စာလုံး

ႂကြေရာက္လာၾကေသာ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုံး ကိုယ္၏က်န္းမာျခင္း စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္း ႏွင့္ျပည့္စုံၾကပါေစ။

Wednesday, December 3, 2025

ဝိပဿနာရှုသူရနိုင်သည့်အကျိုးများ

"ဝိပဿနာ"ကို 
"ကောင်းစွာရှုထားသောပုဂ္ဂိုလ်"၌-
"အောက်ဘုံများသို့ သွားသော
လမ်းကြောင်းများ"ကို ရှောင်ရှားနိုင်သည့် 
အရည်အချင်းရှိသည်။

သူသည် "သဘာဝနိယာမ ဓမ္မ"ကို
ကောင်းစွာ နားလည်ပြီး-
"သေခြင်း"ကို အချိန်တိုင်း အသင့်ဖြစ်ရန် 
တရားအားထုတ်သည်။

တစ်စုံတစ်ယောက် အသက်အရွယ်ရလာပါက-
တစ်ခဏတိုင်း၊ တစ်ခဏတိုင်း-
ပိုပိုပြီး "သတိရှိနေရမည်" ဖြစ်သည်။

မည်ကဲ့သို့သော ပြင်ဆင်မှုများ-လုပ်ရပါမည်နည်း။

ခန္ဓာကိုယ်ပေါ်တွင် မည်ကဲ့သို့သော"ဝေဒနာများ" ခံစားနေရသည် ဖြစ်စေ၊ 
"ဝိပဿနာတရားကျင့်သူ"သည်- မိမိစိတ်ကို"ဟန်ချက်ညီညီ(ဥပေက္ခာ)စိတ်"နှင့် 
"ရှုမှတ်နေခြင်း"ဖြင့်-
"ဝေဒနာတိုင်းကို တုံ့ပြန်တတ်သော 
စိတ်အလေ့အကျင့်"ကို ချိုးဖျက်ပစ်သည်။

ဤသို့ဖြင့်-
"မကောင်းသော အကုသိုလ်သင်္ခါရများ"ကို 
"ပွားများလေ့ရှိသောစိတ်"သည်၊
"ဥပေက္ခာ အညီအမျှ ရှုမှတ်တတ်သည့် အလေ့အကျင့်"တိုးတက်လာ၏။

"သေမင်း"အနားသို့ ရောက်သောအခါ-
"သာယာဖွယ်ကောင်းသော ဝေဒနာများ"ကို  ခံစားရလိမ့်မည်။

အိုမင်းခြင်း၊ 
ရောဂါဖြစ်ခြင်းနှင့် 
သေခြင်းတို့မှာ "ဒုက္ခဆင်းရဲခြင်းများ"ဖြစ်ကြသဖြင့်-

မသာယာသော၊ 
ကြမ်းတမ်းသော "ဝေဒနာများ"၊
အများအားဖြင့် ဖြစ်ပေါ်လာသည်။

"ဝေဒနာများ"ကို ကျွမ်းကျင်စွာ "ဥပေက္ခာ"ဖြင့် မရှုမှတ်တတ်လျှင်-

ကြောက်ခြင်း၊ 
စိတ်ဆိုးခြင်း၊ 
ဝမ်းနည်းခြင်း၊ 
သည်းမခံနိုင်ခြင်း စသည့်၊
"အကုသိုလ် သင်္ခါရ"တို့ဖြင့် တုံ့ပြန်လျှင် 
"တူညီသော ဘဝသင်္ခါရ"မှ "တုန်ခါမှုများ"
ပေါ်ထွက်လာရန် အခွင့်အရေးဖြစ်ပေါ်သည်။

သို့သော်-
"ဝိပဿနာကို ကျွမ်းကျင်သောသူ"သည် 
"နာကျင်သော ဝေဒနာများ"အား-
"ဥပေက္ခာကျကျ ရှုခြင်း"ဖြင့်၊
ယင်း"ဝေဒနာများ"ကို "တုံ့ပြန်မှု"မလုပ်ပဲ 
နေနိုင်ပါသည်။

သို့ဆိုလျှင်-
၎င်း "ဝေဒနာများ"နှင့် သက်ဆိုင်သော
 "နက်ရှိုင်းစွာ အောင်းနေသော ဘဝသင်္ခါရ"
တို့သည်ပင် အပေါ်ယံသို့ မတက်လာနိုင်ပါ။

"တရားအားထုတ်သူ"သေခါနီးတွင်-
"ဝိပဿနာ"အားထုတ်သော၊
"ဆွေမျိုး၊မိတ်သင်္ဂဟများ"ရှိပါလျှင် 
ကံကောင်းပါသည်။

သူတို့သည် အနီးတွင်-
"ဝိပဿနာပွားများခြင်း"အားဖြင့်၊ 
"အကျိုးများသော မေတ္တာလှိုင်းများ"
ဖြစ်ပေါ်လာကာ-
"ငြိမ်းချမ်းသော ဓမ္မပတ်ဝန်းကျင်"ကိုဖန်တီးပြီး 
ကြေကွဲခြင်း၊ 
ဝမ်းနည်းပူဆွေးခြင်းမှ လွတ်ကင်းပါသည်။

"အနိစ္စ (ဒုက္ခ) အနတ္တသဘော"တို့ကို 
ကိုယ်တိုင်ကိုယ်ကျ သိလာရသည့်အတွက် 
ယောဂီ တို့အဖို့-
"သမာဓိစိတ်" ပိုမို တိုးပွားလာပါသည်။ 

"လောဘ၊ ဒေါသ၊ မာနစိတ်တွေ"သည်လည်း
တဖြည်းဖြည်း တစ်စတစ်စ ၊
လျော့ပါး ပြောင်းလဲလာပါသည်။

ယောဂီ သည်-
တရားရှုမှတ်ပွားများသည့် အခါတွင်၊
"စိတ်၏အတွင်းနက်ရှိုင်းသည့် အပိုင်းများ"ကို 
"ခွဲစိတ်မွှေနှောက်သည့်ကမ္မဋ္ဌာန်းနည်း"ကို 
ကျင့်နေရာ၌ "အခြားကမ္မဋ္ဌာန်းနည်းများ"နှင့်
ကျင့်မိပါက အန္တရာယ် ဖြစ်နိုင်ပါသည်။ 

"ဝိပဿနာကို ရှုပွားခြင်း"သည်-
"ကိလေသာ အညစ်အကြးများ"မှ 
လုံးဝလွတ်မြောက်ရန်အတွက်
"အဓိက လမ်းစဥ်ကြီး"ဖြစ်သည်။ 

ဘယ်လို"ဝေဒနာတွေ"ပဲဖြစ်ဖြစ်- 
ပေါ်လာသည့်အခါတွင်
ဥပေက္ခာနှင့် ရှုဖို့၊ 
မတုံ့ပြန်ဖို့ရာ အရေးကြီးပါသည်။

"ဥပေက္ခာစိတ်"နဲ့ "သတိ"နဲ့ ဆက်လက်ပြီး
ရှုရှုသွားပါက"စိတ်၏ အကျင့်ပုံစံ" 
ပြောင်းလဲလာလိမ့်မည်။ 

ဤသည်မှာ-
"ဝိပဿနာ ကမ္မဋ္ဌာန်း၏ အနှစ်သာရ"ပင်
ဖြစ်ပါသည်။
နာခြင်း၊ ကျင်ခြင်း၊ ထုံခြင်း၊ ကိုက်ခဲခြင်းများသည် 
ကိုယ်ခန္ဓာပေါ်မှာ ရှိနေသော်လည်း 
"ဥပေက္ခာ"နဲ့ ရှုနေပါက ယောဂီ တို့အတွက် 
"နာကျင်မှု" မဟုတ်တော့ပေ။ 

"ဝေဒနာတွေ၏မမြဲသောတရား"ကို 
ကိုယ်တွေ့ခံစားကြရသည့်အခါ၎င်း"ဝေဒနာ"ကို
-ခုံမင်တွယ်တာမှုမရှိ၊ 
-မလိုမုန်းထားမှုလည်း မထားပါက-

"ဓာတ်သဘာဝတွေက၊ သူတို့သဘော 
သူတို့ဆောင်ပြီး ဖြစ်ပျက်နေကြသည်"ဟူ၍သာ 
သိလာလိမ့်မည်။   

"ကမ္ဘာ့ဝိပဿနာ ဆရာကြီး ဦးဂိုအင်ကာ"
[Mr. Satya Narayan Goenka.]


မှီခိုရာ ကျမ်းကိုး


("မောင်ရင့်ကျူး (မြောင်းမြ)"၏
"ဆရာကြီး ဦးဂိုအင်ကာနှင့် 
မဟာပါရမီဖြည့်ဖက်" စာအုပ်၊
စာမျက်နှာ-[၂၅၊ ၂၆])

"ဓမ္မပဗ္ဗတ ဝိပဿနာ ရိပ်သာ"
နောင်ဆိုင်ရွာ ။ မူဆယ်- နမ့်ခမ်းမြို့။
ရှမ်းပြည်နယ် (မြောက်ပိုင်း)၊ မြန်မာနိုင်ငံ။

No comments:

Post a Comment