စာလုံး

ႂကြေရာက္လာၾကေသာ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုံး ကိုယ္၏က်န္းမာျခင္း စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္း ႏွင့္ျပည့္စုံၾကပါေစ။

Sunday, November 6, 2016

ဆုေတာင္းေတြျပည့္ဖို႔

ဆုေတာင္းေတြ ျပည့္ဖုိ႔
🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀

ရေဝႏြယ္(အင္းမ)

တစ္ခါတုန္းက ျမန္မာ့သမုိင္းရာဇဝင္မွာ ေမ့လုိ႔မရတဲ့ သမုိင္းျဖစ္စဥ္ေလးတစ္ခု ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ မေဝးေသးတဲ့ ကာလတစ္ခုဆီက သက္ရွိလူသားေတြျဖစ္ခဲ့ၾကတဲ့ ရာဇာဓိရာဇ္, တလမည္ေဒါ, ေဗာေလာက်န္းေတာတုိ႔ မိသားစုရဲ႕ အတၱဆုေတာင္း သမုိင္းပုံရိပ္ေလးတစ္ခုပါ။

ရာဇာဓိရာဇ္က မိဖုရားတလမည္ေဒါကုိ အမ်က္ေတာ္ရွလုိ႔ပစၥည္းအားလုံးကုိသိမ္းၿပီး ရာထူးက ခ်ထားလုိက္ပါ တယ္။ သိမ္းယူလာတဲ့ ပစၥည္းေတြထဲမွာ လက္စြပ္ေတြ ပါမလာရေကာင္းလားဆုိၿပီး ဆံပင္ထဲ ဝွက္ထားတဲ့ လက္စြပ္ေတြကုိ လူလႊတ္ယူခုိင္းေစခဲ့ျပန္ပါတယ္။

ရလာတဲ့ပစၥည္းေတြကုိ တျခားမိဖုရားျဖစ္တဲ့ ပိယရာဇာေဒဝီကုိ ေပးလုိက္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ တလမည္ေဒါလည္း ရင္ကြဲနာက်ၿပီး အဆိပ္ေသာက္ ေသသြားပါေတာ့တယ္။

ေနာက္..တလမည္ေဒါရဲ႕သား၊ ရာဇာဓိရာဇ္ရဲ႕သား ေဗာေလာက်န္းေတာပါ၊ သူက အရြယ္ေရာက္လာေတာ့ ဆင္စီး၊ ျမင္းစီးကုိ အထူးေလ့က်င့္ေနပါတယ္။ ဆင္ကုိလည္း အစြယ္ခြၽန္ျပီး စီးပါတယ္။

ဒါကုိ ရာဇာဓိရာဇ္ၾကားေတာ့ ''ငါ့ကုိ ပုန္ကန္မွာပဲ''ဆုိၿပီး သူ႔ရဲ႕တပ္သား အဲေဂါင္ပိန္ကုိေခၚၿပီး သြားကြပ္မ်က္ခုိင္း ပါတယ္။

အဲေဂါင္ပိန္က ေဗာေလာက်န္းေတာကုိ အက်ဳိးအေၾကာင္းေျပာျပေတာ့ ေဗာေလာက်န္းေတာက ''ငါ မင္းသား တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ဆင္စီး၊ ျမင္းစီးေလ့က်င့္တာ အျပစ္မဟုတ္ဘူး၊ မင္းသားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ တတ္အပ္တဲ့ အတတ္ကုိ ေလ့က်င့္တာပဲ၊ အေဖကုိ ျပစ္မွားဖုိ႔မဟုတ္ဘူး၊ ငါ့အေမ တလမည္ေဒါလည္း မလွမပ ေသရၿပီးၿပီ၊ အခု ငါလည္း မလွမပ ေသရဦးမယ္၊ ငါ့ကုိ ခဏေလာက္ အခ်ိန္ေပးပါ''လုိ႔ေျပာၿပီး ေရႊေမာ္ေဓာဘုရားေပၚ တက္သြားပါတယ္။

ဘုရားေပၚ ေရာက္ေတာ့ ကုိယ္မွာ ဝတ္ထားတဲ့ လက္ေကာက္လက္စြပ္ေတြကုိ ဘုရားမွာ လွဴပါတယ္။
လွဴၿပီးေတာ့ ''ဤကုသိုလ္ေကာင္းမႈေၾကာင့္ ေနာက္ဘဝ ျမန္မာမင္းရဲ႕သားျဖစ္ၿပီး ခမည္းေတာ္နဲ႔ စစ္ထုိးရပါလုိ၏'' လုိ႔ ဆုေတာင္းလုိက္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အသတ္ခံရပါတယ္။

သားျဖစ္သူရဲ႕ဆုေတာင္းကုိ ရာဇာဓိရာဇ္က အဲေဂါင္ပိန္ဆီကၾကားေတာ့ အားက်မခံဘဲ ေရႊေမာ္ေဓာ ဘုရားေပၚ တက္ျပန္ပါတယ္။ ဘုရားေပၚေရာက္ေတာ့ မကုိဋ္ေတာ္ကုိ ဘုရားမွာ လွဴၿပီး ''ဤကုသိုလ္ေကာင္းမႈေၾကာင့္ သားေတာ္နဲ႔ စစ္ထုိးရတဲ့အခါ ဘုရားတပည့္ေတာ္က ႏုိင္ရပါလုိ၏''လုိ႔ ဆုေတာင္းလုိက္ျပန္ပါတယ္။

ေနာက္မၾကာခင္ကာလမွာဘဲ အင္းဝဘုရင္မင္းေခါင္ရဲ႕မိဖုရား ရွင္မိေနာက္ရဲ႕ဝမ္းမွာ မင္းရဲေက်ာ္စြာ ျဖစ္လာမယ့္ မင္းသားကုိ ကုိယ္ဝန္ရလာပါတယ္။ ကုိယ္ဝန္လြယ္ထားစဥ္မွာပဲ မိဖုရားရွင္မိေနာက္က ရာဇာဓိရာဇ္ နယ္ေျမက အစားအစာ ေတြကုိ ခ်ဥ္ခ်င္းတပ္လာပါသတဲ့။ ဒီသတင္းကုိ ရာဇာဓိရာဇ္ၾကားေတာ့ သူ႔သား ေဗာေလာက်န္းေတာ ဝင္စားတယ္ဆုိတာ ရိပ္မိလုိက္ပါသတဲ့။

မင္းရဲေက်ာ္စြာအရြယ္ေရာက္လာေတာ့ ေဗာေလာက်န္းေတာဘဝက ဆုေတာင္းခဲ့တဲ့အတုိင္း ခမည္းေတာ္နဲ႔ သမုိင္းဝင္ စစ္ထုိးပြဲႀကီးကုိ ထုိးရပါတယ္။ စစ္ထုိးရင္း မင္းရဲေက်ာ္စြာ ဆင္ေပၚက ျပဳတ္က်သြားပါတယ္၊ ဒါကုိ ရာဇာဓိရာဇ္က ဒဏ္ရာနဲ႔ အရွင္ဖမ္းမိပါတယ္။

ဒီေတာ့ ရာဇာဓိရာဇ္က မင္းရဲေက်ာ္စြာကုိ အတိတ္ဘဝက သားဆုိတဲ့ သံေယာဇဥ္နဲ႔ ''ေဆးကုေပးမယ္၊ ေရာဂါ ေပ်ာက္တဲ့အခါ အင္းဝျပန္ခ်င္တယ္ဆုိရင္လည္း ငါကုိယ္တုိင္လုိက္ပုိ႔ေပးမယ္၊ ဒီမွာေနမယ္ဆုိရင္လည္း သမီးေတာ္နဲ႔ ေပးစားၿပီး အိမ္ေရွ႕မင္းအျဖစ္ထားမယ္''လုိ႔ ေျပာပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ မင္းရဲေက်ာ္စြာက ''ငါ ပဲခူးကုိ မရရင္ မျပန္ဘူးလုိ႔ ကတိရွိတယ္။ ေဆးကုိလည္း မေသာက္ေတာ့ဘူး၊ သူ႔ကြၽန္အျဖစ္ေနရတာထက္ ေသရတာက ျမတ္ေသးတယ္''လုိ႔ေျပာၿပီး အသက္ပဲ အေသခံသြားပါေတာ့တယ္။

(ရာဇာဓိရာဇ္အေရးေတာ္ပုံ၊ အမတ္ႀကီးဗညားဒလ)
မင္းရဲေက်ာ္စြာတျဖစ္လည္း ေဗာေလာက်န္းေတာလည္း သူ႔ဆုေတာင္းအတုိင္း ခမည္းေတာ္နဲ႔ စစ္ထုိးခဲ့ရသလုိရာဇာဓိရာဇ္လည္း သူ႔ဆုေတာင္းအတုိင္း သားေတာ္နဲ႔စစ္ထုိးတဲ့အခါ သူက အႏုိင္ရခဲ့ပါတယ္။ ဆုေတာင္းေတြ ကုိယ္စီျပည့္ခဲ့ ၾကေပမယ့္ တစ္ေယာက္မွ မေပ်ာ္ႏုိင္ခဲ့ပါဘူး၊ ေၾကကြဲမႈေတြနဲ႔ပဲ အဆုံးသတ္ခဲ့ၾကရပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ရာဇာဓိရာဇ္နဲ႔ တလမည္ေဒါဟာ အေဖတူ မေအကြဲ ေမာင္ႏွမအရင္းေတာ္႐ုံတင္မကပါဘူး။ ရာဇာဓိရာဇ္မင္းသားဘဝမွာ ပထမဆုံး ခုိးေျပးခဲ့တဲ့ ပထမဇနီးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဖခင္ဘုရင္ ဗညားဦးက လုံးဝသေဘာမတူခဲ့ ပါဘူး။

တလမည္ေဒါလည္း ဆုတစ္ခုခုေတာင္းၿပီး ေသသြားေလမလားလုိ႔ စဥ္းစားမိပါတယ္။ စာထဲမွာေတာ့ ဆုေတာင္းတယ္ လုိ႔ေတာ့ ျပမထားပါဘူး။ ဆုေတာင္းခဲ့ရင္လည္း နာက်ည္းခ်က္ကို အေျခခံတဲ့ဆုပဲ ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။

ပဲခူးေရႊေမာ္ေဓာဘုရားကုိေရာက္တဲ့အခါတုိင္း ရာဇာဓိရာဇ္၊ ေဗာေလာက်န္းေတာတုိ႔ ဆုေတာင္းေတြကို သတိရၿပီး တကယ့္လြမ္းစရာေလးပါ။
ဇာတ္လမ္းဖတ္ၿပီး ရသသေဘာနဲ႔ပဲ ခံစားရမလား၊ တရားသေဘာနဲ႔ပဲ သံေဝဂယူရမလား၊ ဘယ္လုိေျပာရမွန္း ေတာင္ မသိေတာ့ပါဘူး။

ဆုေတာင္းေတြျပည့္လုိ႔ ေပ်ာ္ရတဲ့သူေတြရွိသလို ဆုေတာင္းေတြျပည့္လုိ႔ မေပ်ာ္ရတဲ့သူေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါ။ ကာမာဝစရကုသိုလ္ေတြရဲ႕သေဘာက ေကာင္းတာေတာင္းလည္း ျပည့္တာပါပဲ၊ မေကာင္းတာေတာင္းလည္း ျပည့္တာပါပဲ။ တစ္ခုေတာ့ ရွိပါတယ္၊ ဆုေတာင္းေတြက ဆုေတာင္းတုိင္း ျပည့္တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ေဟာၾကားရာ အဂၤါအခ်က္အလက္ ေတြနဲ႔ျပည့္စုံမွ ဆုေတာင္းေတြျပည့္တာပါ။

ဆုေတာင္းေတြ ျပည့္ဖုိ႔နဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ဥပရိပဏၰာသပါဠိေတာ္ သခၤါ႐ုပပတၱိသုတ္မွာ ေသခ်ာ ေဟာျပေပးခဲ့ပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားက သဒၶါ၊ သီလ၊ သုတ၊ စာဂ၊ ပညာ အဂၤါငါးခ်က္နဲ႔ ျပည့္စုံရင္ ''ေနာက္ဘဝ သူေဌး ျဖစ္ရပါလုိ၏၊ ေနာက္ဘဝ ဘုရင္ျဖစ္ရပါလုိ၏၊ ေနာက္ဘဝ သမၼတျဖစ္ရပါလုိ၏၊ ေနာက္ဘဝ နတ္ျပည္မွာျဖစ္ရပါလုိ၏'' စသည္ျဖင့္ ဆုေတာင္းရင္ ေတာင္းတဲ့အတုိင္း ျပည့္ပါတယ္တဲ့။

ဒါကုိေျပာင္းျပန္လွန္လုိက္ရင္ သဒၶါ၊ သီလ၊ သုတ၊ စာဂ၊ ပညာ ငါးခ်က္မျပည့္စုံဘဲနဲ႔ ဆုေတာင္းရင္ေတာ့ ျပည့္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒီသေဘာေလးေတြ သိလုိက္ရေတာ့ ဆုေတာင္းရတာလည္းလြယ္သြားပါတယ္။ အဂၤါငါးခ်က္ဆုိတာ ကလည္း ခက္လွတဲ့အရာေတြ မဟုတ္ပါဘူး၊ ကုိယ္နဲ႔နီးစပ္ ထိေတြ႔ေနတဲ့ တရားသေဘာေတြပါ။

၁။ သဒၶါဆုိတာက - ရတနာသုံးပါးရယ္၊ ကံရယ္၊ ကံရဲ႕အက်ဳိးရယ္ကုိ ယုံၾကည္တာပါ။
၂။ သီလဆုိတာက - ေအာက္ထစ္ဆုံးငါးပါးသီလဆုိ အဆင္ေျပပါတယ္။
၃။ သုတဆုိတာက - အၾကားအျမင္ဗဟုသုတပါ။ စာေတြဖတ္လုိ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ တရားေတြနာလုိ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အခ်င္းခ်င္း ေျပာျပလုိ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ သိတဲ့ဗဟုသုတပါ။
၄။ စာဂဆုိတာက - ေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲမႈ ဒါနကုသိုလ္ပါ။
၅။ ပညာဆုိတာက - အေၾကာင္းအက်ဳိး အေကာင္းအဆုိး ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ကုိခြဲျခားသိတဲ့ ပညာပါ။ ေလာကီ B.A ေတြ၊ M.A ေတြ မဟုတ္ပါဘူး။

တကယ္လုိ႔မ်ား ဘဝမွာ လုိအပ္ခ်က္တစ္ခုခုရွိလုိ႔ ဆုေတာင္းေတာ့မယ္ဆုိရင္ အထက္က အဂၤါငါးခ်က္ကုိ အရင္ ျပည့္စုံေအာင္ လုပ္လုိက္ပါဦး။ အဂၤါငါးခ်က္ျပည့္စုံၿပီဆုိမွ ဆုေတာင္းပါ။

အဂၤါငါးခ်က္ကုိေသခ်ာၾကည့္ရင္ သဒၶါက နဂုိကတည္းက ရွိျပီးသားပါ၊ အထူးလုပ္စရာမလုိေတာ့ပါဘူး။ သီလ ကေတာ့ သီးျခားေဆာက္တည္ယူရပါမယ္။ သုတကလည္း ရွိၿပီးသားပါ။ အထူးျပဳလုပ္စရာ မလုိပါဘူး။ စာဂ - ေပးကမ္း စြန္႔ႀကဲမႈကေတာ့သီးျခားျပဳလုပ္ယူရပါမယ္။ ပညာဆုိိတာလည္း အတုိင္းအတာတစ္ခုထိေတာ့ ရွိၾကၿပီးသားပါ။

အဂၤါငါးခ်က္ထဲမွာ ေသခ်ာလုပ္စရာဆုိလုိ႔ သီလနဲ႔ ဒါနပဲရွိပါတယ္။ သဒၶါ၊ သုတ၊ ပညာသုံးခုကေတာ့ နဂုိ ကတည္းက ရွိၿပီးသားပါ။
ဒါေၾကာင့္ ဆုေတာင္းျပည့္ဖုိ႔ အဂၤါငါးခ်က္ျပည့္စုံေအာင္ ဘယ္လုိလုပ္မလဲဆိုေတာ့...

ျမတ္စြာဘုရားေရွ႕သြားၿပီး ေရခ်မ္း၊ ပန္းကပ္လုိက္ပါ၊ ဒါဆုိရင္ စာဂ - ဒါနျဖစ္သြားပါၿပီ၊ ၿပီးေတာ့ ငါးပါးသီလ ယူလုိက္ပါ၊ ဒါဆုိ သီလျဖစ္သြားပါၿပီ။ က်န္တဲ့ သဒၶါ၊ သုတ၊ ပညာသုံးခ်က္က နဂုိကတည္းကရွိၿပီးသားဆုိေတာ့ ထူးၿပီး လုပ္စရာမလုိေတာ့ပါဘူး။

အဂၤါငါးခ်က္ျပည့္စုံသြားၿပီဆုိေတာ့ ကုိယ္ေတာင္းခ်င္တဲ့ဆုကုိ ေတာင္းလုိ႔ရသြားပါၿပီ၊ ေအးေအးေဆးေဆး ဘုရားမွာ လက္အုပ္ခ်ီ ဆုေတာင္း႐ုံပါပဲ။ ''ေနာက္ဘဝ ဒီလူနဲ႔မဆုံရပါလုိ၏၊ ေနာက္ဘဝ ဒီလူနဲ႔ ဆုံရပါလုိ၏'' စသည္ျဖင့္ ဆႏၵရွိသလုိ ဆုေတာင္းလုိ႔ရပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ ဆုံခ်င္သလုိ တခ်ဳိ႕လည္း မဆုံခ်င္ၾကေတာ့ပါဘူး။

တစ္ခုေတာ့ ရွိပါတယ္၊ ကုိယ္ေတာင္းတဲ့ဆုက ရာဇာဓိရာဇ္တုိ႔၊မင္းရဲေက်ာ္စြာတုိ႔လုိ ဆုေတာင္းေတြေတာ့ ျပည့္ၾက ပါရဲ႕၊ ဆုေတာင္းျပည့္လုိ႔ ျပန္စိတ္ဆင္းရဲေနရတဲ့ ဆုေတာင္းမ်ဳိးေတာ့ မျဖစ္ဖုိ႔ အေရးႀကီးပါတယ္။

''ေနာက္ဘဝ ဒီလူေတြကုိ ျပန္လက္စားေခ်ရပါလုိ၏''ဆိုတဲ့ ဆုေတာင္းေတြေတာင္ အင္တာနက္မွာ ေတြ႔ရဖူးပါ တယ္။ အဂၤါငါးခ်က္ ျပည့္စုံေနလုိ႔ကေတာ့ ေတာင္းတဲ့ဆုက ျပည့္မွာပါပဲ။
သူတုိ႔ကုိ ဒီဆုႀကီးေတြ မေတာင္းပါနဲ႔လုိ႔လည္း ေျပာမထြက္ျပန္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ဆုေတာင္းတဲ့သူေတြ ကလည္း ကာလတစ္ခုမွာ အမ်ဳိးမ်ဳိး ႏွိပ္စက္ညႇင္းဆဲခံရ၊ ဘဝေတြပ်က္၊ မိသားစုေတြၿပိဳကြဲ၊ စီးပြားေရးေတြပ်က္ စသည့္ျဖင့္ ေလာကဓံဆုိးက်ဳိးေတြကုိ ဘဝမွာေမ့လုိ႔မရေအာင္ကုိ ခံစားခဲ့ရတာဆုိေတာ့ နာက်ည္းခ်က္ေတြက ေသရာပါစိတ္ ဒဏ္ရာ တစ္ခုအေနနဲ႔ အစဥ္သျဖင့္ ရွိေနၾကမွာပါ။ ဆုေတာင္းျပည့္လုိ႔ သံသရာမွာ လက္စားေခ်ခြင့္ရခဲ့ရင္ သံသရာရွည္ေနေတာ့မွာေတာ့ အမွန္ပါ။

ဘာပဲေျပာေျပာ ပုထုဇဥ္အားေလွ်ာ္စြာ နာက်ည္းခ်က္ေတြနဲ႔ ခြင့္မလႊတ္ႏုိင္ဦးေတာ့ ကုိယ္က ဗုဒၶဘာသာဝင္ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ သံသရာမွာ ပင္ပန္းမယ့္ဆုေတာင္းေတြေတာ့ မေတာင္းတာ အေကာင္းဆုံးပါပဲ။
တစ္ခါတေလမ်ား အဂၤါငါးခ်က္က တကူးတကလုပ္တာ မဟုတ္ေပမယ့္ သူ႔အလုိလုိ အဂၤါငါးခ်က္ ျပည့္ျပည့္ေန တတ္တာလည္း ရွိပါတယ္။

ဥပမာ အိမ္မွာ ဆြမ္းကပ္တယ္ဆုိပါစုိ႔။ ဆြမ္းကပ္တာက စာဂ - ဒါနပါ၊ ၾကြလာတဲ့ ဆရာေတာ္ ေတြကလည္း မျဖစ္မေန ငါးပါးသီလေတာ့ ေပးမွာပါ။ ဒါဆုိ သီလျဖစ္သြားပါၿပီ၊ သဒၶါ၊ သုတ၊ ပညာ သုံးခ်က္က အစ ကတည္းက ရွိၿပီးသားဆုိေတာ့ ဆြမ္းကပ္ရင္ အဂၤါငါးခ်က္ အလုိလုိ ျပည့္စုံေနၿပီးသားပါ။ အဲဒီ အခ်ိန္ေတာင္းတဲ့ဆုကလည္း ျပည့္မွာပါပဲ။

တခ်ဳိ႔က ေျပာတတ္ၾကပါတယ္။ ကုသိုလ္ျပဳတဲ့အခါ ''ဆုေတာင္းဖုိ႔ မလုိပါဘူး၊ မေတာင္းလည္း ေကာင္းက်ဳိးေတာ့ ျဖစ္မွာပဲ''လုိ႔ေျပာတတ္ၾကပါတယ္၊ ဆုေတာင္းသင့္၊ မေတာင္းသင့္ကုိ အ႒ကထာမွာ ဥပမာနဲ႔ ေသခ်ာတုိက္တြန္းထား ပါတယ္။

သဒၶါစတဲ့ အဂၤါငါးခ်က္ေတာ့ ျပည့္စုံတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဆုေတာင္းမႈ မရွိဘူးဆုိရင္ ဂတိမၿမဲပါဘူး။
ဆုေတာင္းမႈေတာ့ ရွိတယ္၊ သဒၶါစတဲ့ အဂၤါငါးခ်က္မရွိဘူးဆုိရင္လည္း ဂတိမၿမဲပါဘူး။
သဒၶါစတဲ့ အဂၤါငါးခ်က္လည္း ရွိမယ္ ဆုေတာင္းလည္းရွိမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဂတိၿမဲပါတယ္တဲ့။

ဒါကုိ ဥပမာေလးနဲ႔ ျပထားပါတယ္။ တုတ္တစ္ေခ်ာင္းကုိ ေကာင္းကင္ေပၚ ပစ္တင္လုိက္တဲ့အခါ အဲဒီတုတ္ဟာ အဖ်ားက အရင္စက်မလား၊ အရင္းက အရင္စက်မလား၊ အလယ္က အရင္စက်မလား ဆုိတာ မသိႏုိင္သလုိပါပဲတဲ့။ ကုသိုလ္ျပဳၿပီး ဆုမေတာင္းတဲ့သူဟာ ဂတိမၿမဲပါဘူးတဲ့။ က်ခ်င္ရာ က်သြားတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈျပဳ ၿပီးတဲ့အခါ ဂတိၿမဲဖုိ႔ ဆုေတာင္းသင့္တယ္ဆုိတာ အ႒ကထာဆရာက ေသခ်ာတုိက္တြန္းထားပါတယ္။

လူဆုိတာ ပန္းတုိင္နဲ႔ အိပ္မက္ဆုိတာေတာ့ ရွိရမွာပါ။ ေရာက္ခ်င္ရာေရာက္၊ ေပါက္ခ်င္ရာေပါက္၊ ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ ဆုိတဲ့ ဦးတည္ခ်က္ပန္းတုိင္မရွိဘဲ ဘဝကို ျဖတ္သန္းေနမယ္ဆုိရင္လည္း သဘာဝေတာ့ မက်ပါဘူး။

ကုသိုလ္ကံအားေလွ်ာ္စြာ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာဘဝေတာ့ ေရာက္ပါရဲ႕၊ ကုိယ္နဲ႔ အဆင္မေျပတဲ့ဘုံ၊ ကုိယ့္အတြက္ ပါရမီျဖည့္ဖုိ႔ မလြယ္လွတဲ့ေနရာမ်ဳိး ေရာက္သြားရင္ေတာ့ ဘာမွျပန္လုပ္လုိ႔ မရေတာ့ပါဘူး။ လုိရင္းကေတာ့ ဆုေတာင္းတယ္ ဆုိတာ ဂတိၿမဲဖုိ႔ပါပဲ။

တကယ္လုိ႔မ်ား ျမတ္စြာဘုရား ႐ုပ္ပြားေတာ္၊ ဆင္းတုေတာ္မရွိတဲ့ ခရီးေဝးတစ္ေနရာေရာက္ေနဦးေတာ့၊ ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္ကုိ မွန္းဆၿပီး ေရခ်မ္း၊ ပန္းကပ္လုိ႔လည္း ရတာပါပဲ။ အဆင္ေျပမယ္ဆုိရင္ အနီးအနားမွာရွိတဲ့ ငွက္ကေလးေတြ၊ ေခြးကေလးေတြကုိ အစာေကြၽးလုိက္မယ္၊ ေတာင္းရမ္းမႈျပဳေနတဲ့သူေတြကုိ ေငြေၾကး စြန္႔ႀကဲလုိက္မယ္ဆုိရင္လည္း ဒါန ျဖစ္သြားတာပါပဲ။ ၿပီးမွ ငါးပါးသီလ ယူလုိက္ပါ။ က်န္တဲ့ သုံးခ်က္ကေတာ့ ရွိၿပီးသားပါ။

အဂၤါငါးခ်က္ျပည့္စုံၿပီဆုိမွ ကုိယ္လုိအပ္ရာဆုကုိ ေတာင္း႐ုံပါပဲ။ ဒီသေဘာေလးေတြ သိလုိက္ရေတာ့ ဆုေတာင္းရတာလည္း လြယ္သြားပါတယ္။

စာေရးသူကေတာ့ ''အခ်ိန္ကာလတစ္ခုေလာက္ တရားမေဟာဘဲ ေနႏုိင္ေသာ၊ က်န္းက်န္းမာမာနဲ႔ စာကုိ ေအးေအး ခ်မ္းခ်မ္း ေရးႏုိင္ေသာ''ဆုိတဲ့ဆုကုိ တစ္ခါတေလ ေတာင္းတတ္ပါတယ္။စာေရးသူနဲ႔ တရားေဟာတာဟာ ဘယ္လုိမွ အဆင္မေျပလုိ႔ပါ။တရားေဟာရမယ့္ေန႔ဆုိ စိတ္က ဖိစီးေနပါၿပီ။ တရားေဟာလုိ႔ရမယ့္ အမတဒါနကုသိုလ္ကုိလည္း ေသခ်ာ အာ႐ုံမျပဳႏုိင္ေတာ့ပါဘူး၊ အဲဒီဒါဏ္ကုိ မခံစားခ်င္ပါဘူး။

တရားတစ္ပုဒ္ေဟာၿပီးလုိ႔ရတဲ့ အရသာနဲ႔ စာတစ္ပုဒ္ေရးၿပီးလုိ႔ ရတဲ့အရသာက မတူတာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။
ဆုေတာင္းနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ လုိခ်င္တာကုိ ေတာင္းတဲ့ဆုရယ္၊မလုိခ်င္တာကုိ ေတာင္းတဲ့ဆုရယ္ ဆုိၿပီး ႏွစ္မ်ဳိး ရွိပါတယ္။

ခႏၶာရွိေနတဲ့အတြက္ မိသားစု စားဝတ္ေနေရးရွိေနတဲ့အတြက္ လုိအပ္ခ်က္ေတြကေတာ့ အစဥ္သျဖင့္ ရွိေနၾကမွာပါ။ လုိအပ္ခ်က္ေတြရွိေနသ၍ ဆုေတာင္းေတြကလည္း ရွိေနဦးမွာပါ။
လုိခ်င္တာေတြ ေတာင္းၿပီးရင္လည္း မလုိခ်င္တဲ့ဆုကုိလည္း ေတာင္းႏုိင္ေအာင္ ႀကဳိးစားရမွာပါ။

မလုိခ်င္နဲ႔ဆုနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကဏွရေသ့ရဲ႕ဆုေတာင္းေလးက တကယ့္ကုိ အတုခုိးစရာပါပဲ။
သိၾကားမင္းက ကဏွရေသ့ကုိ လုိရာဆုေတာင္းပါဆုိေတာ့...
သုနိေကၠာဓံ သုနိေဒၵါသံ၊
နိေလႅာဘံ ဝုတၱိမတၱေနာ။
နိေသၷဟ မဘိကခၤါမိ၊
ဧေတ ေမ စတုေရာ ဝေရ။
''စိတ္မဆုိးတတ္သူ ျဖစ္ရပါလုိ၏။
မျပစ္မွားတတ္သူ ျဖစ္ရပါလုိ၏။
ေလာဘမရွိသူ ျဖစ္ရပါလုိ၏။
မခ်စ္တတ္သူ ျဖစ္ရပါလုိ၏''လုိ႔ ဆုေတာင္းပါသတဲ့။
ကဏွရေသ့ကေတာ့ ''မ''ေလးလုံးလုိ႔ ေျပာရမယ့္ မလုိခ်င္တဲ့ဆုေလးဆုကုိ ေတာင္းတာပါ။

ဆုေတာင္းေလးက သိပ္ခ်စ္ဖုိ႔ေကာင္းတာပါပဲ။ တကယ္ေတာ့ ကုိယ့္ကုိဒုကၡေပးေနတာ အဲဒီ အကုသိုလ္ေတြပါပဲ။ လုိခ်င္တာေတြ ေတာင္းၿပီးရင္ေတာ့ တဆင့္တက္တဲ့အေနနဲ႔ ကဏွရေသ့လို ဆုေတာင္းမ်ဳိးကုိလည္း ေတာင္းႏုိင္ေအာင္ ႀကဳိးစားရဦးမွာပါ။

မလုိခ်င္တဲ့ဆုကုိလည္း အဂၤါငါးခ်က္ျပည့္စုံေအာင္လုပ္ၿပီး ဆုေတာင္း႐ုံပါပဲ။ အထူးသျဖင့္ ကုိယ့္ကုိ ဒုကၡေပးေနတဲ့ အကုသိုလ္ေတြကုိၾကည့္ၿပီး အဲဒီအကုသိုလ္ေတြကုိ နာမည္ေသခ်ာတပ္ၿပီး ဆုေတာင္းၾကရမွာပါ။ ေလာဘပဲ ႀကီးေနသလား၊ ေဒါသပဲ ႀကီးေနသလား၊ ရာဂတဏွာပဲ ႀကီးေနသလား၊ ဣႆာမစၧရိယပဲ ႀကီးေနသလား စသည္ျဖင့္ေပါ့။

ကုိယ္စီကုိယ္စီမွာေတာ့ ကုိယ့္ကုိ ဒုကၡေပးေပးေနတဲ့အကုသိုလ္ေတြကေတာ့ အနည္းနဲ႔အမ်ားဆုိသလုိ ကုိယ္စီ ကုိယ္စီရွိေနၾကမွာပါ။ ကုိယ့္မွာ ရွိေနတဲ့အကုသိုလ္ေတြကုိ ကုိယ္ပဲအသိဆုံးပါ။

ဒီလုိပါပဲ။ ကုိယ့္ေၾကာင့္ တစ္ဖက္သား အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္လည္း အထူးေစာင့္ထိန္းရပါမယ္။ တစ္ခါတေလ ကုိယ့္ရဲ႕ကံသုံးပါးအမူအရာေတြေၾကာင့္ တစ္ဖက္လူမွာ အကုသုိလ္ေတြ ျဖစ္ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ကုိယ္က ဒါကုိ သတိမထား မိပါဘူး။ ကုိယ္ကသာ သတိမထားမိတာ တစ္ဖက္လူမွာေတာ့ ကုိယ့္အျပဳအမူေၾကာင့္ အကုသုိလ္ေတြျဖစ္ၿပီး စိတ္ေတြ ဆင္းရဲေနရတာပါ။ ဒါလည္း သတိထားစရာေတြထဲက ပူးတြဲသတိထားစရာတစ္ခုပါပဲ။

တကယ္ေတာ့ ကုိယ္ကုိယ့္ကို အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္ ေစာင့္ထိန္း႐ုံနဲ႔ မလုံေလာက္ေသးပါဘူး။ ကုိယ့္ေၾကာင့္ တစ္ဖက္လူ အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္လည္း ပူးတြဲေစာင့္ထိန္းရပါမယ္။ ဆုိင္ရာမဂ္တစ္ခုခုကို မရေသးသေရြ႕ေတာ့ မလုိခ်င္တဲ့ အကုသုိလ္ေတြကေတာ့ ရွိေနဦးမွာပါ။ အကုသုိလ္ေတြ ရွိေနသေရြ႕လည္း စိတ္ေတြက ဆင္းရဲေနရဦးမွာပါ။

ဘဝေတြက ဘာမ်ား ေကာင္းလုိ႔လဲ။ သံသရာက ျပန္ျပန္လြတ္ေျမာက္သြားတာပဲ ေကာင္းပါတယ္။
ဘာပဲေျပာေျပာ လုိခ်င္တဲ့ဆုပဲေတာင္းေတာင္း၊ မလုိခ်င္တဲ့ဆုပဲေတာင္းေတာင္း အဂၤါငါးခ်က္ျပည့္စုံဖုိ႔ပါပဲေလ...။

ရေဝႏြယ္ (အင္းမ)

က်မ္းကုိး
သခၤါ႐ုပပတၱိသုတ္၊ ဥပရိပဏၰာသပါဠိေတာ္၊ စာမ်က္ႏွာ(၁၄ဝ)။
အ႒ကထာ၊ စာမ်က္ႏွာ(၁ဝ၄)။
News Watch ဂ်ာနယ္ ၉-၁၂-၂၀၁၄.
#ဓမၼေစတနာ

No comments:

Post a Comment