စာလုံး

ႂကြေရာက္လာၾကေသာ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုံး ကိုယ္၏က်န္းမာျခင္း စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္း ႏွင့္ျပည့္စုံၾကပါေစ။

Tuesday, August 18, 2015

မွား​ေန​ေသာ ပ႒ာန္​း အဓိပၸါယ္​ အက်ဥ္​း စာရြတ္​

မွား​ေန ​ေသာ ပ႒ာန္​း အဓိပၸါယ္​ အက်ဥ္​း​ စာရြတ္​
( မှား​နေ ​သော ပဋ္ဌာန်​း အဓိပ္ပါယ်​ အကျဉ်​း​ စာရွတ်​ )

             ဒီ​ေန႔ ဦးဇင္​း ဓမၼမိတ္​​ေဆြ မ်ား ကို ပ႒ာန္​း အဓိပၸါယ္​ အက်ဥ္​း ဆိုၿပီ မွား​ေနတ့ဲ  နဲ႔ အမွား​ေလး တစ္​ခု ကို ​ေျပာ ျပ ပါ မယ္​ ။ သိသင္​့ သိထား စရာ ​ေလး ပါ ခု ခ်ိန္​ ျပင္​လို႔ ရပါ တယ္​ ​ေနာက္​ပိုင္​း တစ္​ႏိူင္​ငံလံုးျပန္​႔သြား ရင္​ျပင္​ လို႔ မလြယ္​​ေတာ့ ဘူး မသိသူ​ေတြ အမွန္​ထင္​လိမ္​့မယ္​ အာ့ ​ေၾကာင္​့ ဇာတ္​းလမ္​း​ေတြ မ​ေရးပဲ ခု ဟာ​ေလး ​ေရး လိုက္​တာပါ ။

            တစ္​ခ်ိဳ႕ အလႉ​ေတြ မွာ ပံုတြင္​ျပထား တ့ဲ ပ႒ာန္​းအဓိပၸါယ္​ အက်ဥ္​းခ်ဳပ္​ ဆိုတာ ​ေလး ​ေဝ​ေနတာ ​ေတြ႔ မိပါ တယ္​ ။ ဘယ္​လို ပုဂိၢဳလ္​ က ​ေရး ၿပီး စတင္​ျဖန္​႔ျဖဴးလဲ ​ေတာ့ မသိပါ ဘူး ။ ခု​ေနာက္​ ပိုင္​း ​ေတာ္​​ေတာ္​ ​ေလး ကို ​ေတြ႔​ေနရတာ ပါ ။ ပ႒ာန္​း က အင္​မတန္​က်ယ္​ျပန႔္ပါတယ္​ ။ ​ေသး​ေသး​ေလး နဲ႔ သူ႔ အဓိပၸါယ္​ ကို႔ ဖြင္​့ ဆိုဖို႔ မလြယ္​ပါ ဘူး ။ 

             ​ေဟတု ပစၥ​ေယာ ကို အဓိပၸါယ္​ လြယ္​လြယ္​ျပန္​ရင္​ ​ေဟတုက ဟိတ္​ ။ ပစၥ​​ေယာ က ​ေက်းဇူးျပဳတာ ။ ဟိတ္​ျဖစ္​ၿပီး ​ေက်းဇူးျပဳတာ​ေပါ့ ​။ ဟိတ္​က ၆ ပါး​ေတာင္​ ရိွ ပါ တယ္​ ။ ​ေလာဘ ဟိတ္​​ ​ေဒါသဟိတ္​ ​ေမာဟဟိတ္​ အ​ေလာဘ ဟိတ္​ အ​ေဒါသဟိတ္​ အ​ေမာဟိတ္​ ​ေတြ​ေပါ့ ။ ​ေလာဘဟိတ္​​ေၾကာင္​့ ခိုးမယ္​ ဝုက္​မယ္​ လိန္​မယ္​ ။ ဒါဆို ​ေလာဘ ​ေၾကာင္​့ ခိုးျခင္​း စတာ​ေတြ ျဖစ္​တာ​ေပါ့ ။ ​ေဒါသ​ဟိတ္​​ေၾကာင္​့ သူမ်ားအသက္​သတ္​ စတာ​ေတြျဖစ္​တာ​ေပါ့။

             သစ္​ျမစ္​​ေတြ​ေၾကာင္​့ သစ္​ပင္​ႀကီးရဲ႕ အကိုင္​း အခက္​​ေတြ ဟာစည္​ပင္​ လာသလို႔ ​ဟိတ္​​ေတြ​ေၾကာင္​့ စိတ္​​ေတြ ​ေစတသိတ္​​ေတြ ႐ုပ္​​ေတြ  ျဖစ္​တာ ကို ​ေဟတု ပစၥည္​းျဖင္​့ ​ေက်းဇူး ျပဳတယ္​ လို႔ ​ေျပာတာ ပါ။ ဒါကို သူက အကုသိုလ္​ ႏွင္​့ကင္​း ၍ ကုသိုလ္​ႏွင္​့ ယွဥ္​တြဲ ပါရ​ေစ လို႔ အဓိပၸါယ္​ ျပန္​ထား ပါ တယ္​ ။ အ​ေၾကာင္း အက်ိဳး ကို ျပထား တ့ဲ ပ႒ာန္​း ကို ​ေသျခာမသိပဲ ဆု​ေတာင္​း လို ပံုစံမ်ိဳး လုပ္​ ထား တာ ပါ။ 

              ပ႒ာန္​းဆို တာ ဆု​ေတာင္​း မဟုက္​ ပါ ။ အ​ေၾကာင္​း အက်ိဳး စတာ​ေတြ ကို ​ေဝဖန္​ပိုင္​းျခား ျပတာ ပါ ။ ပါဠိ လို​ေတာ့ ပစၥည္​း ပစၥယုပၸန္​ ပစၥယ သတၱိလို႔ ရိွ ပါ တယ္​ ။ ​ေအာက္​ပံု က စာ​ေတြ ဖက္​ၾကည္​့တာ အကုန္​ လံုး ပ႒ာန္​း အဓိပၸါယ္​ မဟုက္​ဘဲ ဆု​ေတာင္​း ေတြသာ ​ ျဖစ္​​​ေနပါတယ္​ ။ ဗုဒၶ ​ေဟာ​ေတာ္​ မူတာ ဆု​ေတာင္​း မဟုက္​ အ​ေၾကာင္​း အက်ိဳး ဆက္​ႏြယ္​ မူ႔​ေတြ ကို သံုးသပ္​ဆင္​ျခင္​ဖို႔ပါ ။ 

          အကုန္​​ေရးရ ရင္​ အ႐ွည္​ႀကီးျဖစ္​မွာ စိုး ၍ အစ တစ္​ခု ပဲ ​ေရးျပတာ ပါ အကုန္​ လံုး မွား ​ေနပါ တယ္​ ။ ထို႔ ​ေၾကာင္​့ ယၡဳပံုတြင္​ပါ ​ေသာ ပ႒ာန္​း အဓိပၸါယ္​ အက်ဥ္​း ဆို တာ ကို အမွား ႀကီး လို႔ သိထား ​ေစလို ပါတယ္​ ။ ပ႒ာန္​း အဓိပၸါယ္​ မဟုက္​ပဲ ကိုလို ရာ ​ေတာင္​း ထား တ့ဲ ဆု​ေတာင္​း စာမ်ွျဖစ္​ပါ တယ္​ ။ 

               ဥပမာ ျပရရင္​ "​ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၧာမိ = ခ်မ္​းသာ ရပါ လို႔ ၏ ဘုရား ။ ဓမၼ သရဏံ ဂစၦာမိ = က်န္​းမာရ ပါ လို ၏ ဘုရား ။ " အဲဒိ ပံုစံမ်ိဳးပါ မူရင္​း အမွန္​က ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၧာမိ = ျမတ္​စြာဘုရားကို ကိုးကြယ္​ရာဟူ၍ ဆည္​းကပ္​ပါ၏ ဒိလို အဓိပၸါယ္​ ပါ ။ ဒါကို မူရင္​း အဓိပၸါယ္​ ႏွင္​့ မသက္​ဆိုင္​ ကိုလိုရာ ကို ​ေတာင္​း ထား တ့ဲ ဆု​ေတာင္​း သက္​သက္​ သာ ျဖစ္​ပါ ​ေၾကာင္​း ​ေျပာ ၾကား ရင္​း ဦးဇင္​း ရဲ႕ စာ ကို ဒိမွာရပ္​ပါ မယ္​ ။

           အားလံုး​ေသာ ဓမၼမိတ္​​ေဆြ အ​ေပါင္​း က်န္​းမာ ခ်မ္​းသာၾကပါ ​ေစ။ အမွား ကို အမွား မွန္​းကြဲ ကြဲ ျပားျပား ​ေဝဖန္​ႏိူင္​ၾက သည္​ျဖစ္​ၾက ပါ​ေစ ။ 

                                                 အ႐ွင္​ ဗုဒၶ သိႆ
Zawgyi Font
........................................................................

မှား​နေ ​သော ပဋ္ဌာန်​း အဓိပ္ပါယ်​ အကျဉ်​း​ စာရွတ်​

             ဒီ​နေ့ ဦးဇင်​း ဓမ္မမိတ်​​ဆွေ များ ကို ပဋ္ဌာန်​း အဓိပ္ပါယ်​ အကျဉ်​း ဆိုပြီ မှား​နေတ့ဲ  နဲ့ အမှား​လေး တစ်​ခု ကို ​ပြော ပြ ပါ မယ်​ ။ သိသင်​့ သိထား စရာ ​လေး ပါ ခု ချိန်​ ပြင်​လို့ ရပါ တယ်​ ​နောက်​ပိုင်​း တစ်​နိူင်​ငံလုံးပြန်​့သွား ရင်​ပြင်​ လို့ မလွယ်​​တော့ ဘူး မသိသူ​တွေ အမှန်​ထင်​လိမ်​့မယ်​ အာ့ ​ကြောင်​့ ဇာတ်​းလမ်​း​တွေ မ​ရေးပဲ ခု ဟာ​လေး ​ရေး လိုက်​တာပါ ။

            တစ်​ချို့ အလှူ​တွေ မှာ ပုံတွင်​ပြထား တ့ဲ ပဋ္ဌာန်​းအဓိပ္ပါယ်​ အကျဉ်​းချုပ်​ ဆိုတာ ​လေး ​ဝေ​နေတာ ​တွေ့ မိပါ တယ်​ ။ ဘယ်​လို ပုဂိ္ဂုလ်​ က ​ရေး ပြီး စတင်​ဖြန်​့ဖြူးလဲ ​တော့ မသိပါ ဘူး ။ ခု​နောက်​ ပိုင်​း ​တော်​​တော်​ ​လေး ကို ​တွေ့​နေရတာ ပါ ။ ပဋ္ဌာန်​း က အင်​မတန်​ကျယ်​ပြန့်ပါတယ်​ ။ ​သေး​သေး​လေး နဲ့ သူ့ အဓိပ္ပါယ်​ ကို့ ဖွင်​့ ဆိုဖို့ မလွယ်​ပါ ဘူး ။ 

             ​ဟေတု ပစ္စ​ယော ကို အဓိပ္ပါယ်​ လွယ်​လွယ်​ပြန်​ရင်​ ​ဟေတုက ဟိတ်​ ။ ပစ္စ​​ယော က ​ကျေးဇူးပြုတာ ။ ဟိတ်​ဖြစ်​ပြီး ​ကျေးဇူးပြုတာ​ပေါ့ ​။ ဟိတ်​က ၆ ပါး​တောင်​ ရှိ ပါ တယ်​ ။ ​လောဘ ဟိတ်​​ ​ဒေါသဟိတ်​ ​မောဟဟိတ်​ အ​လောဘ ဟိတ်​ အ​ဒေါသဟိတ်​ အ​မောဟိတ်​ ​တွေ​ပေါ့ ။ ​လောဘဟိတ်​​ကြောင်​့ ခိုးမယ်​ ဝုက်​မယ်​ လိန်​မယ်​ ။ ဒါဆို ​လောဘ ​ကြောင်​့ ခိုးခြင်​း စတာ​တွေ ဖြစ်​တာ​ပေါ့ ။ ​ဒေါသ​ဟိတ်​​ကြောင်​့ သူများအသက်​သတ်​ စတာ​တွေဖြစ်​တာ​ပေါ့။

             သစ်​မြစ်​​တွေ​ကြောင်​့ သစ်​ပင်​ကြီးရဲ့ အကိုင်​း အခက်​​တွေ ဟာစည်​ပင်​ လာသလို့ ​ဟိတ်​​တွေ​ကြောင်​့ စိတ်​​တွေ ​စေတသိတ်​​တွေ ရုပ်​​တွေ  ဖြစ်​တာ ကို ​ဟေတု ပစ္စည်​းဖြင်​့ ​ကျေးဇူး ပြုတယ်​ လို့ ​ပြောတာ ပါ။ ဒါကို သူက အကုသိုလ်​ နှင်​့ကင်​း ၍ ကုသိုလ်​နှင်​့ ယှဉ်​တွဲ ပါရ​စေ လို့ အဓိပ္ပါယ်​ ပြန်​ထား ပါ တယ်​ ။ အ​ကြောင်း အကျိုး ကို ပြထား တ့ဲ ပဋ္ဌာန်​း ကို ​သေခြာမသိပဲ ဆု​တောင်​း လို ပုံစံမျိုး လုပ်​ ထား တာ ပါ။ 

              ပဋ္ဌာန်​းဆို တာ ဆု​တောင်​း မဟုက်​ ပါ ။ အ​ကြောင်​း အကျိုး စတာ​တွေ ကို ​ဝေဖန်​ပိုင်​းခြား ပြတာ ပါ ။ ပါဠိ လို​တော့ ပစ္စည်​း ပစ္စယုပ္ပန်​ ပစ္စယ သတ္တိလို့ ရှိ ပါ တယ်​ ။ ​အောက်​ပုံ က စာ​တွေ ဖက်​ကြည်​့တာ အကုန်​ လုံး ပဋ္ဌာန်​း အဓိပ္ပါယ်​ မဟုက်​ဘဲ ဆု​တောင်​း တွေသာ ​ ဖြစ်​​​နေပါတယ်​ ။ ဗုဒ္ဓ ​ဟော​တော်​ မူတာ ဆု​တောင်​း မဟုက်​ အ​ကြောင်​း အကျိုး ဆက်​နွယ်​ မူ့​တွေ ကို သုံးသပ်​ဆင်​ခြင်​ဖို့ပါ ။ 

          အကုန်​​ရေးရ ရင်​ အရှည်​ကြီးဖြစ်​မှာ စိုး ၍ အစ တစ်​ခု ပဲ ​ရေးပြတာ ပါ အကုန်​ လုံး မှား ​နေပါ တယ်​ ။ ထို့ ​ကြောင်​့ ယ္ခုပုံတွင်​ပါ ​သော ပဋ္ဌာန်​း အဓိပ္ပါယ်​ အကျဉ်​း ဆို တာ ကို အမှား ကြီး လို့ သိထား ​စေလို ပါတယ်​ ။ ပဋ္ဌာန်​း အဓိပ္ပါယ်​ မဟုက်​ပဲ ကိုလို ရာ ​တောင်​း ထား တ့ဲ ဆု​တောင်​း စာမျှဖြစ်​ပါ တယ်​ ။ 

               ဥပမာ ပြရရင်​ "​ ဗုဒ္ဓံ သရဏံ ဂစၧာမိ = ချမ်​းသာ ရပါ လို့ ၏ ဘုရား ။ ဓမ္မ သရဏံ ဂစၦာမိ = ကျန်​းမာရ ပါ လို ၏ ဘုရား ။ " အဲဒိ ပုံစံမျိုးပါ မူရင်​း အမှန်​က ဗုဒ္ဓံ သရဏံ ဂစၧာမိ = မြတ်​စွာဘုရားကို ကိုးကွယ်​ရာဟူ၍ ဆည်​းကပ်​ပါ၏ ဒိလို အဓိပ္ပါယ်​ ပါ ။ ဒါကို မူရင်​း အဓိပ္ပါယ်​ နှင်​့ မသက်​ဆိုင်​ ကိုလိုရာ ကို ​တောင်​း ထား တ့ဲ ဆု​တောင်​း သက်​သက်​ သာ ဖြစ်​ပါ ​ကြောင်​း ​ပြော ကြား ရင်​း ဦးဇင်​း ရဲ့ စာ ကို ဒိမှာရပ်​ပါ မယ်​ ။

           အားလုံး​သော ဓမ္မမိတ်​​ဆွေ အ​ပေါင်​း ကျန်​းမာ ချမ်​းသာကြပါ ​စေ။ အမှား ကို အမှား မှန်​းကွဲ ကွဲ ပြားပြား ​ဝေဖန်​နိူင်​ကြ သည်​ဖြစ်​ကြ ပါ​စေ ။ 

                                                 အရှင်​ ဗုဒ္ဓ သိဿ
Unicoad Font
........................................................................

No comments:

Post a Comment