၅ ခု
ဖို-မ႐ုပ္ ၂ ခု
ဟဒယ႐ုပ္ ၁ ခု
ဇိဝိတ႐ုပ္ ၁ ခု
စုစုေပါင္း ၉ ခုပါ။
ဒါကို ကဋတၲာ ႐ုပ္လို႔ေခၚပါတယ္။
ဒါေတြကို အဘိဓမၼာအေျခခံသင္ထားမွ နားလည္လြယ္မွာပါ။
ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ေတြက ထုတ္လုပ္လိုက္တဲ့ ဘဝေတြဟာ ပဋိသေႏၶစိတ္ခ်င္း တူပါေသာ္လည္း သုဂတိဘဝ၊ ဒုကၡတိဘဝေတြ ကြဲျပားသြားၾကရတယ္။ အကုသိုလ္ အက်ိဳးေပးေတာ့ ငရဲဘံု ၿပိတၲာဘံု တိရစာၦန္ဘံု စသည္ အပါယ္ဘံုေတြ၊ ကုသိုလ္အက်ိဳးေပးေတာ့ လူ႔ဘံု နတ္ဘံုျဖစ္ၾကရတယ္။
ဒီလို ေစတနာကံေတြေၾကာင့္ ဘံု ဘဝေတြကြာ၊ သုခ ဒုကၡေတြ ကြာျခားသြားၾကရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ဥပမာ ဒါနေကာင္းမႈနဲနဲ သီလေကာင္းမႈနဲနဲ ဘာဝနာမပါရင္ လူ႔ျပည္ ျဖစ္တယ္၊ ဒါနေကာင္းမႈမ်ားမ်ား သီလေကာင္းမႈမ်ားမ်ား ဘာဝနာမပါရင္ေတာင္ နတ္ျပည္အက်ိဳးေပးနိုင္တယ္ဆိုၿပီး ပုညႀကိယာဝထၴ ုသုတ္မွာ ဆိုထားပါတယ္။
လူေတြမသိၾကတဲ့ ကံတရားလည္းရွိပါေသးတယ္တဲ့၊ ဒါေတြက ေလာကုတၲရာပိုင္းမွာျဖစ္တဲ့ မဂ္စိတ္ ဖိုလ္စိတ္ေတြပါ။ ဒီအပိုင္းေတြက ေလာကုတၲရာစိတ္ေတြျဖစ္ၿပီး နိဗၺာန္တိုင္ေအာင္ အက်ိဳးေပးသြားၾကတာေၾကာင့္ ေလာကီအက်ိဳးေပးေတြနဲ႔ အရမ္းကြာျခားၿပီး အရမ္းေလးနက္သြားပါၿပီ။ အရိယာပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ အေရးအရာျဖစ္သြားပါၿပီ။
ဒါေၾကာင့္ ဒီေနရာမွာေတာ့ ကမၼပစၥည္းအေၾကာင္းက ဒီေလာက္ပါဘဲ။ ။
--------------------
မူရင္း. Page.. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=378212648998668&id=334976996655567
No comments:
Post a Comment