((၄))(2))
ေဟတုပစၥေယာတိ
ေဟတူ ေဟတု
သမၸယုတၱကာနံ ဓမၼာနံ တံသမု႒ာနာ
နဥၥ ရူပါနံ
ေဟတုပစၥေယန
ပစၥေယာ။
ဤကား
စာပ႒ာန္းအရတည္း။
႐ြာပ႒ာန္း အရ တုိ႔ကုိ ျမန္မာဘာသာနွင့္
ျပန္ဆုိ၍ ျပရန္ကား-
ေဟတုပစၥေယာတိ-
ေဟတုပစၥည္း
ဟူသည္ကား၊
(ဝါ)
ေလာဘ
ေဒါသ
ေမာဟ
အေလာဘ
အေဒါသ
အေမာဟ
တည္းဟူေသာ အေၾကာင္းတရားတုိ႔
သည္၊
ေဟတု
သမၸယုတၱကာနံ -
ေလာဘ
ေဒါသ
ေမာဟ
အေလာဘ
အေဒါသ
အေမာဟ
တည္းဟူေသာ
ဟိတ္တုိ႔နွင့္ ယွဥ္ကုန္၊
ဓမၼာနဥၥ -
စိတ ္၊ ေစတသိက္
တရားတုိ႔အား
လည္းေကာင္း၊
တံသမု႒ာနာနံ-
ထုိေလာဘ
ေဒါသ
ေမာဟ
အေလာဘ
အေဒါသ
အေမာဟ
တည္းဟူေသာ
ဟိတ္တုိ႔ေၾကာင့္
ျဖစ္ကုန္ေသာ၊
ရူပါနဥၥ -
စိတ္တၱဇရုပ္ ၊
ပဋိသေႏၶကမၼဇရုပ္တုိ႔
အား၄င္း
ေဟတုပစၥေယန-
အေၾကာင္းအရင္း
ျဖစ္ေသာ ေဟတုပစၥယ
သတၱိျဖင့္၊
ပစၥေယာ
ဥပကာရေကာ -
ခပ္သိမ္းကိစၥ ခုိင္ၿမဲၾကမႈ ေၾကးဇူးျပဳသည္ ၊
ေဟာတိ - ျဖစ္၏ ။
ေဆာင္ပုဒ္
(၁)ေလာ ေဒါ ေမာေဟ၊ မုိက္မွားေန ၊
မွတ္ေလေဟတု
ေၾကင္းရင္းစု ၊
(၂)အေလာ အေဒါ ၊ အေမာသုံးေထြ ၊
ေကာင္းျမတ္ေန ၊
မွတ္ေလေဟတု
ေၾကာင္းရင္းစု ။
(၃)ေဟတုပစၥယ
ျဖစ္ပ်က္ၾက ၊
အနိစၥစု
ျမင္ေအာင္ရႈ ။
ဟူေသာ
ဤျမန္မာစကားကုိ
အက်ဥ္း
ခ်ဳပ္ျပဆုိေသာ္
ထုိဟိတ္ေျခာက္ပါးတုိ႔
အရကား ၊
ေလာဘဟိတ္ ၊
ေဒါသဟိတ္ ၊
ေမာဟဟိတ္ ၊
အေလာဘဟိတ္ ၊ အေဒါသဟိတ္ ၊
အေမာဟဟိတ္
အားျဖင့္
ေျခာက္ပါးတုိ႔တည္း
။(ဝါ)လုိျခင္သည့္ ၊
အေၾကာင္း
၊ ျပစ္မွားသည့္
အေၾကာင္း ၊
၊ ေတြေဝသည့္ အေၾကာင္းအားျဖင့္ ၊
၊ မလုိျခင္သည့္
အေၾကာင္း ၊
၊မျပစ္မွားသည့္
အေၾကာင္း ၊
၊ မေတြေဝသည့္-
အေၾကာင္းအားျဖင့္ ၊
ေျခာက္ပါးတုိ႔တည္း ။
ဤေျခာက္ပါးတုိ႔ကား
႐ြာပ႒ာန္း
စကားတုိ႔တည္း ။
ဤစာပ႒ာန္း၊ ႐ြာပ႒ာန္းအရတုိ႔ကုိ
သူငါတုိ႔အတြင္းမွာ အခ်င္းခပ္သိမ္း
မ်ားေသာအားျဖင့္ ျဖစ္ပ်က္လ်က္ရွိ
ရွိေနၾကပါေသာ
ငါပ႒ာန္းအရတုိ႔ကုိ
သိရွိလုိၾကပါမူ
ေျခာက္ဒြာရတုိ႔ျဖင့္
(ဝါ) မ်က္စ္ိေပါက္ ၊
နားေပါက္ ၊
နွာေခါင္းေပါက္ ၊
လ်ာေပါက္ ၊
ကုိယ္ေပါက္ ၊
မေနာေပါက္တုိ႔ျဖင့္
အာရုံေျခာက္ပါးတုိ႔ကုိ
(ဝါ) အဆင္းဟူသမွ် ၊
အသံဟူသမွ် ၊
အနံ႔ဟူသမွ်
အရသာဟူသမွ် ၊
အေတြ႕ဟူသမွ် ၊
သေဘာဟူသမွ်
တု္ိ ့ကို
သတၱဝါသိ ၊ ပုဂၢဳိလ္သိ ၊
သူသိ ၊ ငါသိတုိ႔
ျဖစ္ေပၚသမွ်
သိလုံး တုိ႔ကား
(ဝါ) သိစိတ္ တုိ႔ကား
ေဇာစိတ္နွင့္
သိလုံးတုိ႔ခ်ည္းပဲဟူ၍
(ဝါ)သိစိတ္တုိ႕
ခ်ည္းပဲဟူ၍
ေဇာစိတ္တုိ႔ႏွွင့္
သိရွိၾက
ကုန္ရာ၏ ။
ဤေဇာကလည္း
ကုသုိလ္ေဇာ ၊
အကုသုိလ္ေဇာ ၊
ႀကိယာေဇာဟူ၍
သုံးပါးရွိၾကရာတြင္
ႀကိယာေဇာ
သည္ကား
(ဝါ)
ကုသုိလ္
အကုသုိလ္တုိ႔မွ
လြတ္ေသာ
ဘုရား
ရဟႏၲာတုိ႕သည္
အကုသုိလ္လုံးဝ
မျပဳေတာ့
ကုသုိလ္မလုိေတာ့
ကုသုိလ္အမႈတုိ႕ကုိ
အစဥ္ျပဳေသာ္လည္း
ကုသုိလ္မေျမာက္ေတာ့
မျဖစ္ေတာ့ဟုသိရသည္
ထုိအကုသုိလ္မျပဳေတာ့
ကုသုိလ္မျဖစ္ေတာ့ေသာ
ထူးျခားျဖစ္စဥ္ကုိ
အဗ်ာကတ ဟုေခၚသည္
သည္ထက္ပုိ၍
ကြ်နုပ္လည္းမသိ
ေတာ့
ဘုရားရဟႏၲာတု္ိ ့
မွာသာၾက၏ ။
ႀကြင္းနွစ္ပါး
ျဖစ္ေသာ
ေကာင္းေသာ
ျပဳလုပ္ျခင္းႏွင့္
မေကာင္းေသာ
ျပဳလုပ္ျခင္းတုိ႔ကား
ပုထုဇဥ္ ၊ ေသကၡ
ပုဂၢဳိလ္တုိ႔မွာ
ျဖစ္ၾကရာဝယ္
အထက္သုိ႔
အတက္သေဘာ ၊
အဆန္သေဘာ
အလင္းသေဘာသုိ႔ ေရာက္ေအာင္ကား
ႀကံေဆာင္အားထုတ္
ယူၾကရတာလုိ
ကုသလာ ဓမၼာ
ဆုိတဲ့
ေကာင္းတဲ့
သေဘာျဖစ္ၾကေအာင္
ေယာနိေသာ
မနသီကာရ ၊
(ဝါ)
ေကာင္းျမတ္ေသာ
အေၾကာင္းတုိ႕ကုိ
စဥ္းစါးျခင္း
သံဝရ
မေကာင္းေသာ
အလုပ္တုိ႕ကုိ
မလုပ္မိေအာင္
ကုိယ္နွႈပ္စိတ္ တုိ႕ကုိ
ထိမ္းခ်ဳပ္ျခင္း
ကလ်ာဏမိတၱ
စသည္
အေၾကာင္း
တရားမ်ားနွင့္
ညီၫြတ္ေအာင္ ျပဳျပင္
အားေပးမွ ျဖစ္နႈိင္ၾက၏ ။
၄င္းနွင့္ျပဳ
ျပင္မေပးၾကက အလုိလုိ အနိမ့္သုိ႔ က်ျခင္း ၊
ေအာက္သုိစုံျခင္း ၊
အမုိက္ေမွာင္ျခင္းတုိ႔ ေတြ႕ ၾကဳံၾကရတာလုိ
သတၱဝါအစားစားတုိ႔မွာ ဓမၼတာတရား
မ်ားေသာအားျဖင့္
ေကာင္းတာတုိ႕ကုိ
ေတြ႕ၾကဳံလ်င္
ေလာဘဟိတ္ ၊
ေမာဟဟိတ္
၊မေကာင္းတာကုိေတြ႕ ၾကလ်င္ ေဒါသဟိတ္ ၊
၊ သာမည တုိ႔ကုိ
ေတြ႕ၾကလ်င္
ေမာဟဟိတ္ ၊ တုိ႔
အသီးသီးျဖစ္တတ္
ၾကသည္ဟု သိရွိၾကၿပီးမွ
အကုသုိလ္
ျဖစ္ရန္
မသင့္မတင့္
နွစ္လုံးသြင္းျခင္း
အေယာနိေသာ
မနသီကာရနွင့္
မေစာင့္စီးခ်င္း
အသံဝရ စသည္
ျဖစ္ၾကသူတုိ႔သည္
အလုိရွိအပ္
နွစ္သက္အပ္ေသာ
အာရုံ ေျခာက္ဝ ၊
(ဝါ)အဆင္း
အသံ
အနံ႕
အရသာ
ေတြ႕ထိစရာ
ႀကံေတြးစရာ
ဣ႒ာရုံဟူသမွ်တုိ႔ကုိ
(၆) ဒြာရတုိ႔မွာ
(ဝါ)
မ်က္စိ နား နွာ
လ်ွာ ကုိယ္ စိတ္
ေဇာဝီထိ တုိ႔ႏွင့္
(ဝါ)
ျမင္သိ စိတ္
ၾကားသိ စိတ္
နံသိ စိတ္
စါးသိ စိတ္
ထိသိ စိတ္
ႀကံသိ စိတ္
တုိ႕နွင့္ သိရွိၾက
ေသာအခါ
မ်ားေသာအားျဖင့္
နွစ္သက္တြယ္တာ
ေသာေလာဘ
ျဖစ္တတ္သမွ် အလုံး
စုံတုိ႔သည္
အျပစ္ကုိမျမင္သည့္
ေမာဟ
ွနွစ္ပါး ေသာ
ေရေသာက္္ျမစ္ႀကီးမ်ား ေၾကာင့္သာ
(ဝါ)လုိခ်င္သည့္အေၾကာင္း
ေတြေဝသည့္အေၾကာင္း
တုိ႔ေၾကာင့္
ေဟတုပစၥယ ၏
အက်ဳိးပစၥယုပၸႏၷ တရားတုိ႔
(ဝါ) ဒုစၥရိတ၊ ဒုရာဇီဝ၊
အကုသလ အစားစား
ငါပ႒ာန္းတရားမ်ား
ျဖစ္ပြားၾကကုန္ရာ၏
ဟု
အကုသိုလ္ ဘက္က
ငါပ႒ာန္းတရားအရကုိ
သိရွိၾက ပါေလ။
******
--*--*--
No comments:
Post a Comment