႐ွင္ဥပဂုတ္ႏွင့္ ေထရ၀ါဒ႐ွင္းလင္းခ်က္
*******************************
ယၡဳတဖန္ ရွင္ ဥပဂုတ္မေထရ္ သည္ ေထရဝါဒႏွင့္ ကုိက္ညီမူ ရွိမရွိ ကိုေရးသားေတာ့မွာျဖစ္
ပါတယ္ ။ ရွင္ ဥပဂုတ္မေထရ္ ကုိ ေထရဝါဒႏွင့္ကိုက္ ညီမူ ရွိ မရွိ ကို ဦးဇင္း ရဲ႔ ကုိယ္ ပိုုင္ဉာဏ္
နဲ႔ လံုဝ ေဝဖန္ျခင္း မျပဳ ပါဘူး ေရွ႔ က ရဟန္း ပညာ ရွိၾကီး မ်ား လူ ပညာ ရွိၾကီးမ်ား ၏ ေဝဖန္ထားသည္မ်ားကို တင္ ျပေပး ပါမယ္။ မိမိ တို႔
ၾကိဳက္ သလို သာ ယူ ၾကပါကုန္။
"ရွင္ေလးပါး၊ေသေလးပါး" မွာမည္သည့္ပိဋကတ္
က်မ္းဂန္မ်ား မွာမွ မလာဘဲ ေရွးေခတ္ကေပၚခဲ႔ဖူး
ေသာဘုရားရွိခိုးအမ်ိဳးမ်ိဳးစာအုပ္တြင္ ေတြ႕ရဖူး၏။
မည္သူစတင္တီထြင္လိုက္သည္ဟု လက္သည္အတိအက်မရွိဘဲျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအတြင္းသို႔အယူအဆတစ္မ်ိဳးေရာက္ေနသည္မွာ
၀မ္းနည္းဖြယ္ရာ ေကာင္းလွ၏။
ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္မ်ား ၏ဂုဏ္ေတာ္၊ ဗုဒၶ၏တရားေတာ္ကုိမွ် မေထာက္ဘဲ ထင္ရာကို ဖန္တီး
ၾကသည္မွာဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအဖို႔ ေကာင္းေသာလကၡဏာကားမဟုတ္ ေခ်။
(ရွင္ရာဟုလာ"ပိဋကတ္လာစိတ္တန္ခိုးႏွင့္
အၾကားအျမင္"၊ စာ-၂၆/၂၇)
ေလာကထြတ္ထား "သဗၺညဳဘုရားရွင္" ေသာ္
မွ ဣဒၶိပါဒ္ တန္ခိုးသံုးၿပီးအသက္ေတာ္ (၁၀၀) ေက်ာ္မွ်သာေနႏိုင္တယ္ဆိုေတာ႔ "ရွင္ဥပဂုတ္"ဟာ ယခုတိုင္ေအာင္ဘယ္နည္းျဖင့္အသက္ရွင္ေနႏိုင္ပါ့မလဲ။
အသက္ေစာင့္တဲ႔ "အာယုပါလကဖလ သမာပတ္" ကိုထပ္ကာထပ္ကာ ၀င္စားၿပီးေနတယ္လို႔ေျဖေသာ္ "ရဟႏာၱ" ဆိုပါလ်က္ဘာအက်ိဳး
ေမွ်ာ္ကိုးၿပီးအသက္ရွည္ခ်င္ရတာလဲ။
(ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕၊ တည္ေတာ္ဆရာေတာ္၊[ႏိုင္ငံ
ေတာ္ၾသ၀ါဒစရိယ၊ျမန္မာစာၾသ၀ါဒစရိယ၊
အဂၢမဟာသဒၶမၼေဇာတိကဓဇ]
"ယေန႔ ဗုဒၶ၀ါဒဆိုင္ရာအေမးအေျဖမ်ား"၊
အမွတ္စဥ္-၅၊ စာ-၉၀)
"ေသသူေလးအင္၊သူရွင္ေလးပါး" စကား
သည္ "သဂၤါယနာ သံုးတန္" တင္ "က်မ္းဂန္
ပါဠိအ႒ကထာဋီကာ"တို႔တြင္မလာမရွိေၾကာင္း
"၀စနပရံပရ"စကားအဆက္ဆက္ေျပာဆိုျခင္း
မွ်သာ။
(လံုးေတာ္ ဆရာေတာ္၊ "ပကိဏၰက၀ိသဇၨနာ"
၊ ပထမတြဲ၊ စာ-၄၇၁)
"အရွင္ဥပဂုတ္" ဟူသည္ ခိုင္ခံ့ေသာ "ေထရာ
ပဒါန္၊ေထရဂါထာ" ႏွင့္ "ဗုဒၶ၀င္" စသည္ တို႔
တြင္ ပါ၀င္ျခင္း မရွိပါ။
ထိုသို႔ မရွိသျဖင့္ "ေထရ၀ါဒ သာသနာ"ႏွင့္သက္ဆိုင္သည္ဟု မဆိုႏိုင္ပါ။
"ေျမာက္ပိုင္းဗုဒၶဘာသာ က်မ္းစာမ်ား"ျဖစ္ေသာ
"ဒိဗ်ာ၀ဒါန၊ ေလာကညတၱိ" စသည္တို႔တြင္သာ
ပါရွိသည္ဟု သိရပါသည္။
ယခု အခ်ိန္အထိ ရွိ-မရွိ ျပႆနာမွာလည္း
အသက္တစ္ရာ တမ္း တြင္ အသက္ ေထာင္ေက်ာ္သည့္တိုင္ရွိႏိုင္စရာ မဟုတ္သျဖင့္စဥ္းစားစရာပင္ မလိုပါ။
၎ တို႔ႏွင့္ဆိုင္ေသာ "ရွင္ေလးပါး၊ေသေလးပါး"
စကားတို႔ကို "ေထရ၀ါဒ"က်မ္းႀကီးက်မ္းခိုင္လာ
ေသာစကားမဟုတ္၊ ေနာက္ေရး က်မ္းငယ္၊စာငယ္မ်ားမွာသာရွိသျဖင့္ အခိုင္အမာ မမွတ္သား
အပ္ ဟူ၍ ဆရာအစဥ္ အဆက္ဆက္ က ဆိုထားခဲ႔ၾကသည္။
(ဘဒၵႏၱ တိေလာကသာရ ၊ [အဂၢမဟာသဒၶမၼ
ေဇာတိကဓဇ]၊ "ဘာသာေရးျပႆနာမ်ား" ၊
ျမတ္မဂၤလာစာေစာင္၊ အတြဲ-၁၅၊ အမွတ္-၆၊
စ ာ-၃၆)
စင္စစ္ "ရဟနၱာ အရွင္ျမတ္"ဟုဆိုပါလ်က္ သပိ
တ္ကို တင္ပ်ဥ္ေပၚ၊ရင္ခြင္ေပၚ တင္၍ ဣေၿႏၵ
မရ ဘဲ "ေန"ကိုၾကည့္၍ "ဆြမ္းဘုန္းေပးသည္"
ဟု ေျပာဆို ယူဆယံုၾကည္ ေနသူမွာ "သာသနာေတာ္ ကို ဂုဏ္ မတက္ေစဘဲ သာသနာေတာ္ကို
ဂုဏ္ပ်က္ေစေသာ အယူအဆမွားႀကီးတစ္ခု"
ဟုသာ မွတ္ယူထားပါဘုရား။
(ဓမၼဒူတ အရွင္ပညာေဇာတ၊ "ဓမၼျပႆနာမ်ား"
-(၇) ၊ စာ-၂၇၅)
စင္စစ္ "ရွင္ဥပဂုတ္" သည္ သာသနာေစာင့္
မေထရ္ႀကီးမ်ား အဆက္ဆက္အေလးမူေသာ
က်မ္းဂန္မ်ားတြင္မလာ၊ မရွိ။သာသနာႏွင့္ဆန္႔
က်င္ေသာအယူ၀ါဒမ်ားပါ၀င္ေနသျဖင့္ ပါဠိလို ေရးထားေသာ္လည္း ဆရာစဥ္ဆက္ အေလး
မမူေသာ"ေလာက ပညတၱိက်မ္း" တြင္လာရွိ
သည္။
ျမန္မာျပည္ေထရ၀ါဒသာသနာ၀င္တို႔ ေလာက၌ အလွဴမ႑ပ္ထိုးရာမွ အစ "ရွင္ဥပဂုတ္" သည္ ကန္ေတာ႔ပြဲ တစ္ပဲြ ရေတာ္မူေလ၏။ သီး
ျခားေက်ာင္းေဆာင္ႏွင့္ ေရကန္ႏွင့္ သမင္လည္ျပန္ ကာယိေျႏၵမဲ႔ေသာ ရုပ္ထု ထုလုပ္ ကိုးကြယ္
ၾကေလ၏။
(ဓမၼာစရိယ ဦးေ႒းလွိဳင္၊ "သီဟုိဠ္ေခတ္
စံေတာ္၀င္ အရိယာမ်ား" ၊ ပ-ႀကိမ္၊ စာ-၃၅၉)
"ေသေလးပါး၊ရွင္ေလးပါး" မွာ "သေဗၺ သခၤါရာ
အနိစၥာ" ဟု ခံယူထားေသာ "ေထရ၀ါဒဗုဒၶသာ
သနာ" ႏွင့္မကိုက္ညီေၾကာင္း၊ "နိဗၺာန္စံသူမ်ား
သည္ သုခ၀တီဘံု ၌ ထာ၀ရစံေပ်ာ္ေနရသည္"
ဟုယူဆေသာ "မဟာယန" ႏွင့္နီးစပ္လ်က္ရွိ
ေၾကာင္း ေထရ၀ါဒီ သုေတသီမ်ား က မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။
(နႏၵသိန္းဇံ၊ "ေထရ၀ါဒႏွင့္ပတ္သက္ေသာမွတ္
ခ်က္မ်ား"၊ စာ-၂၀၆)
ဤ အခ်က္လက္ မ်ားကို (ကိုညီညီတင္
nyinyitindrums@gmail.com မွ ကူးယူ ျပီး
ျပန္လည္ ေရးသား ပါသည္။
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
ရွင္ဥပဂုတ္ႏွင့္ ပတ္သတ္ျပီး ဆန္းစစ္ျပထားတဲ့
ေအာင္ေက်ာ္ခိုင္ (ပုုသိမ္)www.aungkyaw.net
၏ ေရးသားခ်က္ မ်ား မွာ သဘာဝ ၾကသည့္
အတြက္ အခ်ိဳ ႔ကို စာရွည္မွာ စိုးလို႔ ခ်န္လွပ္ ျပီး
ထိမိေသာ အခ်က္မ်ား ကိုေရြးခ်ယ္ ကူးယူ ျပီး
ျပပါအံုးမည္။
ရွင္ဥပဂုတ္ရွိမရွိ ဆန္းစစ္ၾကမယ္
=================
အမ်ားက ရွင္ဥပဂုတ္ကို ရဟႏၱာလို႕သမုတ္ခဲ႔ရင္ ရဟႏၱာရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာပုဒ္ေတြရွိပါတယ္
ရဟႏၱာမဆိုထားနဲ႔ ေသာတာပန္အဆင့္ေလာက္
ဆိုရင္ေတာင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပညတ္ေတာ္မူ
တဲ့သိကၡာပုဒ္ေတြကိုအသက္ဟူေသာအေၾကာင္းေၾကာင့္ေတာင္မွ မခ်ိဳးေဖာက္ၾကေတာ့ပါဘူး။
စူဠ၀ဂၢပါဠိေတာ္ခုဒၵက၀တၳဳကၡႏၶကမွာ
အရွင္ပိေ႑ာလဘာဇဒြါရမေထရ္ကိုအေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ (န ဘိကၡေ၀ ဂိဟီနံ ဥတၱရိမႏုႆဓမၼံ
ဣဒၶိပါဋိဟာရိယံ ဒေႆတဗၺံ၊ ေယာ ဒေႆယ် အာပတၱိဒုကၠဋာ) လို႔ ဘုရားရွင္က ပညတ္ေတာ္မူ
ခဲ့တယ္။
(လူေတြကို တန္းခုိးမျပရ၊ ျပလွ်င္ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္၏)
ဒီေနရာမွာပိုၿပီးနားလည္သေပါက္ေအာင္လို႔
ဣဒၶိသံုးမ်ိဳးရွီတယ္ဆိုတာကို ရွင္းျပခ်င္ေသးတယ္။
အဓိ႒ာနိဒၶိ၀ိကုဗၺနိဒၶိ
မေနာမယိဒၶိဆုိၿပီး ဣဒၶိသံုးမ်ိဳးရွိတယ္။
တစ္ေယာက္ကို အမ်ားျဖစ္ေအာင္ အမ်ားကိုတစ္ေယာက္ျဖစ္ေအာင္လုပ္ျခင္း၊ကိုယ္ေယာင္ေဖ်က္
ျခင္းစတဲ့ အရာေတြကို အဓိ႒ာနိဒၶိလို႔ ေခၚတယ္။
မိမိရဲ႕ ပင္ကိုယ္မူလအသြင္သ႑ာန္ကို ေဖ်ာက္ၿပီး
ေတာ့ က်ားေယာင္ဖန္ဆင္းျပတာ ဘီလူးအသြင္
ဖန္ဆင္းျပတာ စတဲ့ သူတစ္ပါးရဲ႕ အသြင္အမ်ိဳးမ်ိဳး
ဖန္ဆင္းျပတာေတြကို ၀ိကုဗၺနိဒၶိလို႔ေခၚတယ္။
ပကတိခႏၶာကိုယ္အတြင္း၌အလားတူခႏၶာကိုယ္
တစ္ခု ရွိေနေအာင္ဖန္ဆင္းျပတာကိုမေနာမယိဒၶိ
လို႔ေခၚတယ္။
ဒီဣဒၶိသံုးမ်ိဳးထဲက ၀ိကုဗၺနိဒၶိကို လူတို႔အား
ျပရင္သာ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္တယ္လို႔
အ႒ကထာဆရာက ဖြင့္ျပပါတယ္။
ရွင္ဥပဂုတ္တန္ခိုးျပခန္းကို ျပန္လည္စဥ္းစား
ၾကည့္လိုက္ပါ။ က်ားအျဖစ္ဖန္ဆင္းတာ ဘီလူး
အျဖစ္ဖန္ဆင္းတာ ဂဠဳန္အျဖစ္ဖန္ဆင္းတာေတြ
ကို ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။
ရဟႏၱာဆိုတာ ဘုရားရွင္ ဒီသိကၡာပုဒ္ကို
ပညတ္ထားတယ္ဆုိတာ မသိရင္သာ က်ဴးလြန္
မိခ်င္ က်ဴးလြန္မိမယ္။ ပညတ္ထားတယ္လို႔ သိ
ရင္ ဘယ္ေတာ့မွ မခ်ိဳးေဖာက္ဘူး။ အသက္ေသမယ္ဆိုရင္ေတာင္ မခ်ိဳးေဖာက္ဘူး။
ရွင္ဥပဂုတ္ဟာ ဒီသိကၡာပုဒ္ ပညတ္ထားတာကို
မသိဘူးဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ ျငင္းမယ္ဆိုရင္ေတာ့ မုိးႀကိဳးပစ္တာကို ထန္းလက္ေျခာက္နဲ႔ ကာလိုက္တာနဲ႔ အတူတူပဲလို႔ ဆိုခ်င္တယ္။
ရွင္ဥပဂုတ္ရွိတာ မရွိတာ အပထား ဇာတ္လမ္းအရဆိုရင္ ဘုရားပရိနိဗၺာန္စံၿပီးမွ သူေပၚခဲ့တာ
ေလ။ မသိဘူးဆိုတာ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။
ဒါဆိုရင္ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ႀကီး ၀ိကုဗၺနိဒၶိျပတာက်ေတာ့ ဘာေျပာမလဲ
(ေအာင္ျခင္းရွစ္ပါးက နေႏၵာပနႏၵ နဂါးကို ေအာင္
ေတာ္မူျခင္း ကိုဆိုလိုတာပါ)
ပညတ္ေတာ္ကိုစဥ္းစားၾကည့္လိုက္ပါ။ ေသခ်ာျပန္ၿပီးေတာ့ေလ..။
ပညတ္ေတာ္မွာ “လူပုဂၢိဳလ္တို႔ကို မျပရ”လို႔ ပါတယ္
ေလ။ဒါေၾကာင့္ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ ၀ိကုဗၺနိဒၶိျပ
ခ်ိန္တုန္းက လူ၀တ္ေၾကာင္တစ္ေယာက္မွ အနား
မွာ မရွိဘူး။ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ ၀ိကုဗၺနိဒၶိျပတာကို ဘယ္လူ၀တ္ေၾကာင္မွလဲမျမင္ေတြ႔ႏုိင္
ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ဟာ ဒီ
ပညတ္ေတာ္ကို ခ်ိဳးေဖာက္ရာမေရာက္ပါဘူး။
ေနာက္တစ္ခုစဥ္းစားစရာရွိတာက အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ ၀ိကုဗၺနိဒၶိျပခ်ိန္တုန္းက ဒီပညတ္ေတာ္ကို ဘုရားရွင္ မပညတ္ရေသးတာလဲ ျဖစ္ႏူိင္တယ္။
ရွင္ဥပဂုတ္ ၀ိကုဗၺနိဒၶိျပခ်ိန္က “မျပရ”လို႔ ဘုရားရွင္
က ပညတ္ၿပီးျဖစ္သလို သူ ၀ိကုဗၺနိဒၶိျပတာလဲ လူ
ေတြ အံုနဲ႔က်င္းနဲ႔ကို ေတြ႔ျမင္ၾကတာပါ။ (ဇာတ္အလမ္းရေျပာတာေနာ္)
ရွင္ဥပဂုတ္ဟာ ယေန႕တိုင္ အသက္ရွင္လွ်က္ရွိ
ကာသမုဒၵရာအတြင္း သီတင္းသံုးေနသည္ဟု
ေျပာ ေနၾကေသာအေၾကာင္းေလးကို နည္းနည္းရွင္းျပပါရေစ ။
ရဟႏၱာျဖစ္ၿပီဆိုကတည္းက
ခႏၶာကို စက္ဆုပ္ရြံရွာေနပါၿပီ ဒီခႏၶာကိုယ္ၾကီး
အျမန္ဆံုး ပ်က္ဆီးခ်င္ေနပါတယ္ ဒီခႏၶာကိုယ္ၾကီးရွိေနတာကိုက အပုပ္ေကာင္ေတြ တြယ္ကပ္
ေနသည့္အလား ရြံရွာေနပါတယ္။
ဒါဆို ရွင္ဥပဂုတ္ဟာ ရဟႏၱာျဖစ္ၿပီး ယေန႕ အခ်ိန္ထိတိုင္ ဘာေၾကာင့္မ်ားအသက္ရွင္ေနၿပီး သတင္းသံုးေနရပါလဲ?
ေနကိုၾကည့္၍ဆြမ္စားျခင္းဆိုေသာအရာမွလည္းမွားယြင္းေသာအယူတစ္ခုပါ ။ ပုတုဇဥ္သာမေဏေတာင္ ဆြမ္းစားတဲ႔အခါသပိတ္အမွတ္နဲ႔စားရပါတယ္ ။ ဒီလိုမေထရ္ျမတ္ကေနကိုၾကည့္၍ ဘာ
ေၾကာင့္ ဆြမ္းစားရတာလဲ ?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
ခုေလာက္ဆုိေတာ္ေတာ္ျပည့္စံုျပီ ဟုထင္ပါ
သည္ ဦးဇင္းလက္လွမ္းမိသမွ်ကို ျပန္လည္ တင္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ စာခ်စ္သူ အေန နဲ႔ အျမင္ရွင္း
ေလာက္ပါျပီ။ ဦးဇင္း အေန နဲ႔ ထပ္ေဆာင္းျပီးေဝ
ဖန္ျပရင္ မလို ေလာက္ေတာ့ ဘူး ဟုထင္ မိပါသည္ ။
ဆက္လက္ ျပီး ကိုယ္ ကြယ္ ျခင္း မကုိးကြယ္ ျခင္း ကေတာ့ စာခ်စ္သူ ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္
ရမဲ့ အပိုင္း သာျဖစ္ပါသည္။
တကယ္ မရွိေသာ ရွင္ဥပဂုတ္ ကို ရဟန္း တစ္ပါး အမွတ္နဲ႔ ကိုးကြယ္ ရင္ အက်ိဳး မယုက္ႏူိင္ဘူးလို႔ တစ္ခ်ိဳ႔ ကလဲ ေျပာၾကပါေသးသည္။
မိရုိးဖလာ အယူ အဆ ဆိုတာ စြန္႔ ႏူိင္ဖို႔ ခဲရင္းပါသည္ ။
ဒါေၾကာင့္ မိမိ ၏ ကိုယ္ပိုင္ ဉာဏ္
ျဖင့္ ကိုယ္ပိုင္ ဆံုး ျဖတ္ၾကပါလို႔ ပဲ တုိက္တြန္းလုိက္ပါသည္။
ဦဇင္း အထင္းကေတာ့ မေသျခာတဲ့ အရာကို လွဴဒါန္းျခင္းထက္ ေသျခာတဲ့ စာခ် စာသင္ သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္မ်ားကို လွဴဒါန္းျခင္း
သည္ မိမိ အတြက္ေရာ သာသနာေတာ္ ၏
အတြက္ပါပုိ၍ေကာင္းသည္ ဟုျမင္မိပါသည္။
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
No comments:
Post a Comment