စာလုံး

ႂကြေရာက္လာၾကေသာ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုံး ကိုယ္၏က်န္းမာျခင္း စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္း ႏွင့္ျပည့္စုံၾကပါေစ။

Sunday, November 20, 2016

သရဏဂံုေဆာက္တည္တတ္ေစခ်င္

သရဏဂံု ေဆာက္တည္တတ္ေစခ်င္.......
🍁🌿🍁🌿🍁🌿🍁🌿🍁🌿🍁🌿🍁🌿🍁
    
ဗုဒၼၥဘာသာ၀င္တစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ေသေသခ်ာခ်ာသိထားသင့္ေသာအေၾကာင္းအရာေလးပါ။
          ဘုရားတရားသံဃာ ရတနာသံုးပါးသည္ ကိုးကြယ္ရာ အားထားရာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သရဏ
မည္၍ ရတနာသံုးပါအေပၚတြင္ ယံုမွားေတြေ၀မႈမရွိပဲ ၾကည္ညိုေလးျမတ္ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ေသာ
သဒၼၥါ ပညာ စသည့္ ကုသိုလ္စိတ္မ်ားသည္ သရဏဂံုတည္သည္မည္၏။
          ယင္းသရဏဂံုသည္ ေလာကီသရဏဂံု၊ေလာကုတၱရာသရဏဂံု ဟူ၍အေျခခံအားျဖင့္ ႏွစ္မိ်ဳး
ရွိပါသည္။
ေလာကုတၱရာ သရဏဂံုဆိုသည္မွာ အရိယာပုဂၢိဳလ္တို႔အဖို႔ ေသာတာပတၱိမဂ္ဥာဏ္ ျဖစ္ေပၚေသာအခိုက္ခဏမွာပင္ ရနာသံုးပါးအေပၚ၌ေတြေ၀ယံုမွားမႈ မယံုၾကည္မႈမ်ားကင္းျပတ္ၿပီးျဖစ္သျဖင့္
အထူးေဆာက္တည္ရန္မလိုေတာ့ေခ်။ အလိုလိုသရဏဂံုတည္ၿပီးျဖစ္သည္။

          ေလာကီသရဏဂံု (၄)မိ်ဳးရွိပါသည္။
(၁)မိမိကိုယ္ကို ရတနာသံုးပါးအားအပ္ႏွင္း၍ သရဏဂံုေဆာက္တည္ျခင္း
(အတၳိသႏၱိယ်ာတနသရဏဂံု)
(၂)မိမိကိုယ္ကိုရတနာသံုးပါးသာလွ်င္ ကိုးကြယ္လဲေလွ်ာင္းရာရွိသည္ အျဖစ္ကိုျပဳျခင္း၊ရတနာသံုးပါးအေပၚ၌လံုး၀အားကိုထားျခင္း
(ကပၼရာယဏသရဏဂံု)
(၃)မိမိကိုယ္ကိုရတနာသံုးပါ၏တပည့္အျဖစ္ ခံယူျခင္း(သိóဘဂူပန သရဏဂံု)
(၄)ရတနာသံုးပါးအား၀တ္တြားခယ မိမိကိုယ္ကိုႏွိမ္ခ်၍ အလြန္ရိုေသေသာအျခင္းအရာကိုျပသျခင္း
     (ပဏိပါတ သရဏဂံု)

          ပဏိပါတသရဏဂံုတြင္……
(၁)သာကိီ၀င္မင္းမိ်ဳးတို႔က ဘုရားရွင္အားေဆြမိ်ဳးအျဖစ္ရွိခိုးျခင္း၊ခရီးဦးႀကိဳျပဳျခင္း၊လက္အုပ္ခ်ိီျခင္း
    အရိုအေသျပဳျခင္း မိ်ဳးသည္ သရဏဂံုေဆာက္တည္ရာမေရာက္ေပ။
(၂)အေၾကာက္တရားကိုအေျခခံ၍ ရွိခုိးျခင္း ခရီးဦးႀကိဳျပဳျခင္း၊လက္အုပ္ခ်ိီျခင္း
    အရိုအေသျပဳျခင္း မိ်ဳးသည္ သရဏဂံုေဆာက္တည္ရာမေရာက္ေပ။
(၃)ဘုရားရွင္အားေလာကီလမ္းညႊန္အဆံုးအမ စကားကိုနာယူရေသာေၾကာင့္ဆရာအျဖစ္မွတ္ယူ၍
   ခရီးဦးႀကိဳျပဳျခင္း၊လက္အုပ္ခ်ိီျခင္းအရိုအေသျပဳျခင္း မိ်ဳးသည္သရဏဂံုေဆာက္တည္ရာမေရာက္ေပ။
(၄)သီလသမာဓိ ပညာဂုဏ္စသည္တို႔ကို ရည္မွတ္၍ ခရီးဦးႀကိဳျပဳျခင္း၊လက္အုပ္ခ်ိီျခင္း
    အရိုအေသျပဳလွ်င္ ဒကၡေဏယ်ပဏိပါတ ျဖစ္၍သရဏဂံုတည္သည္မည္၏။

`        မွတ္ခ်က္။   ။ဘုရားတရားသံဃာ တို႔ကိုမျပစ္ပါယ္ဘဲ လာဒ္လာဘရႊင္ေစလို၍ နတ္ကိုပူေဇာ္ျခင္း၊နတ္ဖမ္းစားမည္ကိုစိုးရိမ္၍ ရိုးရာတင္ေျမွာက္ျခင္းတို႔သည္ သရဏဂံု မပ်က္ေခ်၊သရဏဂံုေတာ့ညစ္ႏြမ္းပါသည္။
          သို႔ရာတြင္ ရတနာသံုးပါးမွတစ္ပါးေသာ သီလသမာဓိ ပညာဂုဏ္ႀကီးျမတ္မႈကိုရည္မွတ္လွ်က္
အထက္တြင္ေဖၚျပခဲ့ေသာေလာကီသရဏဂံု ေဆာက္တည္ပံုေလးမိ်ဳးကို ျပဳလုပ္လွ်င္ေသာ္၎၊သရဏဂံုေဆာက္တည္ထားသူ ေသဆံုးလွ်င္ေသာ္၎ သုရဏဂံုလံုး၀ပ်က္စီးပါသည္။

          ဘုရားကိုပစ္ပါယ္ၿပီး နတ္ကိုျဖစ္ေစ တျခားေသာ ဘုရားအေလာင္း(အန္းကုံုး)ဘိုးေတာ္တို႔ကို
ကိုးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္မႈကားသရဏဂံုပ်က္သည္မည္၏။
          ရတနာသံုးပါး ဂုဏ္ေတာ္မ်ား၌ မသိနားမလည္ျခင္း ၊ရတနာသံုးပါးအေပၚ၌ ေတြေ၀ျခင္း၊မွားယြင္းစြာယူဆျခင္း၊မရိုမေသမေလးမစား ျပဳျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ေဆာက္တည္ထားေသာသရဏဂံု ညစ္
ႏြမ္းပါသည္။သို႔ျဖစ္၍ သရဏဂံု ညစ္ႏြမ္းျခင္း၊ပ်က္စီးျခင္းမရွိရေအာင္ သတိေဆာင္ၾကရာ၏။

          သရဏဂံုသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၼၥဘာသာ၏ ပထမအသက္ျဖစ္ပါသည္။
အယူ၀ါဒပ်က္စီးျခင္း
ေထရ၀ါဒဗုဒၼၥဘာသာ၀င္သည္……ဘုရား၊တရား၊သံဃာ၊ကံ ကံ၏အကိ်ဳး၊အေၾကာင္းႏွင့္အကိ်ဳးဆက္
သြယ္ျဖစ္မႈ ၊အတိတ္ဘ၀ အနာဂါတ္ဘ၀ တို႔ကိုယံုၾကည္ရာ၌ ကံဟူသည္ ကုသိုလ္ကံ (ေကာင္းေသာအလုပ္)ႏွင့္ အကုသိုလ္ကံ (မေကာင္းေသာအလုပ္)ပင္ျဖစ္သည္။ေလာက၌မည္သူမဆို ေကာင္းတာ
လုပ္လွ်င္ေကာင္းကိ်ဳးခံစားရ၏ မေကာင္းတာလုပ္လွ်င္ မေကာင္းကိ်ုးခံစားရ၏။ မိမိျပဳလုပ္ေသာ
ကံသည္မိမိ၏ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာ(ကမၼóကာ)မည္ပါ၏။မိမိျပဳလုပ္ေသာကံအရ ဆိုးေမြေကာင္းေမြကုိခံယူ
ရမည္ျဖစ္၏။ဤသို႔ယံုၾကည္လက္ခံျခင္းကို  `(ကမၼóကတာသမာဒိဌိ) ဟုေခၚပါသည္။

          ဗုဒၼၥဘာသာ၀င္တစ္ဦးသည္ ထိုသို႔လက္ခံယံုၾကည္ေနက အမွန္ကိုလက္ခံယံုၾကည္ျခင္းျဖစ္၍
အယူ၀ါဒမပ်က္မစီးတည္ေနသည္မည္၏။
          ဤသို႔ဘုရား၊တရား၊သံဃာ စသည္တို႔ကို မယံုၾကည္ေတာ့ဘဲေအာက္ပါတို႔ကိုလက္ခံယံုၾကည္
ပါကဗုဒၼၢဘာသာအျဖစ္ပ်က္စီးရံုမက အယူ၀ါဒမွန္လည္း ပ်က္စီသည္ မိစၧာဒိဌိ ျဖစ္သည္မည္၏။

          (၁)ေလာက၌  ဖန္ဆင္းရွင္ရွိ၏ ေျမႀကီး၊ဟိမ၀ႏၱာေတာင္ ၊စႀကၤာ၀ဠာ၊မဟာသမုဒၵယာႏွင့္
သတၱ၀ါအားလံုးတိုကို ဖန္ဆင္းရွင္ကဖန္ဆင္း၏ဟုမွားယြင္းစြာယူဆတတ္ၾကသည္။(ဖန္ဆင္းရွင္၀ါဒ)

          (၂)ေလာက၌ ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံဟူ၍မရွိ ၊ေကာင္းမႈကိုျပဳေသာ္လည္း ေကာင္းမႈကု
သိုလ္မမည္၊မေကာင္းမႈကိုျပဳေသာ္လည္း မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္ မမည္ဟုယူဆတတ္ၾက၏၊ယင္းသို႔
ယူဆျခင္းသည္အေၾကာင္းကိုပါယ္ျခင္းျဖစ္၍  အကိရိယဒိဌိ ဟုေခၚပါသည္။

          (၃)တဖန္ ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံ တို႔၏အကိ်ဳးတရားဟူ၍မရွိ ။ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံ
တို႔ျပဳလုပ္ေသာ္လည္း မည္သည္ေကာင္းကိ်ဳးမေကာင္းကိ်ုး ကိုမွ်မခံစားရဟူ၍ ယူဆတတ္ၾကသည္။
ယင္းသို႔ယူဆျခင္းသည္ အကိ်ဳး ၀ိဘက္ ကိုပါယ္ျခင္းျဖစ္၍  နတၳိကဒိဌိ ဟုေခၚပါသည္။

          (၄)ထို႔ျပင္ ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံ ဟူ၍လည္းမရွိ ၊ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံ တို႔၏အကိ်ဳး
ဟူ၍လည္းမရွိ ဟုယူဆတတ္ၾကသည္။ယင္းသို႔ယူဆျခင္းသည္ အေၾကာင္းအကိ်ဳးကိုပါယ္ျခင္းျဖစ္၍
အေဟတုကဒိဌိ ဟုေခၚပါသည္။
          ဤသို႔ အယူမွား (မိစၧာဒိဌိ)တစ္မ်ိဳးမိ်ဳးကို လက္ခံံယံုၾကည္လိုက္လွ်င္ အယူမွန္(သမာဒိဌိ)
ပ်က္စီးေလေတာ့သည္။ေထရ၀ါဒဗုဒၼၢဘာသာ အျဖစ္မွ အလိုိုလို ပ်က္ျပယ္ၿပီးျဖစ္ပါ၏။

soemyint ေရးသားပူေဇာ္ပါသည္။


No comments:

Post a Comment