စာလုံး

ႂကြေရာက္လာၾကေသာ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုံး ကိုယ္၏က်န္းမာျခင္း စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္း ႏွင့္ျပည့္စုံၾကပါေစ။

Tuesday, January 17, 2017

ေျခသံုးလွမ္းနဲ႔ ရဟႏၱာျဖစ္သူ

★ ★ ★  ေျခသံုးလွမ္းနဲ႔ ရဟႏၲာျဖစ္သူ ★  ★★
=================================

သီဟိုဠ္ကြၽန္း ၊ ဥစၥာဝါလိက အရပ္မွာ သီတင္းသုံး
ေနထိုင္ေတာ္မူတဲ့ မဟာနာဂမေထရ္ႀကီးဟာ
သက္ေတာ္ ( ၈၀ ) ၊ ဝါေတာ္ ( ၆၀ ) ေတာင္
ရေနပါၿပီ ။ မဂ္ဖိုလ္ရေအာင္ ဝိပႆနာဆိုၿပီး
အားထုတ္လိုက္တာ ဝိပႆနာမဟုတ္ဘဲ
သမထျဖစ္ေနေတာ့ စ်ာန္အဘိညာဥ္ေတြပဲ
ရတာေပါ့ ။

သမထကို အရင္အားထုတ္ ၊ ဥပစာရသမာဓိ ၊
အပၸနာသမာဓိအဆင့္ေလာက္ေရာက္မွ
ဝိပႆနာကိုကူးျပီး ႐ႈပြားအားထုတ္တဲ့နည္းကို
သမာထယာနိကနည္းလို ့လည္း ေခၚတယ္ ။
ထမ္းပိုးထမ္းတဲ့နည္းလို သမထ ၊ ဝိပႆနာ
နွစ္ခုစလံုး တြဲပါတဲ့အတြက္ ယုဂဒၶနနည္းလို႔လည္း
ေခၚပါတယ္ ။ မဟာစည္ ၊ မိုးကုတ္ ၊ စြန္းလြန္း ၊
( အနာဂါမ္ ) ဆရာသက္ၾကီး ၊ သဲအင္းဂူ
ဝိပႆနာနည္းမ်ားကို ယုဂဒၶနနည္းလို ့
ေခၚႏိူင္ပါတယ္ ။

ပသုံးလံုးဝိပႆနာ ၊ ကသစ္ဝိုင္ ၊ ပခုကၠဴဝိပႆနာ
သစၥဒီပက ၊ ဝိပႆနာနည္းမ်ားကိုေတာ့
ဝိပႆနာယာနိက တစ္နည္း  သုဒၶဝိပႆနာနည္း
လို ့ေခၚႏိူင္ပါတယ္ ။ ထူးျခားတာ တစ္ခုကေတာ့
ေယာဂီမ်ား ၾကားဖူးျပီးျဖစ္တဲ့ ဝိပႆနာ
ညစ္ညဴးေၾကာင္း ဆယ္ပါးဟာ  သမထယာနိက
နည္းနဲ ့႐ႈပြားသူေတြမွာသာ ျဖစ္ေပၚျပီး
ဝိပႆနာယာနိကနည္းနဲ ့႐ႈပြားသူေတြမွာ
မျဖစ္ေပၚႏိူင္ဘူးဆိုတဲ့ အခ်က္ပါပဲ ။

ဝိပႆနာညစ္ညဴးေၾကာင္း ဆယ္ပါး
--------------------------------

၁။ ဩဘာသ.  = ခႏၶာကိုယ္မွ အလင္းေရာင္
                          ထြက္ေပၚျခင္း ။

၂။ ဉာဏ္   = အသိဉာဏ္ထက္ျမက္လာျခင္း။

၃။ ပီတိ       = ႏွစ္သိမ့္ဝမ္းေျမာက္ေနျခင္း။

၄။ ပႆဒၶိ  = ျငိမ္းေအးေနျခင္း ။

၅။ သုခ.     = ခ်မ္းသာေနျခင္း ။

၆။ အဓိေမာကၡ. = ယုံၾကည္မႈ ဆံုးျဖတ္ခ်က္
                            မ်ားလာျခင္း ။

၇။ ပဂၢဟ.  = ဝီရိယတိုးလာျခင္း ။

၈။ ဥပ႒ာန = သတိထင္ျခင္း ။

၉။ ဥပကၡာ  = မွ်တလြယ္ကူစြာ ႐ႈႏိူင္လာျခင္း ။

၁၀။ နိကႏိၱ = ( ထိုကိုးခ်က္၌ ) တြယ္တာျငိကပ္ေနျခင္း။

အဲ့ဒီ့ ဆယ္ခ်က္ တစ္ခ်က္ခ်က္ျဖစ္ေပၚလာတဲ့အခါ
မဂ္ဖိုလ္ထင္ျပီး ဆက္မက်င့္ၾကံေတာ့ရင္
ေယာဂီတို ့မွာ အလြန္နစ္နာပါတယ္ ။ အခု
မဟာနာဂမေထရ္ႀကီးဟာ အဘိညာဥ္ေတြေတာင္
ရေနတာဆိုေတာ့ ဝီတိကၠမကိေလသာ ၊
ပရိယုဌာနကိေလသာေတြဟာ ထႂကြမလာေတာ့ဘဲ
ျငိမ္ဝပ္ေနတဲ့အတြက္ သူ ့ကိုယ္သူ ကိေလသာ
အာသေဝါကုန္ခန္းေနတဲ့ ရဟႏၱာလို ့အထင္မွား
ေနရွာပါတယ္ ။

ကမၼ႒ာန္းတရားေတြလည္း ျပသေပးပါတယ္ ။
သူ ျပသေပးတ့ဲနည္းနဲ ့အားထုတ္တဲ့ တပည့္
ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ရဟႏၱာေတြ  ျဖစ္ေတာ္
မူၾကပါတယ္ ။ ရဟႏၱာျဖစ္သြားၾကတဲ့ တပည့္
ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ သူတို ့စိတ္နဲ ့ဆင္ျခင္
ၾကည့္လိုက္ရင္ ဆရာျဖစ္တဲ့ မဟာနာဂမေထရ္ႀကီး
ပုထုဇဥ္ဘဝသာ ရိွေသးေၾကာင္း သိေတာ္မူၾက
မွာပါ ။

  ဒါေပမယ့္ မိေက်ာင္းမင္း ေရခင္းျပ ၊ ဘုန္ၾကီး
စာခ်ျဖစ္မွာစိုးလို ့နဲ ့တူပါတယ္ ။ ဘယ္သူမွ
ပုထုဇဥ္ျဖစ္ေၾကာင္း အသိမေပးၾကဘူး ။ အဲ့ဒီ့
တပည့္မ်ားထဲက တလဂၤရအရပ္မွာ သီတင္းသုံး ေနေတာ္မူတဲ့ ဓမၼဒိႏၷဆိုတဲ့ ပဘိႏၷပဋိသမၻိဒါပတၱ
ရဟႏၱာမေထရ္ျမတ္ကေတာ့ ဆရာျဖစ္သူ
ပုထုဇဥ္အျဖစ္နဲ ့ေသသြားမွာ စိုးရိမ္တဲ့အတြက္
ပရိယာယ္နဲ ့သတိေပးရေအာင္ မဟာနာဂမေထရ္ႀကီးထံ
ေရာက္လာပါတယ္ ။

တပည့္တစ္ေယာက္အေနနဲ ့ဆရာလည္းျဖစ္
အသက္ၾကီးဝါၾကီးလည္း ျဖစ္တဲ့ မေထရ္ၾကီး
တစ္ပါးကို သင္ဟာ ရဟႏၱာ မဟုတ္ေသးဘူး ။
ပုထုဇဥ္အျဖစ္သာ ရိွေသးတယ္လို ့ေျပာဖို ့ရာ
အင္မတန္မွ ဝန္ေလးစရာေကာင္းလွပါတယ္ ။
ခက္လည္း ခက္ခဲလွပါတယ္ ။

ထူးျခားဆန္းၾကယ္လွတဲ့ ပညာရိွတို ့ရ့ဲ ျဖတ္ထိုး
ဉာဏ္ ကို ဒီေနရာမွာ ၾကည္ညိဳရမွာေပါ့  ။
အနားေရာက္လာျပီး ဦးခ်လာတဲ့ ဓမၼဒိႏၷမေထရ္
ကို မဟာနာဂမေထရ္ႀကီးက -

" ငါ့အရွင္ ဓမၼဒိႏၷ ၊ ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္
လာခဲ့သလဲ " လို ့ေမးလိုက္တဲ့အခါ
ဓမၼဒိႏၷမေထရ္ က ျပႆနာပုစာၦေမးေလွ်ာက္ဖို ့
လာေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားျပီး ပရိယတ္ ၊
ပဋိပတ္နဲ ့ပတ္သက္တဲ့ ပုစၦာျပႆနာတစ္ေထာင္
ကို ေမးရာမွာ ဆုတ္ဆိုင္းျခင္းမရိွဘဲ လြယ္လင့္
တကူ ေျဖလိုက္ပါတယ္ ။

ဒါေၾကာင့္လည္း သူ ့ကိုယ္သူ ရဟႏၱာလို ့
ထင္ေနတာပါ ။ ဒီအခါမွာ ဓမၼဒိႏၷမေထရ္ က

" အရွင္ဘုရား ဉာဏ္ေတာ္ဟာ လြန္စြာမွ
ထက္ျမက္လွပါတယ္ ။ ဤတရားမ်ားကို
ဘယ္အခါက ရရိွပါသလဲ " လို ့
ေမးေလွ်ာက္တဲ့အခါ  လြန္ခဲ့တဲ့ အနွစ္ ၆၀
ေလာက္ကတည္းက ရရိွတယ္လို ့ေျဖပါတယ္ ။
ဒီအေျဖကို ေထာက္ၾကည့္ရင္ သူ ့ကိုယ္သူ
ရဟႏၱာျဖစ္ျပီလို ့ထင္ေနတာ အနွစ္ ၆၀ ရိွေနျပီ
ဆိုတဲ့ သေဘာပါပဲ ။

" သမာဓိ  ( အဘိညာဥ္ ) ကို အသုံးျပဳပါေသးလား " ဘုရား ဆိုေတာ့
အသုံးျပဳပါေသးတယ္လို ့အေျဖရတာနဲ ့
အလြန္ဆိုးသြမ္းျပီး ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေကာင္းတဲ့
ဆင္တစ္ေကာင္ဟာ သည္းထန္စြာ ေအာ္ဟစ္ျပီး
နင္းေခ်သတ္ရေအာင္ အရွင္ဘုရားဆီ
ေျပးလာတဲ့ ပံုသ႑ာန္ ဖန္ဆင္းျပပါ ဘုရား "
လို ့ေလွ်ာက္ထားလိုက္ေတာ့ မေထရ္ၾကီးကလည္း
ခ်က္ခ်င္း ဖန္ဆင္းျပတယ္ ။

သူ ဖန္ဆင္းတဲ့ဆင္ကို သူ ့ဆီေျပးလာတာနဲ ့
မဟာနာဂမေထရ္ႀကီးက ေၾကာက္စိတ္ဝင္ျပီး
ထေျပးဖို ့ဟန္ျပင္ပါတယ္ ။ ဒီအခါမွာ
ဓမၼဒိႏၷမေထရ္ က သကၤန္းအစ ကို လွမ္းဆြဲလိုက္ျပီး -

" အရွင္ဘုရား ရဟႏၱာမွာ ေၾကာက္ရြံ႔ထိတ္လန္႔
တဲ့ စိတ္ ရိွပါေသးသလား ဘုရား " လို ့
ေမးလိုက္တဲ့အခါ မဟာနာဂမေထရ္ႀကီးလည္း
မိမိကိုယ္ကို ပုထုဇဥ္ျဖစ္မွန္း သိသြားျပီး
" ငါ့အရွင္  ဓမၼဒိႏၷ ငါ၏ အားထားမီွခိုရာျဖစ္ပါ "
လို႔ မိန္ ့ျပီး ဓမၼဒိႏၷမေထရ္ရဲ့ အေရွ့မွာ
ေဆာင့္ေၾကာင့္ထိုင္ျပီး ကမၼ႒ာန္းေတာင္းပါတယ္။

ဓမၼဒိႏၷမေထရ္ဆီက ကမၼ႒ာန္းရတဲ့အခါ
စၾကၤ ံသြားရင္း ႐ႈမွတ္တာ သုံးလွမ္းအရမွာပဲ
ရဟႏၱာျဖစ္ေတာ္မူပါတယ္ ။ တပည့္ျဖစ္ေပမယ့္
လည္း ဆရာကို ရဟႏၱာျဖစ္ေအာင္ ပရိယာယ္
နဲ ့တရားျပေပးတဲ့ ဓမၼဒိႏၷမေထရ္ၾကီးကို
ခ်ီးက်ဴးစရာေကာင္းသလို မဟာနာဂမေထရ္ႀကီး
ကိုလည္း ခ်ီးက်ဴးစရာေကာင္းပါတယ္ ။

ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ကိုယ့္အမွားကို ကိုယ္သိတာနဲ့
ခ်က္ခ်င္းျပင္ျပီး တပည့္ျဖစ္ခဲ့ဖူးသူထံ  ကမၼ႒ာန္း ျပန္ေတာင္းရဲတာလည္း ေတာ္ေတာ္ကို
ခ်ီးက်ဴးစရာ ေကာင္းလွပါတယ္ ။ကိုယ့္အမွားကို
ေတြ ့ျမင္တ့ဲသူက ဆံုးမလာတဲ့အခါ ………
ခံယူ နားေထာင္ျပီး အမွားကို ခ်က္ခ်င္းျပင္သူကို
သုဝစပုဂၢိဳလ္ လို႔ ေခၚပါတယ္ ။ျမန္မာလိုေတာ့
ဆိုဆံုးမလြယ္သူလို ့ေခၚပါတယ္ ။

စကားနားမေထာင္ဘဲ အမွားကို မျပင္တဲ့သူကို
ေတာ့ ဒုဗၺစပုဂိၢဳလ္ လို႔ ေခၚပါတယ္ ။
ဆိုဆံုးမခက္သူ ေပါ့ ။ ဒီ နႇစ္မ်ိဳးမွာ  ----
သုဝစပုဂိၢဳလ္မ်ိဳးသာ မဂ္ဖိုလ္ကို ရႏိူင္ပါတယ္ ။
ဒုဗၺစပုဂိၢဳလ္ဟာ မဂ္ဖိုလ္ကို မရႏိူင္ပါဘူး ။
မဟာနာဂမေထရ္ႀကီးကို သုဝစပုဂိၢဳလ္ လို ့
ဆိုႏိူပါတယ္ ။

မဟာနာဂမေထရ္ႀကီး ေျခလွမ္းသုံးလွမ္းနဲ ့
ရဟႏၱာျဖစ္ေအာင္ ႐ႈပြားႏိူင္တယ္ဆိုတာ
အနိစၥာနုပႆနာကို အရင္ကတည္းက
ပြားမ်ားထားျပီးသား အထံုေတြရိွေနလို ့ပါ ။
မေထရ္ၾကီးကလည္း လြယ္ကူတဲ့အေျခခံကေန
စျပီး ယခုလို ခက္ခဲတဲ့အဆင့္ထိ အခ်ိန္ယူ
ပြားခဲ့ရတာပါ ။ ဆရာမျပလို ့သာ နည္းမရျဖစ္ျပီး
စ်ာန္အဘိညာဥ္မွာ ေသာင္တင္ေနရတာပါ ။
ဓမၼဒိႏၷမေထရ္ရဲ့ တရားျပေပးမႈေၾကာင့္
ေျခလွမ္းသုံးလွမ္း လွမ္းျပီးခင္မွာပဲ
ရဟႏၱာ ျဖစ္ေတာ္မူခဲ့ပါျပီ ။

                    ( ဝိသုဒၶိမဂ္ အ႒ကထာ )

Ref;      ေမတၱာ႐ွင္ ( ေရႊျပည္သာ)
         " မဂ္တား ၊ ဖိုလ္တား အႏၲရာယ္မ်ား "

No comments:

Post a Comment