((((၈)))(6))
ဤဥာဏ သမၸယုတ္
တိဟိတ္ ကုသုိလ္တုိ႔က
တိဟိတ္ ပဋိသေႏၶ
အက်ဳိးကုိ ရေအာင္ကား
ကုသုိလ္ျပဳဆဲ အခါ
အကုသုိလ္ စိတ္ေတြ မၿခံရံပါဘဲ
ကုသုိလ္ေတြကုိ
သာဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ
ကုသုိလ္စိတ္ေတြ
ၿခံရံ၍ျပဳျခင္း ၊
ကုသုိလ္ျပဳၿပီးေသာ
အခါတုိ႔မွာလည္း
၄င္းျပဳၿပီး ကုသု္ိလ္တုိ႔ကုိ အဖန္ဖန္ ေလ့လာပြားမ်ား
နွလုံးထားျခင္း
အမႈတုိ႔ကုိျပဳက
ဥာဏသမၸယုတ္
တိဟိတ္ဥကၠ႒ျဖစ္၏ ။
ထုိမွတပါး
ကုသုိလ္ျပဳဆဲအခါ
ေရွေနာက္အဖုိ႔တုိ႔မွာ အကုသုိလ္စိတ္ေတြ
ၿခံရံ၍ျပဳျခင္း
ကုသုိလ္ျပဳၿပီးေသာ
အခါတုိ႔မွာလည္း
၄င္းတုိ႔ကုိ
နွလုံးမသာျငား
ေဒါမနႆပြားျခင္း
စသည္တုိ႔ျပဳပါက
ဥာဏသမၸယုတ္
တိဟိၾသမကသာ
ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ-
ဥကၠ႒ႏၲိ ကုသလပရိဝါရ
လာဘေတာ ပစၧာ
အာေသဝနပၸဝတၱိယာ
ဝါ ေသ႒ံ ။
ယံဟိ ကမၼံ အတၱေနာ ပဝတၱိကာေလ
ပုရိမပစၧာဘာဂပဝေတၱဟိ ကုသလ-ကေမၼဟိ
ပရိဝါရိတံ ပစၧာ ဝါ
အာေသဝနလာေဘန
သမုဒါ စိဏၰံ ဥကၠ႒ံ ။
ဥကၠ႒ာန္တိ - ဥကၠ႒ဟူသည္ကား ၊
ကုသလပရိဝါရ
လာဘေတာ -
ကုသုိလ္ၿခံရံျခင္းကုိ
ရေသာေၾကာင္ ၊့
ဝိသ႒ံဝါ -ထူးျမတ္ေသာကုသုိလ္
သည္လည္းေကာင္း ၊
ပစၧာ-ေနာက္မွ ၊
အာေသဝနပဝတၱိယာ
-အဖန္ဖန္လြန္စြာ မွီဝဲထုံးျခင္း၏ ။
(ဝါ)
ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္
ဝိသိ႒ံဝါ-
ထူးျမတ္ေသာ
ကုသုိလ္လည္းေကာင္း၊
ဥကၠ႒ံ -
ဥကၠ႒ကုသု္ိလ္မည္၏ ။
ဟိ -မွန္၏ ။
ယံကမၼံ - အၾကင္ကုသုိလ္
ကံကုိ၊ အတၱေနာ-မိမိ၏ ၊
ပဝတၱ-ကာေလ-
ျဖစ္ဆဲအခါ၌ ၊
ပုရိမပစၧာဘာ ဂပဝေတၱဟ
ိ-ေရွအဖုိ႔ ေနာက္အဖုိ႔၌
ျဖစ္ကုန္ေသာ ၊
ကုသလကေမၼဟိ-ကုသုိလ္ကံတုိ႔ျဖင့္
(ဝါ) ကုသုိလ္ကံသည္ ၊
ပရိဝါတံ -
ထက္ဝန္းက်င္ၿခံရံအပ္၏ ။
(ဝါ) တနည္းကား ၊
ပစၧာ-ေနာက္မွ ၊
(ဝါ) ေနာက္၌ ၊
အာေသဝန လာဘာန
-အာေသဝန ပစၥည္း ပ႒ာန္းနည္းကုိ ရသျဖင့္ ၊
(ဝါ) အဖန္ဖန္ လြန္စြာမွီဝဲ
ထုံျခင္းကုိရသျဖင့္ ၊
(ဝါ)ခဏခဏ စဥ္းစါး
ႀကံစီ ေတြးေတာ
ေနျခင္းျဖင္၊့
သမုဒါစိဏၰံ -
ျပဳအပ္က်င့္အပ္ ေလ့လာဆည္းပူး
အပ္၏ ။
(ဝါ)စဥ္းစါးေနသင့္၏ ။
တံ-ထုိကုသုိလ္နွစ္ပါးသည္ ၊
ဥကၠ႒ံ- ျမတ္ေသာ
ဥကၠ႒ ကုသုိလ္
မည္၏ ။
(ဝါ)အႀကီးစါး ကုသုိလ္
မည္၏ ။
ယံပန ကရဏကာေလ
အကုသလ ကေမၼဟိ ပရိဝါရိတံ
ပစၧာဝါ ဒုကၠဋေမတံ
မယာတိ ဝိပၸဋိသာရုပၸာ
ဒေနန ပရိဘာဝိတံ။
တံၾသမကႏၲိ
ဒ႒ဗၺံ ။
ယံပန-အၾကင္ကုသု္ိလ္ကု္ိကား ၊
ကရနကာေလ-
ျပဳဆဲအခါ၌ ၊
အကုသလကေမၼဟိ-အကုသုိလ္ကံတုိ႔ျဖင့္ ၊
(ဝါ) အကုသုိလ္စိတ္
တုိ႔ျဖင့္ ၊
ပရိဝါရိတံ-ေရွေနာက္ၿခံရံ
ဝုိင္းဝန္းအပ္၏ ။
(ဝါ) တနည္းတဖုံတစ္ပါးတုံ၊
ပစၧာ-ျပဳၿပီးသည္ေနာက္မွ ၊
(ဝါ) မေနာ၌ ၊
(ဝါ)စိတ္ထည္းတြင္ ၊
မယာ-ငါသည္ ၊
ဧတံ-ထုိကုသုိလ္ကုိ ၊
ဒုကၠတံ-မေကာင္း
သျဖင့္ျပဳအပ္၏ ။
ဣတိ-ဤသုိ႔ ၊
ဝိပၸဋိသာ ရုပၸာဒေနန-
သဒၵာကင္းပ်က္
မနွစ္သက္ျခင္းျဖစ္ေသာ
ေဒါမနႆ
စိတ္သည္ ၊
(ဝါ)မေၾကနပ္ေသာ
စိတ္သည္ ၊
ပရိဘာဝိတံ-ထုံအပ္၏ ။
(ဝါ)အခ်ိန္ျပည့္ျဖစ္ေန၏ ။
တံ-ထုိနွစ္ပါးကုိ၊
ၾသမကႏၲိ-ယုတ္ညံ့
ေသာေၾကာင့္
ၾသမက ကုသုိလ္မည္၏
(ဝါ)မေကာင္းေသာ
ကုသုိလ္မည္၏ ။
(ဝါ)ညံ့ျဖင့္
ဟူ၍ ၊
ဒ႒ဗၺံ-မွတ္အပ္၏ ။
ေဆာင္ပုဒ္
(၁) ကုသုိလ္ၿခံရံ ၊
အဖန္ဖန္ပြား ၊
မွတ္သားဥကၠ႒ ၊
(၁) အကုၿခံရံ ၊
ေဒါသမာန္ပြား ၊
ဤနွစ္ပါး ၊
မွတ္သားၾသမက ၊
ဟု ဘာဝနီဋီကာ မိန္႔မွာေတာ္မူသည္အရ
တိဟိတ္ဥကၠ႒ကုသုိလ္ ၊
တိဟိတ္ၾသမက
ကုသုိလ္မ်ား ျဖစ္ပြား
ေၾကာင္းကုိ
သိရွိရသည့္အတုိင္း
ဤတိဟိတ္ကုသုိလ္
အရာတုိင္းတုိ႔၌
ေရွ႕ေနာက္အဖုိ႔တုိမွာ
ေလာဘ ၊ေဒါသ ၊
ေမာဟတုိ႔ ၊ မၿခံရံပါမူ
တိဟိတ္ဥကၠ႒
ကုသုိလ္တုိ႔ခ်ည္း
ျဖစ္ၾကပါ၍
ဝိဘက္
အက်ဳိးတုိ႔မွာ ျဖစ္ပြားၾကေသာအခါ
တိဟိတ္ပဋိသေႏၶ၊
တိဟိတ္ဘဝင္၊
တိဟိတ္စုတိ
တုိ႔ခ်ည္းသာ ျဖစ္ၾကရာ၏ ။
အကယ္ ၄င္းတိဟိတ္ေဇာတုိ႔၏
ေရွ႕ ေနာက္အဖုိ႔တုိမွာ
ေလာဘ ၊ေဒါသ၊
ေမာဟ ၊ တုိ႔ ၿခံရံပါမူ
တိဟိတ္ၾသမက
ကုသိုလ္တုိ႔ခ်ည္းသာ ျဖစ္ၾကပါ၍
ဝိဘက္အက်ဳိးမ်ား ျဖစ္ပြားၾကေသာ
အခါ
ဒြိဟိတ္္ ပဋိသေႏၶ၊
ဒြိဟိတ္ ဘဝင္၊
ဲဒြဟိတ္ စုတိ ၊
တုိ႔ခ်ည္းသာ
ျဖစ္ၾကကုန္ရာ၏ ။
အကယ္၍ ဥာဏ္မယွဥ္ဘဲ
ဒြိဟိတ္ေဇာ ကုသုိလ္တုိ႔၏
ေရွ႕ေနာက္
အဖုိ႔တုိ႔၌
ေလာဘ၊ေဒါသ၊
ေမာဟတုိ႔
မၿခံရံပါမူ ဒြိဟိတ္ဥကၠ႒ကုသုိလ္တုိ႔
ခ်ည္းသာ ျဖစ္ ၾကပါ၍
ဝိပါက္အက်ဳိး
မ်ား ျဖစ္ပြားၾကေသာအခါ
ဒြိဟိတ္
ပဋိသေႏၶ
ဒြိဟိတ္ ဘဝင္ ၊
ဒြိဟိတ္ စုတိ ၊
တုိ႔ခ်ည္းသာ ျဖစ္ ၾက
ကုန္ ရာ ၏ ။
ဤ
ပဋိသေႏၶ၊
ဘဝင္ ၊
စုတိ ၊
တို႔မွာလဲ
တိဟိတ္ျဖစ္မူ
အေလာဘ ၊
အေဒါသ ၊
အေမာဟ ၊
ဟိတ္သုံးပါး၊
ဒြိဟိတ္ျဖစ္မူ
အေလာဘ ၊
အေဒါသ ၊
ဟိတ္နွစ္ပါး
ငါ ပ႒ာန္းေဟတုပစၥည္း
တရားတုိ႔နွင့္
ပဋိသေႏၶေနၾက ၊ ဘဝင္စိတ္နွင့္
အိပ္ေပ်ာျ္ခင္း
စသည္ျဖစ္ၾက ၊
ေသျခင္း စုတိ
ျဖစ္ၾကသည္ ။
စိတ္ ၊ ေစတသိက္နွင့္
စိတ္တဇရုပ္
ပဋိသေႏၶကမၼဇရုပ္တုိ႔က
ေဟတုပစၥည္း၏ အက်ဳိးပစၥယုပၸန္
တရားတုိ႔
ျဖစ္ပြားၾကသည္မ်ားကုိ
အက်ယ္ တဝင့့္
ဖြင့္ကာရႈၾကည့္
သိရွိနႈိင္ၾက ၊
ေျပာေဟာနႈိင္ၾက ၊
ေပါက္ေရာက္နႈိင္ ၾကေအာင္
မၾကာမၾကာ အခါခါ
ရႈ ၾကည့္ ၾကပါေလ
သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔ ။
** ** ** **
=*=*=*=
-*-*-*-
No comments:
Post a Comment