သတိမထားမိေသာ အဂါရဝၾကီးမ်ား
•••••••••••••••••••••••••••••••
ဘုရားနဲ႔ပတ္သက္လာတဲ့အခါမွာ အားလံုးဟာ
ရတနာသံုးပါးဦးထိပ္ထားတယ္လို႔
ဗုဒၶဘာသာသူေတာ္ဝင္ေတြဆိုၾကတဲ့အထဲမွာ
ျမတ္စြာဘုရားဟာ
တကယ္ကိုေလးစားရမည့္ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္
ျမန္မာနိဳင္ငံမွာဆိုလို႔ရိွရင္ ဘုရားကို
ၾကည္ညိဳေလးစားလြန္းတဲ့ အေနအထားေတြကို
ျပသျပီးေတာ့ ျမိဳ႕တိုင္းျမိဳ႕တိုင္း ရြာတိုင္းရြာတိုင္းမွာ
ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အထိမ္းအမွတ္ ေစတီေတြ ပုထိုးေတြ
ရုပ္ပြားေစတီေတာ္ေတြ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ေတြ
အိမ္တိုင္းမွာလည္း ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ေတြ
ေနရာတိုင္းေနရာတိုင္းမွာလည္း ဗုဒၶရဲ႕ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ေတြ
ဒီလိုကိုးကြယ္ျပီးေတာ့ ထားၾကတာ။
အဲ့ဒီလို ကို္းကြယ္ထားတဲ့အခါမွာ
ဂါရဝတရားအေလးအနက္ထားမႈဟာ
အင္မတန္မွ အေရးၾကီးတယ္။ဒါမွ
ေလးစားထိုက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကို ေလးစားတယ္ဆိုတဲ့
သရုပ္ေပၚမွာျဖစ္တယ္ေပါ့။အဲ့ဒီေတာ့
ျမတ္စြာဘုရားကို ေလးစားတယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုဟာလည္း ။
မေလးစားဘူးဆိုတာက်ေတာ့ ဘယ္လိုဟာလည္း။
ျမတ္စြာဘုရားလို႔ဆိုတဲ့အခါမွာ သက္ရိွထင္ရွား
ျမတ္စြာဘုရားကိုေတာ့ ဒီကေန႔ေခတ္ မမွီလိုက္ၾကဘူးေပါ့။
မွီလိုက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြအေနန႔ဲေလးစားမႈဆိုတာ
ဘယ္လိုျပၾကသလဲ။ဘုရားကိုထိုင္ရိွခိုးေနလို႔
ေလးစားတယ္လို႔ ျပရမလားဆိုေတာ့
အဲ့ဒီလိုမဟုတ္ဘူးသူက ေလးစားတယ္ဆိုတဲ့အဓိပၸာယ္က
စိတ္ထဲမွာအေလးအနက္ထားတယ္ဆိုတဲ့
အဓိပၸာယ္ကိုေဖာ္ျပတာ။
အဲ့ဒီမွာ အဂါရဝတရား(၆)ပါးထဲမွာ
သတၳဳအဂါရဝ-ဘုရားအေပၚမွာ
မေလးစားဘူးလို႔ဆိုတဲ့ေနရာ
အ႒ကထာက်မ္းစာေတြမွာ ဘယ္လိုဖြင့္ျပထားလဲဆိုေတာ့
ျမတ္စြာဘုရားသက္ေတာ္ထင္ရွား ရိွေနတဲ့အခ်ိန္မွာတဲ့
ဘုရားကိုေလးစားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ
တေန႔သံုးၾကိမ္း ဘုရားကို ဆည္းကပ္တယ္။
အေလးထားတယ္ဆိုတာ တန္ဖိုးထားတယ္ကို
ေျပာတာေနာ္။ျမတ္စြာဘုရားကို
တေန႔သံုးၾကိမ္းဆည္းကပ္တယ္။
မနက္တစ္ၾကိမ္
ေန႔လည္တစ္ၾကိမ္ ညေနတစ္ၾကိမ္
သံုးၾကိမ္ဆည္းကပ္ၾကတယ္။စိတ္ထဲမွာ
ဘယ္ေလာက္အေလးအနက္ထားတယ္ဆိုတာ
စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့။တျခားအလုပ္ေတြ
ေဘးဖယ္ထားျပီးေတာ့ ဘုရားကိုေလးစားတာ။
အဲ့ဒီလို သက္ေတာ္ထင္ရွားရိွေနတဲ့အခ်ိန္မွာ
တေန႔သံုးၾကိမ္ ဘုရားကို ဆည္းကပ္တယ္။
အကယ္၍တေန႔သံုးၾကိမ္ ဘုရားနဲ႔အတူတကြရိွေနရဲ႕သားနဲ႔
ဘုရားရဲ႕အနီးအပါးမွာ ရိွရဲ႕သားနဲ႔ ဘုရားကိုတေန႔သံုးၾကိမ္
မဆည္းကပ္ဘူးဆိုရင္ ဒါကအေလးမထားရာ
ေရာက္တယ္လို႔ ဒီလုိေျပာတာ။
အဲ့ဒီေတာ့ အဂါရဝ-ဆိုတာ အဲ့ေလာက္နဲ႔တင္
အဂါရဝ-ျဖစ္တယ္။ေဟာေနာက္တစ္ခုေျပာရမယ္ဆိုရင္
သက္ေတာ္ထင္ရွားရိွေနတဲ့အခ်ိန္ေတာ့
ထားလိုက္ေတာ့ ပရိနိဗၺာန္စံသြားျပီးဆိုလို႔ရိွရင္
ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္စား ဘာရိွတုန္းဆိုရင္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕
ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္ေတြ ဌာပနာထားတဲ့
အခုစစ္ကိုင္းဆင္မ်ားရွင္ေစတီေတာ္လိုမ်ဳိးေပါ့ေနာ္။
သူက ေကာင္းမႈေတာ္ေစတီေတာ္ဘုရားၾကီးထက္လည္း
ေရွးၾကတယ္။
ေကာင္းမႈေတာ္ေစတီေတာ္ၾကီးနဲ႔ဆိုရင္ေတာ့
ဉာဏ္ေတာ္က ေသးေပမယ့္လို႔ ေနာင္ေတာ္ၾကီး
လို႔ေျပာရမွာေပါ့။အဲ့ဒီေတာ့စစ္ကိုင္း ျမိဳ႕ဦးျမိဳ႕ထိပ္မွာရိွေတာ့
ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ဓာတ္ေတာ္အစစ္ေတြကို
အာရံုျပဳျပီးေတာ့ ရိွခိုးၾကမယ္ ဆုပန္ၾကမယ္ဆိုရင္လည္း
ဆုေတာင္းလို႔ရိွရင္ ျပည့္ၾကမွာေသခ်ာေပါက္ပဲ။
ေသေသခ်ာခ်ာအေလးအနက္ထားျပီးေတာ့ဆုေတာင္းရင္
ျပည့္ပါတယ္။အေလးအနက္ထားဖို႔ လိုအပ္တယ္။
ဆုေတာင္းျပည့္ခ်င္ရင္
ကိုယ့္ရဲ႕လိုအပ္ခ်က္ေတြကို
ျဖည့္စည္းဖို႔လိုအပ္တယ္ေပါ့။
ဆုတင္ေတာင္းျပီးေတာ့ ဘုရားကို
ေပါက္ဆိန္ေပါက္ရိွခိုးျပီး
ထသြားရင္ေတာ့ ျပည့္ခ်င္မွျပည့္မွာေပါ့။
ေအးဆုေတာင္းျပည့္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ဘာလုပ္ရမလဲ
သဒၶါဆိုတာရိွရမယ္။သီလဆိုတာရိွရမယ္။
သုတဆိုတဲ့ အၾကားအျမင္ဗဟုသုတရိွရမယ္။
စာဂလို႔ဆိုတဲ့ စြန္႔လြတ္မႈရိွရမယ္။ပညာလို႔ဆိုတဲ့အသိပညာရိွရမယ္။
သဒၶါ သီလ သုတ စာဂ ပညာ-လို႔ဆိုတဲ့ ဒီငါးမ်ဳိးရိွျပီး
ဆုေတာင္းရင္ ဆုေတာင္းျပည့္တယ္။
အကယ္၍အဲ့ဒါမပါဘူးဆိုရင္ေတာ့
ျပည့္ခ်င္မွျပည့္မွာေပါ့။
ဘာပဲလုပ္လုပ္ အေလးအနက္ထားျပီးလုပ္သင့္တယ္ေပါ့ေနာ္။
အဲ့ဒီလို လုပ္မယ္ဆိုရင္
ေအးဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္အစစ္ေတြ
တည္ရာျဖစ္တဲ့ ဒီ သကၠရာဇ္(၇၀၀)ေက်ာ္မွာ
တည္ထားကိုးကြယ္ခဲ့တဲ့ ဆင္မ်ားရွင္ေစတီေတာ္ၾကီးမွာ။
အင္မတန္မွ က်က္သေရရိွတယ္။ျမိဳ႕ရဲ႕မ်က္ႏွာဖံုးျဖစ္ေနတဲ့
ဒီေစတီေတာ္ၾကီးမွာ လာေရာက္ျပီးေတာ့ ရိွခိုးၾကမယ္ ဦးတိုက္ၾကမယ္ ဆိုရင္
ဓာတ္ေတာ္ေတြကို အာရံုျပဳလိုက္မယ္ဆိုရင္
ဒါ သတၳဳဂါရဝ-ျမတ္စြာဘုရားကိုေလးစားတယ္လို႔
ဒီလိုဆိုရမွာေပါ့။အဲ့ဒီေတာ့ ဘုရားကို
မေလးစားဘူးဆိုတာၾကတာေတာ့
တစ္ဖက္ကေနၾကည့္မယ္ဆိုရင္
ဒီဘုရားကိုလာေရာက္ျပီးေတာ့ ရိွခိုးၾကတာတို႔
ဝတ္တက္ၾကတာတို႔ မလုပ္ဘူးဆိုရင္
တစ္ဖက္ကေျပာမယ္ဆိုရင္
အေလးမထားဘူးဆိုတဲ့အဓိပၸာယ္ရတယ္ေပါ့။
အေလးထားတယ္ဆိုတာ ရိုေသေနမွ
အေးထားတယ္ေျပာတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။
အေလးအနက္ထားတယ္ဆိုရင္
အလုပ္တစ္ခုလုပ္ေတာ့မွာပဲ
အဲ့ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဘုရားကို အေလးထားမႈဟာ
အင္မတန္မွ အေရးၾကီးတယ္။သက္ေတာ္ထင္ရွား
ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္က ဘုရားကို
တစ္ေန႔ သံုးၾကိမ္သြားေရာက္ျပီး
ဆည္းကပ္ရင္ ဘုရားကို
အေလးထားရာေရာက္တယ္တဲ့။
အဲ့ဒီလို မလုပ္ဘူးဆိုရင္ အေလးမထားရာေရာက္တယ္ေပါ့။
အခုသက္ေတာ္မရိွေတာ့ဘူး။ျမတ္စြာဘုရား
ပရိနိဗၺာန္စံသြားျပီ။
ပရိနိဗၺာန္စံသြားတဲ့ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ေစတီေတာ္ကို
လာေရာက္ျပီးေတာ့ ဖူးေမွ်ာ္မႈမလုပ္ဘူးဆိုရင္
ဒါဘုရားကို မေလးစားရာ ေရာက္တယ္။
ဟိုလိုေဆာ္ကားေနမွ မေလးစားတာ မဟုတ္ဘူး။
ဘုရားဖူးမေရာက္ရင္ပဲကို မေလးစားဖူးလို႔ဆိုတာ။
မေလးစားဘူးဆိုတာ အေလးမထားဘူးလို႔ေျပာတာ။
ကို္ယ္ေန႔စဥ္စားဝတ္ေနေရး လုပ္ေနတာကို
အေလးထားေသာ္လည္း ဘုရားကို
အေလးမထားဘူးဆိုတဲ့အဓိပၸာယ္ပဲေရာက္တယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔
စိတ္ဓာတ္ဟာ အင္မတန္မွ အေရးၾကီးတယ္လို႔ေျပာတာ။
အေလးအနက္ထား ကုသိုလ္ေတြရဖို႔အတြက္ ။
ဂါရဝ-မဂၤလာဆိုတာ တစ္ခ်ဳိ႕ကလြယ္လြယ္ေလး
ေအာက္ေမ့ေနတာ။လူေတြ႕လို႔ရိွရင္ ေခါင္းေလးငံု႔သြားမယ္
ခါးေလးကိုင္းသြားမယ္ ဒါေလးေလာက္ပဲ ဂါရဝ-လို႔ထင္ေနၾကတာ။
မဟုတ္ဘူး အေလးထားတာကို ေျပာတာ။
အဲ့ဒီေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားကို လာေရာက္ျပီးေတာ့
ရိွခိုးမႈမျပဳဘူး ေစတီေတာ္ၾကီး ရိွေနတဲ့ေနရာျမင္လိုက္တဲ့အခါ
လက္အုပ္ခ်ီလိုက္ရမယ္။
ဒီလိုဆိုလိုတယ္။ေစတီေတာ္ၾကီးအနီးအပါးမွာ
က်င္ၾကီးက်င္ငယ္စြန္႔မယ္။ထီးေဆာင္းလာမယ္
ဖိနပ္စီးလာမယ္ မေလးစားရာ ေရာက္တယ္ေလ။
တိဘက္ လူမ်ဳိးေတြရဲ႕ ဘုရားေပၚေလးစားမႈျပပံုေလး
အဲ့ဒီေလာက္မျပေတာင္မွပဲ စိတ္ထဲက ရိုက်ဳိးလာလို႔ရိွရင္
လူတိုင္း လူတိုင္းဟာ
ေလးစားဖို႔ ဝန္မေလးဘူးေပါ့။
တကယ္အေလးအနက္ထားလာလို႔ ရိွရင္
တိဘက္ေတြက ဘုရားကို ဘယ္ေလာက္ေလးစားတုန္းဆိုရင္
ဘုရားရိွရာအရပ္ကို သြားတဲ့အခါမွာ ရိုးရိုးေျခေထာက္နဲ႔မသြားဘူး။
ဝမ္းလ်ားထိုးျပီး ရိွခိုးျပီးသြားတာ။အဲ့ဒါ
တစ္မိုင္လည္းမဟုတ္ဘူး ႏွစ္မိုင္လည္းမဟုတ္ဘူး။
ဘုရားကို ဝမ္းလ်ားထိုးထိုးျပီးေတာ့ ရိွခိုးျပီးသြားမယ္။
အားလံုးေတြ႕ဖူးၾကပါလိမ့္မယ္။ဗုဒၶဂါယာနားမွာ ဘုရားကို
ဝမ္းလ်ားထိုးျပီးေတာ့ ရိွခိုးၾကတာရိွတယ္ေလ။
သံသုမာဒ ပတိတ ဝ႑နာ - မိေက်ာင္း ရိွခိုးနည္း ရိွခိုးတာေပါ့။
အဲ့ဒီေတာ့ ဘုရားဖူးလာလို႔ရိွရင္ တစ္ခ်ဳိ႕က
ေျခေထာက္နဲ႔လာတာ မဟုတ္ဘူး။
ဘုရားရိွတဲ့ဘက္ကို ဦးတည္ျပီးေတာ့ ဦးတိုက္ဝမ္းလ်ားေမွာက္လိုက္
အဲ့ဒီေနရာ ခဲေလးခ်မွတ္လိုက္ အဲ့ဒီေနရာေျခေထာက္နဲ႔ခ် ေရွ႕ကို
အလ်ားထိုးလိုက္။ခဲေလးခ်မွတ္လိုက္
ေနာက္ထပ္အလ်ားထိုးလိုက္နဲ႔ အဲ့ဒီပံုစံနဲ႔လာတာ။
ဘယ္ေလာက္ေလးစားတယ္ဆိုတာ
စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့။
အဲ့ဒီေလာက္ၾကီး
မလုပ္နိဳင္ေတာင္မွပဲ အေလးအနက္ထားျပီး ဘုရားကို
ေရာက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေက်နပ္စရာၾကီးပဲေပါ့။
ဒီလိုဆိုတာေနာ္။
အဲ့ဒီေတာ့ ဒီေစတီေတာ္နဲ႔ ပတ္သက္လာတဲ့အခါမွာ
ျမတ္စြာဘုရားရိွတဲ့ေနရာမွာေက်ာေပးျပီးေတာ့ ထိုင္တာတို႔
ဘုရားထဲလာျပီးေတာ့ ေထြရာေလးပါး
စကားေတြ ေလွ်ာက္ေျပာတာတို႔ အတြဲေတြလာတာတို႔ ဒါ
မေလးစားရာေရာက္တယ္။ဘုရားဆိုတာက ေလးစားရမယ့္ေနရာပဲ။
ေလးစားရမယ့္ေနရာဆိုေတာ့
ေလးစားတဲ့အေနနဲ႔ပဲ လာသင့္တယ္ေပါ့။
တျခားအေနအထားမ်ဳိးနဲ႔ မလာသင့္ဘူး။
ေအးျမန္မာလူမ်ဳိးေတြကေတာ့ ဘုရား တရား သံဃာ ရတနာသံုးပါး
ဦးထိပ္ထားတယ္လို႔တာဆိုတာ တကယ္ကေတာ့
ဦးထိပ္မထားဘူးေအာက္ေရာက္ေရာက္သြားတယ္
တစ္ခါတစ္ေလက်ေတာ့ အဲ့လိုျဖစ္ေနတယ္။
ေနာက္မွာ ထားတာက မ်ားမ်ားသြားတယ္ေပါ့။
ဘုရားထက္ အေပ်ာ္ အပါးဘက္ကို
အားေရာက္သြားတယ္ေပါ့။
ဒါေၾကာင့္မို႔ သတၳဳအဂါရဝဆိုတဲ့ေနရာမွာ ဘုရားထက္ျမင့္တဲ့ေနရာထိုင္တယ္
ဘုရားေက်ာေပးထိုင္တယ္။ဘုရားေရွ႕မွာေထြရာေလးပါး
စကားေတြေျပာေနတယ္။မရိုမေသေနတယ္ ထိုင္တယ္ဆိုရင္ ဒါေတြက
အဂါရဝ-လို႔ေခၚတယ္။မေလးစားဘူးေလ။
ဂရုမစိုက္ဘူးဆိုတဲ့ပံုစံျဖစ္တယ္ေပါ့။
တစ္ခါတုန္းက ဘုန္းၾကီးတို႔ မံုရြာမွာတရားပြဲရိွလို႔သြားတယ္။
တရားေဟာျပီးတဲ့အခါက်ေတာ့ ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ၾကီးကို ကန္ေတာ့ဖို႔
ဘုရားရဲ႕ဂႏၶာကုဋီတိုက္ကိုသြားတဲ့အခါက်ေတာ့
နိဳင္ငံျခားသားတစ္ေယာက္ ဘုရားေရွ႕မွာတရားထိုင္ေနတာေတြ႕တယ္။
အဲ့ဒီေတာ့ သူ႕နားကျဖတ္ျပီးေတာ့ ဘုန္းၾကီးတို႔အတြင္းကိုဝင္ျပီးေတာ့
ကန္ေတာ့တယ္။ကန္ေတာ့ေတာ့ သူကလာစကားေျပာတယ္။
ဘယ္နိဳင္ငံကလဲ ဘာညာစကားေျပာျပီးေတာ့ သူကဘာျပန္ေမးလဲဆိုေတာ့
ဗမာဗုဒၶဘာသာေတြတဲ့ ဘုရားေရွ႕ထိုင္ျပီးေတာ့ စကားထိုင္ေျပာေနၾကတယ္တဲ့။
ဆူညံ ဆူညံနဲ႔ဝင္လာ ဘုရားကိုရိွခိုးျပီး ထသြား။ဘယ္သူမွတေလးတစား
လုပ္တာကိုမေတြ႕ရဘူးဆိုတာကို သူကေျပာျပတယ္။ဟုတ္ေနေတာ့လည္း
ကိုယ္က ဘာေျပာလို႔ရမွာလဲ ။တို႔ဆီက ေပါလို႔နဲ႔တူပါတယ္လို႔
မင္းတို႔ဆီကေတာ့ ရွားလို႔ ေလးစားတာထင္တယ္လို႔ ဒီလုိပဲေျပာရေတာ့တာ။
အဲ့ဒီေတာ့ ေလးစားမႈဆိုသည္မွာ အေလးထားမႈကိုေျပာတာ။
အဲ့ဒါဗုဒၶအဂါရဝ-သတၳဳအဂါရဝ-လို႔ေခၚတယ္။ဒီအဂါရဝတရား(၆)ပါးမွာ
သတၳဳ အဂါရေဝါ-ဘုရားကိုတေလးတစားမလုပ္တာ။ဓေမၼ
အဂါရေဝါ-တရားနဲ႔ပတ္သက္ျပီးအေလးအစားမရိွတာ။
သံေဃ အဂါရေဝါ-သံဃာနဲ႔ပတ္သက္ျပီး
ေလးစားမႈ မရိွတာ။သိကၡာယအဂါရဝါ-ကိုယ္က်င့္ရမယ့္
ကိုယ့္က်င့္တရားနဲ႔ပတ္သက္ျပီး တေလးတစားမရိွတာ။
အပၸမာေဒ အဂါရေဝါ-ကုသိုလ္တရားနဲ႔မေမ့ရဘူးဆိုတဲ့
အပၸမာဒတရားေပၚမွာ ေလးစားမႈမရိွတာ။ပဋိသႏၶာေရ အဂါရေဝါ -
လူဆိုတာအခ်င္းခ်င္း ဆက္သြယ္
ျပီးေတာ့ေနရတာ။ပဋိသႏၶာရ-တို႔ဆိုတာဟာ ေျပျပစ္စကားေျပာရတယ္
။ဧည့္ခံတာ စကားေျပာတာမ်ဳိးလုပ္ရတယ္။အဲ့ဒါမလုပ္လို႔ရိွရင္
ဒါကိုအေလးအနက္မထားရာ
ေရာက္တယ္တဲ့။ေဟာအေလးအနက္မထားတာ(၆)မ်ဳိးဆိုျပီး
အဂါရဝ(၆)မ်ဳိးဆိုျပီး ဒီလိုေဟာထားတာ ရိွတယ္။
အဲ့ဒီအဂါရဝ(၆)မ်ဳိးဆိုတာ ေသခ်ာစဥ္းစားၾကည့္လိုက္လို႔ရိွရင္
တန္ဖိုးမထားတာ မေလးစားတာကိုအဂါရဝလို႔ေခၚတယ္။
တန္ဖိုးထားတတ္ရမယ္ ေလးစားတတ္ရမယ္။ဘုရားကို
တန္ဖိုးထားျပီဆိုကတည္းက ဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ ဘုရားေရွ႕မွာ
မဟုတ္တာဘယ္လုပ္ေတာ့မလဲ။
တန္ဖိုးထားတယ္ေလ ဘုရားကို။အခုက
တန္ဖိုးကိုတျခားေနရာသြားထားတာနဲ႔ တူတယ္။ျမတ္စြာဘုရားကို
တန္ဖိုးမထားပဲနဲ႔ ဘုရားထက္တန္ဖိုးၾကီးေနတဲ့
အရာကို သြားျပီးတန္ဖိုးသြားထားတယ္နဲ႔တူတယ္။
အဲ့ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဒါမ်ဳိးေတြဟာ ဗုဒၶအဂါရဝ-ျဖစ္တယ္တဲ့။
အဲ့ဒီေတာ့ ဂါရဝ-ေလးစားရမယ္ဆိုတာ
နံပါတ္(၁)ဘုရားကို ေလးစားရမယ္။နံပါတ္(၂)ပေစၥကဗုဒၶါ
ဘုရားျပီးရင္ေတာ့ ထူးျခားတဲ့အျမတ္ဆံုးပုဂၢိဳလ္က ပေစၥကဗုဒၶပဲ။
နံပါတ္(၃)ကဗုဒၶရဲ႕တပည့္သာဝက၊
ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ေတြကိုေလးစားရမယ္။နံပါတ္(၄)က
အာစရိယ-ကိုယ့္ကို ဘဝမွာအေျခက်အေနက်ေအာင္
သြန္သင္ျပသခဲ့တဲ့ ေက်းဇူးရွင္ဆရာေတြကို
ေလးစားရမယ္။နံပါတ္(၅)က ဥပစၨ်ာယတဲ့ ကိုယ့္ကို
အနီးကပ္ ၾကီးၾကပ္သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးတဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးကို ေလးစားရမယ္တဲ့။
နံပါတ္(၆)က အေမကိုေလးစားရမယ္။
နံပါတ္(၇)က အေဖကို ေလးစားရမယ္။
နံပါတ္(၈)က ကိုယ့္ထက္ၾကီးတဲ့အကိုၾကီးကို ေလးစားရမယ္။
နံပါတ္(၉)က ကိုယ့္ထက္ၾကီးတဲ့အမၾကီးေတြကို ေလးစားရမယ္။
ဒါက မိသားစုထဲနဲ႔သြားဆိုင္တယ္ေပါ့။ဒါေတြဟာ
ဂါရဝတရားထားရမယ့္ပုဂၢိဳလ္ေတြလို႔ မဂၤလသုတ္မွာ
အ႒ကထာမွာ ဒီလိုဖြင့္ထားတယ္။
အဲ့ဒီေတာ့ ေလးစားတယ္ဆိုသည္မွာ
ခုနကေျပာသလို အရိုအေသေပးရံုတင္ေလးစားတယ္လို႔ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။
အေလးအနက္ထားရမယ္ ဒီပုဂၢိဳလ္ေတြကို။
အခုေတာ့ ခင္ပြန္းၾကီး(၁၀)ပါးဆိုျပီးေတာ့ လုပ္ၾကတယ္ေလ။
အေလးအနက္ထားရမယ့္ပုဂၢိဳလ္ေတြကို ခင္ပြန္းၾကီး(၁၀)ပါးဆိုျပီးေျပာတာ
အခုေျပာတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြကလည္း
အေလးအနက္ထားရမယ့္ပုဂၢိဳလ္ေတြပဲ။အဲ့ဒါမွ ဂါရဝမဂၤလာဆိုတာ
ကိုယ့္သႏၱာန္မွာ ျပည့္စံုမွာျဖစ္တယ္ေပါ့။တန္ဖိုးထားတတ္ရမယ္။
အေလးအနက္ထားတတ္ရမယ္လို႔ ဒီလိုဆိုလိုတာ။
ဟုတ္ျပီ အဲ့လိုအေလးအနက္မထားနိဳင္ဘူးဆိုရင္
ဥပမာမယ္ ဘုရားကို မေလးစားဘူးဆိုသည္မွာ
ဘုရားကိုေက်ာေပးထိုင္တယ္။ေနာက္ျပီးေတာ့
ေစတီရင္ျပင္ထဲမွာ ထီးေဆာင္းဝင္တယ္။ဖိနပ္စီးဝင္တယ္။
ေထြရာေလးပါးစကားေတြကိုေျပာတယ္။ဘုရားကိုရိွခိုးဝတ္ခ်ျခင္းမျပဳဘူးဆိုတာ။
အဂါရဝျဖစ္တယ္လို႔ ဒီလိုဆိုတယ္။ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဒါဟာအင္မတန္မွ
အေရးၾကီးတယ္ေပါ့။ကိုယ္လုပ္တဲ့အလုပ္ကေတာ့ အမွတ္တမဲ့လုပ္လိုက္တာပဲ။
ဒါေပမယ့္လို႔ မေလးစားတာေရာက္တဲ့အခက္ေတြက အဲ့ဒါေတြပဲ။
ေနာက္တစ္ခုက ဓမၼအဂါရဝ-တရားနဲ႔ပတ္သက္ျပီး မေလးစားဘူး။
မွတ္သားဖို႔လိုအပ္တယ္။တရားနဲ႔ပတ္သက္လို႔ မေလးစားတာဆိုတာ
တရားပြဲရိွလို႔ သြားမနာတာ မေလးစားတာပဲ။
ဟိုလိုေထာ္ေလာ္ကန္႔လန္႔လုပ္ေနမွ မေလးစားတာေျပာတာ
မဟုတ္ဘူး။တရားပြဲရိွရဲ႕သားနဲ႔မသြားရင္
အဲ့ဒါတရားကို မေလးစားရာေရာက္တယ္တဲ့။
ဘယ္လိုပဲ တရားကိုေလးစားပါတယ္ေျပာေျပာ အဲ့ဒီပုဂၢိဳလ္က
တရားမနာဘူးဆိုရင္ တရားကို မေလးစားတဲ့
ပုဂၢိဳလ္ပဲလို႔ သတ္မွတ္တယ္။စာထဲမွာ ဒီလိုပဲဆိုထားတယ္
တရားကိုမေလးစားရာေရာက္တယ္တဲ့။တရားကို
တေလးတစားမနာဘူး။တရားေဟာေနတဲ့အခ်ိန္မွာ
စကားတိုးတိုးေျပာေနတယ္။အခုေခတ္ၾကေတာ့ ဖုန္းေျပာတယ္။
ဖုန္းဖြင့္ထားတယ္။ဒါလည္းပဲ ဒါလည္းပဲ တရားကိုမေလးစားရာေရာက္တယ္။
ဒါက ဘုန္းၾကီးက ၾကံဖန္ေလွ်ာက္ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။
(၁)စကားတေျပာေျပာနဲ႔တရားပြဲမွာထိုင္ေနရင္လည္း တရားကို မေလးစားရာေရာက္တယ္တဲ့။
(၂)တရားကိုတရိုတေသ တေလးတစားမမွတ္ယူဘူးဆိုရင္လည္း တရားကိုမေလးစားရာေရာက္တယ္တဲ့။
(၃)န သကၠစၥံ ဝါေစတိ-တရားဓမၼကို သူမ်ားကို တရားေဟာတဲ့ဘုန္းၾကီးကလည္း
တရားကို ေလးေလးစားစားမေဟာဘူးဆိုရင္
ဒါကမေလးစားရာေရာက္တယ္တဲ့။နာသူလည္းမေလးစားရာ
ေရာက္တယ္ ေဟာသူလည္း မေလးစားရာေရာက္တယ္။
အေလးအနက္ထားရမယ္လို႔ ဒီလိုဆိုလိုတယ္ေနာ္။
ေရွးတုန္းက ဘုန္းၾကီးတို႔ ငယ္ငယ္တုန္းက ၾကားဖူးလိုက္တယ္။
နိဳင္ငံျခားသားေတြရဲ႕ ေဝဖန္သံကိုၾကားလိုက္ဖူးတယ္။ဘုန္းၾကီးေတြရဲ႕တရားပြဲမွာ
တဝါးဝါး တဟားဟားနဲ႔လုပ္ေနၾကတာ ရိွတယ္မို႔လား။အဆိုေတြ အငိုေတြနဲ႔ေလ။
ဇာတ္သဘင္ဆန္ဆန္ေဟာတဲ့ ေခတ္တေခတ္ရိွခဲ့တယ္။
ရပ္လဲတရားဆိုျပီး။အဆိုေတြ အငိုေတြမ်က္ရည္က်မွ သေဘာၾကတယ္ေလ။
တရားဆိုတာ အငိုတိတ္ေအာင္ ေဟာရတာမဟုတ္ဘူး။
မ်က္ရည္က်မွ သေဘာက်တာေလ။တရားနာ ပရိတ္သတ္တရံႈ႕ရံႈ႕ျဖစ္ေနရင္
အဲ့ဒါေအာင္ျမင္တယ္လို႔ ယူဆတယ္ေပါ့။အဲ့ဒီလို အဆိုေတြ အငိုေတြနဲ႔ မ်က္ရည္က်ေအာင္
ေဟာခဲ့ဖူးတဲ့ တရားပြဲေတြလည္း ရိွခဲ့ဖူးတယ္။အဲ့ဒီမွာ နိဳင္ငံျခားသားေတြက
ဘာေတြေဝဖန္တုန္းဆိုေတာ့ ဘုရားရဲ႕တရား ဗုဒၶရဲ႕တရားဟာ အင္မတန္မွ
ေလးနက္တယ္တဲ့။အင္မတန္မွ ေလးနက္တဲ့တရားေတြကို ဘာျဖစ္လို႔
ဟာသလုပ္ျပီး တဝါးဝါးနဲ႔ ေဟာေန လုပ္ေနရသလဲတဲ့ ေဟာ။
အဲ့ဒီလို ေဝဖန္တာ ၾကားဖူးတယ္။အဲ့ဒါဟာ မေလးစားျခင္းတစ္မ်ဳိးပဲလို႔ ဒီလိုမွတ္ရမယ္။
တရားဆိုတာ အေလးအနက္ဆင္ျခင္ စဥ္းစားျပီးေတာ့ ကိုယ္တိုင္လည္း
လိုက္နာက်င့္သံုးရမယ္။မွတ္မွတ္သားသားလည္းနာရမယ္။
နာျပီးတဲ့အခါမွာ အနက္အဓိပၸာယ္ကို စဥ္းစားရမယ္။စဥ္းစားျပီးတဲ့အခါ
လိုက္နာက်င့္သံုးရမယ္။ၾကည့္ေလ အရွင္အႆဇိကို
အရွင္ဘုရား ဘယ္သူ႔တပည့္တုန္း ဘယ္သူ႕ဝါဒကိုႏွစ္သက္တုန္း ဘယ္သူ႕
ကိုရည္စူးျပီး သကၤန္းဝတ္လာတာတုန္းလို႔ အရွင္သာရိပုတၱရာအေလာင္း
ဥပတိႆပုရိပိုဇ္ကေမးတဲ့အခါမွာ အရွင္အႆဇိက ေျဖတယ္။ေနာက္ဆံုးမွာ
အရွင္ဘုရားတို႔ရဲ႕ ဆရာဝါဒကိုေျပာျပစမ္းပါဆိုေတာ့
အရွင္အႆဇိက ဘယ္ေလာက္ေလးစားတုန္းဆိုလို႔ရိွရင္ သူေလးစားပံုေလး
အေလးထားပံုးေလးကို ေျပာျပမယ္။
သူရဟႏၲာၾကီးပဲ သူတရားေတြအမ်ားၾကီးေျပာနိဳင္တာေပါ့။
ဓမၼစၾကၤာကိုနာထားျပီးျပီ။အနတၱလကၡာသုတ္နဲ႔ ရဟႏၲာျဖစ္ထားတဲ့ပုဂၢိဳလ္ပဲ။
သို႔ေသာ္တန္ဖိုးထားတတ္ေအာင္ဘာေျပာလိုက္လဲဆိုရင္ သူအခုမွ
သာသနာေဘာင္ေရာက္လာတာ မၾကာေသးဘူးတဲ့။
မၾကာေသးေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ဝါဒကို သူအက်ယ္ၾကီးမေျပာနိဳင္ဘူးတဲ့။
ဒါေလးစားတဲ့အေနနဲ႔ေျပာတာေလ။ဘုရားေဟာတာေတြ သူအကုန္လံုး
မသိပါဘူးတဲ့။
တကယ္ေတာ့သူရဟႏၲာျဖစ္ေနျပီေနာ္။အဲ့ဒီစကားဟာ
ျမတ္စြာဘုရားကို သိပ္ဘယ္ေလာက္တန္ဖိုးထားျပီးေျပာသလဲဆိုတာ
စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့။သူအခုမွ ေရာက္လာတာျဖစ္လို႔ အက်ယ္ၾကီးမေျပာနိဳင္ပါဘူးတဲ့။
အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေတာ့ ေျပာပါမယ့္လို႔ဆိုေတာ့
အရွင္သာရိပုတၱရာအေလာင္းက ဘာေျပာတုန္းဆိုရင္ အဓိပၸာယ္ပဲေျပာပါတဲ့။
သူလိုခ်င္တာ Meaning ပဲေပါ့။အနက္အဓိပၸာယ္ပဲ သူလိုခ်င္တယ္
စကားလံုးေတြ အမ်ားၾကီးေျပာဖို႔ မလိုပါဘူးလို႔ ဆိုတယ္။ေဟာနာသူကလည္း
တေလးတစား ေဟာေျပာေပးတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကလည္း တေလးတစားဆိုေတာ့
သစၥာေလးပါးကို အတိုေလးရွင္းျပလိုက္တာနဲ႔ ဟိုက ေသာတာပန္ျဖစ္သြားတယ္။
ဒီလိုျဖစ္ရမွာေနာ္။ေဟာတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကလည္း တရားေပၚမွာ သိပ္တန္ဖိုးထားတယ္။
ငါအခုမွ ေရာက္လာတာအက်ယ္ၾကီးမေျပာနိဳင္ဘူး။သို႔ေသာ္အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေတာ့
ေျပာမယ္။ဒါတန္ဖိုးထားတဲ့စကားပဲ။ရဟႏၲာပဲ သူေဟာနိဳင္တာေပါ့။
သို႔ေသာ္ ဘုရားကိုေလးစား တရားျမတ္နိဳးတဲ့အေနနဲ႔ ဒီစကားကိုေျပာလိုက္တာ။
နာတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကလည္း တေလးတစားနာလိုက္တယ္။အဲ့ဒါမ်ဳိးကို ဓေမၼဂါရဝ
တရားေပၚမွာ ေလးစားတယ္လို႔ေခၚတာ။
အဲ့ဒီေတာ့ ေလးစားတယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ဟာ တန္ဖိုးထားတယ္ဆိုတဲ့
အဓိပၸာယ္ကိုဆိုလိုတယ္။အဲ့ဒီလိုတန္ဖိုးမထားဘူး တရားပြဲမွာ
ဒီလိုတေလးတစား မနာဘူးဆိုရင္ ဓေမၼအဂါရဝ-ျဖစ္တယ္။
ေဟာဒီလိုဆိုတာေပါ့ေနာ္။
{ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ဘုရား)
မူရင္းေရးသားပူေဇာ္သူ
မဇြ်ီမေျမမွတရားသ
Credit original writer
မူရင္းေရးသားသူ ကုသိုလ္႐ွင္၏ ဓမၼဒါနအား သာဓု သာဓု သာဓု ေခၚပါ၏ ။
စာလုံး
ႂကြေရာက္လာၾကေသာ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုံး ကိုယ္၏က်န္းမာျခင္း စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္း ႏွင့္ျပည့္စုံၾကပါေစ။
Tuesday, November 22, 2016
သတိမထားမိေသာ အဂါရဝႀကီးမ်ား
Labels:
ဓမၼစာေပမ်ား
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment