၅။ သမနႏၲရပစၥေယာတိ
စကၡဳ၀ိညာဏဓါတု တံ သမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ .....
မေနာဓါတု တံ သမၸယုတၱကာ စ ဓမၼာ မေနာ၀ိညာ...
ေသာတ၀ိညာဏဓါတု တံ သမၸယုတၱာ .....စသည္ျဖင့္
သမနႏၲရပစၥည္းတရားအားလံုးသည္ အနႏၲရပစၥည္းမ်ားႏွင့္ အားလံုးတူညီစြာ ေဟာၾကားထားသျဖင့္ အနႏၲရပစၥည္း နားလည္လွ်င္ အတူတူပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက ဖြင့္ဆိုၾကပါတယ္။
အနႏၲရ / သမနႏၲရပစၥည္းတရားတို႔သည္ ေရွးစိတ္က ေနာက္စိတ္တို႔ကို ၾကားထဲတြင္ အျခားတရားတစ္ပါး မျခားဘဲ ဆက္စပ္ေက်းဇူးျပဳသြားၾကသည္၊ ထိုသို႔ ေထာက္ပံ႔ေက်းဇူးျပဳၾကရာတြင္လည္း ေရွးစိတ္ခ်ဳပ္ၿပီးမွ ေနာက္စိတ္ျဖစ္ခြင့္ရၾကပံုကို ေဟာၾကားထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
စိတ္တို႔ရဲ႕ ျဖစ္ပ်က္မွဳဟာ မ်က္ေတာင္တခ်က္အခတ္မွာ အႀကိမ္ကုေဋ ၁-သိန္း ျဖစ္ၿပီးပ်က္ၾကတယ္ ( ႐ုပ္ရဲ႕ျဖစ္/ ပ်က္က မ်က္ေတာင္တခတ္ကာလမွာ ကုေဋ ၅-ေထာင္ခန္႔ ျဖစ္ၿပီးပ်က္ပါတယ္ ) ဆိုတာေၾကာင့္ စိတ္ေတြရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို ဘုရားရွင္ေတြရဲ႕ ဉာဏ္ေတာ္ကလြဲလို႔ ဘယ္ပုထၳဳဇဥ္မွ မသိနိဳင္ မျမင္နိဳင္ ၾကပါဘုုူး။
ေနာက္တခု စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းတာက ကုသိုလ္က ကုသိုလ္ကို၊ ကုသိုလ္က အဗ်ာကတ ကို၊ အကုသိုလ္က အကုသိုလ္ကို၊ အကုသိုလ္က အဗ်ာကတ ကုိ၊ အဗ်ာကတက အဗ်ာကတ ကို၊ အဗ်ာကတ က ကုသိုလ္ကို၊ အဗ်ာကတ က အကုသိုလ္ကို အနႏၲရ / သမနႏၲရပစၥည္းတရားနဲ႔ ဘယ္လို ေထာက္ပံ႔ၾကပံုကိုလည္း သိဖို႔ လိုပါေသးတယ္။
ဒါကိုရွင္းျပဖို႔က စိတ္အစဥ္ ၁၇-ခ်က္(စိတ္ တစ္သက္)ကို ျပန္ေကာက္ရမွာပါ-
၁။ အတီတဘ၀င္ = ဘ၀င္စိတ္ ( အတိတ္ )
၂။ ဘ၀ဂၤစလန = ဘ၀င္စိတ္ ( လွဳပ္ )
၃။ ဘ၀ဂုၤပေစၧဒ = ဘ၀င္စိတ္ ( ျပတ္ )
၄။ ပၪၥဒြါရာ၀ဇၨာန္း = အာ႐ံုဆင္ျခင္စိတ္
၅။ စကၡဳ၀ိညာဥ္ = ျမင္သိစိတ္
၆။ သမၸဋ်ိစၧိဳင္း = အာ႐ုံ လက္ခံစိတ္
၇။ သႏၲီရဏ = အာ႐ုံကို စံုစမ္းေသာစိတ္
၈။ ၀ုေဌာ = အာ႐ံုကို ဆံုးျဖတ္ေသာစိတ္
၉။ ေဇာ = ပဌမ ေဇာ အာ႐ံုခံစားစိတ္
၁၀။ ေဇာ = ဒုတိယ ေဇာ အာ႐ံုခံစားစိတ္
၁၁။ ေဇာ = တတိယ ေဇာ အာ႐ံုခံစားစိတ္
၁၂။ ေဇာ = စတၳဳထ ေဇာ အာ႐ံုခံစားစိတ္
၁၃။ ေဇာ = ပၪၥမ ေဇာ အာ႐ံုခံစားစိတ္
၁၄။ ေဇာ = ဆဌမ ေဇာ အာ႐ံုခံစားစိတ္
၁၅။ ေဇာ = သတၲမ ေဇာ အာ႐ံုခံစားစိတ္
၁၆။ တဒါ႐ံု = ပထမ အာ႐ံုကို မွတ္တမ္းတင္စိတ္
၁၇။ တဒါ႐ံု = ဒုတိယ တဒါ႐ံု
(၁) မွ (၈) ထိ ၊( ၁၆ ) ( ၁၇ ) စိတ္ေတြဟာ အဗ်ာကတ တရားေတြပါ။
( ၈) ၀ုေဌာက ကုသိုလ္စိတ္ ဆံုးျဖတ္ရင္ ပဌမေဇာ(၉) ကို ေက်းဇူးျပဳတဲ႔အခါ အဗ်ာကတ က ကုသုိလ္ကို ေက်းဇူးျပဳတာျဖစ္ၿပီး၊
ေဇာစိတ္ေတြဟာ အခ်င္းခ်င္း ကုသိုလ္က ကုသိုလ္ကို ေက်းဇူးျပဳၾကပါတယ္၊
ကုသိုလ္အဆံုးေဇာ(၁၅)က ပဌမတဒါ႐ံု(၁၆)ကို ေက်းဇူးျပဳတဲ့အခါ ကုသိုလ္က အဗ်ာကတ ကို ေက်းဇူးျပဳတာ၊
ပဌမတဒါ႐ုံ(၁၆)က ဒုတိယတဒါ႐ံု(၁၇)ကို ေက်းဇူးျပဳတဲ့အခါ အဗ်ာကတတရားေတြခ်ည္းဘဲမို႔ အဗ်ာကတ က အဗ်ာကတ ကို ေက်းဇူးျပဳတာပါ ။
ထို႔အတူ ၀ုေဌာက အကုသိုလ္စိတ္နဲ႔ ဆံုးျဖတ္ရင္ အဗ်ာကတ က အကုသိုလ္ေဇာကို၊
ေဇာအခ်င္း အကုသိုလ္က အကုသိုလ္ကို၊
ေနာက္ဆံုးေဇာက ပထမတဒါ႐ံုကို အကုသိုလ္က အဗ်ာကတကို၊
တဒါ႐ံုအခ်င္းခ်င္း အဗ်ာကတ က အဗ်ာကတကို ဒီလုိ စိတ္အစဥ္တန္းႀကီးက တရစပ္ တျခားတရား ၾကားမ၀င္ဘဲ ေက်းဇူးျပဳ ေနၾကတယ္လို႔ ဆိုလိုတာပါ ။
---------------------
မူရင္း page..https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=356289611190972&id=334976996655567
No comments:
Post a Comment