ျမင့္ျမတ္မႈႏွင့္ မျမင့္ျမတ္မႈတို ့၏ ျခားနားခ်က္
=======================
ပုဂၢိဳလ္အေျခတည္၍ဆိုရလ်ွင္ မည္သည့္ပုဂၢိဳလ္ကပင္ လုပ္ငန္းကိုလုပ္လုပ္ ကိုယ္ျဖင့္လုပ္လ်ွင္
ကာယကံလုပ္ငန္းခ်ည္းပဲျဖစ္၏။
ဘာမွ်ျခားနားခ်က္မရွိ။
ႏႈတ္ျဖင့္လုပ္လ်ွင္ဝစီကံလုပ္ငန္းခ်ည္းသာ
ျဖစ္၏။ဘာမ်ွျခားနားခ်က္မရွိ။
စိတ္ျဖင့္လုပ္လ်ွင္မေနာကံလုပ္ငန္းခ်ည္းျဖစ္၏။ဘာမ်ွျခားနားခ်က္မရိွ။
ေကာင္းမႈကိုလုပ္လ်ွင္လည္း ကုသိုလ္ကံလုပ္ငန္းခ်ည္းျဖစ္၏။
ဘာမ်ွျခားနားခ်က္မရွိ။
ထို ့ေႀကာင့္လုပ္ငန္းအေပၚအေျခတည္၍ျမင့္
ျမတ္မႈႏွင့္ မျမင့္ျမတ္မႈတို ့ကိုခဲြျခားသတ္မွတ္
ရန္မျဖစ္နိုင္ျခင္းျဖစ္၏။
ဤသဘာဝကိုရည္၍ျမတ္စြာဘုရား ကလည္း"ေစတနာ ဟံ ဘိကၡေဝ ကမၼံ ဝဒါမိ" ဟုေဟာေတာ္မူျခင္းျဖစ္၏။
ဤေဒသနာေတာ္အရျမင့္ျမတ္မႈႏွင့္ မျမင့္ျမတ္မႈ့ကို လုပ္ငန္းအေပၚအေျခတည္၍ ခြဲျခားရမည္မဟုတ္။
ေစတနာအေပၚအေျခတည္၍ခဲြျခားရမည္ဟု နားလည္ရ၏။
×××××××××××"""""×××××××××××
ျမင့္ျမတ္မႈႏွင့္မျမင့္ျမတ္မႈတို ့၏ျခားနားခ်က္(၂)
=============================
ကာယကံလုပ္ငန္းပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝစီကံလုပ္ငန္းပဲျဖစ္ျဖစ္ မေနာကံလုပ္ငန္းပဲျဖစ္ျဖစ္ကုသိုလ္လုပ္ငန္း
ပဲျဖစ္ျဖစ္ အကုသိုလ္လုပ္ငန္းပဲျဖစ္ျဖစ္ လူ
သားတို ့၏ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ မိမိ၏ဘဝကိုစေတးျပီး လုပ္ေဆာင္ပါက ထိုလုပ္ငန္းသည္ျမင့္ျမတ္မႈမည္၏။
ပါရမီမည္၏။
ပါရမီသေဘာဟူသည္မွာ မိမိအတြက္တစ္စုံတစ္ရာေသာ အက်ိဳးစီပြားကိုေမ်ွာ္ကိုးျခင္းမရွိဘဲ
စြန္လြတ္ျခင္း သို ့မဟုတ္ စေတးျခင္း သက္သက္သာျဖစ္၏။
စြန္ ့လႊတ္ျခင္း သို ့မဟုတ္ စေတးျခင္းဟူသည္မွာအတၱကို ုပယ္သတ္ျခင္းျဖစ္၏။
အတၱပယ္သတ္ျခင္းဟူသည္မွာလည္း တဏွာကိုသတ္ျခင္း မာနကိုသတ္ျခင္း ဒိ႒ိကိုသတ္ျခင္းပင္ျဖစ္၏။
ျမင့္ျမတ္မႈႏွင့္မျမင့္ျမတ္မႈတို ့၏ျခားနားခ်က္(၃)
===============================
ထို ့ေႀကာင့္ အတၱေသသျဖင့္႐ရွိေသာအက်ိဳးသည္ အတၱေႀကာင့္ရရွိေသာအက်ိဳးထက္ မ်ား
စြာျမင့္မား၏။
ရတနာသုံးပါး၌ ေငြက်ပ္တစ္သိန္းတန္စီ အ
ေဆာက္အအုံမ်ားကိုသဒၶါတရား ထက္သန္စြာလွဴဒါန္းႀကသူႏွစ္ေယာက္တိ့ု ့တြင္ ေငြက်ပ္ကုန္က်ျခင္းလည္းတူု၏။
သဒါၶတရားထက္သန္ျခင္းလည္းတူ၏။
အလွဴဝတၳဳအျဖစ္အေဆာက္အအုံုျခင္းလည္းတူ၏။
သို ့ရာတြင္ ႏွလုံးသြင္းျခင္း မတူ ဦးတည္ခ်က္ျခင္းမတူ။
ဒါယိကာမတစ္ဦးက သံသရာခ်မ္းသာသို ့ ဦး
တည္၏။
သံသရာခ်မ္းသာသို ့ဦးတည္ျခင္းကို ဝဋသိသဟူ၍ဆို၏။
××××××××======××××××××
ျမင့္ျမတ္မႈႏွင့္မျမင့္ျမတ္မႈတို ၏ျခားနားခ်က္(၄)
====================
အျခားဒါယိကာမတစ္ဦးက သံသရာမွ ထြက္
ေျမာက္ဖို ့ရာ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာသို ့ ဦးတည္၏။
သံသရာမွ ထြက္ေျမာက္ရာ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာသို ့ဦး
တည္ျခင္းကို ဝိဝဋသီလဟူ၍ ဆို၏။
ဤေနရာတြင္လုပ္ငန္းခ်င္းကားတူ၏။
ဦးတည္ခ်က္ျခင္းကားမတူ။
ထို ့ေႀကာင့္ ေစတနာခ်င္းမတူဟူ၍ဆိုရ၏။
ေစတနာခ်င္းမတူလ်ွင္ ကံခ်င္းမတူဟူ၍ဆိုရ၏။
သံသရာခ်မ္းသာသို ့ ဦးတည္ေသာ လုပ္ငန္းဟူသမ်ွ၌ လုပ္ငန္းကိုလုပ္သူသည္ အရာရာတိုင္း၌ "ငါ"ကိုသာျမင္၏။
ရတနာသုံးပါး၌ပင္ "ငါ၏အရိပ္"ကို ျမင္ရ၏။
ေလာက၌လည္း "ငါ၏အရိပ္"ကိုျမင္ရ၏။
"ငါ၏အရိပ္"ကို ျမင္ရျခင္းဟူသည္မွာ ငါ့အတြက္
ေက်းဇူး ရွိ မရွိကို ျမင္ျခင္းျဖစ္၏။
အကယ္၍ ငါ့အတြက္ ေက်းဇူးမရွိဘူးဟူ၍ ထင္လ်ွင္ ေက်းဇူးရွိမည္ဟူ၍ ထင္ရေသာအရာမ်ားကိုေရြးခ်ယ္စိစစ္၏။
အလွႈခံပုဂၢိဳလ္မ်ားကိုလည္း ေရြးတတ္၏။
ေလာကကိုလည္းေရြးတတ္၏။
အလွႈဝတၳဳကိုလည္းေရြးတတ္၏။
အရာရာတိုင္းကိုေရြးတတ္၏။
ထိုသို ့ေရြးျခင္းမွာသူ ့အတြက္အကိ်ဳးရွိသည္
ထက္ရွိေအာင္ လုပ္ေဆာင္နိုင္ရည္ရြယ္၍ ေရြးျခင္းျဖစ္၏။
သို ့ရာတြင္ သူေရြးခ်ယ္သျခင့္ ရရွိေသာအက်ိဳးကားအဝိဇၨာမ်က္စိျဖင့္
ျမင္ရျခင္းျဖစ္ျပီး ဝိဇၨာမ်က္စိျဖင့္ ျမင္
ရျခင္းမဟုတ္ပါေခ်။...။....။
××××××××======×××××××××
No comments:
Post a Comment