ယေန႔ ဦးဇင္း ရဲ႕ ဓမၼမိတ္ေဆြ မ်ား ကို ဘုရားမ်ား ေက်ာင္း ေပါက္ဝ မုခ္ဦး မ်ားတြင္ မ်ားေသာ အား ျဖင့္ ေတြ႕ ျမင္ ရတတ္ေသာ ျခေသၤ့႐ုပ္ ထုမ်ား ရဲ႕ အေၾကာင္း ကို ေျပာ ျပ မွာ ပါ။ မသိ သူမ်ား ေမးလာ ခ့ဲ ရင္ ေျဖ န္ိူင္ေစရန္ ႏွင့္ ျခေသ့ၤ ႐ုပ္ထု ထားျခင္း ၏ အဓိပၸါယ္ ကို တိတိ က်က် သိ ေစ ရန္ အတြက္ ရည္ ရြယ္ ၿပီး ေရး ရ ျခင္း ျဖစ္ ပါ တယ္ ။
ဟိုး ေ႐ွ႕အခါ က ....ဒကၡိဏ တိုင္း ၌ ဝဂၤရာဇ္ မင္းႀကီး အုပ္ခ်ဳပ္ေတာ္မူပါ တယ္ ။ မင္းႀကီး ၌ အလြန္လွပ တ့ဲ သမီးေတာ္ တစ္ဦး ရိွပါ တယ္ ။ သမီးေတာ္ ေလး ၏ ဖြားဇာတာ ကို ပုဏၰား ပညာရိွ ႀကီးေတြ ၾကည့္ၿပီး ဤ မင္းသမီး ေလး ဟာ အရြယ္ေရာက္ ရင္ ျခေသၤ့မင္း နဲ႔ လက္ထပ္ရ လိမ့္မယ္ လို႔ ေဟာ ခ့ဲ ပါ တယ္ ။ မင္းသမီးေလး ရဲ႕ အမည္ကို လဲ ေကသရီ လို႔ ေပးခ့ဲ ၾကပါ တယ္ ။
မင္းႀကီးဟာ သူ႔ သမီးေတာ္ ေလး ကို ခ်စ္ ႐ွာ လြန္းလို႔ ဘယ္ေတာ႐ိုင္း တိရစၧာန္ မွ ကပ္ မရေအာင္ အေစာင့္ ေ႐ွာက္ေတြ နဲ႔ ထား ေတာ္မူပါ တယ္ ။ သမီးေတာ္ ေလး ကို လဲ တိရစၧာန္ ဆိုလို႔ ေၾကာင္ေတာင္ ေမြးခြင့္ မျပဳပါ ဘူး ။ မင္းသမီးေလး ကို ဘုရင့္သားေတာ္ တစ္ပါးပါး နဲ႔ လက္ဆက္ေပးမယ္ လို႔ မင္းႀကီး က စီမံကိန္းႀကီး ခ် ထား တာ ေပါ့ ။
မင္းသမီးေလး ေကသရီ ဟာ အရြယ္ေရာက္ တ့ဲ အခါ မွာ တံခါးမူး အေစာင့္ တစ္ေရာက္ နဲ႔ ခ်စ္ႀကိဳက္ မိၾကသြား တယ္ ။ ဒါကို ဘုရင္ ႀကီး သိ သြား တ့ဲ အခါ မွာ သူ႔ စီမံကိန္း ႀကီ ပ်က္ စီးသြာတာ ရယ္ သူသေဘာ မတူ ႏိူင္တ႔ဲ သူ ကို ခ်စ္ျကိုက္ ေနတာ ရယ္ ေျကာင္႔ အလြန္း ေဒါသထြက္ သြားတာေပါ့ ။ အခ်စ္ႀကီး ေတာ့ အမ်က္ႀကီး တာမ်ိဳး ေလ ။ အဲဒိေတာ့ မင္း သမီးေလး ကို တိုင္း ျပည္ ကေန ထြက္ခြာသြား ဖို႔ ျပည္ႏွင္ဒဏ္ ခ်မွတ္ လိုက္ပါတယ္ ။
မင္းသမီးေလး ဟာ သူ႔ အျခံရံတစ္ခ်ိဳ႕ကို ေခၚၿပီး ဒကၡိဏ တိုင္း က ထြက္ ခြာခ့ဲ ပါတယ္ ။ ေတာ အထပ္ထပ္ ေတာင္ အထပ္ထပ္ ကို ျဖတ္ေက်ာ္ ရင္ ေကသရာဇာ ျခေသၤ့မင္း ႀကီး က်က္စား တ့ဲ ေတာ တစ္ခု ကို ျဖတ္ေက်ာ္ ဖို႔ အေၾကာင္း ဖန္ လာ ျကပါ တယ္ ။
ေကသရာဇာ ျခေသၤ့မင္း ႀကီး သည္ အစာ ႐ွာ ထြက္ ခါး နီး မွာ ဟိန္းေဟာက္ေလ့ ရိွပါတယ္ ။ အဲဒိ လို ဟိန္း တ့ဲ အသံ ကို ျခေသၤ့မင္း ပိုင္နက္ေတာ အုပ္ ႀကီး ကို ျဖတ္သန္း ေနၾကတ့ဲ သမီးေလး ရဲ႕ အေႁခြရံေတြ ၾကား သြား တ့ဲ အခါ ေဆာင္တည္ရာ မရ ေျခ ဦးတည့္ ရာ ထြက္ေျပး ၾကတာ ေပါ့။
မင္းသမီးေလ လဲ ေၾကာက္လန္႔ ၿပီး ထြက္ ေျပးပါ တယ္ ။ အဲဒိလို လူေတြ ေအာ္ ဟစ္ေျပး လြား သံေတြ ၾကားတ့ဲ အခါ မွာ ျခေသၤ့ႀကီး က သူ႔ သားေကာင္ ေတြ အသံ ၾကား ရာ ဘက္ ကို ထြက္လာ ခ့ဲ ပါ တယ္ ။ အဲဒိ အခါ မွာ ဘုရင့္ သမီးေတာ္ ေလး ကို ျမင္သြား ပါ တယ္ ။ မင္း သမီးေလး လဲ ေၾကာက္လန္႔ ထြက္ေျပး ရင္း ေခ်ာ္ လဲ ၿပိး ေမ့ေမ်ာသြား ခ့ဲ ပါတယ္။
ျခေသၤ့မင္းႀကိး သည္ မင္းသမီးေလ ထံ ေျပးလား ၿပီး မင္းသမီးေလး မ်က္ ႏွာ ျမင္တ့ဲ အခါ မွာ ေတာ့ မစား ရက္ ေတာ့ပါဘူး ။ ေ႐ွ႕ဘဝ အဆက္ဆက္ ကေပါင္း ဖက္ခ့ဲ ဖူးတ့ဲ ေမတၱာေရစက္ အဟုန္ေတြေၾကာင့္ မင္း သမီး ေလး ကို ျမင္တာနဲ႔ ခ်စ္ႀကိဳက္ စိတ္ေတြ ျဖစ္ေပၚ ေပါက္ ဖြား လာ ခ့ဲပါတယ္ ။
ျခေသၤ့မင္းႀကိ္း ဟာ မင္းသမီးေလး ရဲ႕ အက်ႌကို ကိုက္ခ်ိၿပီး မင္းသမီးေလး ကို အသာ အယာ သူေနတ့ဲ ဂူထဲ ခ်ီသြင္းလာ ပါတယ္ ။ မင္းသမီး မ်က္ႏွာ ေလး ကို တစိမ့္စိမ့္ၾကည့္ၿပီး မင္း သမီးေလး သတိမရ မခ်င္း အနား က မခြာပါဘူး ။ သတိျပန္ရ တ့ဲ အထိ မင္း သမီးေလး ပါး ကို လ်ွာနဲ႔ ရက္ေပး ရင္း မင္း သမီးေလး ကို ေစာင့္ေ႐ွာက္ေပး ေနတာ ေပါ့ ။
သတိျပန္ရ လာ တ့ဲ မင္း သမီးေလး ကေတာ့ ျခေသၤ့ႀကီး ကို ၾကည့္ၿပီးလန္ ့ေနပါတယ္ ။ ဒါပင္မ့ဲ ျခေသၤ့ႀကီး ထံက ရန္မူမ့ဲ သ႑ာန္ မေတြ႔ရ ႐ွာပါ ဘူး ။ မင္း သမီးေလး လဲ ေၾကာက္ေၾကာက္နဲ႔ ျခေသ့ၤႂကီးရဲ႕ အလိုက္ အထိုက္ကို ၾကည့္ ေနရတာ ေပါ့ ။
ျခေသၤ့မင္းႀကီး နဲ႔ မင္းသမီး ေလး ဟာ ဂူထဲ မွာ အတူေနၾကပါတယ္ ။ ျခေသၤ့ႀကီးက မင္းသမီးေလး အတြက္ အစာေတြ ႐ွာလာ သလို သူလဲ မင္းသမီး ေလး ကို ေတြ႔ တ့ဲ အခ်ိန္ က စၿပီ လူသားေတြ မစား ေတာ့ ပါ ဘူး ။ ဘုရင့္သမီးေတာ္ ေလး ခဗ်ာ မွာေတာ့ ကယ္သူေဝး ေန တ့ဲ ေတာႀကီး ထဲ မွာ ျခေသ့ၤ ႀကီး နဲ႔ တစ္ဂူထဲ အတူေနရင္း သူေန ဖူးခ့ဲတ့ဲ ေနျပည္ေတာ္ ႀကီး ကို သာ ေန႔တိုင္း လြမ္းေနရ ႐ွာ တာေပါ့ ။
အေနၾကာလာ ေတာ့ ျခေသၤ့မင္း ႀကီးနဲ႔ ဘုရင့္ သမီးေတာ္ ေလး ဟာ ေပါင္းဖက္ရင္း သား ေလး တစ္ေယာက္ ေတာင္ ရခ့ဲ ၾကပါတယ္ ။ အဲဒိ ကေလး ေလး ဟာ သူ႔ အေဖ ျခေသၤ့ မင္းႀကီးလို ခြန္အား ဗလေတြ နဲ႔ ျပည့္စံုၿပီ ရဲစြမ္းသတၱိ နဲ႔ ျပည့္စံုပါတယ္ ။ ဘုရင့္ သမီးေတာ္ေလး က သူ႔တို႔ရဲ႕ သားေတာ္ေလး အမည္ကို သီဟဗာဟု လို႔ အမည့္ ေပးလိုက္ ပါတယ္ ။ သီဟ = ျခေသ့ၤ, ဗာဟု = လက္႐ုံး ။ ျခေသၤ့မင္း ႀကီးရဲ႕ လက္႐ုံးနဲ႔ တူတ့ဲ သားေလးေပါ့ ။
ျခေသၤ့မင္း ႀကီးဟာ အစာ႐ွာ ထြက္တ့ဲ အခါမွာ သားနဲ႔ ဇနီး ကို ေက်ာက္ဂူးႀကီး အတြင္ မွာ ထည့္ၿပီး ႀကီးမားတ့ဲ ေက်ာက္တံုးႀကီး နဲ ့ ဂူအဝ ကို ပိတ္ ထား ခ့ဲ ေလ့ ရိွပါ တယ္ ။ အေၾကာင္း က ေတာ့ ရန္သူေတြ မေတြ႔ ေစရန္ နဲ႔ သူ႔ ရဲ႕ ခ်စ္လွ စြာေသာ သား နဲ႔ ဇနီး ထြက္မေျပး ေစရန္ အတြက္ပါ ။
မင္း သာ ေလး က လူစကား ကို မိခင္ထံမွ သင္ယူတတ္ေျမာက္ သလို ဖခင္ထံ မွ ျခေသ့ၤ စကား ကို လဲ တတ္ေျမာက္ခ့ဲ ပါတယ္ ။ အေနနီးေတာ့ နား လည္သြား တ့ဲ သေဘာ မ်ိဳးေပါ့ ။ မင္းသာေလး သီဟဗာဟု ကို သူ႔ မိခင္ က အျမဲ ပဲ ေရြနန္းေတာ္ႀကီး ရဲ႕ သာယာ ပံုေတြ ကို ေျပာ ျပ ေလ့ ရိွ ပါ တယ္ ။ မင္းသားေလး သီဟဗာဟု ဟာ ငယ္ငယ္ ေလး ကထဲ က ေရြ နန္းေတာ္ႀကီး ကို အရမ္း ေရာက္ ျခင္ေန တာေပါ့။
ဖခင္ ေကသရာဇာ ျခေသ့ၤ မင္းႀကီး က လဲ သူ႔သားေလး သီဟဗာဟု ကို သူလို ေတာေတာင္ ကို အုပ္ စိုး တ့ဲ သူႀကီး ျဖစ္ေစခ်င္တယ္ ။ သူ႔ ရဲ႕ အ႐ိုင္းရာ ကို ဆက္ ခံ တ့ဲ သားေလး ျဖစ္ေစျခင္ တာ ေပါ့ ။ အဲ ဒိ အတြက္ သူ႔သားေလး ကို ေတာေတာင္ အေၾကာင္း ၊ သားေကာင္ ေတြ အေၾကာင္း အစ ရိွ သျဖင့္ ဖခင္ျခေသၤ့ႀကီး တတ္တ့ဲ ပညာေတြ ကို သင္ေပး ႐ွာ ပါတယ္ ။
မင္းသားေလး သီဟ ဗာဟု ဟာ လူေတြ ေန တ့ဲ အရပ္ေဒသ ေတြ ကို မိခင္ထံ မွ ၾကား သိ ၿပီး လူငယ္ပီပီ သြားေရာက္ လို စိတ္မ်ား ျဖစ္ေပၚေန ပါ တယ္ ။ ဖခင္ ျခေသၤ့မင္း ႀကီး ေတာ လည္ ထြက္ တ့ဲ အခါ မိခင္ထံ ကပ္ၿပီး လူေတြ ေနတ့ဲ ရပ္ရြာ ေတြ ကို သြား ၾက ဖို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ ပူဆာ ပါ တယ္ ။
မိခင္ ႀကီး က လဲ သားေလး ပူဆာ လြန္းတာ က တစ္ေၾကာင္း ၊ ကိုယ္တိုင္ ေတာႀကီး ထဲ မွာ ေနရတာ ၿငီးေငြ႔ေနတာ ရယ္ ၊ ေနျပည္ေတာ္ ႀကီး နဲ႔ ေဆြမ်ိဳး ေတြကို ၾကာ႐ွည္ခြဲေန ရ လို႔ ျပန္လည္ ေတြ ့ဆံု ျခင္တာ ရယ္ ၊ လင္သား ဟာ အဟိတ္ တိရိစၦာန္ ျဖစ္ေတာ့ အခ်ိန္မေရြးေဖာက္ျပန္ ၿပီး ရန္႐ွာမွာ ေၾကာက္တာ ရယ္ ေၾကာင့္ သားေလး နဲ႔ အတူ ထြက္ေျပး ၾက ဖို႔ သေဘာ တူခ့ဲ ပါ တယ္ ။
သားအမိ နစ္ေယာက္ ဟာ ျခေသၤ့မင္း ႀကီး မရိွ တ့ဲ အခ်ိန္ မွာ ဂူထဲ က ထြက္ လာ ခဲ့ပါတယ္ ။ သား ေလး သီဟ ဗာဟုက ခြန္အား ႀကီး တ့ဲသူ ျဖစ္ေတာ့ ဂူဝ မွာ ျခေသ ပိတ္ထား တ့ဲ ေက်ာက္တံုး ႀကီး ကို လြယ္လြယ္ ပဲ ဖယ္႐ွား ႏိူင္ ခ့ဲ တယ္ေလ ။ သားအမိ ႏွစ္ေယာက္ ဂူထဲ က ေနၿပီး ထြက္ေျပး ၾက ပင္မ့ဲ လမ္းေတြ ေသျခာ မသိေတာ့ ခရီး မေပါက္ လွပါ ဘူး ။
ျခေသၤ့ႀကီးဟာ ေတာလည္ရာ က ျပန္ လာ တ့ဲ အခါ ဂူဝ ႀကီး ပြင့္ေနၿပီး သားနဲ႔ ဇနီး ကို မေတြ႔ ရ ႐ွာပါ ဘူး ။ ျခေသ့ၤ ႀကီး လဲ သား နဲ႔ ဇနီးကို ရန္သူ ေတြမ်ား တိုက္ခိုက္ ဖမ္းယူသြား ေလ လား ဆိုတ့ဲ စိုးရိမ္ စိတ္နဲ႔ အပူတျပင္း လိုက္ ႐ွာ ပါ ေတာ့ တယ္ ။ ျခေသၤ့မင္း က ေတာကြၽမ္းသူျဖစ္ေတာ့ မၾကာ မိမွာပဲ သားနဲ႔ ဇနီး ကို ျပန္ေတြ႔ သြား ပါတယ္ ။
ျခေသၤ့မင္းႀကီး က သား နဲ႔ ဇနီးကို ေတြ႔ေတာ့ ေတာေတာင္ ဆို တာ အနၱရာယ္ မ်ား တ့ဲ အေၾကာင္း ေနာင္ ခု လို အလည္ အပတ္ မထြက္သင့္ ေၾကာင္း ေျဖာင္းဖ် ၿပီး ျပန္ေခၚလာ ခ့ဲ ပါ တယ္ ။ သူခဗ်ာ သူ႔ကို ထား ၿပီး ထြက္ေျပး မွန္း မသိ႐ွာပါ ဘူး ။ ခ်စ္လြန္းေတာ့ လဲ အျပစ္ မျမင္ပါ ဘူး " သူတို႔ သားအမိ လဲ ဂူထဲ မွာ ပဲ ေနရေတာ့ ျပင္း ေန လို႔ ထြက္ လည္ ရင္း လမ္းမွား သြား တာ" လို႔ ပဲ ထင္ေန႐ွာပါ တယ္ ။ သီဟဗာဟု တို႔ သား အမိ လည္း မလြက္သာ ေတာ့ ျခေသၤ့မင္းႀကီး နဲ႔ အတူ ဂူထဲ ျပန္ လိုက္ ခ့ဲ ၾကရ တာ ေပါ့ ။
ျခေသၤ့ ႀကီး အစာ ႐ွာက ျပန္လာ တ့ဲ အခါ မွာ ေတာ့ သီဟ ဗာဟု မင္း သားေလး က ေနာက္ေန႔ ေတြ ၾကရင္ ဖခင္ နဲ႔ အတူ ေတာ ထဲ ကို လိုက္ ျခင္း ေၾကာင္း အတင္းပူဆာ ပါ တယ္ ။ သား နဲ႔ ဇနီးရဲ႕ အၾကံကို မသိ႐ွာတ့ဲ ဖခင္ ျခေသၤ့မင္းႀကီး ဟာ သူ႔ရဲ႕ အသက္ ထက္ မက ခ်စ္ရတ့ဲ သားေတာ္ေလး ဂူထဲ မွာ အျမဲေနရတာ ပ်င္း ေန မွာ စိုး တ့ဲ အတြက္ လိုက္ ခြင့္ ျပဳ လိုက္ပါ တယ္ ။
သီဟဗာဟု မင္းသားေလး ဟာ ဖခင္ နဲ႔ ေတာ လည္ ထြက္ တိုင္း လမ္းေတြ ကို အျမဲ မွတ္သား ခ့ဲ ပါ တယ္ ။ ဒိလို နဲ႔ လမ္းကြၽမ္း သြား တ့ဲ အခါ ဖခင္ ႀကီး နဲ႔ အတူ ေတာ မလည္ ေတာ့ ပဲ မိခင္း နဲ႔ အတူ ဂူ ထဲ မွာ ေနခ့ဲ မယ္ လို႔ ျခေသ့ၤႀကီး ကို ေျပာ ၿပီး ျခေသ့ၤႀကီး မရိွ တ့ဲ အခ်ိန္ မွာ သားအမိ ႏွစ္ေယာက္ ထြက္ ေျပး ၾက ပါ တယ္ ။
ယၡဳ ဒုတိယ အႀကိမ္ ထြက္ေျပးတာ မွာ ေတာ့ သီဟဗာဟု က လမ္း ကြၽမ္း ေနၿပီ ျဖစ္ လို႔ လြတ္ေျမာက္ သြားပါေတာ့တယ္ ။ လူေတြ ေန တ့ဲ ေန ရာ ကို ေရာက္ တ့ဲ အခါ မိခင္ ႀကီး က သားေတာ္ေလး ကို ဘိုးေတာ္ ဝဂၤရာဇ္ မင္း ႀကီး ထံ ေခၚသြား ပါ တယ္ ။ ဘိုးေတာ္ မင္းႀကီး က လဲ နစ္ေပါင္း မ်ား စြာ ေဝး ကြာ ေနတ့ဲ သမီးေတာ္ ေလး နဲ႔ ေျမး ေတာ္ ေလး ကို ေတြ ့ရေတာ့ အရမ္း ဝမ္း သာ သြား ေတာ့ ေပါ့ ။ သမီးေလး ေရာ ေျမးေတာ္ ေလး ကို ေရာ အေဆာင္ အေယာင္ ေတြ နဲ႔ ခ်ီးျမင့္ ေျမာက္စား ေတာ္ မူ ပါ တယ္။
မင္းသားေလး သီဟဗာဟု ကို မိခင္ႀကီးက သူတစ္ပါးေတြ က့ဲရဲ႕ မွာ စိုးလို႔ ျခေသ့ၤ သားလို႔ မေျပာ ရန္ တား ျမစ္ထား ပါ တယ္ ။ ဖခင္ ျခေသၤ့ႀကီး မွာ ေတာ့ သားနဲ႔ ဇနီး ကို ရန္သူေတြ ဖမ္းသြားၿပီ အထင္နဲ႔ ေတာ အထပ္ထပ္ ေတာင္ အလွ်ိဳလွ်ိဳ ႐ွာေဖြေန ပါတယ္ ။ ျခေသ့ၤႀကိး ဟာ သား မယား ေသာက အပူမီးေတြ ဟုန္းဟုန္းေတာက္ ၿပီး ေတာေတာင္ေတြ ထဲ မွာ သာ မက လူ ေတြေန တ့ဲ ဇနပုဒ္ ေတြ ကို ေတာင္ ဝင္ၿပီး ႐ွာေလ့ ရိွပါ တယ္ ။
ျခေသၤ့မင္း ႀကီး က သီဟဗာဟု တို႔ သား အမိ ကို မေတြ႔ ေတြ႔ေအာင္ ႐ွာရင္း လူ ေန တ့ဲ ဇနပုဒ္ ေတြ ေရာက္ တ့ဲ အခါ လူ ေတြ က ေျခာက္လွန္႔ ထုက္ၾကတာ ေပါ့ ။ ျခေသ့ၤ ႀကီး က သူ႔အသက္ အနၱရာယ္ ကို ကာကြယ္ရင္း နဲ႔ တစ္ခါ တစ္ေလ လူ ေတြ ကို တိုက္ခိုက္ ပါ ေတာ့ တယ္ ။ သူ အစား စာ တ့ဲ အခါ လူေတြ ေမြးထား တ့ဲ သတၱ၀ါ ေတြ ကို ဖမ္းယူ စားေသာက္ တာ ေပါ့ ။
ျခေသ့ၤ ႀကီး ေသာင္းက်န္း ေနတ့ဲ သတင္း က တျဖည္းျဖည္း ႀကီးလာ ၿပီး ဘုရင့္ နား ေတာ္ ကို ေပါက္ၾကား သြား ပါ တယ္ ။ ဒိအခါ မွာ ဘုရင္ ႀကီး က ျခေသ့ၤ ရန္ က ႐ွင္ ႏိူင္ မ့ဲ သူရဲေကာင္း ကို ေျမာက္စား မယ္ လို ေၾကျငာေမာင္း ခတ္ ပါ ေတာ့ တယ္ ။
ဒီသတင္းကို သီဟဗာဟု တို႔ သားအမိ ၾကားသြား ပါ ေတာ့ ေခါင္းခ်င္းဆိုင္ ၿပီး တိုင္ပင္ ၾကပါ တယ္ ။ "သာေတာ္ သီဟဗာဟု... မင္း အေဖ ျခေသ့ၤ ႀကီးေတာ့ လိုက္ လာၿပီ မယ္ေတာ္ တို႔ တစ္ခု ခု လုပ္ မွ ျဖစ္ေတာ့ မယ္ အကုန္ ေပၚကုန္ ရင္ အားလံုး က က့ဲရဲ႕ ၾကလိမ့္ မယ္ " ေျပာ ပါတယ္ ။ ဒိအခါ သီဟဗာဟု မင္း သာ ေလး က " မယ္ ေတာ္....ခမည္း ေတာ္ ျခေသ့ၤႀကီး ကို သား ေတာ္ တို႔ တနည္းနည္း နဲ႔ ေတာထဲ ျပန္ေရာက္ ေအာင္ လုပ္မွ ျဖစ္မယ္ ။ ဒိထက္ ေသာင္း က်န္း ၿပီး တိုင္ျပည္ဖ႐ို ဖရဲ ျဖစ္လိမ့္ မယ္ ။ လူေတြ တိရစၧာန္ ေတြ ေသ ရလိမ့္ မယ္ ။ အားလံုး ဒုကၡ ေရာက္ လိမ့္ မယ္ " လို႔ ေျပာ ပါတယ္ ။
အဲဒိ အခ်ိန္ မွာ မေမ်ာ္လင့္ပဲ ဘိုးေတာ္ ဘုရင္ မင္းႀကီး ႂကြခ်ီ လာပါတယ္ ။ မင္းျကီးလာေတာ့ သားအမိ နစ္ေယာက္ စကား ရပ္ သြား ပါ တယ္ ။ မင္းႀကီး က ေမး တ့ဲ အခါ မွာ သီဟဗာဟု မင္းသား က ျခေသ့ၤ ႀကီး ရန္က ႐ွင္း မ့ဲ အေၾကာင္း ေဆြးေႏြးေနတာ ပါ လို႔ ေလွ်ာက္ တင္ လိုက္ပါ ေတာ့ တယ္ ။ ဒိအခါ အစ အဆံုး မသိ ႐ွာ တ့ဲ မင္းႀကီး က အားရ ဝမ္းသာနဲ႔ ကဲ ဒါဆို ေျမးေတာ္ ေလး စစ္သည္ေတာ္ ေတြ ႏွင့္ အတူ ျခေသ့ၤ ရန္ကို နိမ္ႏွင္းေစ ။ အေရး ေတာ္ ေအာင္ ခ့ဲ ရင္ တိုင္ျပည္ ကို လြဲ မယ္ လို႔ အမိန္႔ခ် လိုက္ ပါ တယ္ ။
ဘုရင္ မင္းႀကီး အမိန္႔ ကို မလြန္ဆန္ ႏိူင္ ေတာ့ သီဟ ဗာဟု မင္းသား ဟာ ရဲ မတ္ ေတြ ကို ေခၚၿပီး ျခေသၤ့မင္း ကို ႏိွမ္နင္း ဖို႔ ထြက္ သြား ပါတယ္ ။ ဇနပုဒ္ ေရာက္ တ့ဲ အခါ ျခေသၤ့ ႀကီး နဲ႔ တန္းေတြ႔ ပါ တယ္ ။ အျခား ပရိတ္သတ္ေတြ ရဲမတ္ေတြ က ၾကည့္ ေန ၾကတာ ေပါ့ ။ မင္းသား လဲ အေျခ ေန အရ ျမား ကို တင္ လိုက္ ပါ ေတာ့ တယ္ ။
ေကသရာဇာ ျခေသၤ့မင္း ႀကီး ဟာ သာေတာ္ သီဟဗာဟု မင္းသား ကို ေတြ႔ ျမင္ ေနာ့ အရမ္း ဝမ္းသာ သြားပါ တယ္ ။ သူပင္ပန္း ႀကီး စြာ ႐ွာ ေဖြေနတ့ဲ သူသား ေလး က်န္က်န္း မာမာ သပ္သပ္ ရပ္ရပ္ေလး ေတြ႔ ေတာ့ ပီတီ ေတြ အရမ္း ျဖစ္ၿပီး သား ေလး ရိွ ကို တစ္ လွမ္းျခင္း လွမ္းလာ ပါ တယ္ ။ သီဟ ဗာဟု မင္း သား က လဲ မင္းႀကီး ရဲ႕ အမိန္႔ေတာ္ အတိုင္း ရက္ရက္ စက္စက္ ေက်းဇူး ႐ွင္ ဖခင္ႀကီးကို ျမား နဲ႔ ခြင္း လိုက္ ပါ ေတာ့ တယ္ ။
ဖခင္ႀကီး ရဲ႕ သားအေပၚထား တ့ဲ ေမတၱာ အစြမ္းသတၱိ တန္ခိုးေၾကာင့္ သီဟဗာဟု ရဲ႕ ျမားေတြ က ျခေသ့ၤ ႀကီး ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ ကို မေဖာက္ ထြင္း ႏိူင္ ပါ ဘူး ။( အခ်ိဳ႕ သမိုင္း ဆရာတို႔ က ျမားေတြ ဟာ ပန္းအသြင္ ေျပာင္းကုန္ တယ္ လို႔ ဆို႔ ၾက ပါ ေသးတယ္ ) ။ ေမတၱာ တရား ရဲ႕ တန္ခိုးၾက ႀကီး မား လွ ပါ တယ္ ။ သား ကို ျမင္ျမင္ ခ်င္း ဖခင္ႀကီး ရဲ႕ ပို႔လြတ္ေနတ့ဲ ေမတၱာ ေၾကာင့္ ျခေသၤ့ႀကီး ကို ဘယ္လို မွ ျမား နဲ႔ ျပစ္ မရ ပါ ဘူး ။
မင္းသားရဲ႕ ျမားခ်က္ေတြ က အရာ မထင္ပဲ ျခေသ့ၤ ႀကီး မင္း သား ထံ တန္းတန္း မတ္မတ္ လာ ေနတာ ကို မူးမတ္ေတြ ေတြ႔သြား ေတာ့ " ေဟ့ ....မင္းသား ကို ကာကြယ္ ၾက ။ မင္းသား ကို ကာကြယ္ ၾက " လို႔ ေအာ္ ဟစ္ၿပီး မင္း သားထံ ဓားေတြ လံွေတြ နဲ႔ ဝိုင္း လာ ၾကပါ တယ္ ။ ဒါကို ျခေသ့ၤႀကီး ျမင္ေတာ့ ဒုကၡပါ ပဲ ငါ ရဲ႕ သားေလး ကို လက္နတ္ ေတြ နဲ႔ ဝိုင္း လာ ၾက ၿပီ ဆိုၿပီး ေဒါသ နဲ႔ ဟိန္းေဟာက္ လိုက္ ပါ တယ္ ။
ဟိန္းေဟာက္ လိုက္ တ့ဲ အခ်ိန္ ျခေသၤ့မင္း ရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ သားအေပၚ ခု န က ထားေနတ့ဲ ေမတၱာ ဓာတ္ အစား ရန္းသူ ေတြ အေပၚျဖစ္ ေပါသြား တ့ဲ ေဒါသေလး လႊမ္းမိုး သြား ပါ ေတာ့ တယ္ ။ အဲဒိ ေဒါသ ေၾကာင့္ သီဟဗာဟု ရဲ႕ ျမား ခ်က္ က ျခေသၤ့မင္း အာေခါင္ ကို ေဖာက္ထြင္း သားပါ တယ္ ။ ျပင္ထန္ လွတ့ဲ အဆိပ္လူးျမားေၾကာင့္ ျခေသ့ၤ ႀကီး ပြဲ ျခင္းၿပီး ေသ ဆံုး သြား ႐ွာ ပါ ေတာ့ တယ္ ။
ဖခင္ ျခေသ့ၤ ႀကီး ရန္ကို ေအာင္ျမင္ တ့ဲ အတြက္ သီ ဟ ဗာဟု မင္း သား ကို ဘိုးေတ.္ မင္း ႀကီး က တိုင္းျပည္ လြဲ အပ္ လိုက္ပါ တယ္ ။ သီဟဗာဟု မင္း ဟာ နန္းတတ္ တ့ဲ အခ်ိန္ က စၿပီး နန္းတြင္း သမားေနာ္ ေတြ ကုသလို႔ မရေအာင္ ေခါင္းကိုက္ ေဝဒနာ စြဲ ကပ္ ပါ တယ္ ။ ပညာရိွ ပေရာဟိတ္ေတြ ကို ေမးတ့ဲ ခါ ေက်းဇူး ႐ွင္ ကို ေစာ္ကား မိတ့ဲ ကံရိွ လို႔ ခု လို ေဝဒနာ ခံရတာ ပဲ ျပန္လည္ ရိွခိုးေတာင္း ပန္ ရ ပါ မယ္ မ့ဲ ေဟာ ကိန္းထုက္ၾကပါ တယ္ ။
သီဟဗာဟု မင္းလဲ ပညာရိွ ေတြ ေဟာကိန္း အတိုင္း ဖခင္ ျခေသၤ့မင္း ရဲ႕ ပံု ကို ေစတီေတာ္ေတြ ေ႐ွ႕ မွာ ထုလုပ္ၿပီး ပူေဇာ္မူ ျပဳ႕ ပါတယ္ ။ အဲ ဒိ လို ပူေဇာ္ ေတာင္းပန္မွ ေခါင္းကိုက္ ေဝဒနာႀကီး သက္သာ သြား ပါ ေတာ့ တယ္ ။ အဲ ဒိ အခ်ိန္က စၿပီး မင္းႀကီး ဟာ ဘုရား နဲ႔ ေက်းဇူး ႐ွင္ ကို တစ္ဂိုဏ္ထဲ ထား ၿပီး အျမဲ ပူေဇာ္ ခ့ဲ ပါ.တယ္ ။ ဘုရား မ်ား တြင္ လဲ ျခေသၤ့မင္း ႐ုပ္ ထု ထည္သြင္း ျပဳလုပ္ေစ ပါ တယ္ ။
ယၡဳတိုင္ ဦးဇင္းတို႔ တစ္ေတြ ျခေသ့ၤ ႐ုပ္ေတြကို ေစတီ ပုထိုး မ်ား တြင္ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား ေတြ႔ ရတတ္ပါ တယ္ ။ ျခေသ့ၤ ႐ုပ္ေတြ ေျပာ ျပတ့ဲ အဓိပၸါယ္ က ေတာ့ ေက်းဇူး႐ွင္ ကို ဘယ္ေတာ့ မွ မျပစ္မွား ရ ဘူး ျပစ္မွား ခ့ဲ ရင္ ဒုကၡ ေရာက္ မယ္ ျပင္းထန္တ့ဲ ေဝဒနာ ေတြ ခံစားရမယ္ ။ ကိုယ္ အေပၚေက်းဇူး ရိွထားသူ ကို လူပင္ မဆိုးထား နဲ႔ တိရစၧာန္ ျဖစ္ရင္ေတာင္ ႐ို႐ို ေသေသ ပူေဇာ္ ပသ မူ႔ ျပဳရမယ္ ။ မိဘေတြ ကို ဘုရား နဲ႔ တစ္ဂိုဏ္းတည္းထား ရ မယ္ ။ စတာ ေတြ နဲ႔ ဖခင္ တိရစၧာန္ ႀကီး ရဲ႕ သားအေပၚထား တ့ဲ မိဘေမတၱာ ေဖာ္က်ဴး ထားတာ ပါ ။
ဤ သီဟဗာဟု ဇာတ္လမ္းသည္ ဘုရား ေဟာ မဟုက္ ပါ ဒ႑ာရီ ဇာတ္လမ္း သေဘာ မ်ိဳးျဖစ္ ပါ တာ ။ ဦးဇင္း ခု အေၾကာင္း ကို ေရး ဖို႔ စာ အုပ္ေတြ ႐ွာ ဖတ္ တ့ဲ အခါ မူ ကြဲေတြ မ်ားစြာ ေတြ ရ ပါ တယ္ ။ အတတ္ႏိူင္ ဆံုး ညိွၿပီး ေရးျပ ထား တာပါ ။ ဦးဇင္း အထင္ေတာ့ သီဟဗာဟု မင္းသား ဟာ ျခေသ့ၤ နဲ႔ ရတ့ဲ သား မျဖစ္ႏိူင္ ပါ ဘူး ေကသရီး မင္းသမီး နဲ႔ တံခါးေစာင့္ ရဲ႕ ရင္ေသြး ျဖစ္ႏိူင္မယ္ လို႔ ခန္႔ မွန္းမိပါ တယ္ ။ သို႔ ေသာ အမ်ား လက္ခံ ထား တ့ဲ အတိုင္း သာ ေရးျပ လိုက္တာ ပါ ။ ဇာတ္လမ္းေလး ထဲ က ေနၿပီး ယူသင့္တ့ဲ ဗဟုသုတ ေတြ ယူပါ မႀကိဳက္တာ ေတြ ပယ္ ေပါ့ တစ္ဦး နဲ႔ တစ္ဦး သူမွန္တယ္ ကို မွန္တယ္ ျငင္းခံု ေနျခင္း က အက်ိဳးမရိွပါ။
ဦးဇင္း ေရး ႐ွာေဖြ ၿပီး ေရး သား တ့ဲ စာ ေပ ေတြ ကို မည္သူမဆို လြတ္လပ္စြာ ႀကိဳက္ သလို ျဖန္႔ျဖဴးႏိူင္ပါ သည္ ။ အဓိက ကေတာ့ လူငယ္ေတြ ဗဟုသုတ ရေစဖို႔ အတြက္ သာ ျဖစ္ပါ သည္ ။ ဦးဇင္း ေရးသားတ့ဲ စာေပမ်ားကို ျမတ္ဗုဒၶ ၏ သာသနာ page ( https://m.facebook.com/profile.php?id=1526628857560272) နဲ႔ ဓမၼစာေပျပန္႔ႏွံ႔ေစမည္ ( http://dhammasarpay.blogspot.com/?m=1) blog တို့တြင္ သြားေရာက္ ဖတ္႐ႈႏိူင္ပါ ေသး သည္ ။ ထပ္ဆင့္ share သူ မ်ား comment နဲ႔ အားေပးသူမ်ား စိတ္ဝင္စားစာ ဖတ္ ႐ႈ့သူမ်ား အား လံုးကို ေက်းဇူးတင္ပါ တယ္ ။ အမ်ား သေဘာၾက တာ ေတြ႔ရ လို႔ ေက်နပ္ ဝမ္းသာ မိပါ သည္ ။ အားလံုးေသာ ဓမၼမိတ္ေဆြ အေပါင္း က်မ္းမာ ခ်မ္းသာ လန္းျဖာ ၾက သည္ ျဖစ္ၾကပါေစ။
အ႐ွင္ ဗုဒၶ သိႆ
Zawgyi Font
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

No comments:
Post a Comment