(((၆)))(4))
၁၀။ေဟတုကုုသလာ
ဗ်ာကတတုိ႔ကုိလဲ
စာပ႒ာန္း ႐ြာပ႒ာန္း
ငါပ႒ာန္းတရားနွင့္
ထင္ရွားေအာင္
ေဖာ္ျပခ်က္
တနည္း-ပုထုဇဥ္၊ ေသကၡရွိသမွ်တုိ႔
(၆) ဒြာရတုိ႔မွာ
(ဝါ) အေပါက္
ေျခာက္ေပါက္တုိ႔မွာ
(ဝါ) မ်က္စိ ၊ နား ၊ နွွာ ၊
၊ လ်ွာ ၊ ကုိယ္ ၊ စိတ္ ၊
အာရုံေျခာက္ပါးတုိ႔
ထင္ရွားေတြ႕ထိၾက
ေသာအခါ
ကသုိလ္ျဖစ္
္ေလာက္ေအာင္
အသင့္အတင့္
နွလုံးသြင္းျခင္း
ေယာနိေသာ
မနသီကာရနွင့္
ေစာင့္စီးျခင္း
သံဝရ တရား
စသည္ မ်ားတုိ႔
ထင္ရွားရွိသူ
တုိ႔မွာ
အာရုံ ေျခာက္ပါး
ဣ႒ာရုံ စသည္
ေတြ႕ၾကဳံၾကျငား
ေသာ္လည္း
ဒါန၊ သီလ၊ သမထ၊
ဝိပႆနာ အစျဖာေသာ
ကုသလာဓမၼာဘက္
(ဝါ) ေကာင္းတဲ့
သေဘာဘက္သုိ႔သာ
စိတ္နွလုံးထား ကူးသြားတတ္ၾကရာ
တြင္
အရုပ္ဆုံး
က ံ၊ ကံ၏ အက်ဳိးကုိ
ရုံၾကည္၍ ျပဳၾကပါမူ
အေလာဘဟိတ္၊
အေဒါသဟိတ္ (၂) ပါး
(ဝါ) မလုိျခင္
သည့္အေၾကာင္း၊
မျပစ္မွားသည့္ အေၾကာင္း
(၂) ပါးေသာေရေသာက္
ျမစ္ႀကီးမ်ားေၾကာင့္သာ
ကုိယ္အမူ အရာ၊
နွႈပ္အမူ အရာ၊
စိတ ္အမူအရာ
အမ်ဳိးမ်ဳိး
ေဟတုပစၥည္း၏
အက်ဳိးပစၥယုပၸန္တရားတုိ႔
(ဝါ) သုစရိတ၊
သုရာဇီဝ
ကုသလအစားစား
တိဟိတ္
ငါပ႒ာန္းတရား ၊
ဒိြဟိတ္
ငါပ႒ာန္းတရားတုိ႔
ျဖစ္ပြား ၾကကုန္၏ ဟု
ကုသုိလ္ဘက္က
ငါပ႒ာန္းတရားအရကုိ သ္ိရွိၾကပါေလ။
ထုိမွတပါး
ဘုရား
ပေစၥကဗုဒၶာ
ရဟႏၲာတုိ႔မွာ
မူကား
ထုိထုိအာရုံတု္ိ ့ကုိ
ေျခာက္ဒြာရတုိ႔ႏွင့္
ေတြ ႔ရွိၾက တုိင္းေသာ
အခါတုိ႔မွာ
ေယာနိေသာ
မနသိကာရနွင့္
ေစာင့္စည္းျခင္း
သံဝရတရား
စသည္မ်ားတုိ႔နွင့္သာ
ကိရိယာေဇာတုိ႔ခ်ည္း ျဖစ္ၾကရာ၌
ကုသုိလ္ အကုသုိလ္မ်ား
တုိ႔ကဲ့သုိ႔
ေကာင္းမေကာင္း
အက်ဳိးကုိလဲ
မေပးတတ္ဘဲ
ျပဳကာမတၱ
အမူအရာ
ဗ်ာပါရမွ်တုိ႔ခ်ည္းဘဲ
ဲျဖစ္ၾကသည့္
အထဲမွာ
ဥာဏ္မယွဥ္ပါမူ
အေလာဘ ဟိတ္၊
အေဒါသ ဟိတ္
နွစ္ပါး၊
ဥာဏ္ယွဥ္ပါမူ
အေလာဘဟိတ္၊
အေဒါသဟိတ္၊
အေမာဟဟိတ္သုံးပါး
ေရေသာက္ျမစ္ႀကီးမ်ား
ေၾကာင့္သာ
ကုိယ္အမူအရာ၊
နႈပ္အမူအရာ၊
စိတ္ အမူအရာ အမ်ဳိးမ်ဳိူး၊ အက်ဳိး ပစၥယုပၸန္တရားတုိ႔ ျဖစ္ပြားၾကကုန္၏ ဟု
အဗ်ာကတ ဘက္
ငါပ႒ာန္းတရား ကုိ
သိရွိၾကပါေလ။
ဤကား ဘုရား
ပေစၥကဗုဒၶာ
ရဟႏၲာတုိ႔ သ္ိရွိသမွ်
ေဆာင္႐ြက္သမွ်
အားလုံးတုိ႔မွာ
ကိရိယာဗ်ာကတေဇာ
အစားစားတုိ႔နွင့္သာ
ငါပ႒ာန္းတရား
အရကုိ ျပခ်က္ေပတည္း။
တနည္း-
သဟိတ္ကိရိယာ
အဗ်ာကတေဇာတုိ႔သာ
ေဟတု ပစၥည္း မ်ား
ငါပ႒ာန္းတရား တုိ႔ ျဖစ္ေနၾကတာ
မဟုတ္ေသး။
သဟိတ္ ပဋိသေႏၶ၊
ဘဝင္ စုတိတုိ႔မွာ
ပါသည့္
ဟိတ္နွစ္ပါး၊
ဟိတ္သုံးပါးတု္ိ ့ကလဲ
ေဟတုပစၥည္းမ်ား ငါပ႒ာန္းတရားတုိ႔
ျဖစ္ၾကကုန္၏၊
ဤ ပဋိသေႏၶ ၊ ဘဝင္
စုတိ တုိ႔ကား
(၆) ဒြာရတို႔၌ျဖစ္ၾကေသာ
စိတ္တုိ႔မဟုတ္ၾကကုန္။
ထုိ(၆) ဒြာရတုိ႔မွ လြတ္ၾကေသာ
ဒြာရ ဝိမုတ္စိတ္တုိ႔ ျဖစ္ၾကကုန္၏။
ဤသုိ႔
ကုသုိလ၊္
အကုသုိလ္၊
အဗ်ာကတ
ဟိတ္တုိ႔က
သတၱဝါတုိ္င္းတုိ႔မွာ
ငါပ႒ာန္းတရားအစစ္
ျဖစ္ေနၾကသည္ကုိ
သိေစလုိ၍
"ေဟတုပစၥေယာတိ
ေဟတူ
ေဟတုသမၸယုတၱကာနံ
ဓမၼာနံ တံသမု႒ာနာနဥၥ
ရူပါနံ ေဟတု
ပစၥေယန ပေစၥယာ"
ဟု ပ႒ာန္း
ပါဠိေတာ္ႀကီးမွာ
ျမတ္ဘုရား
ကုိယ္ေတာ္တုိင္
ေဟာၾကားေတာ္မူ
အပ္သည္ကုိ
အလြယ္နည္းနွင့္
သိေစလုိ၍ -
။ ေလာ ၊ ေဒါ ၊ ေမာေဟ ၊
မုိက္မွားေန ၊
မွတ္ေလေဟတု ေၾကာင္းရင္းစု ၊
အေလာ ၊ အေဒါ ၊
အေမာ ၊ သုံးေထြ ၊
ေကာင္းျမတ္ေန ၊
မွတ္ေလေဟတု
ေၾကာင္းရင္းစု ။
ဟု
ေဆာင္ပုဒ္၌
ေရးထုတ္လုိက္
ပါသတည္း ။
********
####
No comments:
Post a Comment